Nightwishin loppu ja uusi alku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoppo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mege sanoi:
Miksi tuota jankkaat? Yleensäkin tuntuu, että ihmisiä, jotka ei edes välitä koko bändistä, huolestuttaa kovasti suosion lasku, tai sitten jopa toivovat sitä. En oikein totakaan ymmärrä...
Poikia kun ei tuo taloudellinen puoli tunnu kaikkein eniten edes kiinnostavan, haluavat vaan tehdä musaa.

Ja miksi se sua häiritsee jos kerran olet varma että suosio säilyy huipussaan?
Varmasti poikia kiinnostaa taloudellinenkin puoli, vaikka eivät sitä suoraan sanoisikaan. Jos otetaan todella ääripään kuvitelma, että kukaan ei enää ostaisi yhtään NWn levyä, luuletko, että musanteko jatkuisi? Ei ainakaan entiseen malliin.

Yllättäen tämä on ollut puheenaiheena opiskelukavereiden kanssa viime päivinä, siksi kiinnostaa, vaikka hc-fani en olekaan. Kyllä mua kiinnostaa, mitä musamaailmassa tapahtuu, on se sitten NW tai Pirkka-Pekka Petelius.

Poikia varmasti kiinnostaa taloudellinen puoli. Varmaan kaikkia mutta se ei ole tärkein juttu. Olen varmaan sitä jo liikaa toistellutkin. :)

Varmaan pojat tulisivat toimeen vaikka levymyynti tippuisi kymmenesosaan. Mutta se olisi silti liian suuri tiputus noin pienellä levymyynnillä ei voi olla kovinkaan iloinen. Mutta jos levymyynti jäisi kolmannekseen niin pojat voivat olla ihan tyytyväisiä, rahaa tulee riittävästi ja on varmaan mukavampi tehdä musiikkia kuin ennen.

Taas toistoa monille ei palkka ole tärkeä mutta silti se on pakollinen että pystyy elämään. Paljon huonommallakin levymyynnillä pojilla olisi ihan mukavat tulot.

Pistää kyllä ihmetyttämään tämä koko kohu. Jokapuolella asiaa kommentoivat sellaiset ihmiset, jotka eivät ole koskaan bändiä kuunnelleet taikka tykkäävät "siitä nemo piisistä". Miksi tämä asia yht´äkkiä kiinnostaa valtavasti kaikkia ihmisiä joille bändi on aiemmin ollut yhdentekevä? Miksi ihmiset, jotka eivät ole ostaneet bändin levyjä aiemmin, riemuitsevat nyt sillä, että "Tarjan lähtö varmasti laskee myyntilukuja"?
Onhan se tietysti hienoa leikkiä asiantuntijaa, mutta jotain rajaa, kukaan ei vielä tiedä miten tässä käy.

Tähtityttö sanoi:
Jotenkin tuntuu että toistan itseäni, mutta huomasin kyllä että se oli pitkä prosessi, ja sitä suuremmalla syyllä ihmettelen kirjettä.

Julkinen kirje oli ainoa tapa kertoa asiasta julkisuuteen. Joku ympäripyöreä "musiikilliset erimielisyydet" olisi vain laittanut käyntiin loputtoman huhumyllyn ja se on todettu tässäkin tredissä moneen kertaan.

Faneilla on myös oikeus tietää miksi laulaja laitettiin vaihtoon. Jos todelliset syyt olisi jätetty kertomatta niin luultavasti Tarja olisi nostettu jalustalle ja Nightwish Oy taas haukuttu maan rakoon.

Muusikolla on oikeus säilyttää ammattiylpeytensä ja puolustaa sitä bändiä jonka hän on luonut. Samoin liikemiehellä, siis osakeyhtiön pomolla, on totta vieköön oikeus kertoa sidosryhmälle (fanit) että miksi organisaatiossa tehdään perustavaa laatua olevia muutoksia.

Sanohan nyt Tähtityttö että mikä olisi ollut sinun mielestäsi kirjettä parempi tapa tiedottaa asiasta? Ota myös huomioon se että T.Turunen ei ollut enää viimeisen vuoden aikana puheväleissä yhtyeen kanssa.

!Tuomas! sanoi:
Varmaan pojat tulisivat toimeen vaikka levymyynti tippuisi kymmenesosaan. Mutta se olisi silti liian suuri tiputus noin pienellä levymyynnillä ei voi olla kovinkaan iloinen. Mutta jos levymyynti jäisi kolmannekseen niin pojat voivat olla ihan tyytyväisiä, rahaa tulee riittävästi ja on varmaan mukavampi tehdä musiikkia kuin ennen.

Saavathan he joka tapauksessa teostopalkkiot niistä levyistä mitä on tehty jo tähän mennessä. Vertaa vaikka tapaus Eppu Normaali joka piti 11 vuoden levytystauon. :)

Lisäksi, yhtyeen sävellyspuolella ei ole tapahtunut miehistönvaihdoksia. Samoin, soittajat ovat edelleen ne samat jotka ovat myyneet "Once"-albumia yli miljoona kappaletta.

Voisiko mitenkään olla mahdollista että näin korkean tason pro-muusikot valitsisivat uudeksi laulajaksi sellaisen henkilön joka romahduttaa yhtyeen levymyynnin? Tähän en jaksa uskoa!

Voisiko mitenkään olla mahdollista että näin korkean tason pro-muusikot valitsisivat uudeksi laulajaksi sellaisen henkilön joka romahduttaa yhtyeen levymyynnin? Tähän en jaksa uskoa!

Menestystä on ollut sen verran, että eiköhän niitä laulaja ehdokkaita löydy. Jos laulajaksi valitaan joku huono Tarja-kopio niin se on bändin loppu se. Veikkaan että laulutyylimuutoskin voisi olla mahdollinen. Operalaulutyyli saa jäädä.

Ainoa vaihtoehto menestyksen takaamiseksi olisi valita uusi laulaja joka on parempi kuin Tarja. Sellainen, joka vallottaisi monet sydämet uudelleen. Jos se olisi vielä värikäs persoonanakin niin menestys voisi nousta jopa täysin uusille lukemille.

Lööpissä hehkutettu Liv Kristine ei minusta olisi yhtään huonompi valinta. Ei ainakaan huonommasta päästä.

Hoho, tässähän NW-jupakassa on aivan samat piirteet kun "Tom of pakkiksen" potkimisessa pois Pakkotoiston ylläpidosta ja sitten myöhemmin moderaattorin pallilta (joka itseasiassa on tapahtunut useaankin otteeseen) :rolleyes:.

Huomasin vaan että sama homma, molemmissa ilmoitetaan kirjeellä "faneille" miten asiat ovat ja jengi jakautuu kahtia - kummankin kannattajiin ja sitten spekuloidaan ja itketään mikä on oikein ja mikä ei, oliko toimenpide oikea ja oliko sen ilmoittamistapa oikea ja blaa blaa. Jännää :D.

Sorry :offtopic:, itse NW-jupakkaan enpä jaksa kauheasti kommentoida. Ite diggailin juuri Tarjan äänestä ja siitä että Nightwish erottui juuri tuon erikoisen kombon hevi-oopperalaulu-yhdistelmä takia. Mutta ei muuta kun kaikkea hyvää sekä pojille että Turuselle omalla sarallaan, ei se maailma tähän kaadu.

-edit-
ei sitten vedetä tähän threadiin tota Tomppa-keskustelua, se on käyty jo läpi. Mua vaan kiinnostaa onko muilla tullut sama mieleen, sorry jos nostin kissan pöydälle...

Tähtityttö sanoi:
Varmasti poikia kiinnostaa taloudellinenkin puoli, vaikka eivät sitä suoraan sanoisikaan.

Ero on siinä, että pojille NW on kaikki, mutta Tarjalle NW on vain yksi murto-osa.

Tähtityttö sanoi:
Ja miksi se sua häiritsee jos kerran olet varma että suosio säilyy huipussaan?
Varmasti poikia kiinnostaa taloudellinenkin puoli, vaikka eivät sitä suoraan sanoisikaan.

WTF? Eihän näissä sun jutuissa ole enää mitään järkeä! Vai voisitko osoittaa, että missä mä olen ottanut mitään kantaa siihen, että miten NW:n suosio säilyy?
Ja tietenkin heitä kiinnostaa taloudellinen puoli, jos luit postini, niin siinä lukee, että se ei kiinnosta eniten.

Ihme selitystä valheista ja mustamaalaamisesta. Mistä valheista. Mistä lähtien totuus on ollut valhetta ja mustamaalaamista ja miksi sitä pitäisi hyssytellä ettei kenellekään tule paha mieli. Tarjakaan lähtenyt asioita kieltämään. Ja IMO faneilla on oikeus tietää miksi laulaja potkittiin pois ettei tarttee alkaa spekuloimaan mitkä e syyt olivat. Ja miksi pelkästä Holopaisesta pitää tehdä syyllinen ja haukkua että holopainen on paska jätkä. Ihan samoilla linjoilla ne muutkin bändin jäsenet oli että tarjan oli aika lähteä.

Ja sitten täällä selitetään, että olisi pitänyt puhua ja blaa blaa blaa. Kuvitteletteko te tosiaan että bändin jäsenet eivät olisi vuosia sitten yrittäneet hoitaa asioita puhumalla. Mutta kuten on sanottu, asiat olivat jo siinä kunnossa ettei asioita voinut hoitaa puhumisella. Tuskinpa Holopainen on 15 vuoden ystävyyden jälkeen ajatellut että "saatanan ämmä, en mäkään puhu sulle jos säkään et puhu mulle".

Ja niinkuin täällä on jo aikaisemmin sanottu, että miten asia olisi pitänyt hoitaa:

MissEvilEve sanoi:
Jos hevibändiä miellyttää menestyä ja saada massia jatkossakin niin asiat kannattaisi hoitaa niin että se ärsyttää mahdollisimman pientä osaa ihmisistä. Ne ihmiset kun levyn ostamisillaan pitävät sen bändin pinnalla ja jos asenne vituttaa, levyä ei osteta.

Nythän asia on minusta hoidettu niin että se ärsyttää mahdollisimman pientä osaa ihmisiä, varsinkin sitä osaa joka oikeasti kuuntelee tai mikä tärkeämpää, ostaa niitä levyjä. Nytkin täällä suurimassa äänessä tarjan puolesta ovat ne kenellä on muutama ripattu biisi koneella ja thats it. Eli hyvin huomaa että ne fanit ketkä ostavat niitä levyjä pitävät ratkaisua oikeana. Ja eikös se pisnis mielessä ole tärkeintä, vaikka tuskin sitä tässä on päälimmäisenä ajateltu.

snowball sanoi:
Tähän vois heittää vanhan "sananlaskun" että niin kaiku vastaa kuin sille huudetaan tai ei savua ilman tulta.Tässä asiassa minä halusin tietää mistä kaikki on saanut alkunsa ja sen vahvistuksen / vastauksen sain tosta Tarjan kirjeestä, se riitti mulle. Ps.Sitäpaitsi noita bändin jäsenien väittämiä Tarjan tekemiä actioneita lukisin pienellä varauksella, tuskin pystyvät niistä yhtäkään näyttämään toteen.. et sillee.. Väittämä, että on käskenyt perua koko keikan menojensa takia on ihan varmasti täyttä :kakka:.. et sillee..Ellei ole ollu sitte niitten vittuilun vuoksi ns. täyttä ymmärrystä vailla tai sitte vaan niin vittuuntunu :curs: :evil: .
Tarjalle :thumbs: .

Eli Tarjan kirje on täyttä totta, ja poikien kirje täyttä valetta? Just just... Sulla on sitten varmaankin jotain sisäpiirin tietoa asiasta, kun tunnut noin varma olevan? :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike sanoi:
Jos nyt kuitenkin sanailussakin pidettäisiin joku raja. En ala katsomaan mitään tappouhkausjuttuja jos niissä vielä suoraan viitataan minuun. Jotta tää homma pysyis edes jotenkuten kasassa, niin katsotaan vähän mitä kirjoitetaan. Tuntuu välillä, että tuo vittuilu on jo vähän turhankin herkässä. En näe kyllä mitään perustetta tolle sun jutulle, jossa hyvin selkeästi muhun viittasit. Joten ettei täällä ihmiset ymmärrä täysin päin seiniä, niin jätetään tommoiset vallan pois. Mä ymmärrän heittelyjä johonkin pisteeseen asti, mutta puhdas ilkeys pistää vituttamaan kunnolla.
Tämä selvä.

Sen verran haluan selventää, että kohta tappouhkaus kirjoituksessani viittasi siihen Kotipellon ja Tolkin bändidraamaan, jossa asialleen ja saatanalle vihkiytyneet fanit ottivat erottamiset kuolemanvakavasti.

Nyt näyttää siltä, että Mike on lukenut jutuissani viittauksia johonkin aivan muuhun ja tulkinnut asian niin, että mä yritän seitsemännen tason piilovittuilun kautta retostella jotain vanhoja asioita. Tällainen ei itse asiassa tullut minulle edes mieleen, kun tuota kirjoitin. Siis vielä kerran: itse en ole viitannut mihinkään muuhun kuin hevi skenen sisäisiin kiistoihin.

Ilmeisesti näppäimistönrunkkaukseni on tosiaan mennyt liian pitkälle, kun juttuja tulkitaan niin kuin niissä olisi saatanallinen myrkkypiikki piilotettuna joka sanan taakse. Niinhän se ei ole, suurin osa on vain turhaa lätinää.

Mike sanoi:
Nyt puhutaan jo jutuista, mitkä tälläkin hetkellä on kirjainyhdistelmä KRP:n hoidettavana.

Teitä voi naurattaa, mua ei oikeasti enää edes hymyilytä se, mihin tämä Pakkotoiston ja mun herjaaminen on mennyt.

Nuo tuohon liitetyt kuvakaappaukset olivat kyllä sellaista settiä, että ei pitäisi naurattaa ketään muutakaan. Eihän tuossa ole mitään muuta tarkoitusta kuin haitan teko yksityisyrittäjälle. Netissä on paljon hyvää, mutta paljon on huonoakin, kuka vaan voi sanoa mitään vaan ja todennäköisyys siihen, että joutuu vastaamaan paskapuheistaan on erittäin pieni.

Sorry tämä :offtopic:

Tottakai myös levy-yhtiö on antanut hiljaisen hyväksynnän Tarjan feidaamiselle.

Olipa törkeitä nuo Mikeen kohdistuneet mollaukset.. Netti on hauska juttu, mutta näytöstää että ihmisten törkeät puolet tulee esille anonyyminä. Toivottavasti krp saa selville ketkä moista skeidaa julkisesti väsää.. Ymmärrän että huumorintaju "kaventuu" kaiken ton paskan alla. Zemppiä Mike.

MissEvilEve sanoi:
Mainitsemassasi BB-threadissa selvennän etten yleensä arvostele ihmisiä vastaavalla tavalla yms, paitsi tässä poikkeuksellisessa tilanteessa jossa ihmiset tieten tahtoen asettuvat arvosteltaviksi, ohjelma myy sillä että sen henkilöt ihastuttavat/vihastuttavat. Mainitsin myös etten todellisessa elämässä reagoisi niin kyseisiin henkilöihin, televisio-ohjelman tehtävä onkin saada minut reagoimaan tietyllä tavalla jotta jaksaisin sitä katsoa aina uudelleen ja uudelleen. Mm. Timon arvostelu perustuu suuriltaosin sille minkälaisen kuvan ohjelman leikkaajat haluavat hänestä antaa, ja siitäkin olen maininnut että se tuskin vastaa totuutta.

Tämä muuten ei liity mitenkään keskusteluun ja on niin :offtopic: kuin olla ja voi mutta puolustukseksi on mainittava nämä seikat kun ne näköjään jostain syystä ovat jääneet epäselviksi. Tässä keskustelussa on tarkoitus keskustella aiheesta NW/potkut jne, ei arvostella muita keskustelijoita, heidän persoonallisuuttaan tms... [Miten se on niin vaikea käsittää?]

Pysytään siis siinä aiheessa eikä arvostella muita käyttäjiä :down:

Niin, en siis maininnut ketään nimeltä, mutta "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"

RRKalle sanoi:
No ei kai se noin paha läppä ollut? Missä huumorintaju? Netissä ollaan niin tollaset pitäis ohittaa olankohautuksella. Hyvä kun edes huomasin itse moista. Tämä siis viitaten Mikeen ja reinoon.

Reinohan jo selvitti asian omalta puoleltaa, eli ilmeisesti ei millään tavalla tarkoittanut Mikeä sillä kommentillaan.

Mutta muuten tuo "pitäisi ohittaa olankohautuksella kun ollaan netissä" jutuilla voi IMO pyyhkiä persettä. On se saatanan kumma kun ihmiset jotenkin kuvittelee, että netissä voi kirjoittaa mitä vaan ja kenestä vaan ja mitään vastuuta kirjoituksistaan ei tarvitse ottaa.

Näillä tapauksille ja niitä puolusteleville ei varmaan ole tullut edes mieleen, että se suuri totuudentorvi GOOGLE löytää myös vahingossa tällaisia paskajuttuja ja ne saattaa osua jossain haussa jopa ekaksi osumaksi.

kilkkinen sanoi:
Niin, en siis maininnut ketään nimeltä, mutta "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"

Tottakai tunnistan itseni tekstistä, mielestäni olen ainoa joka kuvaukseen sopii joten luonnollisesti vastaan ainakin omalta osaltani. Ei tässä mitään älähdyksiä ole vaikka kalikka kalahtaisikin, pelkästään muistutuksia siitä kuinka ja mistä tässä threadissa tulee keskustella, sekä toki selvennystä kuinka asian laita minun tapauksessani on.

Timba79 sanoi:
Reinohan jo selvitti asian omalta puoleltaa, eli ilmeisesti ei millään tavalla tarkoittanut Mikeä sillä kommentillaan.

Mutta muuten tuo "pitäisi ohittaa olankohautuksella kun ollaan netissä" jutuilla voi IMO pyyhkiä persettä. On se saatanan kumma kun ihmiset jotenkin kuvittelee, että netissä voi kirjoittaa mitä vaan ja kenestä vaan ja mitään vastuuta kirjoituksistaan ei tarvitse ottaa.

Näillä tapauksille ja niitä puolusteleville ei varmaan ole tullut edes mieleen, että se suuri totuudentorvi GOOGLE löytää myös vahingossa tällaisia paskajuttuja ja ne saattaa osua jossain haussa jopa ekaksi osumaksi.

Joo kyllä internet on media siinä missä mikä tahansa muukin. Jopa ihan huumorimielellä kirjoitetut veljelliset tölväisyt voivat saada ihan uuden merkityksen kun asia irroitetaan kontekstista.

Sen lisäksi eräiden nimeltämainitsemattomien pakkislaisten harrastama piilovittuilu on veitsen terällä tanssimista; Erittäin viihdyttävää, mutta samalla tekstien monimerkityksisyyden takia voi aiheuttaa mielipahaa.

Tuo reinon "sutkaus" ei sinänsä olisi merkinnyt mitään, mutta kun vastikään oli se Curly-Mike huumorithreadi, jonka lukeneet varmaan ymmärtävät miksi Mike pahastui.

Sanoisin että on kuitenkin yksi erittäin suuri tekijä, mikä erottaa internetin keskustelupalstat ihmisten kasvotusten käymistä keskusteluista; Kyse on elekielestä. Usein puhutaan että elekieli muodostaa suurimman osan siitä informaatiosta, jonka kuulija vastaanottaa. No täällä pakkiksella on hymiöt tietysti, mutta niitäkin voi käyttää "vinosti" tai olla käyttämättä ollenkaan, miten vain saa nokkelimmin postattua...

MUTU: En tiedä kuka tämän sarkasmi/ironia/piilovittuilu-trendin aloitti pakkiksella (Hannibal?), mutta imo se on lähtenyt pikkuisen käsistä viime aikoina. Täällä palstalla kirjoittelee monia kirjallisia lahjakkuuksia ja sanaseppoja, joiden tekstit ovat erittäin viihdyttäviä ja joskus älykkäitäkin. Kokeneemmat pakkislaiset osaavat jo varautua etukäteen pistämällä BS suodattimen täysille ja tietämällä että kun rinkku, reino, Aimo, Sniffy, Hannibal, Tomi & Co avaavat suunsa, vastuu siirtyy lukijalle. Mutta entä uudet tuttavuudet? Muistan kun itse otin jossain threadissa nokkiini Rinkun kirjoittelusta, koska luulin sen olevan henkilökohtaista. Sitä virhettä en onneksi ole toistanut...

Pointti: Kyseessä oleva sanailu on keskustelufoorumeiden suola; Ilman sitä koko touhu on mautonta taikinaa, mutta loppujenlopuksi vähemmän on enemmän. Pieninä annoksina sopivissa paikoissa. Ei niin että porkkanaraaste tursuaa korvista ulos. Eikös? :kippis1:

Mike sanoi:
Tässä alkaa homma olemaan sillä mallilla, että noista älyttömistä jutuista tulee pian ihmisten mielessä totta kun niitä jauhetaan jo täälläkin muiden forumien lisäksi.

Jokainen kokee asiat omalla tavallaan. Ymmärrän täysin, että joku asiaton paskajuttu netissä saattaa aiheuttaa niin rajun vitutuksen, että se saattaa laittaa alulle poliisitutkinnan. Väärinhän se toista on ilkeyksillä satuttaa. Kai tullaan sitten tähän arvokysymykseen tai moralisointiin, miten sitä nyt kukainenkin haluaa kutsua. Liekö tästäkään mitään apua, mutta mä en vaan jaksa uskoa, että tällaista tuotetta pystyisi jollakin asiattomalla kiusanteolla kumoamaan. Itse en usko, että sen menoa edes pystyisi hidastamaan. Mike, sulla on Suomen kovin voimailusaitti. Se on laajin ja tasokkain, hittejä on päivässä niin paljon, että yhteistyökyvytön taho miettii varmasti kahteen kertaan, minkä takia ei olla itse tuolla Pakkiksella mukana. Takanasi on laaja ja fanaattinenkin kannattajajoukko (on kai tähän foorumiin jo useampikin "koukussa"!) ja suoraan sanottuna helvetin hyvällä paikalla oleva jakelupiste Helsingissä. Heteroparisuhdekin taitaa olla ihan uomissaan ja taivas näyttää olevan rajana kehitykselle. En minä sano, että hommat ovat jo nyt sillä mallilla, että kantasi pitäisi olla jo toinen, vaan että uskon siihen, että vielä joku päivä käännät kylkeä ja pieraiset tuollaiset liittämäsi KRP:n tutkintajutut kumoon - jos jaksat sinä aamuna edes vaivautua.

Nightwish: Nostan kyllä hattua kiteeläiselle bändille, joka löi itsensä läpi heviskenessä, mutta bändien hajoaminen on ihan normaalia musiikkikuvioissa. Tarja on lahjakas laulaja ja kannukset on hankittu, joten töitä jatkossa riittää. Nightwish jatkaa varmasti ja jos bändi pystyy tuottamaan hyvää musiikkia, ketään ei tämä episodi kiinnosta muutaman vuoden päästä. Tarjan manageri/aviomies, Spinal tap anyone?

Offtopic jauhanta: Kaikki kunnia Mikelle tästä saitista ja onnea jatkoonkin pakkotoisto kaupan osalta. Kai minutkin voidaan laskea näihin p-jauhajiin, joitten huumorintaso on vastaanottajasta kiinni. Mutta jos joku loukkaantuu mun jutuista, niin se on täysin tahatonta ja mielelläni oikaisen väärinkäsitykset. (en vuodattanut "syyllisyyttäni", kunhan vaan otin kantaa)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom