Nightwishin loppu ja uusi alku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoppo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MissEvilEve sanoi:
Täysin samaa mieltä...

Edit: Olen ehkä jopa hieman ilkeä ihminen mutta tavallaan toivon että NW ei menestyisi jatkossa. Noh, aika sen näyttää... Kauheaa, ampukaa mut :evil: :lol2: :whip:

Hehee, samaa tavallaan toivon mäkin. Oi voi minkä teitte, Tarja teki koko Nightwishin tyylin! Ei näin.
Ja säälinpä niitä mun kavereita, jotka jumaloi NWtä. :(

Jotenkin epäilen että Tarjalla tässä on laskusuhdanne edessä kuuluisuuden ja tunnettavuuden kanssa. Veikkaan ettei sen naamaa nähdä niin usein lehdissä kun Nightwish on takana. Ehkä palaa juurilleen laulamaan oopperaa ja näkyy silloin tällöin seiskan juorupalstalla pikkujuttuna. Hankala nousta samanlaiseen julkisuuteen puhtaasti oopperalaululla.

MissEvilEve sanoi:
Täysin samaa mieltä...

Edit: Olen ehkä jopa hieman ilkeä ihminen mutta tavallaan toivon että NW ei menestyisi jatkossa. Noh, aika sen näyttää... Kauheaa, ampukaa mut :evil: :lol2: :whip:
Tähtityttö sanoi:
Hehee, samaa tavallaan toivon mäkin. Oi voi minkä teitte, Tarja teki koko Nightwishin tyylin! Ei näin.
Ja säälinpä niitä mun kavereita, jotka jumaloi NWtä. :(
:( /me ampuu molemmat

inflames sanoi:
Jotenkin epäilen että Tarjalla tässä on laskusuhdanne edessä kuuluisuuden ja tunnettavuuden kanssa. Veikkaan ettei sen naamaa nähdä niin usein lehdissä kun Nightwish on takana. Ehkä palaa juurilleen laulamaan oopperaa ja näkyy silloin tällöin seiskan juorupalstalla pikkujuttuna. Hankala nousta samanlaiseen julkisuuteen puhtaasti oopperalaululla.

Noita oopperajuttujahan se halusikin tehdä, jossain haastattelussa muistaakseni sanoi, että haluais opiskella enemmän oopperalaulua. Kun hevibändin laulaja alkaa tekemään jotain vitun joululevyä, niin siinä vaiheessa voi jo sanoa hei hei.

Suoraselkäistä puhetta kirjeessä, mutta ehkä siinä liikaa vieritettiin kaikki Tarjan niskoille..

Eipä tästä päivästä lähtien enää kiinnosta mitä Nightwish tekee tulevaisuudessa, Tarjan uran jatkuminen kiinnostaa...

Surun päivä tämä, ei voi muuta sanoa... :(

No olihan uutinen. Itse kyllä kuuntelen sujuvasti kyseistä bändiä, ja sen voimalla on kituutettu yksi jos toinenkin aamulenkki ja punttitreeni heikkoinakin hetkinä. Tarjalle vaan onnea ja menestystä omalla urallaan ja toivotaan että Nightwishin musiikki vaan paranee tästä.

Uus nightwish !? :lol2:

uusi_nightwish.jpg

"vieritettiin kaikki Tarjan niskoille"
no tuskimpa ne nyt huvikseen meni suositun laulajan erottamaan,yleensä näissä asioissa on ihan oikeat syyt taustalla,mitä tuossa kirjeessäkin esitettiin

Alec sanoi:
no tuskimpa ne nyt huvikseen meni suositun laulajan erottamaan,yleensä näissä asioissa on ihan oikeat syyt taustalla,mitä tuossa kirjeessäkin esitettiin

On toi mun mielestä silti todella törkeetä kertoa "kaikki" koko kansalle. Vähän hienotunteisuutta peliin! Mulla ainakin on nyt sympatiat Tarjan puolella, ihan vaan siks, että siitä on tehty syntipukki (mitään muutakaan ei voi sanoa kun ei inside-piiriin kuulu ja tosifaktoja tiedä.). Ehkä olis kelvannut syyksi vaan erimielisyydet, ilman mitään avoimia kirjeitä?!? Yritetään vielä mustamaalata tarjaa, ihan kun pelättäis, että se veis fanit mennessään.. (niinkun eittämättä käy).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
inflames sanoi:
Jotenkin epäilen että Tarjalla tässä on laskusuhdanne edessä kuuluisuuden ja tunnettavuuden kanssa.

Olen samaa mieltä. Oopperamaailmassa toki kaivataan Diivoja mutta se ei tarkoita sielläkään kylmää rahastusta ja maksavan yleisön aliarvioimista. Ja eihän tuo Tarjan lauluääni ole kovin kummoinen oopperalaulajaksi, kyllä sillä saralla riittää kouluttautumista vuosiksi eteenpäin eikä lopputulos ole siltikään mikään varma nakki. Pro-laulajat toki pääsevät huipulle mutta siinä vaaditaan pitkä koulutus ja useiden laulukilpailujen voittaminen kansainvälisillä areenoilla.

Tarjan ääniala on varsin suppea oopperalaulajaksi, rekisteristä ei löydy syvyyttä ja leveyttä ammattilaisten tapaan.

Pojat on tehneet ja sovittaneet Nightwishin biisit tähänkin asti. Uuden laulajan myötä on mahdollisuus saada vielä aidosti innostuneen solistin panos mukaan sävellystyöhön. Menköön Tarja sitten sinne oopperakouluun tai mitä ikinä parhaaksi katsoo. Pitkään saa tehdä töitä päästäkseen samoille keikkaliksoille mitä Nightwishin kanssa!

Nightwish jatkaa ja kuka ikinä onkaan uusi laulaja, tulee hän antamaan yhtyeen musiikkiin tuoretta otetta. Viimeisen levyn viitoittamalla tiellä on hyvä jatkaa.

Todelliset fanit eivät häkelly Tarjan lähdöstä. Nyt jos koskaan kannattaa tukea hyvää bändiä käymällä seuraavilla keikoilla ja menemällä levykauppaan heti kun seuraava CD ilmestyy. :thumbs:

Alec sanoi:

On varmasti. Tarkotin vaan sitä että asian olisi vähän tyylikkäämminkin voinu hoitaa eikä tehdä Tarjasta kaiken pahan lähdettä ja muuta bändiä nostaa niin pyhimyksiksi..

Tosin varmasti asiaan liittyy paljon pieniä juttuja joista julkisuudessa ei ole kerrottu..

Kyllähän siinä Tarjassa on jotain oikeasti mättänyt, kun yhteismielin pistivät pihalle. Toisaalta olishan tuon eron syyksi voinut laittaa perinteisen "musiikilliset erimielisyydet" ja jättää syvemmät syyt pois julkisuudesta.

Tähtityttö sanoi:
On toi mun mielestä silti todella törkeetä kertoa "kaikki" koko kansalle. Vähän hienotunteisuutta peliin! Mulla ainakin on nyt sympatiat Tarjan puolella, ihan vaan siks, että siitä on tehty syntipukki (mitään muutakaan ei voi sanoa kun ei inside-piiriin kuulu ja tosifaktoja tiedä.). Ehkä olis kelvannut syyksi vaan erimielisyydet, ilman mitään avoimia kirjeitä?!? Yritetään vielä mustamaalata tarjaa, ihan kun pelättäis, että se veis fanit mennessään.. (niinkun eittämättä käy).
Jotenkin vain tuntuu että ehdottomasti parempi ratkaisu toimia näin kuin jos homma olis kuitattu vaan kommentoimalla mediassa tyyliin "erimielisyyksiä meillä oli". Onhan se Tarja aiemminkin sanonut haastatteluissa haluavansa laulaa oopperaa ja varmasti tuo katkeruus jotenkin puski esiin. Eiköhän tuo kuitenkin ole yleisesti parempi että kaikki kortit laitetaan pöytään (olettaen että ollaan rehellisiä) kuin että asioita hyssytellään.

Edit: Jos homma ei kiinnosta niin miksei sitä saisi sanoa julkisuuteen? Varmastikkaan ei mitään väliä oopperalaulantaa ajatellen (paitsi että ihmiset tietää että han sitä haluaa oikeasti tehdä).

Aika raaka veto. No en ihmettele jos tilanne tosiaan on noin. Koko kirjeen luettuani olen kuitenkin samaa mieltä Tuomaksen kanssa. Uudistukset voivat olla myös onnistuineitakin. Esim Hietalan tuleminen basistiksi nosti mun mielestä homman ihan uudelle tasolle. Jos uusi vokalisti vain tukee hommaa niin hyvä tästä tulee.

Alusta asti seurannut bändin vaiheita enkä usko että homma kaatuu tähän, päinvastoin.

Respectit muulle bändille !

Surffasin tuossa hieman yhtyeen historiikkia ja onhan tämä Nightwishin tarina aika ainutlaatuinen kansainvälisestikin:

entistä suuremmat puitteet sanoi:
The year 2004 was eagerly expected by both the fans and the band. Exhausting studio-sessions took their toll both physically and mentally. The actual recording took place at the Phoenix-studios in London, the same studio and with the same orchestra(The Academy of St.Martins in the Field) that Howard Shore used for writing the score for "The Lord of the Rings"-trilogy. Orchestral-and qhoral arrangements were written by Pip Williams, who has produced f.ex.Status Quo and Uriah Heep. Big time, great expectations!

Voi siis sanoa että vuonna 2004 yhtyeestä tuli "Major Player" suuren maailman tyyliin. Ei enää mikään pikkutekijä jostain Kiteeltä.

yhtyeen levymyynnistä sanoi:
Now, with over 900.000 copies of "Once" already sold worldwide, it's clear that it is the most successful album in Nightwish's history.

Harvassa ovat ne suomalaiset bändit jotka ovat myyneet edes kaikkia levyjään yli miljoona kappaletta. Nightwishin uusin levy on myynyt jo yksinään liki miljoona kappaletta.

yhtyeen kiertueista sanoi:
World Tour of 150 concerts in all continents, the tour will last until the end of year 2005. This tour will be the biggest in the history of Nightwish so far.

Tuo 150 konserttia kaikilla mantereilla oli sitten Tarja Turusen joutsenlaulu yhtyeessä mutta samalla uuden alku Nightwishille.

Bändi on tehnyt musiikkia 9 vuotta, myynyt hirveän läjän levyjä ja kehittynyt musiikillisesti koko ajan eteenpäin. Jokainen miehistönvaihdos tähän mennessä on vain parantanut yhtyeen musiikkia. Miksi siis pitäisi alkaa maalata piruja seinille siitä että laulajan vaihdos romuttaa yhtyeen maailmanlaajuisen suosion?

Muusikot ovat olleet joka suhteessa pro-tason ammattilaisia ja on kaikki syy uskoa että seuraava laulaja on samaa tasoa heidän kanssaan. Nyt kun tuo massiivinen maailmankiertue on tehty loppuun niin yhtyeellä on hyvää aikaa kerätä voimia seuraavaa levyä varten. Mitään kiirettä ei ole koska taloudellinen asema on varsin vakaa. Ja niinkuin monessa kirjoituksessa on todettu, laulajan paikalle kyllä riittää tungosta tämän tason organisaatioon. Pojilla on nyt mistä valita eikä tarvitse edes rajoittaa kaikkia vaihtoehtoja tänne Suomeen, saahan niitä laulajia myös ulkomailta. :)

Meikäläisen mielipide Nightwishiin:helvetin tiukat riffit, hyvät taustalaulut, hyvät lyriikat, mutta laulajan paska ääntäminen ja laulutapa tappaa mun kiinnostuksen totaalisesti. Jos tilalle saataisiin joku vähän "ronskimman" äänen omaava typy laulamaan niin olisi varmaankin kohtuu mielenkiintoisen kuuloista. Hyvä vaan että potkittiin Tarja pois, ei todellakaan ole niin hyvä laulaja, että se pitäisi johonkin pyhälle jalustalle nostaa ja antaa vapaasti diivailla ja kohdella faneja noin paskasti.

Ihan tervetullut muutos. Uskoisin uuden solistin nostavan Nightwishin jälleen uudelle tasolle. Todella mielenkiintoista odotelle millaista materiaalia sieltä alkaa pukkaamaan :rock:

Jes...saikin lähtiä Turunen helvettiin tosta Nightwishistä...Nyt sitä voi varmaan tulevaisuudessa jopa kuunnella :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom