Niin pienet, mutta ai niin ärsyttävät asiat elämässä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Keität kotona koulun/työn jälkeen ansaitut iltapäiväkahvit, avaat pöydälle päivän lehden, kaadat kahvin kuppiin, avaat jääkaapin...EI MAITOA. :curs:

Jep.
Yksin asuessa harvemmin pääsi maito loppumaan mitenkään yllättäen, sillä tiesin aina miten paljon sitä on ja pitääkö ostaa lisää. Nyt kämppiksen kanssa ei voi ikinä tietää, milloin maito on loppu tai loppumassa. Tämä koskee oikeastaan kaikkia elintarvikkeita sekä pesuaineita ja sen sellaisia.

Talvella ärsyttää viestien kirjoittaminen. Sormikkaat kädessä on niin pirun vaikea näpytellä ja varsinkin kosketusnäytöllisellä puhelimella se on lähes mahdotonta. Ilman hanskoja taas sormet palelee :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pieni juttu, mutta ärsyttää kun osa porukasta jättää tiskirättejä ja -harjoja kuivausritilästä roikkumaan siten että ne ovat vesihanan kahvan edessä. Saa olla sitten aina siirtämässä pois tieltä.

Komppaan. Inhottavaa jos joku niin on tehnyt hetki sitten, meet avaamaan hanaa ja märkä tiskiharja hinkkaa sun kättä. Yök.

Pieni juttu, mutta ärsyttää kun osa porukasta jättää tiskirättejä ja -harjoja kuivausritilästä roikkumaan siten että ne ovat vesihanan kahvan edessä. Saa olla sitten aina siirtämässä pois tieltä.

Ärsyttää myös kun tiskirätti on hanan varressa roikkumassa, menee ottamaa vettä ni joko a) juomalasi on kiinni märässä rätissä, tai b) juodut siirtämään tiskirätin ja sen jälkee käsi haisee märälle rätille.

Tosi rasittavaa on kävellä aamulla bussipysäkille ja kattoa kun kaikki bussit just menee siitä nenän edestä ohi ennenku ehdit pysäkille.... sitten seuraava tuleeki joskus 15 min kuluttua.. Mulle käy näin melkeen joka aamu :) Mäkin pääsen kuitenkin kouluun ainakin 6 eri bussilla, ja siinä ne suunnilleen kaikki köröttelee peräkkäin ohi!

Kaupassa käynti. Ihmiset ei osaa kävellä kaupassa, hidastellaan, ihmetellään, vaihdetaan vuoden kuulumiset just siinä kohassa mis on kaikkein vilkkainta, työnnetään ne kärryt kaikkein ahtainpiin paikkoihin, seisoskellaan käytävillä kärryt poikittain.. tätä vois jatkaa vaikka kuinka pitkään.

Tuut töistä kotiin, meet tekemään kahvia ja joka kerta joku on loppu a) maito b) suodatinpussit c) purut tai d) sokeri

Suihkussa käyminen. Suihkuverho tarttuu ihoon, shamppoo tai saippua on loppu, peilit menee huuruun. Tai sit liukastut ku lattia on märkä ja siin on saippuaa (oon onnistunu parin kk aikana tässä jo parisenkymmentä kertaa)

Käyt ihan missä vaan tai oot poissa mahdollisimman vähän aikaa niin oven väliin on ilmestyny aina uus pizza mainos. Paras on se et viet roskat, sinne on ilmestyny jo pizza mainos viet sen samantien roskiin, niin johan siellä on jo uus.

Ja sit ku on kiire niin joka kohdasta joku tapahtuu.. Niinku tänäänkin :curs:

Naapurin paneskelunkirkumiseen autto ainaki itellä ku karjasin rappukäytävään, että nyt jos se kirkuminen ei lopu niin tuun ja tungen kyrvän suuhun!!!on todella vittumaista herätä tuommoseen!!

Ovesta kävellessä paidan/takin/kylpytakin hiha/tasku/vyölenkki jää kiinni kahvaan, eli siis ripustaa itsensä oven kahvaan vauhdista. Olen onnistunut tossa helposti kymmeniä kertoja himassa ja jokaisella kerralla vituttaa ja huvittaa yhtä paljon. :jahas:

Ovesta kävellessä paidan/takin/kylpytakin hiha/tasku/vyölenkki jää kiinni kahvaan, eli siis ripustaa itsensä oven kahvaan vauhdista. Olen onnistunut tossa helposti kymmeniä kertoja himassa ja jokaisella kerralla vituttaa ja huvittaa yhtä paljon. :jahas:

Mä saan yleensä vielä reboundina sen oven joko a) nenään b) takamukselle. Siis lyön itseäni ovella turpaan.

Mutta leivänpaahdin! Tuntuu olevan kaksi paahtoasentoa, "kylmä ja kalpea", tai "helvetin kuuma ja karrelle palanut". Aivan sama säätääkö nappulasta vai ei, lopputulos on aina arvoitus.

Mulla on duunissa sellanen jojo, mistä roikkuu pullonavaaja ja mun kassa-avain ja se on kiinni essussa. Pullonavaaja jää vähän väliä kiinni joko toisen työntekijän vaatteisiin/jojoon tai sit asiakkaan tuoliin tai oven karmiin tai milloin mihinkin. Sit se pongahtaa ärsyttävästi takaisin :jahas:

Naapurin paneskelunkirkumiseen autto ainaki itellä ku karjasin rappukäytävään, että nyt jos se kirkuminen ei lopu niin tuun ja tungen kyrvän suuhun!!!on todella vittumaista herätä tuommoseen!!

ai sinä sen huusit?? sopii tulla yrittämään!

Ihan vähän ottaa päähän kun naapurit tulevat sisään rappukäytävään. Ulko-ovella olisi rappuralli, johon voi harjata kenkänsä ennen sisääntuloa, mutta porukka kävelee suoraan sisälle ja paukuttaa hirveän melun saattelemana ne lumet siihen käytävän matolle. Helvetillinen mökä joka kerta, ja kun kämppä on vielä alimmassa kerroksessa ihan siinä oven vieressä niin varmasti joutuu tuota kuuntelemaan.

Kun nyt naapureista aloin valittaa, niin yhtä lailla ottaa päähän se, että nämä daijut täyttää roskakatoksessa aina sen oven lähellä olevan roska-astian niin täyteen, että kansi ei mene enää kiinni ja parhaassa tapauksessa ne pussit tippuu siihen maahan muiden nosteltavaksi. Olisihan se hirveä vaiva kävellä vielä pari askelta ja laittaa se pussi johonkin niistä viidestä muusta tyhjänä olevasta astiasta.

En ole näköjään ainoa kellä on ongelmia noiden ovien ja ihan yleisestikin itsensä ripustamisen kanssa. Sit tulee mieleen myös semmonen että aina kun kuorii esimerkiksi appelsiinia niin mehua roiskahtaa silmään. Joka vitun kerta silmään. Itseasiassa jos jostain roiskahtaa/lentää jotain, se aina osuu silmään tai nenään.

Keität kotona koulun/työn jälkeen ansaitut iltapäiväkahvit, avaat pöydälle päivän lehden, kaadat kahvin kuppiin, avaat jääkaapin...EI MAITOA. :curs:

Ratkaisu: kaupasta saa sellasta Completa-kasvisrasvasekoitetta joka kahviin sekoitettuna ajaa saman asian kuin maito, sisältää mm. maitojauhetta. Käytettiin intissä kun ei ollut tuvassa jääkaappia missä pitää maitoa, ja pidän nyt kotona kaapissa kahvia haluavien vieraiden varalta, itse kun en juo.

Hieman ärsyttää mikroaaltouuneissa eräs ominaisuus...

Kun lämmitys on valmis ja mikro alkaa sen armottoman piippauksen niin se merkkiääni ei lopukaan siihen, kun avaa luukun...oma mikroni ujeltaa kuin palosireeni 10s. Vuosien varrella alkaa jotenkin nyppimään ja yleensä lopetan ohjelman paria sekuntia ennen loppua niin on rauha maassa :D Eikä ole vain oman mikroni ominaisuus. Empiiristen havaintojen mukaan en ole havainnut mikroa joka osaisi lopettaa merkkiäänen luukun aikaisuun. Elämän pieni yksityiskohtia...

Mulla oli penskana sellainen hupi että koitin saada ruoan pois mikrosta ja luukun taas kiinni ennen kuin se ääni loppuu. Pienellä harjoittelulla pääsin tulokseen ja välillä nykyäänkin teen niin :)

Tosi rasittavaa on kävellä aamulla bussipysäkille ja kattoa kun kaikki bussit just menee siitä nenän edestä ohi ennenku ehdit pysäkille.... sitten seuraava tuleeki joskus 15 min kuluttua.. Mulle käy näin melkeen joka aamu :) Mäkin pääsen kuitenkin kouluun ainakin 6 eri bussilla, ja siinä ne suunnilleen kaikki köröttelee peräkkäin ohi!

Kuulostaa NIIIIIIIN tutulta :D Sitten kun vihdoin kerkee johonkin bussiin niin bussikortti onkin jäänyt toiseen laukkuun/toisen takin taskuun.

Mikroista puheen ollen: Aivan sairaasti vituttaa se piippaus. Kun safka on valmis, tuo vehje alkaa piippaamaan. Ja se piippaa maailman tappiin asti. Hyvä esimerkki on jos lämmitän vaikka muksulle jonkun puuron tjsp. mikrossa. No sen pitää kuitenkin olla vielä joku 10-15min teentymässä sen jälkeen kun on valmista. Mutta prkl kun sitä varten on pakko nousta sohvalta, kävellä keittiöön, painaa nappia ja palata takaisin. Tai jos sulatan jotain mikrossa. EIkö se stna riitä että se piippaa kerran? Sula mikä sula, kaikki ok, kyllä se siellä mikrossa sulana pysyy. Mutta ei. piip-piip-piip-piip-piip..........piip-piip-piip...:curs:

Luulin että koneet on ihmisten avuksi. Mutta näin ei ole. Kodinkoneet käskevät meitä. Vaativat toimimaan piippauksillaan. Mun eka mikro sanoi vain *ping*, ja se riitti. Ei riitä näköjään enää.

Valitan lisää. Uuneissa ja helloissa on 90000 vuotta ollut pyörylä jolla saa tehot säädettyä. Mutta eipä ole enää nykyisessä induktioliedessä. Siinä on hipaisunappulat joilla säädetään tehot 0-10 välillä, 0,5 tarkkuudella. Pitää painaa piiitkään että ottaa kosketuksen. Paitsi jos pyyhkäisee rätillä lieden. Silloin se menee ERROR tilaan, piippaa ja kaikki valot välkkyy. Tai jos tipahtaa jotain vettä kattilasta liedelle. Taas menee ERRORiin ja pitää painella kaikkia nappuloita. Näin se evoluutio kehittyy. Kohta varmaan saadaan paistolastakin buuttaamaan itsensä.

Onko mitään ärsyttävämpää kuin huonot pöytätavat? Maiskuttaminen, mässyttäminen ja ryystäminen... Tuntuu että maailmassa suurimmalla osalla ihmisistä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja ainakaan ruokapöydässä.

Tupakointi on myöskin hemmetin ärsyttävää touhua... Varsinkin talvipakkasilla avataan parvekkeen ovi ja mennään siihen puoleen väliin ulko- ja sisätilan väliin niin että kylmyys valtaa tupakansavun kera koko huoneiston...

Luin muutaman sivun ja lähes joka kohtaan check... ei oo montaa asiaa jotka sujuis. :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom