Nightwishin loppu ja uusi alku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoppo
  • Aloitettu Aloitettu
Grosskopf sanoi:
edit: Niin, ja siis Oceanbornilla on 10 tai 11 ROKKAAVAA ja ripeää rautaisannosta ilman turhaa hienostelua.

Ai niinq Sleeping Sun ja/tai Walking in the Air? ;)

(Nuo molemmat ovat todella hienoja ja kauniita kappaleita, mutta ROKKAAVIKSI en kyllä niitä lähtisi nimittämään...)

Gillyanne sanoi:
Ai niinq Sleeping Sun ja/tai Walking in the Air? ;)

(Nuo molemmat ovat todella hienoja ja kauniita kappaleita, mutta ROKKAAVIKSI en kyllä niitä lähtisi nimittämään...)

Sleeping Sunia ei ainakaan alkuperäisellä Oceanbornilla ole, eli se ei ole Oceanbornin kappale. Walkin in the Air ei ole Nightwishin kappale. Mutta on kyllä rokkaava biisi, vaikka onkin hidastempoinen.

OK Grosskopf, ehkä minulla on sitten joku erikoispainos Oceanbornista, koskapa tuo Sleeping Sun siltä löytyy.

Walking in the Airin rokkaavuudesta olen edelleenkin eri mieltä, mutta tuomitaan tasapeli ;)

Gillyanne sanoi:
OK Grosskopf, ehkä minulla on sitten joku erikoispainos Oceanbornista, koskapa tuo Sleeping Sun siltä löytyy.

Walking in the Airin rokkaavuudesta olen edelleenkin eri mieltä, mutta tuomitaan tasapeli ;)

Mullakin on sellainen levy, josta tuo biisi löytyy. Sehän on se biisi, jonka NW teki euroviisuja varten (ja voitti yleisöäänestyksen suvereenisti, mutta tuomarit eivät halunneet Suomea edustamaan) ja tuo biisi lisättiin Oceanbornin myöhäisempiin painoksiin.

training_day sanoi:
Mullakin on sellainen levy, josta tuo biisi löytyy. Sehän on se biisi, jonka NW teki euroviisuja varten (ja voitti yleisöäänestyksen suvereenisti, mutta tuomarit eivät halunneet Suomea edustamaan) ja tuo biisi lisättiin Oceanbornin myöhäisempiin painoksiin.

Juu. Onko tuo levylla oleva versio muuten ihan sama kuin se viisukarsinnoissa esitetty? Muistan vaan, että se viisuveisu oli ihan kauhea. Jotain konekomppia oli ihan homona. Myöhemmin olen SS:sta jotain videon pätkää nähnyt ja kuullut, ja se on ollut ihan siedettävän kuuloista.

Grosskopf sanoi:
Juu. Onko tuo levylla oleva versio muuten ihan sama kuin se viisukarsinnoissa esitetty? Muistan vaan, että se viisuveisu oli ihan kauhea. Jotain konekomppia oli ihan homona. Myöhemmin olen SS:sta jotain videon pätkää nähnyt ja kuullut, ja se on ollut ihan siedettävän kuuloista.

Ei varmaan ihan sama ole, tuo levyllä oleva on todella hieno ja kaunis kipale. Ei tod. mikään rokkaava, mutta ah, niin herkkä :)

Nightwish.comista lainattua:

"Kiertueen jälkeen Tuomaksella oli edessään kuumeinen biisinkirjoitusurakka, sillä bändi meni studioon purkittamaan uutta levyä alkuvuodesta 2000. Studiotyöskentelyn katkaisi osallistuminen Suomen euroviisukarsintoihin Sleepwalker-kappaleella; Nightwish selvisi jatkoon ensimmäiseltä karsintakierrokselta, mutta jäi lopulta toiseksi valtavasta yleisöäänivyörystä huolimatta."

Eli kyseessähän onkin kokonaan eri kappale.

Grosskopf sanoi:
Nightwish.comista lainattua:

"Kiertueen jälkeen Tuomaksella oli edessään kuumeinen biisinkirjoitusurakka, sillä bändi meni studioon purkittamaan uutta levyä alkuvuodesta 2000. Studiotyöskentelyn katkaisi osallistuminen Suomen euroviisukarsintoihin Sleepwalker-kappaleella; Nightwish selvisi jatkoon ensimmäiseltä karsintakierrokselta, mutta jäi lopulta toiseksi valtavasta yleisöäänivyörystä huolimatta."

Eli kyseessähän onkin kokonaan eri kappale.

No perhana, jotenkin olen ollut aina siinä luulossa, että SS oli se viisukappale, mutta näemmä taas tuli opittua uutta :)

Sleeping Sun on bonus-biisi, joka löytyy useimmista Oceanborn-levyn versioista, muttei kaikista. Sleepwalker taas on tuo euroviisuveisu ja löytyy Wishmasterin bonuksena, jos löytyy.

Tähtityttö sanoi:
Mutta kauanko sitä jaksaisi? Jos ensin ollaan huipulla, ja sitten ollaankin paljon alempana? Siis esimerkki vaikkapa urheilusta: Jos ensin olet jatkuvasti mitaleilla monien vuosien työn jälkeen (sitähän soittaminenkin eittämättä tuolla tasolla on myös), niin jaksaisitko jatkaa uraasi sitten, kun putoat sijalta 1-3 sijoille 10-13? Itse en ainakaan kauaa jaksaisi. VAIKKA urheilu ja soittaminenkin on kivaa. Kyllä se silti turhauttaisi.

Ai sun mielestä urheiluun kuuluvaa suorittamista ja luovaa/taiteellista toimintaa voidaan suoraan rinnastaa toisiinsa? Et voi olla tosissas. Tai no, saahan näistä asioista olla mitä mieltä tahansa. Kumma kyllä yleensä kaikenlaisen luovan toiminnan ollessa kyseessä parhaiten menestyvät yleensä ne jotka suurella innolla toteuttavat omaa kutsumustaan, eivätkä ne jotka suhtautuvat asiaan kuten Tarja, eli "oon vaan töissä täällä" -asenteella. Nythän Tarjan ura saattaa lähteä aikamoiseen laskuun, kun hän ei ole suhtautunut asioihinsa riittävän vakavasti (eli sai potkut).

Minusta intohimoisesti musiikkiin/taiteelliseen toimintaan suhtautuva henkilö haluaa ennenkaikkea toteuttaa sitä intohimonsa kohdetta mahdollisimman hyvin. Sen vuoksi nostan hattua tuolle ratkaisulle potkia diiva-Tarja ulos bändistä, koska siinä selkeästi haetaan musiikilliselle toiminnalle parempia puitteita. Kuten jo aiemmin sanoin niin on vaikeaa tehdä musiikkia sellaisen laulajan kanssa jota se bändi ei oikeasti kiinnosta juurikaan.

Sitäpaitsi toi sun vänkäämisesi siitä että NW:n suosio tulee romahtamaan on täysin turhaa ja epäolennaista, koska asiaa ei voi vielä tässä vaiheessa mitenkään tietää. Jos sulla on sellainen luulo, niin olkoon, mutta älä nyt kuitenkaan perusta koko argumentointiasi tuon mutu-käsityksen varaan.

S0874 sanoi:
Ai sun mielestä urheiluun kuuluvaa suorittamista ja luovaa/taiteellista toimintaa voidaan suoraan rinnastaa toisiinsa? Et voi olla tosissas. Tai no, saahan näistä asioista olla mitä mieltä tahansa.

Ei voi. Olisi pitänyt kirjoittaa se tuohon edelliseen, mutta kun ei kerta kaikkiaan jaksanut. Mutta esimerkki oli vain hyvin kärjistetty sellainen, ymmärtänet pointin?

Minusta intohimoisesti musiikkiin/taiteelliseen toimintaan suhtautuva henkilö haluaa ennenkaikkea toteuttaa sitä intohimonsa kohdetta mahdollisimman hyvin. Sen vuoksi nostan hattua tuolle ratkaisulle potkia diiva-Tarja ulos bändistä, koska siinä selkeästi haetaan musiikilliselle toiminnalle parempia puitteita. Kuten jo aiemmin sanoin niin on vaikeaa tehdä musiikkia sellaisen laulajan kanssa jota se bändi ei oikeasti kiinnosta juurikaan.

Mistä tiedät, että Tarja on diiva? Entäs jos pojat ovatkin ne diivailijat? Tunnetko kenties Tarjan henk. koht, ja voit sanoa että hän on diiva ja potkunsa ansainnut?

Sitäpaitsi toi sun vänkäämisesi siitä että NW:n suosio tulee romahtamaan on täysin turhaa ja epäolennaista, koska asiaa ei voi vielä tässä vaiheessa mitenkään tietää. Jos sulla on sellainen luulo, niin olkoon, mutta älä nyt kuitenkaan perusta koko argumentointiasi tuon mutu-käsityksen varaan.

Tää koko topic on täysin turha. Kaikkihan täällä kirjoittelee omia mutu-mielipiteitään. Mulla on mun luulot ja sulla sun, ja saahan täällä kirjoitella.

Mihin itse perustat argumentointisi?

Jokku sitte jaksaa vääntää... :D

Kiitos nimemerkki Megelle vastauksista.
Katselin tossa sen end of innocence dvdeen kun sattu muijalla se olemaan. En muista oliko se nyt sitte tällä sivustolla, vai jollain muulla. Enkä viitsi nyt selata koko sivustoa, mutta kumminkin. Ei siinä edes väitetty että tarja olisi tuonut metallin nightwishin musiikkiin. Holopainen sanoi että siihen oli kaksi syytä miksi akustinen musiikki muotoutui hevimmäksi, ensiksi kaikki tykkäs (pojat) metallista ja toiseksi tarjan ääni vaati mahtipontisempaa musiikkia taustaksi.
Tuo väite että tarja olisi tuonut hevin nightwishin musiikkiin väite saattoi siis olla jollain muulla sivustollakin. Mutta kommentoin siittä nyt kummiskin kun oli niin tietämätön/typerä väite.

Aika ihme homma jos meinaavat vetää sessio laulajilla keikkansa ja levynsä, ei hyvä.

Tähtityttö sanoi:
Ei voi. Olisi pitänyt kirjoittaa se tuohon edelliseen, mutta kun ei kerta kaikkiaan jaksanut. Mutta esimerkki oli vain hyvin kärjistetty sellainen, ymmärtänet pointin?

Mistä tiedät, että Tarja on diiva? Entäs jos pojat ovatkin ne diivailijat? Tunnetko kenties Tarjan henk. koht, ja voit sanoa että hän on diiva ja potkunsa ansainnut?

Tää koko topic on täysin turha. Kaikkihan täällä kirjoittelee omia mutu-mielipiteitään. Mulla on mun luulot ja sulla sun, ja saahan täällä kirjoitella.

Mihin itse perustat argumentointisi?

Mikä se pointti oli? Mun väitteeni on se että musiikkia useimmiten tehdään rakkaudesta musiikkiin, joka poikkeaa vahvasti sun väitteestäsi joka oli käsittääkseni se että bändi saattaa lopettaa toimintansa mikäli listasijoitukset tippuvat sijoilta 1-3 sijoille 10-13. Ainakin sanoit että itse lopettaisit siinä vaiheessa.

Perustan argumeintointini tapahtuneisiin asioihin, eli siihen että menestyvä bändi on erottanut laulajansa tämän käytöksestä aiheutuneisiin hankaluuksiin vedoten, sekä siihen että bändi aikoo etsiä uuden laulajan jolla on parempi asenne hommaa kohtaan. Nuo asiat eivät suinkaan ole omia luulojani. Bändin tulevaan levymyyntiin en halua ottaa kantaa koska asiaa on mahdotonta arvioida tässä vaiheessa.

Olet oikeassa, en tunne Tarjaa henkilökohtaisesti enkä näinollen voi perustellusti häntä arvostella. Pahoittelen. Kuitenkin tähänkin asiaan liittyy se tosiasia, että kyseinen bändi perusteli laulajan potkut tämän käytöksestä johtuneisiin hankaluuksiin vedoten. Toki on mahdollista että kaikki muut bändin jäsenet ovat vääränlaisella asenteella varustettuja ja Tarja ainoa joka tietää miten hommaa tulisi toteuttaa. Kuitenkaan se ei muuta sitä tosiasiaa että potkujen perusteiksi mainittiin esim. laulajan uhkailut bändistä eroamisella ja maininnat siitä että hän ei tekisi bändin kanssa enää kuin vain yhden levyn tjsp. Tietysti nuokin väittämät voivat olla valetta, kaikkihan on mahdollista. Pidän kuitenkin epätodennäköisenä että kolmen miljoonan kappaleen levymyyntiä lähentelevä bändi erottaisi laulajansa heppoisin perustein, vaikka sekin on tietysti mahdollista.

S0874 sanoi:
Mikä se pointti oli? Mun väitteeni on se että musiikkia useimmiten tehdään rakkaudesta musiikkiin, joka poikkeaa vahvasti sun väitteestäsi joka oli käsittääkseni se että bändi saattaa lopettaa toimintansa mikäli listasijoitukset tippuvat sijoilta 1-3 sijoille 10-13. Ainakin sanoit että itse lopettaisit siinä vaiheessa.

Pahoittelen (ilmeisesti) todella epäselvää esimerkkiäni. Nuo sijoitukset olivat esimerkkejä urheilusta, musiikissa esim. sija 10 on toki vielä (suomalaisbändille) ihan ok. Eli enemmän pitää NWn listoilla tippua, jotta ollaan samassa mittakaavassa.

Pointti oli siis se, että jos ensin myyt kultaa ja sitten alkaakin alamäki, ja ei ollakaan enää "huipulla" vaan jossain keskivaiheilla (tämä oli taas kärjistetty esim), niin kauanko sitä jaksaa? Musiikin tekemisen lähtökohtana on varmasti rakkaus musiikkiin, mutta tolla tasolla se vaatii MYÖS paljon enemmän kun vaan sen rakkauden. Voi olla että jaksaa, mutta turhautumisen riski on.

Pointti oli siis se, että jos ensin myyt kultaa ja sitten alkaakin alamäki, ja ei ollakaan enää "huipulla" vaan jossain keskivaiheilla (tämä oli taas kärjistetty esim), niin kauanko sitä jaksaa?

Noita bändejä löytyy Suomesta useampikin jotka tekevät musiikkia musiikin vuoksi eivätkä levymyynnin ja rahan vuoksi. Ne yleensä sanovat, että he tekevät sellaista musiikkia jota itse haluavat tehdä ja josta itse pitävät. Jos joku muukin tykkää niin se on bonusta.

Nightwish on toiminut aika pitkälti samalta pohjalta. Ei todellakaan ole vetänyt mitään mainstreamia, vaan koska se myy.

Suurin erohan nykyiseen tulisi siinä, että tällä hetkellä he pystyvät elättämään itsensä bändillä. Jos suosio laskee tarpeeksi voi olla, että he joutuvat menemään töihin. Tosin oma veikkaukseni on, ettei suosio niin alas tule vajoamaan, jos Tuomas vaan pystyy pitämään tasonsa yllä biiseissä jatkossakin.

Itse ainakin ostan nightwishin musaa hyvien biisien vuoksi enkä Tarjan laulannan vuoksi ja mitä olen asiasta keskustellut muiden kanssa ja forumeja lukenut niin aika moni muukin on samaa mieltä. Silti tulee olemaan niitä, jotka kuuntelivat nightwishia vain Tarjan vuoksi ja luultavasti eivät tule kuuntelemaan enää. Nightwish faneja on kuitenkin sen verran paljon tälläkin maapallolla, että bändi ei tule siihen kaatumaan, jos vannoutuneet Tarja-fanit eivät enää heidän musiikkiaan osta. Se on fakta.

Ilta-Sanomat 29.10 sanoi:
Jotain puheita diivailusta on liikkunutkin julkisuudessa. Nightwish juhli kiertueensa päättymistä Helsinkiläisessä yökerhossa viikko sitten. "Tarja Turunen juhli yökerhon vip-tilassa ja halusi koko vip-tilan yläkerran omaan käyttöönsä. Pyyntöön suostuttiin ja yläkertaan johtavia portaita tuli vahtimaan järjestymies." Ylös pääsivät vain Tarjan valitsemat ihmiset, VIP-huoneessa juhlinut mies kertoo IS:lle.
Edellisen kerran VIP-tilassa rajattiin jollekkin julkkikselle oma alue, kun Monacon ruhtinas Albert juhli yökerhossa ... Hän kuitenkin pyysi henkilökuntaa poistamaan aitauksen.
Samassa jutussa kerrotaan kans että Provinssirokissa Marcelolle ja Tarjalle oli varattu oma yksityisalue ja bändien muille pojille oma. Ett ei se poikien viesti ainakaan täysin valhetta ollu. ;)

Itseä vähän alkoi ihmetyttämään lauenneessa Nightwish-keskustelussa miten moni haukkui Tarjan lauluäänen. Kyseessähän on kuitenkin yhtyeen tavaramerkki, ja veikkaisinpa jos jengin keskuudessa olisi kyselty n. 2kk sitten mitä pidät Tarjan lauluäänestä Nightwishissa niin harva olisi lausunut mitään negatiivista

S0874 sanoi:

Perustan argumeintointini tapahtuneisiin asioihin, eli siihen että menestyvä bändi on erottanut laulajansa tämän käytöksestä aiheutuneisiin hankaluuksiin vedoten, sekä siihen että bändi aikoo etsiä uuden laulajan jolla on parempi asenne hommaa kohtaan. Nuo asiat eivät suinkaan ole omia luulojani. Bändin tulevaan levymyyntiin en halua ottaa kantaa koska asiaa on mahdotonta arvioida tässä vaiheessa.

Olet oikeassa, en tunne Tarjaa henkilökohtaisesti enkä näinollen voi perustellusti häntä arvostella. Pahoittelen. Kuitenkin tähänkin asiaan liittyy se tosiasia, että kyseinen bändi perusteli laulajan potkut tämän käytöksestä johtuneisiin hankaluuksiin vedoten. Toki on mahdollista että kaikki muut bändin jäsenet ovat vääränlaisella asenteella varustettuja ja Tarja ainoa joka tietää miten hommaa tulisi toteuttaa. Kuitenkaan se ei muuta sitä tosiasiaa että potkujen perusteiksi mainittiin esim. laulajan uhkailut bändistä eroamisella ja maininnat siitä että hän ei tekisi bändin kanssa enää kuin vain yhden levyn tjsp. Tietysti nuokin väittämät voivat olla valetta, kaikkihan on mahdollista. Pidän kuitenkin epätodennäköisenä että kolmen miljoonan kappaleen levymyyntiä lähentelevä bändi erottaisi laulajansa heppoisin perustein, vaikka sekin on tietysti mahdollista.

No joo, voipihan se Tarja olla diiva. Mutta oon tähtitytön kanssa täysin samoilla linjoilla siinä, että totuus on harvoin näin mustavalkoista. On varmaan totta, että esim. Tarja on sanonut ottavansa hatkat bändistä, mutta sitä Holopainen ei kirjeessään kertonut, mitä oli itse tai muu bändi sanonut ennen tätä lausahdusta tai mitä muuta sitä ennen oli tapahtunut. Asioita voi toki irrottaa asiayhteyksistä ja kertoa vain se puoli, mikä itselle on edullinen, eiköhän se ole riidoissa se yleisin tyyli??

Eagle77 sanoi:
Tarja on sanonut ottavansa hatkat bändistä, mutta sitä Holopainen ei kirjeessään kertonut, mitä oli itse tai muu bändi sanonut ennen tätä lausahdusta tai mitä muuta sitä ennen oli tapahtunut.

No eikös Holopainen sanonut ihan selvästi että Tarja ei ollut enää puheväleissä yhtyeen kanssa ja hän hoiti asiat aviomiesmanagerinsa välityksellä. Ja että bändin pojat antoivat kuitenkin Tarjalle sitä "laatuaikaa" joulukonserttien järjestämiseen kunhan se ei tapahtunut NW:n keikkojen kustannuksella.

Sanoi sanoi mitä sanoi, mutta paljon jätti varmasti myös sanomatta. Mun on aika vaikea uskoa, että asiat on näin yksioikoisia eikä vikaa löydy mistään muusta. Voin minäkin toki sanoa riitakumppanistani yhtä jos toistakin ja ihan tiukkaa faktaakin, mutta ei se voi silloin mikään objektiivinen kannanotto olla ja ainoa "totuus".

Back
Ylös Bottom