Nightwishin loppu ja uusi alku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoppo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Erityisen hauskaksi tässä ketjussa muodostuu eräänkin kirjoittelijan toistelema loukkaaminen, kunnioitus yms.-whinetys, kun esim. big brother-ketjussa sama kirjoittaja latelee lähes kunnianloukkauksen merkit täyttävää tekstiä ihmisistä, joita ei ole edes ikinä tavannut.

Siinä Tarjan kirjeessä oli jotenkin vaisu/pliisu ja hitusen sovitteleva meininki.. ehkä ei halua polttaa siltoja takanaan, haluaa takaisin bändiin.. nöyremmän asenteen kanssa.. saas nähdä.

kilkkinen sanoi:
Erityisen hauskaksi tässä ketjussa muodostuu eräänkin kirjoittelijan toistelema loukkaaminen, kunnioitus yms.-whinetys, kun esim. big brother-ketjussa sama kirjoittaja latelee lähes kunnianloukkauksen merkit täyttävää tekstiä ihmisistä, joita ei ole edes ikinä tavannut.

muahahaahhaa :lol2:

:tekopyhyydestäavautumista: :D

Sumu sanoi:
Trifixion tarkastaa jatkossa viestiensä sisällön. Epäasiallisia ja tahallisista provokaatioista seuraa jatkossa sanktioita.

Oikein, saa asioista olla eri mieltä.. mutta pientä rajaa läpänheitolle. Eli "virtuaalijärjestysmiehet" kehiin välillä.. :thumbs:

Paljon on näemmä keskustelua riittänyt. Oma kantani:

Bändissä 5 jäsentä. 4 jäsenen mielestä homma ei toimi 1 jäsenen käytöksen takia. Asiasta on yritetty keskustella, ei ole auttanut. Tarttis tehdä jotain = kenkää tälle yhdelle jäsenelle.

Tällä jäsenelle annettiin kirje, jossa asia selitettiin juurta jaksaen, myös henkilökohtaisuuksiin mennen, jotka olivat oleellinen osa miksi homma ei toiminut. Kirje julkaistiin myös netissä, josta kaikki halukkaat voivat asian lukea. Ei jää mitään arvailujen varaan ja huhuilta leikataan siivet.

Se, olisiko pitänyt asia kertoa ennen kiertueen vikaa keikkaa, henkilökohtaisesti kierrellen ja kaarrellen on mielestäni varsin epäoleellista. Mielestäni avoimuus on reilumpaa kaikkia kohtaan.

Tarja on nyt kirjoittanut oman vastineensa, jossa hän tietysti puolustelee itseään, samoin kuin bändin 4 muutakin jäsentä puolustelivat omassa kirjeessään itseään.

Aiemmin minulla ei ollut minkäänlaista käsitystä, että bändin sisällä on riitoja, olen vain ihmetellyt välillä kaikenlaisia taukoja johtuen Tarjan joululauluprojekteista ym.
Pieniä asiattomuuksia esiintyi kummassakin kirjeessä, Tarjan versiossa ehkä epäoleelisempia, kuten rasismi syytökset ja nainen vastaan miehet vastakkain asettelu.

Näistä kahdesta kirjeestä olen saanut sellaisen kuvan, että vaikeuksia on ollut, pahoja sellaisia. Erottamispäätös on mielestäni oikea. 4 vs 1, demokraattinen ratkaisu.

MsEvilEve kirjoitti:
Ainoa mitä itse tiedän on se ettei Tarja käsittääkseni ole koskaan fanejaan pettänyt, ja on aina ollut heidän rahojensa arvoinen jonka tulisi olla pääasia.

Poikien kirjeen mukaan lähellä oli:
Huippuesimerkkinä Oslon jo loppuunmyyty keikka, joka olisi pitänyt peruuttaa sen takia että sinun pitäisi treenata joulukonsertteihin, tavata ystäviä ja mennä elokuviin.

Keikka siis ilmeisesti kuitenkin vedettiin kunnialla loppuun.

Gillyanne sanoi:
Ymmärsinkö nyt oikein, että sinusta on oikeutettua uhkailla lähtevänsä bändistä ilman minkäänlaista varoitusaikaa ja vaatia täyteenmyytyä keikkaa peruttavaksi, jotta pääsisi shoppailemaan ja treffailemaan kavereita? :confused:
Tähän vois heittää vanhan "sananlaskun" että niin kaiku vastaa kuin sille huudetaan tai ei savua ilman tulta.Tässä asiassa minä halusin tietää mistä kaikki on saanut alkunsa ja sen vahvistuksen / vastauksen sain tosta Tarjan kirjeestä, se riitti mulle. Ps.Sitäpaitsi noita bändin jäsenien väittämiä Tarjan tekemiä actioneita lukisin pienellä varauksella, tuskin pystyvät niistä yhtäkään näyttämään toteen.. et sillee.. Väittämä, että on käskenyt perua koko keikan menojensa takia on ihan varmasti täyttä :kakka:.. et sillee..Ellei ole ollu sitte niitten vittuilun vuoksi ns. täyttä ymmärrystä vailla tai sitte vaan niin vittuuntunu :curs: :evil: .
Tarjalle :thumbs: .

kilkkinen sanoi:

Mainitsemassasi BB-threadissa selvennän etten yleensä arvostele ihmisiä vastaavalla tavalla yms, paitsi tässä poikkeuksellisessa tilanteessa jossa ihmiset tieten tahtoen asettuvat arvosteltaviksi, ohjelma myy sillä että sen henkilöt ihastuttavat/vihastuttavat. Mainitsin myös etten todellisessa elämässä reagoisi niin kyseisiin henkilöihin, televisio-ohjelman tehtävä onkin saada minut reagoimaan tietyllä tavalla jotta jaksaisin sitä katsoa aina uudelleen ja uudelleen. Mm. Timon arvostelu perustuu suuriltaosin sille minkälaisen kuvan ohjelman leikkaajat haluavat hänestä antaa, ja siitäkin olen maininnut että se tuskin vastaa totuutta.

Tämä muuten ei liity mitenkään keskusteluun ja on niin :offtopic: kuin olla ja voi mutta puolustukseksi on mainittava nämä seikat kun ne näköjään jostain syystä ovat jääneet epäselviksi. Tässä keskustelussa on tarkoitus keskustella aiheesta NW/potkut jne, ei arvostella muita keskustelijoita, heidän persoonallisuuttaan tms... [Miten se on niin vaikea käsittää?]

Pysytään siis siinä aiheessa eikä arvostella muita käyttäjiä :down:

snowball sanoi:
Tähän vois heittää vanhan "sananlaskun" että niin kaiku vastaa kuin sille huudetaan tai ei savua ilman tulta.Tässä asiassa minä halusin tietää mistä kaikki on saanut alkunsa ja sen vahvistuksen / vastauksen sain tosta Tarjan kirjeestä, se riitti mulle. Ps.Sitäpaitsi noita bändin jäsenien väittämiä Tarjan tekemiä actioneita lukisin pienellä varauksella, tuskin pystyvät niistä yhtäkään näyttämään toteen.. et sillee.. Väittämä, että on käskenyt perua koko keikan menojensa takia on ihan varmasti täyttä :kakka:.. et sillee..Ellei ole ollu sitte niitten vittuilun vuoksi ns. täyttä ymmärrystä vailla tai sitte vaan niin vittuuntunu :curs: :evil: .
Tarjalle :thumbs: .
Kyllä kait Tarja olis vastineessaan yrittänyt korjata, poikien esittämiä seikkoja, jos ne eivät pitäisi paikkaansa, mutta mitä tekee Tarja. Tarja takertuu kaikkeen epäolennaiseen ja tyytyy väläyttelemään rasismikorttia ym. :rolleyes:

Näkisin, että myös sinä fanitat Tarjaa liikaa, pystyäksesi arviomaan tilannetta riittävän objektiivisesti.

MissEvilEve sanoi:
Luulen että Tarjalla on perinteinen naisille ominainen 'leijonaemo'-reaktio. Naisille [toivon että myös suurimmalle osalle miehistä] oman rakkaimpansa/läheisensä/aviopuolisonsa arvostelu negatiivisessa mielessä voi olla kova paikka.
Tämä on ehkä naisille tyypillisempi reaktio kuin miehille. Eihän kukaan mieskään mielellään kuuntele negatiivisia lausuntoja naisestaan, mutta naisille tuntuu olevan yleistä se, että paskintakin rikollista kusipäätä (viittaamatta nyt kehenkään) puolustetaan henkeen ja vereen niin kauan kuin sen kanssa ollaan yhdessä, mutta sitten eron jälkeen mieli muuttuu totaalisesti. Ja se tuodaan myös esille säästelemättä. Miehillä jää ehkä nuo ääripäät vähän vajaammiksi.
MissEvilEve sanoi:
Tosin mielestäni poikien kirjeessä oli hieman vittumaisella tavalla piikitelty miehestä tyyliin: 'Jotenkin Marcelo on saanut sinut muutettua siitä herttaisesta maalaistytöstä diivaksi, joka ei ajattele eikä käyttäydy enää kuten ennen' [syytetään miestä] sekä 'Toivomme että jatkossa ajattelet enemmän oman sydämesi ehdoilla etkä kuuntelisi Marceloa. Kulttuurierot yhdistettynä ahneuteen, opportunismiin ja rakkauteen on vaarallinen yhdistelmä. Älä kuihduta itseäsi.' Tämä viimeinen 'onnentoivotus' ei ole laisinkaan vilpittömän oloinen, enemmänkin vittuilua Marcelon mahdollisesta ylivallasta suhteessa jne.
Mutta entäs jos pojat ovat ihan oikeassa? Mehän emme sitä tiedä ja (ylläolevaan viitaten) Tarja ei sitä vielä näe, mutta voihan se olla tottakin. Nuo poikain sanat ovat sellaisia, joita usein sanotaan, kun on etäännytty nuoruuden ystävästä ja koetaan, että se johtuu hänen parisuhteestaan.

Voipi tietysti olla niinkin, että pojat olisivat tykänneet enemmän vanhasta Kitteen tytöstä, joka laulaapi halavalla ja on kimppapimppa. Ja Marcelo on vain auttanut Tarjan pois sorron alta, vaatien hänelle kuuluvia asianmukaisia oikeuksia ja korvauksia. Voipi olla muullakin tavalla.

Itse muistan puhuneeni vastaavanlaisia varoituksen sanoja ainakin huumekauppiaan muijalle ja vaimonhakkaajan muijalle. Molemmat olivat asiasta samaa mieltä, mutta toki vasta monta vuotta myöhemmin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
reino sanoi:
Mutta entäs jos pojat ovat ihan oikeassa? Mehän emme sitä tiedä ja (ylläolevaan viitaten) Tarja ei sitä vielä näe, mutta voihan se olla tottakin. Nuo poikain sanat ovat sellaisia, joita usein sanotaan, kun on etäännytty nuoruuden ystävästä ja koetaan, että se johtuu hänen parisuhteestaan.

Voipi tietysti olla niinkin, että pojat olisivat tykänneet enemmän vanhasta Kitteen tytöstä, joka laulaapi halavalla ja on kimppapimppa. Ja Marcelo on vain auttanut Tarjan pois sorron alta, vaatien hänelle kuuluvia asianmukaisia oikeuksia ja korvauksia. Voipi olla muullakin tavalla.

Kuten aiemminkin olen sanonut, he voivat olla täysin oikeassa jne, mutta mielestäni tuollaisia asioita ei olisi tullut puida julkisuudessa. Kauniimmallakin tavalla asian olisi voinut esittää ja ihan suullisesti päin kasvoja, tai yksityisessä kirjeessä. Ei niin että mekin täällä päästään mässäilemään aiheen yksityiskohdilla...

MissEvilEve sanoi:
Jos hevibändiä miellyttää menestyä ja saada massia jatkossakin niin asiat kannattaisi hoitaa niin että se ärsyttää mahdollisimman pientä osaa ihmisistä. Ne ihmiset kun levyn ostamisillaan pitävät sen bändin pinnalla ja jos asenne vituttaa, levyä ei osteta.

Perinteisestihän metallibändillä on asennetta. Ei nuoleskella kenenkään saappaita vain rahan takia. Varmaankin olen väärässä mutta tahtoisin uskoa ettei se homma ole pelkkää laskelmoitua pisnestä. :rock:

Tosin nw onkin tollasta munatonta kikkeliheviä. Piippuu löytyy muttei kuteja. Tai jotain...

Täytyypi toistaa itseäni.
http://www.mnemosyne-eu.net/italiano/cultura/scrittorifincorpo.htm
Eikö kukaan huomannut tota linkkiä? Siellä sanotaaan muunmuassa:

...Tuomas sai tarpeekseen Nightwishistä. Hän ilmoitti kaikille, että hän lopettaa bändin tähän. Kuitenkin jonkin ajan miettimisen ja Lapissa vaeltamisen jälkeen hän päätti yrittää vielä kerran. Mutta tämä tarkoitti sitä, että Samin piti lähteä bändistä. Hänet korvattiin yhdellä Suomen kuuluisimmista basisteista, Marco Hietalalla, joka toimii ...

Siis ettei vain Tuomas itse olisi herra diiva?
Miksi se Sami sai lähteä? Joku truu Nightwish diggari vois tietää?

rahvas sanoi:

Hehe, synkkiä paljastuksia ;) :lol2:

Joka helvetin sivulla tunnutaan haukkuvan Tarjan laulutaitoja, tuskin hän ihan paska laulaja on kun tähän asti on päässyt :) On tuota Nightwishiä tullu kuunneltua jonkin verran, olen jopa ostanut ton uusimman levyn, hyvien biisien + muista tusinahevibändeistä eroavan laulajan takia. Tuskin Nightwish olis noin pitkällä ilman Tarjaa.

Saa nähdä kenet ne tilalle ottaavat hoilaamaan, mutta aika hyvä ja omaperäinen laulaja saapi olla että enää jaksaa uusia biisejä / levyjä rupeen hankkimaan.

Aika turhan suuri kohu tehty tuosta erottamisesta.. Joka tuutista tuntuu tulevan asiaa vain siitä, toivottavasti ei enää kauaa.

MissEvilEve sanoi:
Kauniimmallakin tavalla asian olisi voinut esittää ja ihan suullisesti päin kasvoja, tai yksityisessä kirjeessä. Ei niin että mekin täällä päästään mässäilemään aiheen yksityiskohdilla...
Mutta mehän tykätään mässäillä tällaisten aiheiden yksityiskohdilla!!1!

Meidän pittää saada mässäillä!!1!

Se on bisnestä. Joka sitten menee reiluuden ja kohteliaisuuden edelle. Aina. Kun päätös potkia laulaja pois on tehty, on turha enää yrittää puhua asioista. Parempi olla hiljaa, että saadaan sovitut keikat hoidettua. Koska niiden hoitaminen kunnialla on kuitenkin enemmän NW Oy:n intressissä kuin diivan. Sitten kun keikat on hoidettu, on yhtä turha enää puhua. Erokirje käteen ja menoksi.

Ja pakkohan se kirje oli julkistaa. Muuten tulee tappouhkauksia. Niiltä lihaksikkailta ja kiharahiuksisilta miehiltä, joilla on pentagon-tatuointeja. Eiku grammi.

reino sanoi:
Ja pakkohan se kirje oli julkistaa. Muuten tulee tappouhkauksia. Niiltä lihaksikkailta ja kiharahiuksisilta miehiltä, joilla on pentagon-tatuointeja. Eiku grammi.
Kerroppas lisää. Vittuile suoraan tai painu vittuun palstalta. Olen kyllästynyt muutamaan räksyttäjään.

rahvas sanoi:

Taitaa tuomas kuitenki tehä ne piisit siihen pändiin, et sillä saattaa olla jotain vaikutusta asiaan.

Tulihan tämä uutinen yllätykseni itsellenikin, mutta täytyy sanoa etten ole ollut iso Tarja fani missään vaiheessa.

Se lööpeissä oleva Liv olisi aika kovis veto nightwishin uudeksi laulajaksi. Itse olen kyseisen henkilön materiaalin jonkin verran tutustunut ja laulaa tosi hyvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom