Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Mites Karvakirnu?

Tää on oikeastaan aika hyvä.

Mulla oli yks vanha tyttöystävä, joka puhutteli mua herraksi, välillä sukunimen kanssa ja esitteli itsensäkin sukunimellä :) Se oli samalla jotenkin vanhankantaista ja herttaista. Kuten olen aikaisemminkin todennut, niin mua tommonen vanha puhetyyli jotenkin miellyttää.

Tuolla tavalla kivasti sanottuna onkin perin herttaista. Yleensä sitä käytetään tyyliin "herra on hyvä ja tekee ite paremmin" ja "tämähän ei neitokaiselle kelvannut". Juu nou. Se on vähättelyä, enkä minä tykkää vähättelystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ananaspalojen epätasainen laatu, välillä palat mukavan pehmeitä ja mehukkaita, joskus taas vitun kovia ja mauttomia, samasta purkista saattaa löytyä molempia yksilöitä. Kyseessä siis palat omassa liemessään.

Kaikille bussijonotuksista avautuville suosittelen lämpimästi matkaa Kiinaan. Pari kertaa kun vedätte Pekingin metrolla ruuhka-aikaan, niin Suomeen palatessanne ei varmasti tunnu aamuruuhkat missään :)

Oon asunut Torontossa jossa oli monesti sellainen tilanne ruuhka-aikaan, että saattoi kolme tai neljä bussia/metroa mennä aseman ohi, ettet mahtunut kyytiin. Siellä oli yleistä, että et mahtunut koko bussiin jos olit viimeisten joukossa jonottamassa :)

Ultimecia sanoi:
Tuolla tavalla kivasti sanottuna onkin perin herttaista. Yleensä sitä käytetään tyyliin "herra on hyvä ja tekee ite paremmin" ja "tämähän ei neitokaiselle kelvannut". Juu nou. Se on vähättelyä, enkä minä tykkää vähättelystä.
Aa, okei. En osannut yhdistää noita tähän viimeksi.

Heräät aamulla ja alat lataamaan kahvinkeittimeen kahvia. Tarkoitus on keittää 4 kuppia, mutta sieltä pussin pohjalta irtoaa vain kaksi täyttä ja yksi epämääräisen kokoinen kauhallinen hirveän kaivamisen ja kaatamisen tuloksena. Että se osaa vituttaa alkaa kaivamaan uutta kahvipakettia ja mittailemaan siitä minkäverran tästä vielä tarvis jotta saa hyvänmakuista kahvia.

Heräät aamulla ja alat lataamaan kahvinkeittimeen kahvia. Tarkoitus on keittää 4 kuppia, mutta sieltä pussin pohjalta irtoaa vain kaksi täyttä ja yksi epämääräisen kokoinen kauhallinen hirveän kaivamisen ja kaatamisen tuloksena. Että se osaa vituttaa alkaa kaivamaan uutta kahvipakettia ja mittailemaan siitä minkäverran tästä vielä tarvis jotta saa hyvänmakuista kahvia.

What? Kehtaatkin valittaa jos sulla on uusi kahvipaketti hollilla kun vanha loppuu. Eihän kukaan ole noin järjestelmällinen! :-D Nimim. jos kahvi loppuu kesken, lähden kauppaan. Jos on aamu en kerkeä kauppaan, joten jää kahvit keittämättä.

PS. en koskaan mittaa kahvia, kaadan vaan että arviolta tuon verran on varmaan hyvä. Ei ole niin justiinsa.

Oon asunut Torontossa jossa oli monesti sellainen tilanne ruuhka-aikaan, että saattoi kolme tai neljä bussia/metroa mennä aseman ohi, ettet mahtunut kyytiin. Siellä oli yleistä, että et mahtunut koko bussiin jos olit viimeisten joukossa jonottamassa :)

Meilla on melkein sama yliopistolle menevien bussien kanssa aamuisin. Jos luento alkaa ysilta, bussipysakilla pitaa olla varttia vaille kahdeksan. Sit pitaa venata kun busseja menee ohi taysinaisena tai niissa lukee "not in service". Lisaksi suoraan yliopistolle meneva bussi (matka-aika ruuhkasta riippuen 20-45min) ei jostain syysta kulje kuin vasta paljon yhdeksan jalkeen joten joudut ottamaan sellaisen mika kiertaa jonkun hevonkuusen kautta ja matkaan menee aina vahintaan se 45min, toisinaan 1,5h. Saannollisiin busseihin tottuneelle jatkuva myohastely on myos tosi arsyttavaa, bussit kun ovat myohassa jopa illalla vaikka ei ole ruuhkaa eika opiskelijoitakaan niin paljon.

Toinen arsyttava asia on se kun ilman mitaan syyta heraa aikaisin aamulla ja ajattelee tekevansa tehokkaasti toita. Sitten kun avaa koneen, mysteerisesti paatyykin Pakkikselle ja Facebookiin ja tekemaan ties mita mika ei millaan tavalla liity niihin tehtaviin toihin. Nytkin mun pitaisi kirjoittaa esseeta.

What? Kehtaatkin valittaa jos sulla on uusi kahvipaketti hollilla kun vanha loppuu. Eihän kukaan ole noin järjestelmällinen! :-D Nimim. jos kahvi loppuu kesken, lähden kauppaan. Jos on aamu en kerkeä kauppaan, joten jää kahvit keittämättä.

PS. en koskaan mittaa kahvia, kaadan vaan että arviolta tuon verran on varmaan hyvä. Ei ole niin justiinsa.

Blasphemy! Itsehän säilytän kahvinpurut ja pavut joko jääkaapissa tai pakastimessa, mittaan haudutusajan sekuntikellolla pressopannua käytettäessä ja auta armias jos kahvin annostelussa ei käytä tasamittoja!

(Kyllä, olen aika syvällä pelissä.)

Blasphemy! Itsehän säilytän kahvinpurut ja pavut joko jääkaapissa tai pakastimessa, mittaan haudutusajan sekuntikellolla pressopannua käytettäessä ja auta armias jos kahvin annostelussa ei käytä tasamittoja!

(Kyllä, olen aika syvällä pelissä.)

Hah!! Mä olen oppinut etten keitä kahvia jos joku on näkemässä. Mä vaan kaadan, jaksa mitään mittailla. Kun aloitin työelämässäolemisen muistan ajatelleeni että olenpas ystävällinen keitän kaffet! Joten kaaduin puruja "noin on suunnilleen varmaan hyvä", ja naksautin laitteen päälle. Sihteeri katseli silmät lautasina ja napsautti koneen pois päältä ja rupesi laskemaan montako mitallista oikein laitoin ja onko mittamäärä sopusoinnussa nesteen kanssa. Enpä keittänyt siellä enää kahvia, ei ole niin napanuukaa. Ihan hyvä tulee. Silmämäärä on aina oikea määrä 8)

Hah!! Mä olen oppinut etten keitä kahvia jos joku on näkemässä. Mä vaan kaadan, jaksa mitään mittailla. Kun aloitin työelämässäolemisen muistan ajatelleeni että olenpas ystävällinen keitän kaffet! Joten kaaduin puruja "noin on suunnilleen varmaan hyvä", ja naksautin laitteen päälle. Sihteeri katseli silmät lautasina ja napsautti koneen pois päältä ja rupesi laskemaan montako mitallista oikein laitoin ja onko mittamäärä sopusoinnussa nesteen kanssa. Enpä keittänyt siellä enää kahvia, ei ole niin napanuukaa. Ihan hyvä tulee. Silmämäärä on aina oikea määrä 8)

Samaa taktiikkaa oon käyttäny jo vuosia, ku en oo muistanu käydä ostaan mittalusikkaa. Duunissakaan en saa keittää kahvia, ei tule kuulemma pannusta pihalle.

Samaa taktiikkaa oon käyttäny jo vuosia, ku en oo muistanu käydä ostaan mittalusikkaa. Duunissakaan en saa keittää kahvia, ei tule kuulemma pannusta pihalle.

Mä olen sitä mieltä että se joka valittaa keittäköön paremmat kahvit! Tai juo hiljaa ja tyytyväisenä. :D

Jos on yli kolme kertaa kahvia keittänyt niin osaahan sen mitata silmämääräsesti. Tuskin ne muutamat grammat sitä makua mihinkään muuttaa. Eli empä itekkään noita mittaile. Jos nyt joku vitutuksen aihe pitäs löytää tosta ketjun mukasesti niin pari kertaa keittäny töissä täyden pannun kun enemmän juojia ja sitten poistanu tota suodatinpussia niin eiköhän se repeä märkänä tosta painosta ja levähdä lattialle. Tääkin korjautuis kun ottas sen muoviosan irti ja kantas siinä roskikseen asti mutta ei sitä aina muista/jaksa kun hoituu omasta mielestä ihan hyvin muutenkin.

Se kun alkaa lukea jotain juttua yhtä aikaa toisen ja se toinen alkaa mumisemaan/ lukemaan katkonaisesti ääneen niin ettet itse saa luetuksi tuon hölinän takia. Sen vielä kruunaa se että kun se mumisija on saanut asian luettua alkaa se välittömästi kommentoimaan lukemaansa tai kyselemään siitä.. Ite et ole vittu ehtinyt saada ensimmäistäkään sanaa sisäistettyä tuon häirinnän takia.. :curs:

Sitten vituttaa ihmiset jotka puhuu päälle. Meillä on töissä yks yksilö joka puhuu kaikkien päälle ihan koko ajan ja vaan korottaa ääntään jos joku yrittää sanoa väliin. Välillä ollaan tuota kroonista päälle puhujaa ihan testattu ja on vaan itse jatkettu omaa juttua kun tuo molottaa päälle. Siitä seuraa vaan se että molemmat pälättää (tää toinen oikeestaan huutaa) pitkät pätkät eikä kukaan saa mitään selvää. Hupaisia tilanteita kun työkaverit välillä huomaa tuon tahallisen tempun ja alkaa repeillä... Kaikkiaan vitun raivostuttava tapa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom