Paljon on näemmä keskustelua riittänyt. Oma kantani:
Bändissä 5 jäsentä. 4 jäsenen mielestä homma ei toimi 1 jäsenen käytöksen takia. Asiasta on yritetty keskustella, ei ole auttanut. Tarttis tehdä jotain = kenkää tälle yhdelle jäsenelle.
Tällä jäsenelle annettiin kirje, jossa asia selitettiin juurta jaksaen, myös henkilökohtaisuuksiin mennen, jotka olivat oleellinen osa miksi homma ei toiminut. Kirje julkaistiin myös netissä, josta kaikki halukkaat voivat asian lukea. Ei jää mitään arvailujen varaan ja huhuilta leikataan siivet.
Se, olisiko pitänyt asia kertoa ennen kiertueen vikaa keikkaa, henkilökohtaisesti kierrellen ja kaarrellen on mielestäni varsin epäoleellista. Mielestäni avoimuus on reilumpaa kaikkia kohtaan.
Tarja on nyt kirjoittanut oman vastineensa, jossa hän tietysti puolustelee itseään, samoin kuin bändin 4 muutakin jäsentä puolustelivat omassa kirjeessään itseään.
Aiemmin minulla ei ollut minkäänlaista käsitystä, että bändin sisällä on riitoja, olen vain ihmetellyt välillä kaikenlaisia taukoja johtuen Tarjan joululauluprojekteista ym.
Pieniä asiattomuuksia esiintyi kummassakin kirjeessä, Tarjan versiossa ehkä epäoleelisempia, kuten rasismi syytökset ja nainen vastaan miehet vastakkain asettelu.
Näistä kahdesta kirjeestä olen saanut sellaisen kuvan, että vaikeuksia on ollut, pahoja sellaisia. Erottamispäätös on mielestäni oikea. 4 vs 1, demokraattinen ratkaisu.
MsEvilEve kirjoitti:
Ainoa mitä itse tiedän on se ettei Tarja käsittääkseni ole koskaan fanejaan pettänyt, ja on aina ollut heidän rahojensa arvoinen jonka tulisi olla pääasia.
Poikien kirjeen mukaan lähellä oli:
Huippuesimerkkinä Oslon jo loppuunmyyty keikka, joka olisi pitänyt peruuttaa sen takia että sinun pitäisi treenata joulukonsertteihin, tavata ystäviä ja mennä elokuviin.
Keikka siis ilmeisesti kuitenkin vedettiin kunnialla loppuun.