New Orleansiin evakointikäsky

Alarik sanoi:
Kysy jo vastuuta ottaneelta Bushilta itseltään äläkä minulta.

:hyper: Jaaha. Olisihan sitä mielenkiintoista kysyä vaikka mitä mutta
kun ei ole hotlinea valkoiseen taloon niin jää tuokin haaveeksi.
Tarkoitukseni oli kohdistaa syytöksiä todellisiin syntipukkeihin kuten osavaltion kuvernööri ja kaupungin pormestari. Mutta on kuitenkin hyvä että joku ottaa asiassa vastuuta eikä vain tyydy valittamaan ja haukkumaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
grumby sanoi:
Helppohan Bushia on haukkua tapahtumasta jossa osavaltion hallinto ryssi kympillä.

Ei Bush pelastustoimien huonoon kulkuun varmasti ainoa syyllinen ole, mutta haluaisitko kertoa millä valtuuksilla osavaltion johto tai hallinto esimerkiksi komentaa paikalle kansalliskaartin joukkoja?

grumby sanoi:
Ja jos joku suhtautuu vakavasti rap-artistin kommentteihin.. :rock:

Helppohan Bushia on haukkua tapahtumasta jossa osavaltion hallinto ryssi kympillä.

Ei vaan Bush ryssi kympillä.

Tuo Kanye Westin kommentti oli hyvä, sensuroijat olivat keskittyneet ottamaan kirosanat pois, jatkossa editoijat ottavat pois myös kaikki värillisiin myötämielisesti suhtautuvat mielipiteetkin.

Willie sanoi:
Ei Bush pelastustoimien huonoon kulkuun varmasti ainoa syyllinen ole, mutta haluaisitko kertoa millä valtuuksilla osavaltion johto tai hallinto esimerkiksi komentaa paikalle kansalliskaartin joukkoja?

Pyynnön on tultava osavaltion kuvernööriltä ja tämä tietysti myöhästeli asian kanssa. Ja pitää muistaa että kansalliskaartin miehistö on päätoimisesti muissa hommissa niin heidän kokoon haalimisessa menee aikaa.

Kuinkahan paljon aikaa ja voimia on mennyt pelkästään "osavaltion johto vs. hallitus" byrokraattiseen tappeluun ja kädenvääntöön?

Alarik sanoi:
Ei vaan Bush ryssi kympillä.

Tuo Kanye Westin kommentti oli hyvä, sensuroijat olivat keskittyneet ottamaan kirosanat pois, jatkossa editoijat ottavat pois myös kaikki värillisiin myötämielisesti suhtautuvat mielipiteetkin.

No kerrotko miten Bush ryssi kympillä?

Ihmeellistä että kaikki vaan syyttävät hallitusta ja Bushia EIVÄTKÄ tarjoa mitään kongreettista ratkaisua ongelmiin. Tuokin räppäri voisi antaa pari miltsiä massii punaiselle ristille täten auttaen ihmisiä siellä Lousianan osavaltiossa tai mennä itse sinne ja auttaa hädässä olevia. Mutta onko hän tehnyt sitä? Itkee vain kuinka huonosti mustia kohdellaan mutta itse ei pistä tikkua ristiin avun suhteen.

Noi räppärit oli kyllä aivan väärässä paikassa haukkuessaan Bushia tuossa hyväntekeväisyyslähetyksessä. Kritiikin aika voi tulla myöhemmin, nyt on tärkeintä saada rahaa ja resursseja kriisipaikalle.

Chris Tucker se vasta tyhmä on: "please, please, please, please x 10... send water, anything!" Joo siinähän hyvä hyötysuhde on kun pistää postiin pikalähetyksenä ämpärin vettä. Maksaa varmaan postikulutkin satoja dollareita (+ helikopterilla loppumatka).

Jos TV-ruutuun pääsee, pitäisi tajuta mistä puhua.

Tässä muutama näkemys aivan erilaisilta immeisiltä...

enemmän off-topic:
http://www.jamaica-star.com/thestar/20050902/cleisure/cleisure1.html

vähemmän off-topic:
http://relapsedcatholic.blogspot.com/2005/09/they-shoot-looters-dont-they-please.html

Helmi:

'Likewise: the murder rate in New Orleans is 10 times the national average, at least according to the Wall Street Journal yesterday. So basically what we're seeing on tv right now is what you'd see on an average week if you added cameras and water.'

Cthulhu sanoi:
Lässyn lässyn, sinä olet kyllä osuva esimerkki siitä, että loogisen ajattelun puute vaivaa kaikkia rotuja.
Edellisessä ketjussa johon tulit kolisemaan sanoin, että näyttää siltä, että syystä tai toisesta mustat (tai ainakin suurin osa heistä) pärjäävät huonosti lähes joka paikassa. Tuo ei ole mollaamista vaan pelkkä toteamus.

Olet myös aiemmin jossain wanhemmassa keskustelussa todennut suoraan, että olet rasisti ja että siihen on mielestäsi hyvät perusteet. Ei pidä itkeä pillittää siitä, että toiset toistavat omia puheitasi.

grumby sanoi:
No kerrotko miten Bush ryssi kympillä?

Ihmeellistä että kaikki vaan syyttävät hallitusta ja Bushia EIVÄTKÄ tarjoa mitään kongreettista ratkaisua ongelmiin. Tuokin räppäri voisi antaa pari miltsiä massii punaiselle ristille täten auttaen ihmisiä siellä Lousianan osavaltiossa tai mennä itse sinne ja auttaa hädässä olevia. Mutta onko hän tehnyt sitä? Itkee vain kuinka huonosti mustia kohdellaan mutta itse ei pistä tikkua ristiin avun suhteen.

Oletko ihan varma ettei olekin antanut?

Ja miksei Bushin tulisi tehdä asialle jotain, hänhän on kys. maan *köh köh*surkea*köh köh* presidentti? Vai vetoaako hän nyt siihen että varasti vaalit ja ei täten oikeasti olekaan vastuussa mistään?

AKV sanoi:
Olet myös aiemmin jossain wanhemmassa keskustelussa todennut suoraan, että olet rasisti ja että siihen on mielestäsi hyvät perusteet.

Sanoin myös, että jos rasismilla tarkoitetaan rotusortoa niin en ole rasisti. Taidat lukea vain ne kohdat jotka miellyttävät sinua.
Kyllä minua kyrpii, jos sinä vedät minut mukaan jonain esimerkkinä kuten olet tehnyt tässäkin ketjussa jo kahdesti.
Mielestäni sinä olet hyvä esimerkki ihmisestä joka tuntee moraalista närkästystä muiden mielipiteistä mutta joka ei kykene perustelemaan edes omia mielipiteitään. En kuitenkaan käytä sinua esimerkkinä ajatusrajoitteisesta ihmisestä.

HappoVaari sanoi:
Tässä muutama näkemys aivan erilaisilta immeisiltä...

enemmän off-topic:
http://www.jamaica-star.com/thestar/20050902/cleisure/cleisure1.html

vähemmän off-topic:
http://relapsedcatholic.blogspot.com/2005/09/they-shoot-looters-dont-they-please.html

Helmi:

'Likewise: the murder rate in New Orleans is 10 times the national average, at least according to the Wall Street Journal yesterday. So basically what we're seeing on tv right now is what you'd see on an average week if you added cameras and water.'

Jahas ... Ensimmäinen kaveri häpeää ihonväriään siksi että telkkarissa on näytetty mustia ryöstelemässä ja uskoo jo että mustilla on geneettinen taipumus ryöstelyyn? Tarvinneeko tuota turhaa alemmuudentuntoa kommentoidakaan? Ei minuakaan ihan oikeasti hävetä olla kotoisin samasta maasta vaikkapa ystäväni Cthulhun kanssa. New Orleans on köyhä ja väkivaltainen kaupunki, joten ei pitäisi yllättyä järjestyshäiriöistä katastrofin tullessa. Siellä Aasian tsunamialueillakin esiintyi uutisoitua enemmän ryöstöjä, raiskauksia tms. vaikkei niitä valtamediassa näytetty ja vaikkei siellä taida mustaihoisia juurikaan pyöriä.

Jälkimmäisessä oli jo enempi ideaa, mutta yhdestä helposta mokasta huomattaisin:

"The doors to the largest facility available that may withstand the storm are opened in hopes that those who had no way of escaping, or somehow learned of them too late, can find refuge.

"And tens of thousands ignore them and remain in their homes."

Millähän keinoin kaikki vanhukset ja muut liikuntarajoitteiset vaeltavat New Orleansin kokoisen kaupungin läpi tilanteessa, jossa a) julkinen liikenne on mennyttä, b) kaduilla vallitsee täysi anarkia ja c) koko omaisuus HÄVIÄÄ jos kotinsa jättää vartioimatta?? Kohdat b) ja c) toki koskevat muitakin.

Toki tuossakin on pitkälti kyse omasta valinnasta, mutta kuitenkin.

Cthulhu sanoi:
Sanoin myös, että jos rasismilla tarkoitetaan rotusortoa niin en ole rasisti. Taidat lukea vain ne kohdat jotka miellyttävät sinua.

Tässäpä ei nyt mistään rotusorrosta ollut kyse. Rasisti on myös henkilö, joka uskoo väitettyihin "rotujen" välisiin eroihin, joissa on kyse alunperin 1700-luvulla ideologiaksi luoduista väittämistä jolla oikeutettiin kolonialismia, orjakauppaa tms.

Edelleen, ei kait sinulle ole noin suuri ongelma että mainitsen sinut rasistina jos ja kun olet itse sellaiseksi tunnustautunut?

AKV sanoi:
Tässäpä ei nyt mistään rotusorrosta ollut kyse. Rasisti on myös henkilö, joka uskoo väitettyihin "rotujen" välisiin eroihin, joissa on kyse alunperin 1700-luvulla ideologiaksi luoduista väittämistä jolla oikeutettiin kolonialismia, orjakauppaa tms.

Edelleen, ei kait sinulle ole noin suuri ongelma että mainitsen sinut rasistina jos ja kun olet itse sellaiseksi tunnustautunut?

No tuota kyllä rotujen välillä on eroja ja niiden tunnustaminen ei ole rasismia. Se muuttuu rasismiksi vasta sitten, kun sillä todellakin puolustetaan kolonalismia tai orjakauppaa. Asioita joita minä en puolusta.

On täysin järjetöntä väittää, että rotujen välillä ei olisi mitään eroja. Ihminen joka näin väittää ei voi olla täysin selväjärkinen.

Minua ärsyttää se, että sinä mainitset minut ei muuta. Minä en tahdo, että sinä mainitset minua missään yhteydessä missään tilanteessa.

Cthulhu sanoi:
No tuota kyllä rotujen välillä on eroja ja niiden tunnustaminen ei ole rasismia. Se muuttuu rasismiksi vasta sitten, kun sillä todellakin puolustetaan kolonalismia tai orjakauppaa. Asioita joita minä en puolusta.

On täysin järjetöntä väittää, että rotujen välillä ei olisi mitään eroja. Ihminen joka näin väittää ei voi olla täysin selväjärkinen.

Off-topiciksi menee, mutta olkoon viimoinen viesti tästä aiheesta. Jos vielä kiinnostaa, niin privaile vaikka sitten. Kyse oli nyt niistä wanhoista kliseistä kuten vaikkapa se, että mustat ovat älyllisesti heikompia johtuen geneettisistä eroista. Taikka vaikkapa siitä, että he ovat seksuaalisesti holtittomia, johtuen taas niistä perinnöllisistä eroista. Tms. muuta kvasitieteellistä soopaa. Nämähän ovat edelleen aivan täyttä puppua: mitään pätevää luonnontieteellistä selitystä näille ei ole koskaan tarjoiltu. Silti sinäkin olet ainakin tuota edellämainittua aina tuputtamassa selitysmalliksi silloin kun kyse näistä asioista.

Ja luonnontieteen näkökulmasta ihmiset ovat tosiaan pääsääntöisesti ajatellen kaikki samaa rotua. Jos eroja haluaa oikein hakea, niin mitään konsensusta tuohon luokitteluun ei löydy: yhdellä kriteerillä mitaten kun joku Afrikan naapuri on minulle läheisempää sukua kuin naapurin Ville-Valtteri ja toisella ei. Lajit kun määritellään nykybiologiassa aivan muuten kuin 1700-luvulla. Ja ylipäätään, niitä eroja joiden perusteella nuo wanhat rotujaot (negridi, kaukasidi tms.) olisivat muka päteviä, ei siis ole olemassa biologisessa mielessä. Mainitsin joskus aiemmin sen, että eräs tapa jakaa ihmiset "rotuihin" on tuottanut tulokseksi sen, että maailmassa on 9 tai 10 rotua: kaikki niistä yhtä lukuunottamatta esiintyvät Afrikassa. Muutoin niin aboriginaalit kuin atsteekit kuin alahärmäläiset ovat SAMAA ROTUA. Että se niistä klassisista rotujaoista. Viimeistään Richard Lewontinin työ 1970 -luvulla toi kuoliniskun tälle ns. tieteelliselle rasismille.

Jos taas puhut "rodusta" sosiaalis-yhteiskunnallisessa mielessä, niin sittenhän asia on aivan eri luokkaa. Minäkin voisin pitää blondeja eri rotuisina kuin brunetteja ja tarjota sille kaiken maailman perusteita. Ihmisen biologian kanssa tällä ei kuitenkaan olisi minkään sortin tekemistä.

Minua ärsyttää se, että sinä mainitset minut ei muuta. Minä en tahdo, että sinä mainitset minua missään yhteydessä missään tilanteessa.

OK. En mainitse enää.

:piis:

Alarik sanoi:
Cthulhu,

miksi et halua tulla mainituksi?

Tarkoitin, että en tahdo tulla mainituksi missään yhteydessä minkään asian takia kenenkään toimesta.
Ihan samalla tavalla minua haittaisi, jos vaikka -insertramdomname- viittaisi minuun kirjoittaessaan jotain punttien nostamiseen liittyvää.
Toisekseen minulla ei ole mitään aatetta sen enpää rasistista kuin muutakaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom