Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
^Alyssa taitaa asua landella, jossa ääkköset ovat tuntemattomia. Lisävinkkinä voisi kertoa, että kyseinen lande on varsin suuri saari Ranskan vieressä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Maksukortit välillä vähän ärsyttää. Ensin bonuskortti laitteeseen, sitten maksukortti. Vie ihan liikaa aikaa, vaikka meikäläisellä homma onnistuu helposti niin pelkkä käteismaksu olisi varmaan nopeampi (siis ilman bonuskorttia). Sitten mummot ja papat, ei ne osaa niitä laitteita käyttää ikinä. Koko kauppamonopoli on jotain niin vitun tyhmää suomessa bonusjärjestelmineen että menee hermot.

Omassa lähikaupassa sentään on mulle ihan tarpeeksi hyvä valikoima, siellä ei ole ruuhkia eikä tartte noihin ostoshelvetteihin lähteä.
Kahdella kortilla pelaaminen on kyllä aika lailla perseestä.
S-ryhmän (tai noh, S-pankin...) maksukortti on ihan okei, ei tarvii kuin painaa 1 ja pin-koodi perään. Oletan myös että tuo kortti toimii myös silloin kun muut, ulkopuoliset kortit ei toimi. Toki sillä voi maksaa muuallakin ja netissä ihan normaalisti.

Kahvipaketin avaaminen. Jos et avaa veitsellä, vaan revit sormin, niinkuin kuuluisi, niin sattuu peukaloihin ihan helvetisti. En ikinä pysty avaamaan sitä ensimmäisellä kertaa, koska tuntuu, että peukalot putoo.
Syötkö kynsiäs, vai mikä siinä on ongelma? :D

S-ryhmän (tai noh, S-pankin...) maksukortti on ihan okei, ei tarvii kuin painaa 1 ja pin-koodi perään. Oletan myös että tuo kortti toimii myös silloin kun muut, ulkopuoliset kortit ei toimi. Toki sillä voi maksaa muuallakin ja netissä ihan normaalisti.

Ärsyttää jotenkin koko korttirumba nykyään. Lompsa pullistelee jos minkäkinmoista korttia ja hyöty on ihan mitätön. On taas toisaalta hölmä jättää niitä kotiin, kun aina jotain etua jostain saa. Ennen maksoin pikkuostoksetkin kortilla. Mutta nykyään kun omistan pankkikortin, on ärsyttävää kun ostokset ei näy heti tilin saldossa. Joten maksan kaiken nykyään käteisellä. Okei, joskus kaupassa viikon ruuar kortilla tai jos autoon jotain tarvii ostaa. Mutta jotenkin se käteinen on vaan palannut.

Tää taitaa olla aika yleinen että tuut paskat melkein jo housuissa himaan ja siellä on käynyt joku sua ennen. Siten sillä herralla tai rouvalla on loppunu paperi eikä oo hakenu lisää tai heittäny sitä hylsyä roskiin. Hieno lähtee kakkasella pyllyllä hakeen paprua lisää.

OTTO-automaatilla jengillä on monesti tapana alkaa etsimään lompakkoaan vasta sitten, kun on oma vuoro. Miksi sitä ei voi tehdä aikaisemmin saatana!

Sama kaikkialla, kaupassa jne.

OTTO-automaatilla jengillä on monesti tapana alkaa etsimään lompakkoaan vasta sitten, kun on oma vuoro. Miksi sitä ei voi tehdä aikaisemmin saatana!

Siis jos automaatti on jonkun kauppakeskuksen sisällä (mm. jumbossa) ja siellä käytävällä porukkaa ohi lappaa niin harvapa sitä posaa rupee esillä pitelemään ennenkuin on oma vuoro, vai piteletkös sinä? Sama koskee monia ulkoautomaatteja, jonotat kaupan eessä automaatille missä kulkee paljon ihmisiä...posa käteen niin pahimmassa tapauksessa kohta ei oo posaa, joku kiitollinen pitkäkyntinen sen nappaa.

e: nii toki sen kortin vois ottaa etukäteen hyppysiin mutta eipä se paljo nopeuta, enemmän riipii ne jotka jää sitä tapahtumakyselyn kuittia sinne automaatille lueskelemaan XD

Miksi, oi miksi, menin minäkin ostamaan joulun jälkeen soda streamin? Se on semi ärsyttävää, kun teet niitä juomia ja yrität kipata siitä mittana käytettävästä korkista esanssia veden sekaan.

Itellä ei oo myöskään noitten kanssa ongelmia.. Edes noitten vähä jäykempien tiivisteiden kanssa, ne menee aika helposti pulloon ja sit nopee se pullon korkki siihe, eikä ees yleensä kuohu! "Toistoja toistoja" :D

Mutta, asiaan. Yleisissä vessoissa tai jossain huoltsikoilla kun yrittää vessaan mennä niin se saatanan kansi on aina kusessa! Se ärsssssyttää :curs:

Jos ottaa pelkät bonukset s-etukortilla, niin sen bonus hommanhan voi tehdä siihen lukijaan jo heti kun ensimmäinen tuote on kirjattu. Ei siis tarvitse venata että kaikki tuotteet on kuitattu niinkuin maksamisella :)

Ja mikä vittu noin niinku yleisesti ihmisillä kestää siinä otto-automaatilla?!?! Kortti sisää, tunnusluku, rahasumman naputtelu, kortti pois ja rahat pois! Ei vie montaa hetkeä mutta aijumalautaaa kun on 2 mummoa jonossa ennen omaa vuoroa niin vähintää vartin joutuu oottelee ku mummelit asioi.

Ja mikä vittu noin niinku yleisesti ihmisillä kestää siinä otto-automaatilla?!?! Kortti sisää, tunnusluku, rahasumman naputtelu, kortti pois ja rahat pois! Ei vie montaa hetkeä mutta aijumalautaaa kun on 2 mummoa jonossa ennen omaa vuoroa niin vähintää vartin joutuu oottelee ku mummelit asioi.

Joo toi automaatilla käynti on joillekkin ylempää rakettitiedettä, ku tuntuu kestävän. Noitten mummojen osalta heidän iän takia, niin myös toinen syy on ehkä se että ne nostaa niin helvetisti sitä käteistä, ja eikös se maksimi oo joku 240e kerralla? Niin ne joutuu monta kertaa nostelee (ja tän takia niitä ryöstellään). Ketjun tarkotushan ei oo kertoa syitä/ratkasuja vitutuksiin, mutta kerroin silti.

Vanhojen ihmisten valitus ja vetoaminen siihen että ollaan pyörätuolissa, jolloin heillä on omasta mielestään oikeus kaataa paskaa sankoittain asiakaspalvelijan niskaan.

Ottaa päähän, kun isä tietää kaikesta aina jotain ja osaa tehä kaiken. Miksen mie vois olla perkele niin viisas... Tuntee ittensä ihan dilleksi, kun ei tiedä mitään. Vissiin oli geenistössä silleen että kolmas lapsi jää ilman aivoja. Paska. :(

se kun ei taloyhtiön puheenjohtaja voinut avata rapun ovea kun avaimet jäi himaan ja piti tunti venailla. ei kuulemma ollut nähnyt minua ennen ja ei saa päästää tuntemattomia rappuun... sanoin vielä sukunimeni ja näytin siitä listasta mutta ei niin ei... toivottavasti tulisi joskus tilanne että hän pyytää pitämään hissiä tms.

Moni asia, mainittakoon yksi: Se kun ihmiset käyttävät KIRJOITETUSSA kielessä "mie, sie, miun" -ilmauksia. Jos mies tekee tätä, hän hakee jotain helvetin junttiromantiikkaa. Naiset taas käyttävät näitä siksi, että ne luulee, että se on jotenkin vitun söpöä ja pehmeää ja feminiiniä :curs: lopettakaa!

Älkää tulko sanomaan, että se on vaan murre. Murre ei näy kirjoitetussa tekstissä, ellei sitä sinne laita. Lisäksi murteet perustuvat puhumisen helppouteen, kirjoittaminen kirjoittamisen helppouteen, eikä mikää noista ilmauksista ole helpommin kirjoitettu kuin "mä, sä, mun".

Moni asia, mainittakoon yksi: Se kun ihmiset käyttävät KIRJOITETUSSA kielessä "mie, sie, miun" -ilmauksia. Jos mies tekee tätä, hän hakee jotain helvetin junttiromantiikkaa. Naiset taas käyttävät näitä siksi, että ne luulee, että se on jotenkin vitun söpöä ja pehmeää ja feminiiniä :curs: lopettakaa!

Älkää tulko sanomaan, että se on vaan murre. Murre ei näy kirjoitetussa tekstissä, ellei sitä sinne laita. Lisäksi murteet perustuvat puhumisen helppouteen, kirjoittaminen kirjoittamisen helppouteen, eikä mikää noista ilmauksista ole helpommin kirjoitettu kuin "mä, sä, mun".

Kai tiesit et myös tuo "mä, sä, mun" on murretta ja kuulostaa ihan vitun idioottimaiselta esim. meikäläisen korvaan kun en Helsingissä asu? Samaa mieltä oon kyllä et noita murteita varsinki sijamuodoissa kannattaa vältellä kirjotetussa tekstissä, mutta onneks niistä pääsee aika helposti eroon kun ne voi yleensä kiertää sujuvasti, esim. 'miä oon savolaenen' -> ,olen savolainen' jne. Puhekielessä sitten taas tuovat mukavasti luonnetta ja helpottaa kummasti ihmisen sukujuurien/kasvupaikkakunnan, tms. määrittämistä :)

hekottaja;3608528--[/QUOTE sanoi:
Samaa mieltä. Murteella kirjoittaminen tuntuu tekopyhältä pätemiseltä ja murretekstejä on sitä paitsi vittumaista lukea. Itse puhun kyllä murteella, mutta en koskaan kirjoita sillä.

Kai tiesit et myös tuo "mä, sä, mun" on murretta ja kuulostaa ihan vitun idioottimaiselta esim. meikäläisen korvaan kun en Helsingissä asu? Samaa mieltä oon kyllä et noita murteita varsinki sijamuodoissa kannattaa vältellä kirjotetussa tekstissä, mutta onneks niistä pääsee aika helposti eroon kun ne voi yleensä kiertää sujuvasti, esim. 'miä oon savolaenen' -> ,olen savolainen' jne. Puhekielessä sitten taas tuovat mukavasti luonnetta ja helpottaa kummasti ihmisen sukujuurien/kasvupaikkakunnan, tms. määrittämistä :)

Korvaan saakin kuulostaa paskalta, puhe tulee niin kuin tulee, mutta kirjoitetussa tekstissä joko yleiskieltä tai "mä, sä". Ei mitään juntti romantiikkaa tai söpöilyä. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom