Nightwishin loppu ja uusi alku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juoppo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MissEvilEve sanoi:
Toivottavasti NW tulee alas ja lujaa. Sinä päivänä itken onnen kyyneleitä ja katson kun tekopyhä-Tuomas saa sitä mitä tilasi. Tarjan erotus voi olla oikeutettua, jokin syyhän siihen on mutta silti: EI NÄIN, EI NÄIN.

Eiköhän tässä oteta asia jo liian henkilökohtaisesti?

Asiasta kiistely on mun mielestä ok, mutta "palakoon helvetin tulessa kieroiliija paskiainen joka on pilannut KAIKKIEN elämän"-tyyliset tekstit on mun mielestä turhia.

Tämä pätee niin puolustavaan naisrintamaan kuin puolustavaan miesrintamaan! :D

Kattokaas tällainen jätkä-mentaliteetilla ei naisten kanssa pötkitä pitkälle. Pitää kierrellä ja kaarrella kuin kissa kuumaa puuroa ja varoa loukkaamasta niitä TUNTEITA. Koska naisella on TUNTEITA! Tämä on muistettava asia nro Uno. Vaikeat asiat pitää kääriä pumpuliin ja karkkipaperiin, niin niitä naisen sopii sitten vatvoa itsekseen ja ystävättäriensä kanssa takkatulen lämmössä vilttiin kääriytyneenä kahvikupin kera.

Ei naisille sanota "Son moro, narttu", vaan "Voi voi kun tämä on kauhiaa. Me ollaan tosi pahoillamme tästä. Ei tämä ole sun vika vaan oikeasti vika on meissä. Me vaan ei vaan kyetä sopeutumaan sun elämää suurempaan persoonallisuuteesi. Me halutaan pyytää anteeksi poikien kanssa ja toivotaan että jonain päivänä voisit antaa anteeksi meidän lapsellisuudellemme. Sä oot upea nainen ja me ei ansaita sua." Sitten nainen voi tirauttaa kyyneleen turvallisesti ja hänen pyhiä TUNTEITAAN ei ole loukattu.

Sitä voi kukin itsekseen miettiä millä lailla haluaisi potkut saavan. Mä ehkä valitsisin tuon naisten tavan kuitenkin, mutta mä nyt oon vaa tällanen narttu. :)

Ihan oikein, että bändissä ei ruvettu katsomaan pystynokkaisen diivan oikkuja, vaikka bändillä ei olisikaan ollut mitään perusteita antaa potkuja Turuselle, niin bändi kumminkin on periaatteessa Holopaisen ja samalla nightwish on hänen elämäntehtävänsä. Mitä järkeä olisikaan ollut katsoa yhden oikkuja kun muut tekevät hommaa tosissaan sydämellä.

Mun mielestä ton 'tytöt vs pojat' + feminismipaskan voi lopettaa heti alkuunasa. Itse en ainakaan koe että tässä nyt mistään sellaisesta olisi kyse. Mun mielestä sukupuolet on kohtalaisen tasa-arvoisia eikä sillä ole väliä että bändistä potkittu on nainen ja hän siksi saisi sympatiaa, tai että potkijat olivat miehiä ja yhyy-nyyh-buaah sovinisteja sen takia.

Minulle on ihan sama kumminpäin tässä kävi, se mikä itseeni vaikutti oli lähinnä se että mielestäni asia hoidettiin väärin. Tästäkin nyt voisi vääntää seuraavat kuusi viikkoa että mikäs nyt sitten olisi oikein ja pla pla pla, mutta omalta osaltani olen siihen jo kommentoinut. Suoraselkäistä ei ole paskalässytys tyyliin: 'voih Tarja kun olit niin julma ja kylmä ja me muut vaan kärsittiin kun toi etelä-amerikkalainen ukkoskin oli niin perseestä ja pla pla pla lässyn lässyn lää mäkäti mäk jäkäti jää kei-neiti-luuseri-epämiehekästä-ininää' Tähän sopivia merkkejä :david: x4.

Vielä kerran: Tarja hyvinkin suurella todennäköisyydellä siis ansaitsi ne potkut. Kyse oli vaan tavasta hoitaa ne. Pikkupennut ja 12v kirjeenvaihtajat antaa lappuja joissa vetää yksityiskohdat esiin, käskee lukea huomenna ja pistää sen nettisivuille. Aikuiset asialliset ihmiset riitelee privaatisti piilossa muilta jottei mustamaalausta, oli se aiheellista tai ei tapahtuisi puolin eikä toisin.

Mua varmaan vituttaa siksi koska olen ihminen jolle ylpeys, kunnioitus, rehellisyys, hyväsydämisyys ja oikeudenmukaisuus merkitsee helvetin paljon. Yritän olla itse kaikkia noita ja odotan sitä myös muilta ihmisiltä. Kunnioitus pitää ansaita, ja poikien kirjeessä ei nyt vaan IMHO kovinkaan paljon noita piirteitä ole.

Ei tässä nyt kenenkään tarvi persettään repiä sen takia että minä ja muutama muu hlö ollaan tässä threadissa täysin päinvastaista mieltä siitä mikä on reilua ja suoraselkäistä. Keskustelua on silti ihan mukava käydä ja ei mua ainakaan haittaa jos joku toista mieltä on, ilmaisen vaan omia ajatuksiani ja fiiliksiäni tästä, mielenkiinnolla luen muidenkin kommentteja kunhan tässä nyt ei alkais ihmiset riitelemään vaan siksi ettei kaikki olla just samaa mieltä :piis:

MissEvilEve sanoi:
Mun mielestä ton 'tytöt vs pojat' + feminismipaskan voi lopettaa heti alkuunasa.

Ottamatta sen enempää kantaa MissEvilEven postiin, niin tästä kohdasta olen kyllä täysin samaa mieltä.

Tätä menoa tästä vielä saadaan jossain vaiheessa väännettyä natu vs. roina -väittelykin :rolleyes:

reino sanoi:
Tyttöjä (enceli ja EvilEve) tuntuu kovasti nyppivän, että pojat ovat tuoneet Tarjan aviomiehen esille yhtenä ongelmien aiheuttajana. Onko jonkun aviomies/vaimo sitten jotenkin pyhä asia, josta ei saa sanoa mitään, vaikka se kuinka käyttäytyisi vatipäisesti?

Aivan.

Hauskaa, kun nämä pahimmat "Nightwish on silmissäni kuollut!!!!1!!1!!1"-tyypit eivät edes ole Nightwish-faneja. Miten joku tämmönen asia voi pistää niin pahasti herneet nenään, vaikka bändi ei ole aikaisemmin kiinnostanut paskaakaan?

Ja totuushan on se, kuten jo aikaisemmin on moni kirjoittanut, että jos Holopainen ja kumppanit olisivat vain ilmoittaneet Turusen erottamisen johtuvan esim. erimielisyyksistä, oli Nightwishin kannatus nollissa, kun se tällä hetkellä on kuitenkin aika vahva.

Ja jos viimeiseen vuoteen ei ole puhuttu mitään ja Turunen uhkailee eroamisella ja selittää kuinka NW ei ole mitään ilma häntä, niin tuskinpa siinä hirveästi mitkään rakantevat keskustelut mitään auttaa. Ihan sama mitä sanotaan, ei se Turunen päivässä muutu yhtäkkiä niin paljon, että bändin suhteet ovat täysin kunnossa. Ainoa ratkaisu on erottaminen, ja jotta fanit tietävät todelliset syyt erottamiselle, on parasta kertoa se julkisesti. Luulen kuitenkin, ettei tuossa Holopaisen kirjeessäkään ihan kaikkia pahimpi vitutuksen aiheita ole. Totuus sattuu, nyyh nyyh.

inflames sanoi:
Asiasta kiistely on mun mielestä ok, mutta "palakoon helvetin tulessa kieroiliija paskiainen joka on pilannut KAIKKIEN elämän"-tyyliset tekstit on mun mielestä turhia.

Tämä pätee niin puolustavaan naisrintamaan kuin puolustavaan miesrintamaan! :D

Olet oikeassa. Pyydänkin anteeksi kaikkia keitä vahingoniloinen ja kenties kostonhimoinenkin lohkaisu Tuomaksesta satutti ;) Kirjoittaessani sen aiemman olin juuri lukenut jotain juttua aiheesta netissä, ja Tuomas jotenkin ärsytti suunnattomasti koska hänhän tässä 'päätyyppinä' hieman muiden puolesta puhui.

Koska olin tavallani loukkaantunut ja äärimmäisen pettynyt Tuomaksen tapaan hoitaa asia, koin että esim NW:n suosion lasku olisi hänelle sopiva 'rangaistus' tavasta hoitaa asia. Eli toisinsanoen: Koska kunnioitusta ei löydy niin toiveenikin sen opetuksen suhteen oli kohtalaisen ilkeähkö.

Niille ketkä fanittavat NW-tyylistä musiikkia toivon toki että bändi pysyisi koossa jotta siitä musiikista voi nauttia jatkossakin, mutta itse Tuomaksen puolesta en kovin onnellinen voisi olla. Mielestäni hän ei käytöksensä takia ansaitse enää menestystä eikä ihailua. Toisaalta, jos hän pyytäisi anteeksi [mikä on hyvinkin todennäköistä että tulee ehkä korjailemaan tuota kirjeen sanomaa myöhemmin lehdissä jne] ja ymmärtää että kaikki ei mennyt ihan nappiin niin mielipiteeni saattanee hieman muuttua.

Mutta toisaalta: Paskan väliä mun mielipiteellä jostain Tuomaksesta, sitä varmaan itkettäisi jos tietäisi mitä mieltä olen [not!!] :lol2:

Brad sanoi:
Aivan.

Hauskaa, kun nämä pahimmat "Nightwish on silmissäni kuollut!!!!1!!1!!1"-tyypit eivät edes ole Nightwish-faneja. Miten joku tämmönen asia voi pistää niin pahasti herneet nenään, vaikka bändi ei ole aikaisemmin kiinnostanut paskaakaan?

Aiemmassa postissa onkin vastaukseni miksi menee herneet nenään: Se oli se ylpeys, kunnioitus, rehellisyys, hyväsydämisyys ja oikeudenmukaisuus-osasto joka puuttui tuosta erottamisesta.

Oon varmaan vaan liikaa muiden tunteita ajatteleva tai jotain. Kunnioitus kun kerran katoaa niin se on voe voe...

:love: :haart:

MissEvilEve sanoi:
Aiemmassa postissa onkin vastaukseni miksi menee herneet nenään: Se oli se ylpeys, kunnioitus, rehellisyys, hyväsydämisyys ja oikeudenmukaisuus-osasto joka puuttui tuosta erottamisesta.

Itse ainakin sain Holopaisen kirjeestä sen käsityksen, ettei Turunen kunnioittanut kovinkaan paljon bändiä tai niiden jäseniä. Miksi siis kunnioittaa sellaista henkilö, joka ei sitä ansaitse? Sitä saa mitä tilaa.

MissEvilEve sanoi:
Aiemmassa postissa onkin vastaukseni miksi menee herneet nenään: :anssi: Se oli se ylpeys, kunnioitus, rehellisyys, hyväsydämisyys ja oikeudenmukaisuus-osasto joka puuttui tuosta erottamisesta. :anssi:

Oon varmaan vaan liikaa muiden tunteita ajatteleva tai jotain. Kunnioitus kun kerran katoaa niin se on voe voe...

:love: :haart:

Missäköhän mielessä? Kuinkas olisit itse asian hoitanut? Ja vaikka kuinka väität niin kyllä tuosta tekstistä feministi soopaa haisee läpi...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Iltasanomat sanoi:
Nightwishista erotettu laulaja Tarja Turunen on julkaissut avoimen kirjeen henkilökohtaisilla verkkosivuillaan. Kirjeessä hän kommentoi yhtyeen neljän muun jäsenen päätöstä erottaa hänet.

Onko joku löytänyt tuon. Olenko todellakin niin puusilmä, että www.tarjaturunen.com sivuilta minun silmään ei mitään kirjettä löydy

j2p sanoi:
Missäköhän mielessä? Kuinkas olisit itse asian hoitanut? Ja vaikka kuinka väität niin kyllä tuosta tekstistä feministi soopaa haisee läpi...

Sovitaanko ettet päätä olenko feministi vai en? [Varsinkin kun olen ennemminkin kyseisen aatteen vastustaja kuin kannustaja]... On erittäin lapsellista mennä henkilökohtaisuuksiin ja arvostella muita keskustelijoita kun tässä on puhe NW-yhtyeestä, erottamisesta jne, ei suinkaan muiden keskustelijoiden aatteellisista suuntautumisista. Täysin asiatonta ja aiheuttaa vain turhaa riitelyä sekä pahaa mieltä. Pysytäänpä aiheessa.

Kuinka itse olisin asian hoitanut? Lue niitä aiempia posteja:

Olisin puhunut asiasta jo HETI kun kismaa alkaa syntymään, alusta asti ottanut asiaa puheeksi ja jos tavallinen puhe ei auttaisi olisin varmaan muun bändin kanssa yhdessä ilmoittanut että tiet tulevat eroamaan jos muutosta ja kompromissia ei asiaan synny. En ainakaan missään tapauksessa olisi alistunut tuohon mahdolliseen vuoden puhumattomuuteen ja siihen ettei sitä kissaa nosteta pöydälle ajoissa, silloin kun vielä olisi mahdollisuus asiat korjata.

Kuvitellaan ettei puhe ja uhkailut olisi auttaneet: Siinä tapauksessa olisin varmasti kertonut suoraan face-to-face Tarjalle, en pelkästään kirjeitse. Ja tuosta kirjeestä olisin henkilökohtaisimmat, loukkaavimmat ja mustamaalaavimmat kommentit jättänyt pois tai muuttanut niiden muotoa radikaalisti, sekä myöskin varonut suuresti yrittämästä asettaa itseäni ja muuta bändiä jonkinlaiselle jalustalle tai uhrien asemaan.

Reilu peli siis, asiallisuus jne, se olisi tärkeintä.

j2p sanoi:
Ja vaikka kuinka väität niin kyllä tuosta tekstistä feministi soopaa haisee läpi...

*huoh* Äläpä nyt viitsi, jookostajookos? Kyllä nainen voi a)arvostella miehen/miesten tekoja ja b)puolustaa naispuolista henkilöä ilman mitään "feministi soopaakin". EDIT: MissEvilEve ehtikin sanoa tämän jo ja vieläpä paremmin.

Brad sanoi:
Itse ainakin sain Holopaisen kirjeestä sen käsityksen, ettei Turunen kunnioittanut kovinkaan paljon bändiä tai niiden jäseniä. Miksi siis kunnioittaa sellaista henkilö, joka ei sitä ansaitse? Sitä saa mitä tilaa.

Tämä tuli itsellenikin mieleen.

EDIT: Jakob, se kirje löytyy täältä: http://www.tarjaturunen.com/fi/tarjankirje.html

Ihme homma että jätkien kohdalla puhutaan suoraselkäisyydestä kun Tarja pitää monottaa ulos k i r j e e l l ä, joka vielä laitetaan nettiin samantien kun se annetaan erotetulle. Aivan munatonta meininkiä tehdä hommasta julkinen sanasota samantien.

Ei sinänsä voisi vähempää kiinnostaa kun bändin musiikki ei ole ikinä juurikaan kiinnostanut, mutta vaikea uskoa että hommasta tulee enää ikinä mitään lähellekään yhtä isoa kummallekaan osapuolelle.

Oheinen arvostelu kiteyttää omankin mielipiteeni aika hyvin:
"Nightwish: Once
Review by: Lord K Philipson

I kind of like Nightwish. I always did. I think it´s cool that they can pull off some piss-poor power-metal and make it work only thanx to vocalist/cumbucket Tarja. Pretty much as with Evanescence, Nightwish would be shit without their respective vocalists. What I don´t dig about these bastards though is the fact that they have always managed to include half an album of ass-material every time they release a new record. It seems like composer/keyboard-wanker Hoolaballopolainenski´s (or whatever his fucken last name is) ideas run dry after writing 5 songs or so. It´s evident on all their albums, to my grand non-liking."

Brad sanoi:

Tähän semmoinen kommentti että jos ne henkilökohtaisimmat lausahdukset pitävät paikkaansa joita kirjeessä Tarjan mainittiin sanoneen, kunnioitus bändiä kohtaan on ollut puuttellinen.

Mutta noustakseen itse häviäjän yläpuolelle ei voi laskeutua samalla tasolle ja 'maksaa samalla mitalla'. Aito voittaja, se kuka kunnioituksen ansaitsee seisoo suorin jaloin, tyynin ilmein, rauhallisena ja vakaana vaikka takahampaita kiristäisikin, ja käyttäytyy mahdollisimman asiallisesti jottei vetäisi toista lokaan vaan selviytyisi tilanteesta puhtaana voittajana jolla ei ole mitään kaduttavaa sanomisistaan, eikä pahaa oloa omatunnollaan, ainoastaan hyvä mieli siitä että ongelma on ohi.

EDITTIÄ: Dopey olen kanssasi samaa mieltä, mutta erityisesti toi quote oli hyvä, ikäänkuin kiteyttää myös oman mielipiteeni.

MissEvilEve sanoi:
Mua varmaan vituttaa siksi koska olen ihminen jolle ylpeys, kunnioitus, rehellisyys, hyväsydämisyys ja oikeudenmukaisuus merkitsee helvetin paljon. Yritän olla itse kaikkia noita ja odotan sitä myös muilta ihmisiltä. Kunnioitus pitää ansaita, ja poikien kirjeessä ei nyt vaan IMHO kovinkaan paljon noita piirteitä ole.

Mikäli oletetaan että bändin poikien kirjeessään ilmoittamat asiat Tarjan käytöksestä sekä tämän kommenteista ovat totta (mikä pitänee paikkansa koska itse Tarjakaan ei mainittuja asioita edes kiistänyt), niin oletko todella sitä mieltä että Tarja diivailuineen on sellainen henkilö jota täytyisi kohdella erityisen kunnioittavasti? Lisäksi lienee varsin tulkinnanvarainen kysymys, onko tuollainen kirje edes epäkunniottava vai ei. Ja vaikka olisikin niin IMO Tarja on sen epäkunnioituksen omalla käytöksellään ansainnut.

Ja sitten. Mielestäni on bändin pojilta (niin, sen kirjeenhän olivat allekirjoittaneet kaikki muutkin bändin jäsenet kuin Holopainen) varsin järkevä ratkaisu antaa julkisuuteen sellainen tiedote asiasta joka ei jätä tulkinnanvaraa. Tottakai on parempi että keulakuvan erottamisesta annetaan julkisuuteen järkevät perusteet, eikä niin että ihmiset (=fanit) luulevat että huvikseen ovat pojat laulajansa erottaneet. Mä ainakin ymmärsin sen kirjeen luettuani aivan täysin että ei tuolla tavalla käyttäytyvän laulajan kanssa voi bändiä pyörittää. Sen lisäksi ymmärsin että tuossa bändissä kaikki muut paitsi laulaja ovat olleet niitä todellisia muusikoita, ja uskon että tätä viestiä on faneillekin haluttu ymmärrettävistä syistä välittää.

Se nyt on vaan niin että ei hevibändi ole mikään marttakerho jossa asiat hoidetaan hyväsydämisesti vaikka ns. vastapuoli olisi käyttäytynyt kuinka kusipäisesti tahansa. Päivastoin, sitä saa mitä tilaa.

Mun on kauhean vaikea kuvitella, että jo pitempään jatkuneet orkesterin sisäiset riidat ja Turusen erottaminen olisivat olleet bändin kenellekään jäsenelle yllätyksiä. Ja mikäli tämä ihan oikeasti oli Turuselle yllätys, niin kertoo sekin jo karua kieltä siitä miten paljon häntä on jo pitemmän aikaa kiinnostanut bändin sisäiset asiat ja yhteishenki.

IMO demokratia toimii tässäkin hienosti: Jos kerran neljää vituttaa yhden toiminta eikä hän sitä tajua niin monoa vaan! :thumbs:

Edit: Ja siis vaikka ensimmäisessä kirjeessä nostettiin asiat pulpetille ja tuotiin kokolailla kaikki sonta esiin niin mitä sitten? Eipähän jää asioille tulkinnan varaa ja jos kirjeen sisälto olisi täyttä tuubaa niin helppohan Turusen olisi vääryydet oikaista mutta eipä paljon sellaista näkynyt...

Edit2: Ja kyllähän Turusen vinkumisen tässä kohtaa ymmärtää, sillä vituttaisi se minuakin jos yhtenä kauniina päivänä tajuaisin, että koko homma ei pyorinytkään minun napani ympärillä ja homma on ouver! (tässä kohtaa viittaan Turusen kommentteihin miten hän ei enää tarvitse NW:a jne.).

Olisi ehkä kannattanut koko bändin kommunikoida enemmän keskenään. Tarjan olla enemmän poikien ja bändin matkassa ja jutella heille ja jos olisi diivaillut sittenkin, ni olisivat pojat sanoneet miehekkäästi sitten päin naamaa. Ja jos poijjilla ottanu pattiin nuin paljon (ja kuulostaa että on ottanut todella paljon) niin olisi pitänyt sanoa niin Tarjalle kuin Marcelollekkin jo aiemmin että tuommonen peli ei vetele ja neuvoteltava asioista ensin.

Mutta mistä hitosta sitä tietää miten asiat on oikeasti menneet, kun epäilen että varmaan jokaisella bändin jäsenelläkin olisi erilainen näkemys asioista. Vaikea tietenkään sanoa mitään pelkkien kirjeiden perusteella....siinä missä Tarjan tämänpäiväistä vastausta voi epäillä pahimmillaan laskelmoiduksi niin mistäs sen tietää kuinka kauan tuota poikien kirjettä on rustattu pimeässä kammarissa kiteellä kynttilänvalossa.

Ehkä bändin olisi pitänyt lähetellä viestilappuja toisilleen enemmän jo aiemminkin... no ei sentään kuseksittu toisten kintuille kesken keikan, heh.

maailmaan vähemmän :wall: tätä ja tilalle :love: josta seuraa :rock:

S0874 sanoi:
Päivastoin, sitä saa mitä tilaa.

Joo no en ole sitä mieltä että pitäis olla kuin joku satujen Jeesus joka kääntää toisen poskensakin, mutta mä en vaan itse koskaan alennu samalle tasolle vaikka toinen sen ansaitsisikin, tunnen että olen parempi voittaja kun en mene siihen samaan paskaan mukaan. Haluan kohdella häviäjiäkin tietyllä tapaa asiallisesti ja kylmänviileästi, enkä koskaan edes kaveririidoissa kaivele vanhoja ja käytä muiden sanomisia heitä vastaan.

Mutta jokainen tekee tyylillään, tässä asiassa kansa varmaan jakautuu kahtia, toisista suoraselkäisyys on kaukana tuosta kirjeestä ja toisista se taas oli ihan oikein. Fanithan sen NW:n kohtalon jatkossa päättää, mutta kuten muutamat musiikkialan ammattilaisetkin ovat ottaneet jo kantaa, NW:n poikien tapa toimia [tai joidenkin kohdalla jo pelkkä erottamipäätös] on sama kuin katkaisisi kanalta kaulan, lento loppuu lyhyeen.

Jännityksellä jäämme odottamaan :thumbs:

No nyt voi ehkä alkaa kunnella Nightwishiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom