Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
HappoVaari sanoi:Huoh ... jos nyt siirryttäisiin takaisin aiheeseen ...
Tässä taas jotain analyysiä, en ota kantaa osuuko oikeaan
vahi ei:
http://tiadaily.com/php-bin/news/showArticle.php?id=1026
Mä en ymmärrä tästä jutusta mitään. Siis kyllähän rotuja on, klassisia tai moderneja, simple as that!AKV sanoi:Ja luonnontieteen näkökulmasta ihmiset ovat tosiaan pääsääntöisesti ajatellen kaikki samaa rotua. Jos eroja haluaa oikein hakea, niin mitään konsensusta tuohon luokitteluun ei löydy: yhdellä kriteerillä mitaten kun joku Afrikan naapuri on minulle läheisempää sukua kuin naapurin Ville-Valtteri ja toisella ei. Lajit kun määritellään nykybiologiassa aivan muuten kuin 1700-luvulla. Ja ylipäätään, niitä eroja joiden perusteella nuo wanhat rotujaot (negridi, kaukasidi tms.) olisivat muka päteviä, ei siis ole olemassa biologisessa mielessä. Mainitsin joskus aiemmin sen, että eräs tapa jakaa ihmiset "rotuihin" on tuottanut tulokseksi sen, että maailmassa on 9 tai 10 rotua: kaikki niistä yhtä lukuunottamatta esiintyvät Afrikassa. Muutoin niin aboriginaalit kuin atsteekit kuin alahärmäläiset ovat SAMAA ROTUA. Että se niistä klassisista rotujaoista. Viimeistään Richard Lewontinin työ 1970 -luvulla toi kuoliniskun tälle ns. tieteelliselle rasismille.
XXL sanoi:Mä en ymmärrä tästä jutusta mitään. Siis kyllähän rotuja on, klassisia tai moderneja, simple as that!
EDIT: Auts, mulla oli reply screen auki monta tuntia. En lukenut moden kommentteja...
HappoVaari sanoi:Huoh ... jos nyt siirryttäisiin takaisin aiheeseen ...
Tässä taas jotain analyysiä, en ota kantaa osuuko oikeaan
vahi ei:
http://tiadaily.com/php-bin/news/showArticle.php?id=1026
Tomppa85 sanoi:Jep jep... Tää artikkeli taitaa olla jonkun äärioikeistolaisen hihhulin tekosia. Uskomatonta paskaa.
Cthulhu sanoi:Kun Helsinkiä pommitettiin sodassa niin ei ihmiset alkaneet ryöstää ja raiskata vaan he auttoivat itseään ja toisiaan vaikeuksien yli. Syy tähän oli tietenkin se, että kaikki pitivät itseään suomalaisina ja ns. puhalsivat yhteen hiileen.
Snoopie sanoi:Älkää nyt olettako, että siellä jokainen naapuri riehuu, raiskaa ja ryöstelee. Kaupungissa asuu 500000 ihmistä ja lähiympäristössä varmasti saman verran. Näistä korkeintaan promille eli tuhannesosa on vauhdissa jos niinkään paljon.
Eiköhän siellä suurin osa mustista ole kiltisti siellä stadionin lähistöllä tai kuljetettu jo pois.
Cthulhu sanoi:Minä en nyt yritä selittää tätä millään tiettyyn rotuun liittyvällä asialla vaan ihan yleisesti kulttuurilla. Jos ihmisillä on erilainen kulttuuri ja erilaiset arvot ja varsinkin, jos heidän välillään on jo ennestään jännitteitä niin silloin ei synny ns. yhteenkuuluvuuden tunnetta joka auttaisi ihmisiä yhdistymään vaaran uhatessa.
Kun Helsinkiä pommitettiin sodassa niin ei ihmiset alkaneet ryöstää ja raiskata vaan he auttoivat itseään ja toisiaan vaikeuksien yli. Syy tähän oli tietenkin se, että kaikki pitivät itseään suomalaisina ja ns. puhalsivat yhteen hiileen.
Ai niin: http://fi.wikipedia.org/wiki/Rotu
Alarik sanoi:Oletko muuten ihan varma tuosta Helsinki-jutusta? Ettet vain tempaisisi sitä hatusta ilman tarkempaa referaattia.
Cthulhu sanoi:LYHENNETTY
Mize sanoi:Cthulhu, saisko lähteen tuohon äskeiseen juttuun?
Aika järjen vastaisia juttuja tuolla näyttää tapahtuvan
Mize sanoi:Kyllä uskoinkin tuon jutun olevan totta, mutta kiinnostaisi vain mikä taho on tuon kirjoittanut.
Käsittämätöntä miten noin täydellinen anarkia voi päästä valloilleen noin nopeasti. Syitähän on jo pohdittu paljonkin, mutta mikä lienee sitten se oikea vastaus.
Kieltämättä tuon ihonvärin mainitseminen joka yhteydessä on aika erikoista ja näistä asioista tulee vielä erittäin pitkä julkinen keskustelu median toimesta Yhdysvalloissa.