New Orleansiin evakointikäsky

Alarik sanoi:
Tuossa vaiheessahan kys. bussit olivat jo veden alla.

Siis missä vaiheessa?

Ennen vai jälkeen, kun pormestari kieltäytyi (tuota haastattelua aiemmassa palaverissa) edes harkitsemasta koulubusseja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koska muuten tuo palaveri pidettiin? Uutinen ei sitä kerro.

Ja mikä olisi ollut se käänteentekevä juttu mitä Nagin olisi voinut tehdä nuilla koulubusseilla? Hänhän nimeenomaan pyysi tuossa palaverissa kaiken mahdollisen avun mitä on tarjota, jonka saamisessa sitten kului se viisi päivää hurrikaanin jälkeen.

Ja jos luet tuon siteeraamasi pätkän tarkasti niin kys. palaverissa ei edes kaipailtu kys. koulubusseja vaan koulubussikuskeja.

Alarik sanoi:
Koska muuten tuo palaveri pidettiin? Uutinen ei sitä kerro.

Ja mikä olisi ollut se käänteentekevä juttu mitä Nagin olisi voinut tehdä nuilla koulubusseilla? Hänhän nimeenomaan pyysi tuossa palaverissa kaiken mahdollisen avun mitä on tarjota, jonka saamisessa sitten kului se viisi päivää hurrikaanin jälkeen.

Ja jos luet tuon siteeraamasi pätkän tarkasti niin kys. palaverissa ei edes kaipailtu kys. koulubusseja vaan koulubussikuskeja.

Siis, jos palaveri pidettiin ennen tahi jälkeen bussien peittymisen, homma on sama.Joka tapauksessa, bussit jätettiin veden alle.Jos tämä ei mielestäsi kerro mitään paikallisesta hallinnosta, niin en edes jaksa selittää tätä pidemmälle.

'Ja jos luet tuon siteeraamasi pätkän tarkasti niin kys. palaverissa ei edes kaipailtu kys. koulubusseja vaan koulubussikuskeja'

Mieti nyt edes vähän.

En tiedä onko uutta tietoa tänne mutta uutisissa tuli eilen, että Tsoots oli allekirjoittanut lapun missä luvattiin n. 52 miljardia taalaa tuhojen korjaamiseen NO:ssa. Jostain muistan lukeneni arvion, että tähän mennessä jokainen päivä mitä siellä on riehuttu on maksanut keskimäärin 2 miljardia taalaa! Kohtuu suuria summia liikuttelevat noissa piireissä :D

Parin paikallisen duunikaverin kanssa kun juttelin niin sanoivat, että kyllä olisi ollut eri meininki toiminnan nopeudessa ja rahoituksessa jos olisi ollut vaalivuosi. Taannoin kun Floridaan iski hurrikaani niin oli meno hiukan toista. Surullista, että money talks and shit walks...

HappoVaari sanoi:
Siis, jos palaveri pidettiin ennen tahi jälkeen bussien peittymisen, homma on sama.Joka tapauksessa, bussit jätettiin veden alle.Jos tämä ei mielestäsi kerro mitään paikallisesta hallinnosta, niin en edes jaksa selittää tätä pidemmälle.

'Ja jos luet tuon siteeraamasi pätkän tarkasti niin kys. palaverissa ei edes kaipailtu kys. koulubusseja vaan koulubussikuskeja'

Mieti nyt edes vähän.

Ei tuo bussien veden alle jääminen Naginin vika ollut mutta voithan kuvitella niin jos haluat.

No todista edes väitteesi ennen kuin alat niitä väittämään, kova on yritys mustamaalata Naginia mutta missä faktat. Kys. jutussa kaivattiin nimenomaan bussikuskeja, arvatenkin ajamaan kaikkia käytössä olevia busseja.

Sovitaan että voin itsekin jatkossa heitellä väitteitä ilman todisteita, ok?

Alarik sanoi:
Kys. jutussa kaivattiin nimenomaan bussikuskeja, arvatenkin ajamaan kaikkia käytössä olevia busseja.

Asiasta viidenteen, en osaa ajaa bussia. Henkilöautoakin vain kohtalaisesti. Olen kuitenkin valmis lyömään vetoa, että jos on hätätilanne niin minulta ei mene montaakaan minuuttia bussin ajamisen opetteluun.

Paikallishallinto on kyllä toiminut helvetin huonosti, jos ei ole huolehdittu siitä, että busseille löytyy kuskit.

no nyt ne alkaa jo pienentelemään uhrimäärää.nyt ei ole ehkä sitä 10 000kuollutta.amerikkalaisen media tietäen voin sanoa että se lopullinen luku ei ole selvillä edes jouluna..

Alarik sanoi:
Ei tuo bussien veden alle jääminen Naginin vika ollut mutta voithan kuvitella niin jos haluat.

Voi hyvä luoja.Ray itse sanoi, etteivät koulubussit kelpaa hänelle.
Mikä tässä on niin vaikeaa?Väännetään:

Naginille tarjottiin koulubusseja --> Nagin kieltäytyy --> busseja ei käytetä.

Alarik sanoi:
No todista edes väitteesi ennen kuin alat niitä väittämään, kova on yritys mustamaalata Naginia mutta missä faktat. Kys. jutussa kaivattiin nimenomaan bussikuskeja, arvatenkin ajamaan kaikkia käytössä olevia busseja.

Ei edes jenkit ole niin uusavuttomia, etteivät saisi niitä dösiä liikkeelle, turha tohon on tarttua.Oikea vastaus Naginilta olisi ollut: 'Yeah!We'll fucking drive them ourselves, if we have to!!'

Alarik sanoi:
Sovitaan että voin itsekin jatkossa heitellä väitteitä ilman todisteita, ok?

No mun mielestä sä oot tehny sitä jatkuvasti.

Mä olin aiemmin threadissa ihmetelly kans, et onpas pormestari raivoissaan, on se maan ylin johto paska ku ei tee mitään.Mitä enemmän uutisia lukee ja miettii asiaa, alkaa ihmettelemään, miksi paikallishallinto on ollut niin munaton.

Ei sitä omaa mielipidettä tartte vaalia ko graalin maljaa, on terveellistä edes kyseenalaistaa se välillä. :)

Edit: Siellä oli muitakin dösiä.Satelliittikuvafriikit netissä ihmettelee myös, miksei niitä käytetty.Menee oudommaksi aina vaan...

HappoVaari,

opettele ensin englantia ennenkuin alat tarjoilemaan 'todisteita'. :hyper: Voe elämä sentään...

Itseasiassa kys. busseja ei olisi enää saanut liikkeelle, otappa asioista selvää ennenkuin teet itsestäsi täyden pellen, vai miten itse lähdet liikkeelle bussilla minkä kone on täysin vettynyt ja suurelta osin/täysin veden alla? Kerroppa se, kiinnostaa varmaan Naginiakin. Asia mistä Naginia ja NO:n paikallisjohtoa voi syyttää kys. bussien suhteen on se että he eivät yrittäneet siirtää kys. busseja turvaan jonnekin lähimaastoon korkeammalle paikalle missä ne olisivat säilyneet käyttökelpoisina. Jos et usko minua niin katso aihetta käsittelevä MSNBC:n dokkari missä pääsyy laitetaan FEMA:n ja Bushin, eli valtiojohdon, harteille, dokkari pyöri ainakin eilen täällä:

http://www.wdsu.com/video/4926042/detail.html

Niin joo, ja kyse ei tosiaan ole ainoastaan tuosta dokkarista, samat jutut löytyy myös CNN:ltä, ABC:ltä, BBC:ltäkin ja varmaan FOX:iltakin. Englanninkielen taitoa kyllä valitettavasti vaaditaan. :hyper: Eiköhän ne ala jo olla YLE:llä ja netti-Hesarissakin.

Nagin ja Louisianan kuvernööri Blanco eivät ole mitään pulmusia, Nagin olisi voinut tehdä esim. tuon edellä mainitsemani bussijutun ja ennenkaikkea antaa NO:n evakuoimiskäskyn aikaisemmin. Samoin tärkeää olisi myös ollut kuljettaa enemmän ihmisiä surullisen kuuluisaan Superdomeen. Toisaalta Nagin ei voinut mitään sille että ruokaa, vettä, lääkkeitä, lääkintähenkilökuntaa, pelastusväkeä jne. ei ollut riittävästi, eiköhän se ala jo olla valtion vastuulla.

Suurin syy on kuitenkin FEMA:n ja Bushin. FEMA:n johtaja Brown sai eilen potkut, antaa hieman osviittaa sen suhteen kuka on vastuussa. Mutta turha uskoa minua, ota kerrankin itse asioista selvää.

Alarik sanoi:
Yada yada yada.

Sigh.

I've seen some desperate 'debaters' in my time, but you sir, really take the cake.Did you even watch that broadcast yourself?

Nagin confirmed everything I said earlier. I know FEMA was to blame too, and I have said so in this very thread.

But Nagin was the key person who fucked up, royally.Get over it.

Nuista busseista muuten vielä sen verran että tuossa sinun esittämässäsi linkissä todellakin kaipailtiin niitä bussikuskeja ajamaan käytössä olevia busseja, Nagin vastasi tähän että kaikki kelpaa. NO:sissa oli käytössä juuri ja juuri tarpeeksi bussikuskeja että väkeä saatiin siirrettyä Superdomeen. Naginin olisi siis pitänyt polkaista niitä kuskeja tyhjästä lisää ajamaan nuita veden alla olevia busseja.

Tässä Newsweekin aihetta käsitteleviä juttuja:

The Other America

How Bush Blew It

Some Are Found, All Are Lost

iso-erno sanoi:
no nyt ne alkaa jo pienentelemään uhrimäärää.nyt ei ole ehkä sitä 10 000kuollutta.amerikkalaisen media tietäen voin sanoa että se lopullinen luku ei ole selvillä edes jouluna..
no nyt näky ylellä tuo uhrimäärä, 1200 kuollutta . aika hyvin veikkasin,tosin toi mun uhrimäärä heitti 201 kpl:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom