neuvoja REHDISTÄ Ruokavaliosta?! APUA!!

Ikä
38
oisko kellään mitää hyvää ruokavalio- ohjeita.. oon käynyt salilla ja pelannut kiekkoa jo pitemmän aikaa.. syön aina mitä suuhun sattuu, yleensä: aamupala,päivällinen,välipala,lounas,iltapala. en pahemmin oo syöny rehuja ja rasvaa en välttele,sillon tällön sipsiejä ym--
painan semmoset 70 ja oon 175 pitkä ja ois kiva saaha massaa lisää,,???

niin ja syön muutenkin kuin hevonen mutta masssa ei näy? on kyl varmasti kaiken maailman proteiineja ym..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by hyperflood
oisko kellään mitää hyvää ruokavalio- ohjeita.. oon käynyt salilla ja pelannut kiekkoa jo pitemmän aikaa.. syön aina mitä suuhun sattuu, yleensä: aamupala,päivällinen,välipala,lounas,iltapala. en pahemmin oo syöny rehuja ja rasvaa en välttele,sillon tällön sipsiejä ym--

niin ja syön muutenkin kuin hevonen mutta masssa ei näy? on kyl varmasti kaiken maailman proteiineja ym..

luepa tuo FAQ:n ravinto-osio läpi...

katoin ton faqin ja tulin siihen tulokseen että pitäskö syödä normaaliin tapaan kaikkea mitä eteen tulee vai alkaa ihan laskemaan mitä ja milloin oot syöny,,paljonko proteiinejä ym ??
kuulostaa vaan aika...

no eti ravintoaine taulukko (search) ja sitte kokoot sellasen maalaisjärki ruokavalion aamupalat, välipalat, pääruoat jne. ja lasket paljonko noista saat protskuja ym. mieti vaikka kolme eri aamupalaa jne. ni ei iske kyllästyminen...kerran laskemalla muistaa eri ruoka-aineyhdistelmien arvot suht hyvin...
voi ttietty syödä kaikkee mitä eteen tulee, mut vääjäämättä tästä syntyy myös valtavasti rasvakudosta...mutta vain itse tiedät tavoitteesi
mielstäni tärkein juttu on mielikuvitus, eli yhdistele ennakkoluulottomasti eri ruoka-aineita, se on usein terveellistäkin...
tsemiä vaan:kippis1:

http://www.pakkotoisto.com/vbulleti...did=7215&highlight=kehonrakentajan+ruokavalio

http://www.pakkotoisto.com/vbulleti...adid=7532&highlight=proteiini+ennen+treeni%E4

jälkimmäinen ruokavaliojuttujen osalta, ei niinkään topikin aiheen osalta

Proteiinintarve treenaavalla on joku 2-3g per painokilo. Jos mömmöilee ni silloin kai elimistö osaa käyttää enemmänkin.

Ruokapakettien kyljestä löytyy aina ravintotaulukot, joissa lukee mitä sisältää ja sen semmoista.

Älä syö kaikkea mitä eteen tulee, koska on ruokalajeja, jotka eivät ole kovinkaan terveellisiä niinku esim. sipsit.

Vältä huonoja rasvoja (eläinrasva, kovetettu kasvirasva) ja sen sijaan hyviä rasvoja ihminen tarviikin (oliiviöljy, rypsiöljy, jotka kylmäpuristettuna parhaimmillaan).

Kalorintarpeen voi laskea monella laskurilla ja esimerkiksi www.kutri.net sisältää paljon informaatiota syömisen, dieettailujen ja muiden vastaavien taholta sekä noita linkkejä noihin laskureihin.

no mistä sitten tiedän paljon kulutan kaloreita/proteiineja ku ei oo mitään ihme vempiamii?

no mistä sitten tiedän paljon kulutan kaloreita/proteiineja ku ei oo mitään ihme vempiamii?

uusimmassa B&K:ssa on ainakin juttu ravinnosta ja energiankulutuksesta, en muista nyt kaavaa, millä VIITTEELLINEN energiankulutus lasketaan mut tsekkaa lehti...

http://www.keho.net ravinto-kohdasta löytyy myös yksi laskuri. Laske monta kaloria saat päivässä esim. tämän päivän ruokailujen osalta. Kerro paljon tuli niin katellaan eteenpäin.

Ja mitä sitten mahdat syödä ja kuinka paljon, kuinka usein jne? Aika monet näin sanovat ja saavatkin huomata, että eivätpä syökkään juuri mitään.

Re: Re: neuvoja REHDISTÄ Ruokavaliosta?! APUA!!

Originally posted by Raven
Ja mitä sitten mahdat syödä ja kuinka paljon, kuinka usein jne? Aika monet näin sanovat ja saavatkin huomata, että eivätpä syökkään juuri mitään.

aamulla;muroja,tuoremehua,leipää,pari kuppia kahvia
lounas: mitä kolussa sattuu olemaan.
välipala: yleensä jokin mikrohommeli+leipää.
päivällinen: sitä mitä muori tekkee+leipää :)
iltapala:paljo leipää,kaakaota,ehkä joku mikrohommeli

rehuja sillon ku ne näyttää syötäviltä.. tosin mulla on jäniksen kans sopimus: "Minä en koske sen ruokaan eikä se aja mun mopolla" tosin mopo ei enää oo...

Re: Re: Re: neuvoja REHDISTÄ Ruokavaliosta?! APUA!!

aamulla;muroja,tuoremehua,leipää,pari kuppia kahvia
lounas: mitä kolussa sattuu olemaan.
välipala: yleensä jokin mikrohommeli+leipää.
päivällinen: sitä mitä muori tekkee+leipää :)
iltapala:paljo leipää,kaakaota,ehkä joku mikrohommeli

rehuja sillon ku ne näyttää syötäviltä.. tosin mulla on jäniksen kans sopimus: "Minä en koske sen ruokaan eikä se aja mun mopolla" tosin mopo ei enää oo...

Melkoisen tyhmän sopimuksen olet tehny niiden pupujen kanssa. Nopeasti ruokavaliotasi analysoiden voin sanoa että et kyllä syö kovinkaan paljoa. Ja lisäksi noi mikrohommelit nyt ei oo sitä maailman parasta ruokaa. Pikkuvinkkejä millä saat tuota hieman parempiin kuosiin on se, että alat korvaamaan noi mikrohommelit esim. kanalla+pastalla, maitorahka+kaurahiutale -hässäköillä, raejuustolla ja ruisleivällä yms. Näistä oli joku threadikin näistä hyvistä snackeista. Lisäksi proteiinin saantisi on tuon kouluruoan ja muorin ruoan varassa, mitkä eivät varmastikaan ole mitään protskupommeja kuitenkaan. Eli jokaiselle aterialle riittävästi myös lihaa, kalaa, kanaa, rahkaa, raejuustoa tai munia. Hyvä sääntö proteiinissa on tuollainen 2 g / painokilo

Samoilla linjoilla edellisen (fluidpowerin kirjoittaman) postin kanssa.

Ruokailusi ovat vähän huonot. Hyvää on se, että syöt monta kertaa päivässä, mutta laadullakin on väliä.

Mikrohommelit pois, koska ne sisältää yleensä turhan paljon rasvaa, lisäaineita ja suolaa.

Lisää proteiinia ehdottomasti!

Kaakaojauheen voit jättää myös pois ja juoda maitosi "raakana" :)

Millaista leipää syöt? Syöt nimittäin melko lailla leipää ja jos se on vaaleeta niin kannattaa ainakin tummaan vaihtaa.

Originally posted by Deafman
http://www.keho.net ravinto-kohdasta löytyy myös yksi laskuri. Laske monta kaloria saat päivässä esim. tämän päivän ruokailujen osalta. Kerro paljon tuli niin katellaan eteenpäin.

yritin olla äärimmäisen tarkka..
juu sain tämmöset tiedot:
Proteiineja
107.48 g

Hiilihydraatteja
292.43 g

Sokeria
34.93 g

Kuituja
33.40 g

Rasvoja
136.60 g

Ruokasuolaa
9.38 g

Energiaa
2841.15 kcal

Millaista leipää syöt? Syöt nimittäin melko lailla leipää ja jos se on vaaleeta niin kannattaa ainakin tummaan vaihtaa. [/B][/QUOTE]

vähä kaiken laista, paahtoleipää,ruisleipää ja limppua.

Protskua kunnolla lisää. 2g/kg VÄHINTÄÄN. Rahkasörsseliä pari kertaa päivässä naamaan ja ainakin litra maitoa päivän mittaan niin saat helposti lisättyä tuota proteiininsaantia. Proteiinilla ne lihakset kuitenkin rakennetaan ja jos sitä ei tule päivässä tarpeeksi voi olla kasvu aika hikistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom