Nightwishin loppu ja uusi alku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoppo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Yks jännä juttu tuli mieleeni kun tälläisen tässä huomioin:

Lueskelen useita eri foorumeita ja olen huomannut että melkein kaikkialla tätä samaa asiaa käsitellään [yllätys, tämähän on nyt kaikkialla päällimmäisenä], ja olen tehnyt seuraavanlaisen huomion:

Ne ketkä pitävät kirjettä epäasiallisena tai sisältöä ja tapaa esittää ne väärinä ovat pääosin vanhempaa aikuisempaa väkeä. [Omien tulkintojeni mukaan noin 30-50 vuotiaita miehiä sekä naisia, tietysti joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, ja heistä suurinosa EI pidä Nightwishin musiikista tai ks bändi on heille neutraali tuttavuus]

Ne ketkä taas pitävät poikien kirjettä suoraselkäisenä ja asiallisena ovat pääasiassa 16-30 vuotiaita, ja 90% miehiä... Sekä pitävät ks. musiikkityylistä tai kuuntelevat kyseistä bändiä.

Mistä lie johtunee? Nuoret miehet angstisempia? Vanhemmat ihmiset rauhallisempia luppanoita tms? :D

Toinen jännä juttu: Muutamat pakkislaiset ovat kopioineet saman postinsa useammille nettipalstoille. Aijai mitä laiskuutta ;) :whip:

Mike sanoi:
Kerroppas lisää. Vittuile suoraan tai painu vittuun palstalta. Olen kyllästynyt muutamaan räksyttäjään.
No oliko noin paha?

Minulla ei ole mitään tarvetta vittuilla suoraan tai henkilökohtaisesti kenellekään tällä palstalla. Juttuni ovat lähinnä turhanpäiväistä lämpimikseen sanailua. Jos ne alkavat ottaa korvaan tai kuulostaa räksyttämiseltä, niin banni päälle vaan. Se nappi on sinun koneesi ruudulla. Itse en nähtävästi muuten malta pysyä pois. Eikä juttujen luonne tai laatu tule muuttumaan.

Ymmärrän toki, että sinä olet niitä harvoja, jotka esiintyvät täällä omalla nimellään ja omana itsenään. Silloin turhanpäiväinenkin sanailu voi kuulostaa toisenlaiselta kuin virtuaalihahmojen välillä. Pahoittelen.

Neuvostoliitto sanoi:

hyvä haastattelu.
Tuomas Holopainen sanoi:
- Minuun iski omanarvontunto ja ylpeys. Miten joku ulkopuolinen ihminen pyrkii vaikuttamaan niin paljon minun bändiin ja sen arvomaailmaan. Sitä en pystynyt nielemään, Tuomas Holopainen viittaa Tarja Turusen aviomieheen.
- Tämmöinen ei saanut minun unelmaani kaataa. Joskus on ihmisen oltava kusipää muutaman päivän ajan.
---------------------------------------------------------------------
- Tekoa en kadu. Kaiken tekisin samalla lailla edelleen. Median ja fanien kohtaaminen on tässä tilanteessa aika kova paikka, Tuomas Holopainen toteaa rauhallisena.
Tuomas Holopainen sanoo tavallaan toivovansa, että Tarja Turunen soittaisi hänelle.
- Tuskinpa hän soittaa. Ei hän ole puhunut minulle muutenkaan viimeiseen vuoteen.
jos vokalistin ei omasta mielestään tarvitse yhtyeen perustajalle ja biisintekijällä puhua niin ei kai biisintekijän tarvii sellasta laulajaa katella

MissEvilEve sanoi:
Yks jännä juttu tuli mieleeni kun tälläisen tässä huomioin:

Lueskelen useita eri foorumeita ja olen huomannut että melkein kaikkialla tätä samaa asiaa käsitellään [yllätys, tämähän on nyt kaikkialla päällimmäisenä], ja olen tehnyt seuraavanlaisen huomion:

Ne ketkä pitävät kirjettä epäasiallisena tai sisältöä ja tapaa esittää ne väärinä ovat pääosin vanhempaa aikuisempaa väkeä. [Omien tulkintojeni mukaan noin 30-50 vuotiaita miehiä sekä naisia, tietysti joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, ja heistä suurinosa EI pidä Nightwishin musiikista tai ks bändi on heille neutraali tuttavuus]

Ne ketkä taas pitävät poikien kirjettä suoraselkäisenä ja asiallisena ovat pääasiassa 16-30 vuotiaita, ja 90% miehiä... Sekä pitävät ks. musiikkityylistä tai kuuntelevat kyseistä bändiä.

Mistä lie johtunee? Nuoret miehet angstisempia? Vanhemmat ihmiset rauhallisempia luppanoita tms? :D

Toinen jännä juttu: Muutamat pakkislaiset ovat kopioineet saman postinsa useammille nettipalstoille. Aijai mitä laiskuutta ;) :whip:

Johtuu juuri tuosta että:"Ne ketkä taas pitävät poikien kirjettä suoraselkäisenä ja asiallisena ovat pääasiassa 16-30 vuotiaita, ja 90% miehiä... Sekä pitävät ks. musiikkityylistä tai kuuntelevat kyseistä bändiä." tällänen perstuntuma. Myönnettäköön että olisi tuossa puolin jos toisin paremmin voinut käyttäytyä, mutta paskaakos tässä, äijät tekee niinku parhaaksi näkee ja minä en kyllä vieläkään ole kuuntelemassa NW:tä...

reino sanoi:
No oliko noin paha?

Minulla ei ole mitään tarvetta vittuilla suoraan tai henkilökohtaisesti kenellekään tällä palstalla. Juttuni ovat lähinnä turhanpäiväistä lämpimikseen sanailua. Jos ne alkavat ottaa korvaan tai kuulostaa räksyttämiseltä, niin banni päälle vaan. Se nappi on sinun koneesi ruudulla. Itse en nähtävästi muuten malta pysyä pois. Eikä juttujen luonne tai laatu tule muuttumaan.

Ymmärrän toki, että sinä olet niitä harvoja, jotka esiintyvät täällä omalla nimellään ja omana itsenään. Silloin turhanpäiväinenkin sanailu voi kuulostaa toisenlaiselta kuin virtuaalihahmojen välillä. Pahoittelen.
Jos nyt kuitenkin sanailussakin pidettäisiin joku raja. En ala katsomaan mitään tappouhkausjuttuja jos niissä vielä suoraan viitataan minuun. Jotta tää homma pysyis edes jotenkuten kasassa, niin katsotaan vähän mitä kirjoitetaan. Tuntuu välillä, että tuo vittuilu on jo vähän turhankin herkässä. En näe kyllä mitään perustetta tolle sun jutulle, jossa hyvin selkeästi muhun viittasit. Joten ettei täällä ihmiset ymmärrä täysin päin seiniä, niin jätetään tommoiset vallan pois. Mä ymmärrän heittelyjä johonkin pisteeseen asti, mutta puhdas ilkeys pistää vituttamaan kunnolla.

No ei kai se noin paha läppä ollut? Missä huumorintaju? Netissä ollaan niin tollaset pitäis ohittaa olankohautuksella. Hyvä kun edes huomasin itse moista. Tämä siis viitaten Mikeen ja reinoon.

Luulen MissEvilEven havainnon perustuvan lähinnä siihen että nuoret miehet ovat lähempänä sitä miten bändi toimii/miten sen tulisi toimia. Sen miten bändi toimii, pitäisi olla sama alusta loppuun, 14-vuotiaista nööseistä 40 v. maailmantähtiin. Se on edellytys musiikin tason pysymiselle. Ihminen joka ei kuuntele tuon tyyppistä musiikkia eikä ole musiikki-ihminen henkeen ja vereen muutenkaan, ei osaa samaistua oikealla tavalla ko. henkilöiden sielunmaailmaan. Hevibändissä varsinkin ns. aikuisten asiat pitäisi pitää poissa kuvioista ja tavallaan taka-alalla niin kauan kuin työkseen soittelee. Käytännössä asia ei näin aina mene ja silloin tulee ristiriitoja. Se että aikuistuva ja intressejään muuttava osapuoli on nainen, ei ainakaan helpota asiaa, pojathan on aina poikia, mutta naiset aikuistuvat suuremmalla prosentilla.

Siksi mielestäni sen "16-30 v. 90% miesten" mielipide on tässä arvokkaampi. Vanhempien ja yleensä skenen ulkopuolisten ihmisten mielipidettä muokkaavat pitkälti erilaisen elin- ja työympäristön parissa opitut normit.

RRKalle sanoi:
No ei kai se noin paha läppä ollut? Missä huumorintaju? Netissä ollaan niin tollaset pitäis ohittaa olankohautuksella. Hyvä kun edes huomasin itse moista. Tämä siis viitaten Mikeen ja reinoon.
Jos viitsit hypätä hetkeksi mun saappaisiin ja ajatella mitä kaikkea paskaa olen saanut kuunnella, niin ehkä ymmärtäisit etten viitti vittuilua täällä kuunnella. Onhan tuossa noita curly Mike tredejä vaikka kuinka, mutta nyt näyttää siltä, että vittuilu ottaa asteen eteenpäin. Hyvähän se on sieltä puolelta katsella ja olankohautuksilla kuitata, minusta nämä nettiläpät alkaa menemään överiksi.

Tämäkin(liitteet) varmaan pitäisi kuitata tuosta vain, vaikka kyse nyt on jo laittomasta touhusta ja siitä, että mun työtä koitetaan haitata kaikinkeinoin. Ehkä joskus sinäkin ymmärrät, että mun saappaissa on vähän erijuttu kuin katsella hommaa sivusta.

Nyt puhutaan jo jutuista, mitkä tälläkin hetkellä on kirjainyhdistelmä KRP:n hoidettavana.

Teitä voi naurattaa, mua ei oikeasti enää edes hymyilytä se, mihin tämä Pakkotoiston ja mun herjaaminen on mennyt.

Liitteet

• screen.webp
    screen.webp
    88,4 KB · Katsottu: 1 157
  • 1.webp
    1.webp
    114,6 KB · Katsottu: 615
  • 2.webp
    2.webp
    150,8 KB · Katsottu: 569
  • 3.webp
    3.webp
    82,6 KB · Katsottu: 559
Prinssi sanoi:
Mike näyttää rasittaville lässyttäjille missä kaappi seisoo. :5:
En mä mitään kaapin paikkaa näytä, vaan olen aikani katsellut tota menoa mitä on muilla forumeilla ollut. Sen vielä kestän, että kauppaamme ja mua herjataan päivittäin muualla, mutta että se leviää jo omalle takapihalle.

Mä en ole vittu kellekään mitään pahaa tehnyt, mutta silti saan paskaa niskaani kokoajan enemmän. Tässä alkaa homma olemaan sillä mallilla, että noista älyttömistä jutuista tulee pian ihmisten mielessä totta kun niitä jauhetaan jo täälläkin muiden forumien lisäksi.

Sitä vähän ajoin takaa että kannattaa erotella leikillinen vittuilu ja tollanen suora kunnianloukkaus. Mutta totta puhut että jos jostaan tulee yleinen läppä niin jossaan vaiheessa se ei oo enää ekaa kertaa sen kuulevien korvissa läppä vaan totuus. Ilmottele miten käy jos oikeuteen asti pääsette, voi karsia muita mustamaalaajia jo etukäteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
MissEvilEve sanoi:
Kuten aiemminkin olen sanonut, he voivat olla täysin oikeassa jne, mutta mielestäni tuollaisia asioita ei olisi tullut puida julkisuudessa. Kauniimmallakin tavalla asian olisi voinut esittää ja ihan suullisesti päin kasvoja, tai yksityisessä kirjeessä. Ei niin että mekin täällä päästään mässäilemään aiheen yksityiskohdilla...

Tuomaksen oma perustelu asialle:

Tuomas sanoi:
- Se oli turhautumista ja pettymystä siihen, että kirje yleensäkin piti laatia. Jos olisimme pelkästään ilmoittaneet, että Tarja lähtee bändistä, olisin saanut selitellä asiaa seuraavat pari vuotta kaikissa maailman medioissa. Nyt perusteet tulivat selviksi.

tokkopaisto sanoi:
Jollain tapaahan tässä näkyy h*lvetin hyvin ne surullisenkuuluisat sukupuolten erot.

Jätkäkööri on tehny erittäin tavanomaisen ja "suoraselkäisen" jätkäratkaisun missä asiat paukautetaan "in your face" eikä jätetä selittelylle ja vatvomiselle sijaa.

täytyy todeta, että täällä pakkiksella useampikin daami on puolustanut poikien tekoa.

Ainakin minun mielestäni asiat pitää sanoa suoraan, vaikka se vähän raakaa olisikin, eipä jää kenellekään mitään epäselvää. Miksi pitäisi hyssytellä ja pelata mediapeliä kaunistelemalla eron syitä?

Minua häiritsi Tarjan vastineessa tavattoman huono suomen kieli. Tarja myös veti esiin rasismi- kortin. "johtuuko se siitä, että mieheni on etelä- Amerikkalainen? "

Jos pojat olisivat puhuneet puppua, Tarja epäilemättä osaisi haastaa heidät oikeuteen herjauksesta.

EDIT: ei sittenkään mitään. En jaksa enää jauhaa aiheesta.

MissEvilEve sanoi:

Mistä lie johtunee? Nuoret miehet angstisempia? Vanhemmat ihmiset rauhallisempia luppanoita tms?

Eiköhän tuo johtune siitä, mihin jo viitattiin, että sellaisella vanhemmalla/aikuisemmalla/korrektimmalla porukalla tuskin on kauheasti kokemusta siitä minkälaista on soittaa hevibändissä, tai ennenkaikkea siitä minkätyyppinen sielunmaisema hevibändin soittajalla mahdollisesti on.

Mun mielestäni tuon kyseisen bändin musiikki on kokolailla huonoa, mutta kuitenkin ymmärrän miksi tuossa on toimittu niinkun on toimittu, koska pystyn jollakin tavalla samaistumaan siihen uskomattomaan turhautumiseen jonka epäasiallisesti käyttäytyvä bändin jäsen voi aiheuttaa. (Niin siis oon itsekin soittanut/soitan osittain edelleen metallimusiikkia.)

Ei hevibändin soittajien tarvitse käyttäytyä korrektisti. He ovat kuin isoja lapsia, jotka sanovat että "vittu nyt tehään näin". Sitäpaitsi tuskin ne "vanhemmat" yms. ihmiset alkavat talonrakentajiakaan arvostelemaan tyyliin että "hei, teillä on nyt ihan epäasiallinen tapa rakentaa tuota taloa", jos heillä itsellään ei ole yhtään mitään käsitystä miten taloja rakennetaan.

MTV3:sen sivuilla bändin poikia puolusti 70%. Monet juuri vanhemmat ihmiset (miehet sekä naiset) ovat haastattelujen mukaan ja kuulemani mukaan poikien puolella.

Tuntui siltä että Tarja melkein viittaisi poikien olevan mustasukkaisia tai rasisteja. Tuollainen mielipide oli sangen lapsellinen. Tarja ei osannut ainakaan vielä ollenkaan puolustella. Poikien kirje oli varsin asiallinen.

Ei pojat todellakaan heittäisi Tarjaa pois turhan takia. He pitävät varmasti Tarjaa hyvänä laulajana jne. Poikien syyt olivat mielestäni erinomaiset, kyllä moni hyvä johtaja potkisi tuollaisen työntekijän pois.

Joka tapauksessa Tarja on mielestäni ihan ookoo laulajana.

S0874 sanoi:
Ei hevibändin soittajien tarvitse käyttäytyä korrektisti. He ovat kuin isoja lapsia, jotka sanovat että "vittu nyt tehään näin". Sitäpaitsi tuskin ne "vanhemmat" yms. ihmiset alkavat talonrakentajiakaan arvostelemaan tyyliin että "hei, teillä on nyt ihan epäasiallinen tapa rakentaa tuota taloa", jos heillä itsellään ei ole yhtään mitään käsitystä miten taloja rakennetaan.

Ei hevibändin soittajat poikkea mitenkään muistakaan musiikinlajin bändeistä (en puhu nyt klassisesta). Kyllä bändi on sellainen juttu, että siellä ne kemiat täytyy vaan saada toimimaan, tai bändi ei toimi. Huomaan kyllä, että tuomas ja kumppanit ovat isoja lapsia, jotka sanovat että "vittu nyt tehään näin". Ehkä ne sitten joskus aikuiseksi kasvettuaan miettivät, että mikä meni pieleen.

Mä en nyt jaksa tästä aiheesta, niinkun sanottu jo aiemmin, palaan tähän sitten, kun nähdään, että NW ei enää myy niinkuin ennen.

Tuomas Holopainen on viisas tyyppi ei mikään lapsellinen kiukuttelija. Marcokin on varsin asiallinen. Tuskin niitä muita kumppaneita ei ainakaan voi syyttää koska harva niistä tietää mitään edes fanit.

Tarjan viittaukset rasismiin: "johtuuko se siitä, että mieheni on etelä- Amerikkalainen? " ja jonkunlainen viittaus mustasukkaisuuteen ovat varsin lapsellisia. Tarjan käytöskin on ollut vähän diivaa ja lapsellista.

Kyllä Holopainen arvaa varmaan että levymyynti saattaa tippua. Ei he päätöstä rahan takia tehneet. Bändin pojat ovat oikeita muusikkoja eikä ajattele pelkästään rahaa. Levymyyntiä ei kannata tuijottaa... ellei levymyynti tipu 1,3 miljoonasta alle 50 000 levyn mutta jos levymyynti pysyy/tippuu sadoihin tuhansiin, niin hyvin menee. Olisi se muutenkin ihme jos Nightwishin seuraava levy myisi Tarjankin kanssa lähellekään samaa vertaa. Tarjan ääneen on totuttu vaikka tilalle tulisi parempi laulaja myynti saattaa laskea, koska Tarja ei ole laulamassa. Ihmiset ostavat levyä usein myös sen että se on tuttu vaikka joku olisi yhtä hyvä mutta vieras niin eivät he sitä välttämättä nosta.

Tuskin kukaan mies puolustaa bändin miehiä vain sen takia että ne ovat samaa sukupuolta... Kummalla on "parempi" kirje pojilla vain Tarjalla? Vastaus on aika selvä.

Tähtityttö sanoi:
Mä en nyt jaksa tästä aiheesta, niinkun sanottu jo aiemmin, palaan tähän sitten, kun nähdään, että NW ei enää myy niinkuin ennen.

Miksi tuota jankkaat? Yleensäkin tuntuu, että ihmisiä, jotka ei edes välitä koko bändistä, huolestuttaa kovasti suosion lasku, tai sitten jopa toivovat sitä. En oikein totakaan ymmärrä...
Poikia kun ei tuo taloudellinen puoli tunnu kaikkein eniten edes kiinnostavan, haluavat vaan tehdä musaa.

Niin, monet tekevät musiikkia musiikin vuoksi eikä rahan vuoksi (tottakai raha on tärkeä, ja se on pakollinen juttu että pysyy hengissä). Sama juttu työssä joku tienaisi huomattavasti enemmän toisessa työssä mutta tekee silti samanpituista työpäivää mukavassa työssä, sellaisesta josta itse pitää. Se on fiksua, raha ei saa olla tärkein.

Tähtityttö sanoi:
Huomaan kyllä, että Tuomas ja kumppanit ovat isoja lapsia, jotka sanovat että "vittu nyt tehään näin". Ehkä ne sitten joskus aikuiseksi kasvettuaan miettivät, että mikä meni pieleen.

No huh huh, aika erikoista analyysiä Tähtitytöltä! Ainakaan minä en löytänyt Nightwish Oy:n kirjeestä mitään alatyylin ilmaisuja. Siinä oli kerrottu asialliseen tyyliin ne syyt mitkä johtivat T.Turusen erottamiseen.

Tarjan kirjeessä taas pisti välittömästi silmiin se että oli iskenyt joku huono suomi -syndrooma päälle. Eikä siinä pystytty osoittamaan poikien kirjeestä yhtään sellaista kohtaa missä Tuomas ja kumppanit olisivat kertoneet jotain valheita Tarjasta. Itse asiassa, tässä jälkimmäisessä kirjeessä ei ollut sisällön osalta yhtään validia kohtaa joka olisi puoltanut Turusen jäämistä bändiin.

Huomasitko arvoisa Tähtityttö sen että Tuomas ja kumppanit kertovat alkuperäisessä kirjeessä erottamisen olleen pitkä prosessi jota on pohdittu jo pitemmän aikaa, viimeiset pari vuotta? Tämä ei mitenkään käy yksiin väitteesi kanssa siitä että keskenkasvuiset lapset olisivat sanoneet "vittu nyt tehään näin".

Jos minulla olisi neljän ihmisen osakeyhtiö jonka eteen olen tehnyt 9 vuotta päätoimisesti töitä ja sitten joku ulkopuolinen taho alkaisi laittaa kapuloita rattaisiin niin varmasti antaisin tälle "hyväpalkkaiselle avustajalle" kenkää. Tarjan asema bändissä oli juuri tämä. Hän ei osallistunut sävellystyöhön laisinkaan.

Muistakaa myös se että Nightwish Oy:n taloudellinen asema on turvattu. He voisivat lopettaa bändin halutessaan vaikka tänään. Rakkaus musiikin tekemiseen on kuitenkin se voima joka pistää pojat jatkamaan. Tervemenoa vanha NW ja tervetuloa uusi NW! :worship:

protsku sanoi:
Huomasitko arvoisa Tähtityttö sen että Tuomas ja kumppanit kertovat alkuperäisessä kirjeessä erottamisen olleen pitkä prosessi jota on pohdittu jo pitemmän aikaa, viimeiset pari vuotta? Tämä ei mitenkään käy yksiin väitteesi kanssa siitä että keskenkasvuiset lapset olisivat sanoneet "vittu nyt tehään näin".
No niin, olisi pitänyt laittaa siihen hymiö tai jotain. Lainasin vain S0874 tekstiä, ei sen kummempaa.

Jotenkin tuntuu että toistan itseäni, mutta huomasin kyllä että se oli pitkä prosessi, ja sitä suuremmalla syyllä ihmettelen kirjettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom