Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
:wall: Kaikista eniten vituttaa kun on ostanut uuden deudorantin (roll-on) ja sitten kun vääntää korkkia hieman tiukempaan niin ei saatanaa , joka kerta korkki menee paskaks!!!......se siitä uudesta deudosta sitte....ketuttaa

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Korvaan saakin kuulostaa paskalta, puhe tulee niin kuin tulee, mutta kirjoitetussa tekstissä joko yleiskieltä tai "mä, sä". Ei mitään juntti romantiikkaa tai söpöilyä. ;)

Tarkotin nimenomaan et kuulostaa idioottimaiselta jos joku kirjottaa 'mä, sä' jne. Itellä ku on lukiessa tapana lukea koko ajan päässäni sitä tekstiä ni siks kuulostaa/tuntuu hölmöltä. Eli yleiskieltä kirjallisesti ja murteet sit puhuessa :)

Sipuli. Tuo vedet silmille pilkkoessa eikä kuori lähde ikinä kunnolla irti ja pitää repiä se päällimmäinen kerros kuoren mukana pois. Toinen vielä ärsyttävämpi asia on mattoja tamppaavat naapurit. Mikä siinä on että matot pitää tampata aina lauantaina aamulla klo 8 että varmasti koko kylä herää? En vastaa seurauksista kun joku kaunis päivä herään susikrapulassa mattojen tamppaamiseen :curs:

Se, kun kuulee tekstiviestin äänen julkisella paikalla ja ajattelee riemuissaan "jeeeee joku muisti, että olen olemassa ja lähetti mulle viestin!" Ja sitten kun katsoo puhelintaan, niin saakin huomata, että ei sinne puhelimeen mitään viestiä tullutkaan, vaan se tulikin jollekulle muulle. Forever alone.

Myös se on pettymys, kun se viesti onkin mainosviesti Ikeasta, Seppälästä tai Lindexiltä. Tai äidiltä.

Siis jos automaatti on jonkun kauppakeskuksen sisällä (mm. jumbossa) ja siellä käytävällä porukkaa ohi lappaa niin harvapa sitä posaa rupee esillä pitelemään ennenkuin on oma vuoro, vai piteletkös sinä? Sama koskee monia ulkoautomaatteja, jonotat kaupan eessä automaatille missä kulkee paljon ihmisiä...posa käteen niin pahimmassa tapauksessa kohta ei oo posaa, joku kiitollinen pitkäkyntinen sen nappaa.

e: nii toki sen kortin vois ottaa etukäteen hyppysiin mutta eipä se paljo nopeuta, enemmän riipii ne jotka jää sitä tapahtumakyselyn kuittia sinne automaatille lueskelemaan XD
No joo ite kyllä kaivan kortin etukäteen, kun ei ole niin pelkoa ryöstetyksi tulemisesta, mutta se ei ole pointti...
Onhan se totta, että jotkut pelkäävät ryöstetyksi tulemista, mutta vituttaa silti :) Ei voi mitään..

Tuossa olen samaa mieltä, että sitä kuittia ei tarvitse jäädä siihen automaatin eteen lukemaan, tulee aivan uskomaton tiltti aina välillä, kun sen voi lukea muuallakin...

Se, kun kuulee tekstiviestin äänen julkisella paikalla ja ajattelee riemuissaan "jeeeee joku muisti, että olen olemassa ja lähetti mulle viestin!" Ja sitten kun katsoo puhelintaan, niin saakin huomata, että ei sinne puhelimeen mitään viestiä tullutkaan, vaan se tulikin jollekulle muulle. Forever alone.

+1

+2 Delgadolle...
Se kun katsot telkkarista jotain ohjelmaa ja näät tutun näyttelijän.. Et kuitenkaan nimeä tiedä ja sitten rupeat mitettimään että missä leffassa/sarjassa se esiintyikään.. Kun omaa näinkin huonon muistin ja asia jää vaivaamaan niin ei ole helppo juttu... Nytkin mennyt lähes puoli tuntia tehokasta luppoaikaa :D

Se kun lakkapullon suutin on vähän töhnässä ja kun sillä pitää sitten suihkauttaa hiuksiin, sieltä lähteekin ohut suihku 45 asteen kulmassa suoraan silmään. Ei ihan yksi eikä kaksi kertaa riitä, kun näin on tapahtunut.

Tiskirättien haju. Se on pari päivää ja ne alkaa aina haista ihan perseeltä. Kiva sillä sit pyyhkiä pintoja ku kädet alkaa haisemaan. Eikä se lähe pois millään.. Pitäiskö niitä ostaa saatana joka päivälle uus vai mikä tohon auttais.

Tiskirättien haju. Se on pari päivää ja ne alkaa aina haista ihan perseeltä. Kiva sillä sit pyyhkiä pintoja ku kädet alkaa haisemaan. Eikä se lähe pois millään.. Pitäiskö niitä ostaa saatana joka päivälle uus vai mikä tohon auttais.

Laita hiukan kuumaa vettä, tilkka tiskiainetta altaaseen ja sinne likoamaan vähäksi aikaa niin pitäisi hajut lähteä.

Random ihmiset jotka alkaa kysymättä avautumaan päivästään ja mitä sitä seuraavaksi tekisi tms. esim facebookissa privaviestein. Mitä helvettiä, kysyn jos kiinnostaa koska sinä syöt, juot, käyt vessassa ja katsot millon minkäkin elokuvan ja koska en kysy niin todennäköisesti ei myöskään kiinnosta.

Ihmiset, jotka bussista/metrosta/junasta jäätyään poistuvat kulkuvälineestä siten, että jäävät pällistelemään siihen askeleen päähän siten etteivät seuraavat matkustajat pääse ulos. En haluaisi rynniä kenenkään päälle, vaikka varsinkin metrosta poistuessa useasti joutuu tekemään niin, jotta ne parikymmentä muuta ihmistä vielä mun takanakin pääsee ulos.

Lukekaa ne kartat jossain muualla kiitos ja harhailkaa vasta sitten, mutta ei kulkuaukoilla kiitos.

Jos ottaa pelkät bonukset s-etukortilla, niin sen bonus hommanhan voi tehdä siihen lukijaan jo heti kun ensimmäinen tuote on kirjattu. Ei siis tarvitse venata että kaikki tuotteet on kuitattu niinkuin maksamisella :)
Imo tää homma on neuvottu S-kaupoissa helvetin huonosti. Kesti kaksi vuotta, että tuli tietoon. K-kaupassa annettiin ystävällisesti vinkkiä heti.

bussista/metrosta/junasta

Julkisissa sujuvasti toimimisesta saisi vaikka oman ketjun. Tässä joitain huomioita:
-jos menet bussiin ja maksat käteisellä etkä käytä matkakorttia, jää viimeiseksi että nopeammin korttia vilauttavat pääsevät ensin sisään
-jos kuitenkin maksat rahalla, niin älä jumitu odottamaan lippua ja vaihtorahaa siihen kapeampaan kohtaan käytävän alkuun vaan jää reilusti kuskin kohdalle jolloin ohikin mahtuu
-metrosta poistutaan ensin kaikki vaunusta ulos ja sit vasta tulee ensimmäinen sisään
-liukuportaissa seisotaan oikealla puolella, vasen on ohituskaista
-edellisen voisi huomioida myös portaisiin käveltäessä: usein liukuportaisiin parveilee ihmisiä häröpallona jotka kuitenkin menevät kaikki seisomaan portaiden oikealle puolelle, koska eivät jaksa kävellä portaita. He kuitenkin pitävät väylän tukossa myös niiltä, jotka olisivat portaat kävelemässä, ts. ovat ikäänkuin menossa vasemman kaistan kohdalla, kunnes liukuportaisiin tultaessa kiilaavat siihen oikealle
-vasen ohituskaistana pätee myös alaspäin tultaessa: jos metro on näytön mukaan tulossa 0 tai 1 minuutin kuluttua (mikä kyllä voi tarkoittaa melkein mitä vain aikaa), kiireiset haluavat liitää portaat alas esteettä. Hitaasti tai normikävelyvauhtia alas tulevat voivat käyttää oikeanpuoleista kaistaa, ja siinä tapauksessa että ketään ei ole tulossa vauhdilla alas, ohittaa paikallaan seisovat vasenta kaistaa. Näin ei kuitenkaan tule tehdä, mikäli portaat alas kiirehtivä on tulossa takaa ja joutuu pysäyttämään hitaan elegantisti astuvan rouvan taakse, kunnes tämä suvaitsee väistää oikealle
-liukuportaissa ei myöskään seisota kaverin kanssa vierekkäin vaan reilusti oikealla siten, että ohimenijät mahtuvat ohi. Jos joku seisoo leveästi siinä vasemman kaistan puolella, vaikka liukuportaalla olisi tilaa oikeallakin ja ohittajat joutuvat kiemurtelemaan tämän leveilijän sivuitse osuenkin häneen eikä tämä silti väistä, olen kävellyt tasan sitä omaa vasenta puoltani väistämättä senttiäkään. Siinäpähän törmätessä huomaa urpo että on tiellä ja voisi tiivistää oikealle pois edestä. En tietenkään aina toimi näin vaan saatan nyös huomauttaa kohteliaasti, lähinnä jos siinä on joku röhnöttävä teini tai ylimielinen äijä. :curs: Joskus toki sitä on jäässä tai muuten vain ajatuksissaan ettei ajattele miten toimii
-metron penkillä istuminen: naisten sinänsä viehkeä tapa istua jalka ristissä toisen päällä ei oikein istu ruuhkametroon. Pitkänä (193 cm) ja pitkäraajaisena siinä saa taiteilla että mahtuu tuollaisen kanssa samaan loosiin, hyvällä tuurilla myös se kurainen kenkä töksähtelee silloin tällöin omaan sääreen. Seuraavan tällaisen keissin kohdalla nostan oman nelivitosen kengän siihen jalanojentelijan syliin.
-kun on täysruuhka ja vaunu täynnä, mennään seisomaan siihen käytävän keskiosaan eli niin perille kuin pääsee, eikä jäädä tukkimaan sitä oviaukon kohtaa
-metron rullatessa laiturille voivat sisäänodottajat ryhmittyä siten, etteivät tuki ulospääsyä mihinkään suuntaan. Jos olen menossa sisään eikä samasta oviaukosta ole paljon muita tulossa, menen seisomaan kohtaan jossa olen oven avautuessa sivussa sen vieressä enkä edessä, jolloin uloslähtijät pääsevät lähtemään kaikkiin suuntiin.
-ei enää liikenteeseen liittyvää mutta sellaiset lentokentillä olevat tosi hitaasti liikkuvat ei liukuportaat vaan liukuhihnat: kuinka laiska pitää olla että vaan seisoo siinä eikä kävele eteenpäin? Ehkä myös ostoskärryn kanssa blokataan reitti sellaisilta joilla on toimivat jalat.

Mua joka olen kaikenlaisen sujuvuuden ja tekemisen optimoinnin ystävä, mm. nämä ärsyttää toisinaan. :)

Pyyhit ilmeisesti helvetin likaisia pintoja tai sitten et pese/huuhtele rättiä kunnolla käytön jälkeen. Itse myllytän rättiä kuumassa vedessä, missä on ruikkaus Tolu Keittiötä. Ei haise rätit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom