Nightwishin loppu ja uusi alku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoppo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
!Tuomas! sanoi:
Tuosta olen samaa mieltä. Marco on paras laulaja oikeasti minkä tiedän, siis tämähän on minun mielipiteeni. Kaverihan oli joskus Iron maideniinkiin ehdokkaana jos oikein muistan. :)

höh,Pöyhiän Heikki on Suomen paras laulaja :D

paksi sanoi:
Ylipäänsäkkin, missä suomalaisessa bändissä sitten on hyvä laulaja (Ok, Marco on paras, mutta sitä ei lasketa)?

:offtopic: Machine Menissä. Kuunnelkaapa huviksenne, varsin ansioitunutta meloheviä, ja todellakin hyvä vokalisti!

S0874 sanoi:
Kuten tuossa aiemminkin on todettu, niin NW olisi tuottoisa yhtye vaikkei myisi kuin 1/10 nykyisestä.

Varmaankin näin.

Mutta kauanko sitä jaksaisi? Jos ensin ollaan huipulla, ja sitten ollaankin paljon alempana? Siis esimerkki vaikkapa urheilusta: Jos ensin olet jatkuvasti mitaleilla monien vuosien työn jälkeen (sitähän soittaminenkin eittämättä tuolla tasolla on myös), niin jaksaisitko jatkaa uraasi sitten, kun putoat sijalta 1-3 sijoille 10-13? Itse en ainakaan kauaa jaksaisi. VAIKKA urheilu ja soittaminenkin on kivaa. Kyllä se silti turhauttaisi.

Tähtityttö sanoi:
Varmaankin näin.

Mutta kauanko sitä jaksaisi? Jos ensin ollaan huipulla, ja sitten ollaankin paljon alempana? Siis esimerkki vaikkapa urheilusta: Jos ensin olet jatkuvasti mitaleilla monien vuosien työn jälkeen (sitähän soittaminenkin eittämättä tuolla tasolla on myös), niin jaksaisitko jatkaa uraasi sitten, kun putoat sijalta 1-3 sijoille 10-13? Itse en ainakaan kauaa jaksaisi. VAIKKA urheilu ja soittaminenkin on kivaa. Kyllä se silti turhauttaisi.

Eikös pojat juuri kertoneet ratkaisullaan ja kirjeellään että he jaksaisivat ?

Aika moni bändi on tippunut alaspäin aika reippastikkin. Mutta silti ovat jatkaneet useita vuosia ja heillä näyttää olevan hauskaa. Ei se varmaan niin paljon haittaa ja iso bändi tippuu alaspäin (myy kolmasosan entisestä). Mutta jos muutenkin vähemmän levyjä myyvä tippuu alaspäin, niin se on jo pahempi juttu. Kyllä nämä pojat kestävät ovat olleet niin kauan musiikkibisneksessä.

Ei pojat ovat sanoneet vielä mitä bändille tapahtuu, siis laskisiko myynti vai ei. Kyllä pojat tietää että Tarjan laulusta pidetään. Syyt eroamiseen ei ollut Tarjan laulutaito ja levymyynti. Syinä oli mm. ei ollut kivaa soittaa enää, eikä ollut enää mukavaa, oli hankaluuksia ja liikaa oli erimielisyyksiä. Pojat ajattelevat mukavuuden kannalta ei rahan kannalta.

Itse ajattelen tätäkin muutosta suuntana positiiviseen. Uskon että erityylinen naisääni voi taatusti lisätä kiinnostustani bändiä kohtaan. Myös laulajan ulkonäkö vaikuttaa paljon tulevaan ;)

Witin tempteissönin muija ois hyvä. Ei taida vaan kiinnostaa. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Witin tempteissönin muija ois hyvä.

Itse kyllä kallistuisin enemmän lööpeissäkin olleeseen Livin suuntaan.

Tuossa vähän näytettä töpökän laulannasta: http://www.napalmrecords.com/mp3/leaveseyes05.mp3

Laulaa kertosäkeessä vähän operamaisemmin, joten kannattaa kuunnella sinne asti. Väliosuudet laulaa heleämmällä äänellä. Ei sen "operaääni" silti niin mahtipontinen ole kuin Tarjalla, mutta voisi toimia ihan kivasti nightwishissa siitä huolimatta. Edustavan näköinenkin.

Siis pitääkö Livistä antaa näytteitä? Liv lauloi mm. Theatre of Tragedystä joka on omalta osaltaan ollut Nightwishille ESIKUVA. Nykyään ToTista karattuaan Liv esiintyy aviomiehensä (joka sattuu olemaan Euroopankuulu hevituottaja Alex(ander) Krull ja mm. Atrocityn jäsen) avustuksella juuri sellaisessa tuotannossa kuin haluaa, niin miksi ihmeessä hän haluaisi vaihtaa perheensä luota jonkun suomalaisen poppoon tiimiin? En usko että NW:llä on niin paljon rahaa tarjottavanaan, kuin mitä siihen vaadittaisiin. Liv on kuitenkin ToTilla jo manttelinsa ansainnut ja nyt tekee omaa uraansa perheyrityksessä, eikä edes mitenkään heikosti menestyen.

Ei ole sellaiseen menestyksen päässyt edes ToT aikana kuin nightwish. Voi ihan hyvin houkutellakin. Yhteyksia sinnepäin kuitenkin on. Liv on myös haastatteluissa vihjaillut haluavansa tehdä jotain Tuomaksen kanssa yhdessä. Ovat tavanneetkin ja jutelleet kahdestaan yms.

Ei ole mitenkään erikoista, jos joku laulaa tai soittaa kahdessakin bändissä samanaikaisesti. Kyse on vain aikataulutuksesta.

Sattuiko kukaan lukaisemaan tiistain Kauppalehteä? Kyllä nauratti kun jonkun nobody "asiantuntijankin" oli pakko kommentoida tapausta. Mm. tällaista: Tarja on kansainvälinen tähti ja pärjää ilman bändin poikia. Tarja on Nightwishin sydän. Bändin pitkätukat ovat tehneet fyrkkaa lottovoiton verran ja ilman Turusta näitä rahoja ei olisi. Yms. :D

Wtf?

Mikäköhän saa ihmisen, joka ei selvästikään tiedä asioista yhtään mitään, esittämään kommenttinsa painetussa muodossa? Aika uskomatonta. Tosin ei Kauppalehden lukijoistakaan moni sen paremmin kuvioita tunne. Onneksi torstain lehdessä olikin sitten joku asioista enemmän tietävä antanut hieman palautetta.

Ruutiukko sanoi:
Sattuiko kukaan lukaisemaan tiistain Kauppalehteä? Kyllä nauratti kun jonkun nobody "asiantuntijankin" oli pakko kommentoida tapausta. Mm. tällaista: Tarja on kansainvälinen tähti ja pärjää ilman bändin poikia. Tarja on Nightwishin sydän. Bändin pitkätukat ovat tehneet fyrkkaa lottovoiton verran ja ilman Turusta näitä rahoja ei olisi. Yms. :D

Haha, aikamoista kuraa. NW luultavasti jatkaa samalla operalaulaja linjalla, joten mikä muuttuu? Laulaja kuulostaa samalta (paremmalta) ja omaa luultavasti paremman lavakarisman, kuin Tarja. Muutaman NW:n keikan olen nähnyt (viime keikalla myös ;) ) ja Tarjan välispiikit tai esiintyminen ei ole vakuuttanut juurikaan. Marcon tulo bändiin piristi lavaesiintymistä huomattavasti.

Olen täysin varma, että seuraava vokalisti potkii NW:lle lisää vauhtia. Paitsi jos Holopaisella on takki tyhjä ja seuraava lätty meneekin jo tekotaiteelliseksi.

Stanner sanoi:
Ei ole sellaiseen menestyksen päässyt edes ToT aikana kuin nightwish. Voi ihan hyvin houkutellakin.

Ei toki vastaavaa menestystä, vasta uuden nimikkeen alla aloittelee. Hyvä nousuvaihde on kuitenkin. Hän kuitenkin juuri muutti rakkautensa perässä Saksaan ja kasvattaa siellä perhettään. Kovasti haastatteluissaan muistaa mainita miten tärkeää mies, lapset ja perhe-elämän vakaus hänelle on, ja jopa joku sukulainen (sisar, serkku?) muutti perässä että saavat olla siellä yhdessä. Kovin oudolta tuntuisi, että muuttaisi pois perheensä luota treenatakseen uuden fennobändin kanssa täällä. NW:hän on tehnyt varsin selväksi ettei tykkää siitä että laulajatar on vain vierailija joka käy paikalla esiintymässä, muttei osallistu muutoin bändin arkitoimintaan...

tseif sanoi:
Olen täysin varma, että seuraava vokalisti potkii NW:lle lisää vauhtia. Paitsi jos Holopaisella on takki tyhjä ja seuraava lätty meneekin jo tekotaiteelliseksi.

No kyllähän tämä viimeisin levy "Once" on kaikkien aikojen rokkaavin NW-albumi että tuskin on pelkoa alkupään levyjen tekotaiteellisuudesta.

protsku sanoi:
No kyllähän tämä viimeisin levy "Once" on kaikkien aikojen rokkaavin NW-albumi että tuskin on pelkoa alkupään levyjen tekotaiteellisuudesta.

Minun mielestäni Oceanborn on kuitenkin nimenomaan rokkaavampi levy. Oncella kyllä kuullaan semmoisia huippukohtia, jossa soitinta piestään niin himona, että ei mitään rajaa. Mutta sitten vastapainoksi täytyy kuunnella, jotain helvetin huminaa, vinkunaa, tai rauhallista hyräilyä. Se on aivan sietämätöntä, että kaikkien aikojen hevirypistykset pilataan niillä tunnelmoinneilla.

edit: Niin, ja siis Oceanbornilla on 10 tai 11 ROKKAAVAA ja ripeää rautaisannosta ilman turhaa hienostelua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom