Nightwishin loppu ja uusi alku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoppo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
viiniksi sanoi:
Pata kattilaa soimaa...

Tarkoitukseni ei ollut olla negatiivinen eikä syyttelevä muita keskustelijoita kohtaan. Toivoin vain parempaa argumentointia musiikillisissa asioissa. Sä voit esimerkiksi olla erittäin lahjakas musikaalisesti, mutta et noilla kirjoituksilla osoita sitä kovin todennäköiseksi skenaarioksi.

Asiat riitelee ei ihmiset.

En soimannut sinua, näytin siis esimerkin siitä millainen viestisi oli ja kuinka siihen voi vastata.

Sinulle helpotukseksi: En ole musiikillisesti lahjakas ellei sitä lasketa että kun laulan veri ei lennä kuuntelijoiden korvista, osaan soittaa 'Enkeli taivaan' sellaisella 20e kosketinsoittimella ja nokkahuilulla ukkonoan. Myös triangelia osasin pimputtaa joulunäytelmissä. [Eli olet oikeassa, lahjakkuuteni tulee esille hieman eri saroilla kuin musiikillisesti]

:piis:

MissEvilEve sanoi:
Luulen että Tarjalla on perinteinen naisille...

Bändi arvostelee Tarjan manageria, ei hänen aviomiestään.

Tuskin Tarjalla olisi herneet noin syvällä sieraimissa jos arvosteltava manageri olisi joku muu kuin aviomies. Ja tuskin tilanne olisi tämä jos Tarjan manageri olisi joku muu kuin argentiinalainen rokkimoguli. Jännä nähdä jaksaako rokki-Cabuli manageroida enää ooppera-Tarjaa yhtä aktiivisesti kuin tähän asti.

Neuvostoliitto sanoi:
Bändi arvostelee Tarjan manageria, ei hänen aviomiestään.

Niin, mutta manageri on hänen aviomiehensä, ja vetämällä siihen jotkut rakkaus-jutut viitattiin suoraan häneen puolisona, ei vain managerina.

viiniksi sanoi:
Pata kattilaa soimaa... Yleensä, jos esittää jonkin asian, tässä tapauksessa bändin "paskuudesta", arvioita, on paikallaan tuoda julki edes muutama argumentti väitteen pohjaksi. Muussa tapauksessa väite on täysin perätön l. "paska". Mä en pidä monistakaan esittäjistä, mutta en väitä niitä paskoiksi ainoastaan sillä perusteella, että en itse niistä pidä. Mä väitin Dopeya musiikista tietämättömäksi sen kirjoituksen ja lainauksen perusteella ja voin ulottaa saman väitteen myös suhun sun kirjoitusten perusteella, vaipumatta kuitenkaan samalle tasolle, kun sinä subjektiivisten angstia pursuavien mielipiteittesi kanssa.

Eli kerrataas vielä, ettei varmasti jää epäselväksi:
1. Lord Gay Philipson ruotsista kirjoitti subjektiivisen alatyylillä korostetun "arvostelun" Nightwish yhtyeestä, joka selvästi osoittaa tietämättömyyden musiikista.
2. Dopey kehui hurrinarrin subjektiivista alatyylillä korostettua "arvostelua".
3. Minä tein päätelmän. Svensson ei tiedä musiikista mitään arvostelun perusteella, josta seuraa loogisesti, ettei myöskään Dopey tiedä musiikista mitään.
4. Sinä kehuit Doppista siitä, että se kehui jonkun tyhjäntoimittajan subjektiivista alatyylillä korostettua "arvostelua".
5. Seuraa looginen päätelmä, että sinä et tiedä musiikista mitään.

Tarkoitukseni ei ollut olla negatiivinen eikä syyttelevä muita keskustelijoita kohtaan. Toivoin vain parempaa argumentointia musiikillisissa asioissa. Sä voit esimerkiksi olla erittäin lahjakas musikaalisesti, mutta et noilla kirjoituksilla osoita sitä kovin todennäköiseksi skenaarioksi.

Asiat riitelee ei ihmiset.

No oh hoh. Et voi väittää että sellaiset ihmiset jotka eivät pidä nNWstä tai haukkuvat sitä paskaksi eivät tiedä musiikista mitään. Luuletko tosiaan että kaikki kriitikot kirjoittaisivat tyyliin: Nightwish on helvetin hyvää musiikkia, mutta ei nyt vain uponnut minuun. Makuasioista ei sovi kiistellä!
Ja mainitaan nyt vielä, että opiskelen musiikkia, niin et voi käydä niskan päälle. :D

Taas huomataan pakkislaisten laumasielukkuus: Kaikki uskovat, mitä pojat ovat kirjeeseen laittaneet, ja ne muutamat, jotka sen kyseenalaistavat ovat feministejä, marttyyrejä jne jne. Lai lai.. :rolleyes: :jahas:

Edelleen olen sitä mieltä, että ero oli NWn suosion kannalta huono juttu, ja että kirjeessä tapana ei sinänsä olisi mitään vikaa, mutta kannattaisi ehkä miettiä pariinkin otteeseen, mitä siihen kirjoittaa (toisaalta kannatan edelleen puhumista: Kyllä KAIKISSA on ollut vikaa, jos on ajauduttu puhumattomuuteen.).

MissEvilEve sanoi:
Luulen, että Tarjalla on perinteinen naisille ominainen 'leijonaemo'-reaktio.

En usko tähän, kyllä tässä mennään aivan unisex-osastolle. Ikävystyttävän yleinen reaktio tällaisissa tilanteissa diivailevilla ihmisillä on epäolennaisuuksiin tarttuminen ja kaaoksen lisääminen. Mitä enemmän on epäselvyyttä, sitä vähemmän diivalla on vastuuta ja sitä paremmin diiva porskuttaa.

:kippis1:

Tähtityttö sanoi:
toisaalta kannatan edelleen puhumista: Kyllä KAIKISSA on ollut vikaa, jos on ajauduttu puhumattomuuteen.

Usko pois, elämällä on sulle vielä yksi oppitunti annettavanaan. Toisaalta ymmärrän kantasi, monet kokeneemmatkaan eivät sitä välttämättä usko.

042206122515_b.jpg

Jokin tossa hommassa haiskahti ja pahasti, epäilykseni osui oikeaan jokatavalla .. pojat olivat vittuuntuneita kun olivat menettäneet "oman pikku" Tarjan jota oli niin helppo hyväksikäyttää. Tsemiä Tarjalle :thumbs: tilaan pari Tarja-paitaa vaikka en Nighwish:in musiikkia ole koskaan dikkaillutkaan, mutta tommoselle Queenille pitää nostaa hattua.. pidä itsesi Tarjana. Saatan mennä kuntelemaan opperaakin :D vaikka sitä just vähiten diggailen kansantanssien ja assi kelojen jälkeen. TARJAN KIRJE : Hyvä yleisö,

Viime sunnuntaiaamusta lähtien olen saanut lukuisia vaatimuksia eri median tahoilta vastata tilanteeseen. Lehdiltä, radioasemilta, TV-asemilta, faniklubeilta ja faneilta Suomesta sekä joka puolelta maailmaa. Minun on sula mahdottomuus vastata miljooniin vaatimuksiin jokaiselle yksitellen. Päätin kirjoittaa nyt omille nettisivuilleni pienen kirjoituksen, jota mediakin voisi käyttää hyväkseen.
Tämä on surun ja tuskan hetki ja minun on hyvin hankala puhua tästä.

Olen tällä hetkellä Argentiinassa. Toivon, että voitte ymmärtää, kuinka tämän järkyttävän, ennalta-arvaamattoman elämänmuutoksen jälkeen en voinut jäädä yksin kotiimme Suomeen. Mieheni oli varannut lentolippunsa Argentiinaan jo useita kuukausia sitten, joten minä päätin viime hetkellä matkustaa hänen kanssaan. Mutta fakta, että olen Argentiinassa ja että täältä on pitkä välimatka Suomeen, ei tietenkään ole mikään syy siihen etten voisi kommentoida tilannetta ja tapahtunutta. En vain itsekään vielä käsitä sitä enkä sitä, miksi pojat tekivät näin.

Viime perjantai 21. lokakuuta oli päivä, jota koko bändi oli odottanut kauan.

Harjoitukset alkoivat aikaisin aamusta. Olin hyvin kipeä ja jännittynyt, koska en ollut edes kyennyt laulamaan harjoituksissa. Hermostuneisuuttani lisäsi se, että konserttiohjelma oli pidempi mitä normaalisti Nightwishin konserteissa. Lisäksi me esiinnyimme vieraan taiteilijan kanssa, minulla oli huomattavasti enemmän vaatevaihtoja konsertin aikana ja ensimmäistä kertaa käytimme suuria screenejä sekä yleensäkin suurempaa lavaproduktiota. Ei pidä tietenkään unohtaa faktaa, että kaikkien edellisten muutoksien lisäksi konsertti taltioitiin.

Kaikki me bändin 5 ihmistä teimme mahdolliseksi sen, että vihdoinkin soitimme Hartwall Areenalla konserttimme.

Vaikkakin jokainen meistä tiesi, että konsertti oli etukäteen loppunmyyty, vasta lavalla ollessamme huomasimme, että jokaisen paikan täytti kasvo. Tunne oli uskomaton.
En tule koskaan unohtamaan, miten ihanalta tuntui upean suomalaisen yleisön kannustus ja vastaanotto.

Konsertin päätteeksi lavalla itkin ilon kyyneliä. Ilon kyyneliä siitä, että sain tehtyä parhaani, vaikkakin olin sairas. Ilon kyyneliä siitä, että meidän pitkä kiertue sai parhaan mahdollisen päätöksen ja ilon kyyneliä siitä, että sain parhaimman kiitoksen mitä artisti voi toivoa saavansa tekemästään työstä: suuret aploodit ja monet hymyilevät kasvot edessäni. Sillä hetkellä en tiennyt, että joudun vuodattamaan surun kyyneliä hyvinkin pian.

Konsertin jälkeen pojat kutsuivat minut takahuoneeseensa ja pyysivät minua halaamaan kaikkia heitä yhdessä. Sillä hetkellä halaus tuntui odottamattomalta, sillä tradiitioksi muuttunut halaus oli samanlainen, jonka olimme tottuneet tekemään ennen jokaista konserttia. Traditio, joka oli jäänyt pikku hiljaa lisääntyneiden riitojen jäädytettyä välimme.
Välitön tunteeni halatessani heitä oli kiitos, jonka sanoinkin ääneen, saamatta siihen keneltäkään vastausta. Tämän jälkeen he antoivat minulle kirjeen, jonka pyysivät minun lukevan seuraavana päivänä. Tämä kirje on sama kirje, joka nyt on julkaistu avoimesti julkisuudessa.

Luin kirjeen ja järkytyin. En tiennyt mitä ajatella, enkä oikeastaan vieläkään nyt kirjoittaessani näitä rivejä.

Aistin suurta vihaa kirjeessä. Ajatukseni ovat todella sekavat ja on mahdoton ymmärtää tapahtunutta, mutta en halua vastata tähän vihaan vielä suuremmalla vihalla. Yksityisasiat eivät missään nimessä pitäisi tulla mainituiksi julkisesti. Olen pahoillani, että pojat ovat tulkinneet meitä noin väärin. En tunnista itseäni siksi, jota kirjeessä kuvaillaan.

Olen varma, että tämä on surullinen hetki meille kaikille, pojille myös.

Kun kuitenkin olisi ollut niin monta eri tapaa ja mahdollisuutta ilmaista tämä asia minulle, en tule koskaan ymmärtämään tapaa jonka he valitsivat. Kirjeessä he syyttivät minua useista pahoista asioista. Mutta sillä, että he ottivat Marcelon, minun aviomieheni, mukaan tähän sotkuun, he ylittivät rajan. Marcelo on mies, jota rakastan. Hän on ystäväni ja hän on ollut suurin tuki minulle viime vuosina.

Me olimme olleet bändikavereita 9 vuoden ajan. Noiden vuosien aikana koimme hyviä hetkiä sekä välillä hieman huonompia hetkiä. Minä luulin tunteneeni nämä ihmiset, mutta olin väärässä. Toki tiesin jo minun ja mieheni suhteen alusta lähtien etteivät bändin jäsenet hyväksyneet häntä. Se oli helposti luettavissa jatkuvasti heidän kommenteistaan ja käyttäytymisestään. Mistä se johtui? Siitä, että hän on syntynyt Etelä- Amerikassa? Siitä, että minä valitsin avioliiton enkä jatkanut olemistani bändin omana tyttönä? Siitä, että olen ainut nainen bändissä eivätkä bändin jäsenet koskaan ottaneet minua vakavasti. Mieheni oli se, joka auttoi saamaan ääneni kuuluviin?

Joka tapauksessa kaikki tämä jo tapahtunut ei tee heistä minun silmieni edessä paholaisia. Nyt on aika rauhoittua ja ajatella tapahtunutta. Minun täytyy laittaa tunteeni kokoon taas, mutta lupaan palata julkisuuteen tässä asiassa pian. Aion ilmoittaa lehdistötilaisuudesta, jossa tulen kertomaan tulevaisuuden suunnitelmistani. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että käyttäisin tilaisuutta aseena tai vastaiskuna ketään vastaan. On todella vaikea miettiä rajaa henkilökohtaisten yksityisasioiden ja sen välillä, mitä kaikki ovat omista tuntemuksistani ja näkökulmastani oikeutettuja kuulemaan.

Upeata musiikkia mitä teimme yhdessä, ei voi mikään eikä kukaan hävittää tai tuhota.

Kiitos kaikille ihmisille jotka kannustavat minua läpi tämän raskaan ajan. Perheeni, ystäväni, kollegani sekä lukuisat fanini. Rakastan teitä ja tunnen syvästi, etten ole teitä koskaan pettänyt.

Tarja

Tähtityttö sanoi:
No oh hoh. Et voi väittää että sellaiset ihmiset jotka eivät pidä nNWstä tai haukkuvat sitä paskaksi eivät tiedä musiikista mitään. Luuletko tosiaan että kaikki kriitikot kirjoittaisivat tyyliin: Nightwish on helvetin hyvää musiikkia, mutta ei nyt vain uponnut minuun. Makuasioista ei sovi kiistellä!
Ja mainitaan nyt vielä, että opiskelen musiikkia, niin et voi käydä niskan päälle. :D
Luepa tekstini uudestaan... En väittänyt, että sellaiset ihmiset, jotka eivät pidä Yökalasta, eivät tiedä musiikista yhtään mitään. Esitin väitteen, että ihmiset, jotka väittävät jotakin musiikkia paskaksi, kykenemättä argumentoimaan väitettään, mitä suurimmalla todennäköisyydellä eivät tiedä musiikista paskaakaan.

PS. Jos opetan koiralleni filosofiaa, onko koirani filosofi? Ja mainitaan nyt vielä, että olen muusikko. :)

Tarjan kirje on marttyyripisteiden keräilyä. Miksi yhtään bändin kirjeessä esiintullutta "valhetta" ei oikaistu? Yhtään konkreettista asiaa ei otettu esille..

tokkopaisto sanoi:
VEIKKAUKSIA UUDESTA LAULAJASTA

Oma täysin valistumaton ja hatusta heitetty laulajatar: Amy Lee (kerroin 1:10 000).

Jos natsaa niin NAURAN :hyper: ! Kuka ottaa vetoja vastaan?

eikai se nyt vaihda paremmin myyvää yhtyettä pienempään (käsittääkseni evenewhat ever myy enemmän kuin Yötoive;EDIT piti tarkistaa tuo,Evanen Fallen on myyny 6xplatinaa että vissiin se on aika paljon)
mä en tiedä kuka se blondi on jota on veikkailtu,mutta jos ainoa peruste on että se on vetäny dueton Marcon kanssa niin onnea vaan
niin,tää se ei tuu olemaan mutta tällä naisella on sellanen cool tumma ääni mikä ois mielenkiintoista kuulla vetämässä Tuomaksen tiluttelun päälle

flowing_tears__05.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
flamm sanoi:
Ei hevibändin tarvi olla asiallinen ja korrekti. Narttu pellolle ja :kippis1: :evil:

Jos hevibändiä miellyttää menestyä ja saada massia jatkossakin niin asiat kannattaisi hoitaa niin että se ärsyttää mahdollisimman pientä osaa ihmisistä. Ne ihmiset kun levyn ostamisillaan pitävät sen bändin pinnalla ja jos asenne vituttaa, levyä ei osteta.

TRENT sanoi:
Hienosti veti tarja, "naisia ei arvosteta"- ja rasismikortit esiin :rolleyes: :david:

Sinänsä hassua, koska onhan bändi vuosikaudet ollut maailmalla tekemisissä kaiken maailman yön timojen kanssa ja nyt yhtäkkiä sitä ollaankin Tarjan mielestä rasisteja :D

Neuvostoliitto sanoi:
Sinänsä hassua, koska onhan bändi vuosikaudet ollut maailmalla tekemisissä kaiken maailman yön timojen kanssa ja nyt yhtäkkiä sitä ollaankin Tarjan mielestä rasisteja :D
Niimpä, jotenkin sitä on näköjään yrittettävä kunniaansa puolustaa. Säälittävää. :(

Itse olisin toivonut, että Tarja olisi ollut sen verran fiksu nainen, että olisi kirjeen myötä avannut silmät ja tajunnut kuinka itse pahan ruumiillistuma on nykinyt naruista ja ohjannut orkesterin tuhon tielle.

Marcelo on ollut varmasti omiaan rappeuttamaan myös Tarjan arvomaailmaa.

Neuvostoliitto sanoi:
Tarjan kirje on marttyyripisteiden keräilyä. Miksi yhtään bändin kirjeessä esiintullutta "valhetta" ei oikaistu? Yhtään konkreettista asiaa ei otettu esille..
Jos dissaa toisen rakastaman ihmisen heti alkuunsa (ilman mitään syytä) vielä kolmen henkilön avustamana se mielesäni etuoikeuttaa vetäytymään jengistä sanokaamme hieman syrjemmälle.. ja noi mitä bändin poijaat sanoo Tarjan actioneista on enemmän kuin etuoikeutettuja mun mielestä. Toivottavasti pilkka osui omaan nilkkaan .. et sillee..
Tarjalle :thumbs: .

en itse kuuntele minkälaista hevia mut joskus ehkä toisella korvalla, kyllä tiedän kuka on nightwish, mutta kaikki nää tämmöset käyttää samaa kaavaa :D eli julkisuus temppu lupaan vielä, että nää sopii tää asian ja se palaa nightwishin se muija, mutta tää on nyt vaan oma mielipide.

Tähtityttö sanoi:
Ja mainitaan nyt vielä, että opiskelen musiikkia, niin et voi käydä niskan päälle.

Taas huomataan pakkislaisten laumasielukkuus: Kaikki uskovat, mitä pojat ovat kirjeeseen laittaneet, ja ne muutamat, jotka sen kyseenalaistavat ovat feministejä, marttyyrejä jne jne. Lai lai.. :rolleyes: :jahas:

Hohohoo, oletko todella sitä mieltä että kaikki musiikkia opiskelevat ovat todellisia musiikin asiantuntijoita? Esim. joku Anne Mattila (kaikella kunnioituksella) on todennäköisesti opiskellut musiikkia, mutta silti se ei muuta sitä tosiasiaa että objektiivisesti tarkasteltuna Mattilan musiikki on musiikillisesti ennalta-arvattavaa, tasapaksua ja tylsää, sekä sisällöllisesti pateettista ja laskelmoitua. Enkä nyt tosiaankaan tarkoita että sinä et ymmärtäisi musiikista mitään, mutta tuo "opiskelen sitä ja tätä" -kortti on aina yhtä epäasiallinen tapa perustella mielipiteitään.

Tosin olen sen levyarvostelijan kanssa samaa mieltä Nightwishista, mutta siltikin musiikkia ei tule arvostella mutu-pohjalta. Vähän sama kun taidekriitikko kirjoittaisi lehteen että "en pitänyt taulujen väreistä, ihan paskoja kaikki".

Eihän sillä ole väliä mitä kukakin uskoo, koska tosiasia on se että Tarja on käytöksellään/toiminnallaan aiheuttanut sen että kaikki muut bändin jäsenet ovat häneen vittuuntuneet. Vai luuletko että ihan vaan huvikseen erotetaan laulaja sellaisesta bändistä joka on myynyt lähemmäs kolme miljoonaa levyä?

snowball sanoi:
ja noi mitä bändin poijaat sanoo Tarjan actioneista on enemmän kuin etuoikeutettuja mun mielestä.

Ymmärsinkö nyt oikein, että sinusta on oikeutettua uhkailla lähtevänsä bändistä ilman minkäänlaista varoitusaikaa ja vaatia täyteenmyytyä keikkaa peruttavaksi, jotta pääsisi shoppailemaan ja treffailemaan kavereita? :confused:

Trifixion tarkastaa jatkossa viestiensä sisällön. Epäasiallisia ja tahallisista provokaatioista seuraa jatkossa sanktioita.

Myös muut voivat antaa tunteiden laskeutua hieman, ettei tarvitse laittaa threadia jäähtymään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom