Neuvoja kaivataan, vaaka näyttää 138kg ja pituutta 170cm

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mamu76
  • Aloitettu Aloitettu
Joo-oh.... Aika henkien taistoa tää kyllä on. Mut en odottanutkaan että ihan helpolla lähtis liikkeelle.

Paino on heitelly miten sattuu ja niin on syömisetkin.
On mennyt karkkia alas kurkusta ja sipsiä myös. Mutta hesepullat ym muut mössöt on pysyneet poissa.
Olen huomannut että kun alkaa ahdistaa tai tekee ihan hirmusti mieli mässätä, niin ulos kävelemään taikka
uimaan niin unohtuu moiset asiat.

Mutta... tänään aamulla vaaka näytti 135.8kg.
Uimassa on käyty ja kävelykin alotettu. Että ehkäpä tämä tästä.

Tavoitteen olen itselleni laittanut, että etelään kun lähden toukokuun lopussa, paino saisi olla
130kg luokkaa. Eli ei liian isoa palaa purtavaksi.

Kannattaa todellakin pitää huolta siitä että sulla on tekemistä etkä jää vaan aloilleen, silloin sitä useasti sortuu mässäämään. :) Kyllä se parissa viikossa/kuukaudessa helpottaa kunhan vaan pysyy lujana!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luin tuolta että olit jtn nutriletin tuotteita vetäissyt jossain välissä? Et ole ajatellut VLCD-diettiä (very low calorie diet), sellainen kun sopisi sinunkaltaiselle ihmiselle täydellisesti. VLCD:ssä esim nutraamalla (syöt makeita pirtelöitä tai suolaisia keittoja + patukoita tai kaikkea näitä sekaisin) n. 500-800kcal/vrk, lisäksi jossain määrin kasviksia. Pusseissa kaikki tarvittavat vitamiinit, hivenaineet, mineraalit ym.

Sulla on painoa sen verran reippaasti että tuollainen dieetti on reilusti ylipainoisille suunnatukin, ja siinä määrin hyvä valinta. Toinen mikä tulee mieleeni on se että uskoisin sinua motivoivan parhaiten TULOKSET, ja mieluiten NOPEAT tulokset? Nutraamalla saisit ne.

Koska tilanne on nyt tuo mikä on, ja ajattelet toukokuun loppuun saavasi painon 130kg paikkeille (eli VAIN vajaa 6kg vähemmän kuin nyt), niin suosittelisin harkitsemaan vakavasti VLCD:tä. Toukokuun loppuun on rapiat 7viikkoa aikaa, ja nutraamalla tuon ajan painat toukokuun lopulla arvioni mukaan n.14-21kg vähemmän kuin nyt... Eikö houkuttele? ;) Veikkaisin tahdiksesi n. 2-3kg/vko mikäli sellaisen vajaan pari kk olisit VLCD:llä.

Muutakin hyötyä siitä olisi = nopea painonpudotus alkuun motivoi sinua henkisesti, tekee olosi energisemmäksi ja mitä todennäköisemmin myöskin jaksat liikkua paremmin pahimman ylipainon karistessa. VLCD:llä myöskin ruokahalu ja makeanhimo ym repsahdusfiilikset katoavat aika nopeasti kun kroppa tottuu tuohon, eka 1-2vko voinee olla vaikeampaa. Jos minä olisin sinä, valitsisin VLCD:n nyt sinne toukokuulle kävelylenkkien, uinnin ym (5krt/vko) ollessa mukana. Tuo olisi sellainen täydellinen startti ja hyvä boosti = saat nopeat tulokset, motivoi sinua jatkamaan ja laihdutus ei tunnu hitaalta kitkuttamiselta.

Tuon jälkeen alkaa sitten varsinainen "lopullinen elämäntapamuutos". Tehostartti alkuun ja sitten pysyvämpään ruokavalioon siirtyminen. Mun mielestä hyvä olisi esim max 1200-1400kcal ruokaohjelmalla eteneminen (paljon kasviksia, kanaa, tonnikalaa, rahkaa, raejuustoa, kananmunia, minimaalisesti pastaa/riisiä). Sinuna en söisi leipää enkä perunaa tippaakaan, väitän että aiheuttavat sulle retkahdusfiiliksiä. Ja tuollaiset kaakaot sun muut unohtaisin samantien. Sen sijaan light limsoja vetäisin huoletta, kunhan sivuun saisit alas useamman litran vettä.

Heitän tälläisen rajun väitöksen: Jos olet VLCD:llä REPSAHTAMATTA 7vko putkeen, ja liikut 5krt vko, LUPAAN että laihdut vähintäänkin 14kg toukokuun loppuun mennessä. Kuullostaako paremmalle kuin tuo sun suunnittelema 6kg?

Voisin kertoa omista kokemuksista. Minulla meni kk, että sain ruokailut toimimaan täyspäiväisesti. Otin alusta lähin kalorilaskurin käyttöön. Se saattaa alussa ahdistaa ja tuntuu siltä, että "mähän joudun luopuu kaikesta" fiilis on usein tosi-asia. Ei se kuitenkaan näin ole. Itse näin asian niin, että se antaa minulle suuntaviivat, mihin tavoittelen. Suosittelen erittäin lämpimästi VHH ruokavaliota sinulle. Se pikku hiljaa syö makeannälän, kun proteiini täyttää vatsan paremmin, kuin hiilarit. 40% proteiinit, 30% hiilihydraatit ja loput 30% rasvaa. Täyttää vatsan ja pitää makeanhimot poissa. Tämä ruokailu on se tärkein asia, mihin sinun kannattaa kiinnitää huomiota. Tuo liikunta tulee hyvänä lisänä vaan tällä hetkellä. Tähtää nyt siihen vaikka siihen, että syöt sitä makeaa lauantai-iltana. Kaikkina muina iltoina vetäse vaikka porkkanaa :) Tuo sokeri toimii vain hetken aikaa lohdukkeena. Se nostaa sinun verensokeria, ja kun sen potku loppuu, niin masennus on taattu. Totta kai sinulla on omat haasteesi ja en tiedä sinun tilannetta, mutta jos luovutat nyt, niin toukokuu tulee liian aikaiseen sinulle. Koita vaan luottaa, että pääset niihin tavoitteisiin.

Ootko Eve ajatellu mitään ostos-tv uraa?

Hoho, en... :lol2: Mä vaan ajattelen threadin aloittajan parasta. Mut eiköhän toi hyvästä myyntipuheesta kävis ;)

Uskallan laittaa pääni pantiksi ja luvata esim ton 14kg pudotuksen 7vko mikäli Mamu76 tekee niin kuin mä sanoin eikä xiittaa. Siksi tuo paatos :)

Hoho, en... :lol2: Mä vaan ajattelen threadin aloittajan parasta. Mut eiköhän toi hyvästä myyntipuheesta kävis ;)

Uskallan laittaa pääni pantiksi ja luvata esim ton 14kg pudotuksen 7vko mikäli Mamu76 tekee niin kuin mä sanoin eikä xiittaa. Siksi tuo paatos :)

Teksti on täynnä "EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI" tyylisiä virkkeitä ni ajattelin vaa kysästä :D

Teksti on täynnä "EIKÄ SIINÄ VIELÄ KAIKKI" tyylisiä virkkeitä ni ajattelin vaa kysästä :D

No kun se on totta. Mä en vaan nää mitään helvetin järkeä kitkutella hitaasti kun ylipainoa on noinkin reippaasti. Se ei vaan motivoi, hitailla tuloksilla repsahtelee alussa ja leikki jää usein sikseen. Jos on mahdollisuus laihtua esim 14kg tai kitkuttaa repsahdellen 6kg, kumman valitsisi? Ehkä sen millä saa heitettyä vähän helvetin nopeasti pahimpia päältä, siksi noita "sairaalaseurantaisia" dieettejä reilusti ylipainoisille on suunniteltukin. On tärkeää saada nopeasti pahimmat pois, sitten se hitaampi jatko ei haittaa ja voi opetella rauhassa uusia elintapoja.

Luin tuolta että olit jtn nutriletin tuotteita vetäissyt jossain välissä? Et ole ajatellut VLCD-diettiä (very low calorie diet), sellainen kun sopisi sinunkaltaiselle ihmiselle täydellisesti. VLCD:ssä esim nutraamalla (syöt makeita pirtelöitä tai suolaisia keittoja + patukoita tai kaikkea näitä sekaisin) n. 500-800kcal/vrk, lisäksi jossain määrin kasviksia. Pusseissa kaikki tarvittavat vitamiinit, hivenaineet, mineraalit ym.

Sulla on painoa sen verran reippaasti että tuollainen dieetti on reilusti ylipainoisille suunnatukin, ja siinä määrin hyvä valinta. Toinen mikä tulee mieleeni on se että uskoisin sinua motivoivan parhaiten TULOKSET, ja mieluiten NOPEAT tulokset? Nutraamalla saisit ne.

Koska tilanne on nyt tuo mikä on, ja ajattelet toukokuun loppuun saavasi painon 130kg paikkeille (eli VAIN vajaa 6kg vähemmän kuin nyt), niin suosittelisin harkitsemaan vakavasti VLCD:tä. Toukokuun loppuun on rapiat 7viikkoa aikaa, ja nutraamalla tuon ajan painat toukokuun lopulla arvioni mukaan n.14-21kg vähemmän kuin nyt... Eikö houkuttele? ;) Veikkaisin tahdiksesi n. 2-3kg/vko mikäli sellaisen vajaan pari kk olisit VLCD:llä.

Muutakin hyötyä siitä olisi = nopea painonpudotus alkuun motivoi sinua henkisesti, tekee olosi energisemmäksi ja mitä todennäköisemmin myöskin jaksat liikkua paremmin pahimman ylipainon karistessa. VLCD:llä myöskin ruokahalu ja makeanhimo ym repsahdusfiilikset katoavat aika nopeasti kun kroppa tottuu tuohon, eka 1-2vko voinee olla vaikeampaa. Jos minä olisin sinä, valitsisin VLCD:n nyt sinne toukokuulle kävelylenkkien, uinnin ym (5krt/vko) ollessa mukana. Tuo olisi sellainen täydellinen startti ja hyvä boosti = saat nopeat tulokset, motivoi sinua jatkamaan ja laihdutus ei tunnu hitaalta kitkuttamiselta.

Tuon jälkeen alkaa sitten varsinainen "lopullinen elämäntapamuutos". Tehostartti alkuun ja sitten pysyvämpään ruokavalioon siirtyminen. Mun mielestä hyvä olisi esim max 1200-1400kcal ruokaohjelmalla eteneminen (paljon kasviksia, kanaa, tonnikalaa, rahkaa, raejuustoa, kananmunia, minimaalisesti pastaa/riisiä). Sinuna en söisi leipää enkä perunaa tippaakaan, väitän että aiheuttavat sulle retkahdusfiiliksiä. Ja tuollaiset kaakaot sun muut unohtaisin samantien. Sen sijaan light limsoja vetäisin huoletta, kunhan sivuun saisit alas useamman litran vettä.

Heitän tälläisen rajun väitöksen: Jos olet VLCD:llä REPSAHTAMATTA 7vko putkeen, ja liikut 5krt vko, LUPAAN että laihdut vähintäänkin 14kg toukokuun loppuun mennessä. Kuullostaako paremmalle kuin tuo sun suunnittelema 6kg?

No niin :) Kyllä mä uskon että tolla VLCD:llä voisin pärjätä. Tälläkään hetkellä ruokahalu ei ole kova, vaan juuri noi mässyt on se mikä testaa mua :)
Uskoisin että se makeanhimo kyllä katoaa kun hetken saisi kokonaan oltua ilman.
Mulla on tota Nutriletia tuolla joten voisin alottaa sillä ja vetää sitte kasviksia/hedelmiä päälle.
Illat on kaikkein pahinta aikaa kun on tottunu istumaan telkkarin ääressä ja possuttamaan jotain. Tähänkin tilalle oon suunnitellut pilkkovani porkkanaa, kukkakaalia yms. jotta suu saa tekemistä :D

No niin :) Kyllä mä uskon että tolla VLCD:llä voisin pärjätä. Tälläkään hetkellä ruokahalu ei ole kova, vaan juuri noi mässyt on se mikä testaa mua :)
Uskoisin että se makeanhimo kyllä katoaa kun hetken saisi kokonaan oltua ilman.
Mulla on tota Nutriletia tuolla joten voisin alottaa sillä ja vetää sitte kasviksia/hedelmiä päälle.
Illat on kaikkein pahinta aikaa kun on tottunu istumaan telkkarin ääressä ja possuttamaan jotain. Tähänkin tilalle oon suunnitellut pilkkovani porkkanaa, kukkakaalia yms. jotta suu saa tekemistä :D

Suosittelen kokeilemaan. Jos pystyisit hetken kärvistelemään niin ne himot mässäillä katoaa. Ja sillä dieetillä pysymistä motivoi ne kovat tulokset. Kannattaa yrittää :) Hedelmiä ei tosin saa syödä VLCD:llä, mutta jossain määrin ainakin kurkkua, sieniä, kukkakaalia jne.

Jos oikein pahat mättöhimot iskee niin ennemmin söisin porkkanaa, kurkkua, paprikaa ym ja ostaisin kevytkermaviilin ja dippijauhepussin. Niitä sitten telkkua katsellessa, ovat meinaan miljoona kertaa parempi vaihtoehto kuin tempaista pussillinen sipsiä. Makeanhimo pysyy kurissa Nutriletin patukoilla, ne on todella suklaisia/toffeisia ja niitä kyllä saa syödä.

Suosittelen kokeilemaan. Jos pystyisit hetken kärvistelemään niin ne himot mässäillä katoaa. Ja sillä dieetillä pysymistä motivoi ne kovat tulokset. Kannattaa yrittää :) Hedelmiä ei tosin saa syödä VLCD:llä, mutta jossain määrin ainakin kurkkua, sieniä, kukkakaalia jne.

Jos oikein pahat mättöhimot iskee niin ennemmin söisin porkkanaa, kurkkua, paprikaa ym ja ostaisin kevytkermaviilin ja dippijauhepussin. Niitä sitten telkkua katsellessa, ovat meinaan miljoona kertaa parempi vaihtoehto kuin tempaista pussillinen sipsiä. Makeanhimo pysyy kurissa Nutriletin patukoilla, ne on todella suklaisia/toffeisia ja niitä kyllä saa syödä.

Iso kiitos MissEvilEve. Nyt toinen päivä menossa tällä Nutriletilla, eikä tee edes tiukkaa =) Vaihdan siis noi hedelmät vihanneksiin. Päivittelen tänne välillä kuulumisia ja syömisiä. =)

Tsemppiä täältäkin! Päivä kerrallaan, pikkuhiljaa alkaa vähemmän ja vähemmän tehdä mieli niitä herkkuja. Ja jos repsahdat, niin ÄLÄ LUOVUTA ja heitä hanskoja tiskiin. Täältä saat hyvin vertaistukea ja kannustusta, olet jo oikealla tiellä :)

Tänään vaaka näytti 135,5kg. Kyllä tässä saa taistella itsensä kanssa ja rankasti.
Olen tota Nutrilettia nyt vetäny tässä viitisen päivää. Kauhee nälkä ei ole ollu. Siinä sivussa on porkkanaa uponnut jonkun verran.
Ja.... muksujen syödessä, omaan suuhun on eksynyt toisinaan pala nakkia, pala keksiä ym. MUTTA.... kuitenkin oon tosi tyytyväinen, että se on ollu vaan pala, eikä koko
paketti :)

Periks en anna, kun päätöksen kerran oon tehny :)

Kävelemässä oon käyny ja uimassa myös.

Jos pidät ne kalorit jossain 500-600 välillä (5 pussia, tai esim patukka + 3 pussia, suolaista ja makeaa sekaisin) niin ekalle viikolle voisi saada oikein kunnon rytistyksellä 3-5kg tiputuksen tuolla painolla, minimissään se 2kg/vko pitäisi lähteä. Montako päivää olet nyt ollut VLCD:llä? Usein vasta viikon viimeisinä päivinä saattaa parissa yössä (tai yhdessäkin) humpsahtaa se paino alaspäin, eli ei syytä huoleen.

Muistathan nauttia nesteitä 2-3litraa päivässä noiden pirtelöiden/keittojen ym lisäksi?

Jos pidät ne kalorit jossain 500-600 välillä (5 pussia, tai esim patukka + 3 pussia, suolaista ja makeaa sekaisin) niin ekalle viikolle voisi saada oikein kunnon rytistyksellä 3-5kg tiputuksen tuolla painolla, minimissään se 2kg/vko pitäisi lähteä. Montako päivää olet nyt ollut VLCD:llä? Usein vasta viikon viimeisinä päivinä saattaa parissa yössä (tai yhdessäkin) humpsahtaa se paino alaspäin, eli ei syytä huoleen.

Muistathan nauttia nesteitä 2-3litraa päivässä noiden pirtelöiden/keittojen ym lisäksi?

Tää on nyt viides päivä kun Nutrilettaan. Oon yrittäny "opetella" juomaan vettä ton cola lightin rinnalla. Mut vaikka paino nyt ei mitään hurhaa tahtia tipukaan, niin periks ei anneta :)
Haluan tätä nyt niin paljon :)

Iso peukku jaksamiselle. Mun vinkkinä: Noudatat Missevileve:n neuvoa ja olet REHELLINEN itselle ja MEILLE! Muuten kaikki ponnistelut on turhaa. Pahoina hetkinä tuut tänne huutamaan, mut älä rupea taivuttelemaan rajoja. Jossain vaiheessa ajaudut kokonaan väärälle puolelle.

TSEMPIT!

Mamulle vielä pari vinkkiä lisää, vaikka muut ovatkin antaneet jo hienoja ohjeita. Nämä mun vinkit on enemmän psykologisia luonteeltaan, koska etenkin jos olet sairastanut pitkään depressiota (mulla sama stoori), niin se saattaa asettaa omia haasteita.

1. Vaikka välillä repsahdat, niin älä välitä. Sitä sattuu kaikille. Pointtinahan on nimenomaan PYSYVÄ elämänmuutos. Vaikka päätyisit ahmimaan viikon ajan pelkkää karkkia, niin älä silti luovuta, äläkä soimaa itseäsi. Sen sijaan hyväksy se, että repsahduksia tulee melkein väistämättä tapahtumaan, mutta ne eivät silti estä suurempaa päämäärää.

2. Kannattaa pitää ruokakaappi täynnä terveellistä, monipuolista ruokaa koko ajan. Jos huomaat että kotona ei ole mitään hyvää syötävää ja lähdet nälkäisenä kauppaan... Juuri silloin tulee ostettua kaikkea roskaa.

3. Syö aina itsesi kylläiseksi, ennen kuin menet ruokakauppaan. Vähentää impulssiostosten määrää huomattavasti.

4. Jos olet tottunut jauhamaan koko ajan jotain kun esim katsot telkkaria, niin purkka voi toimia korvikkeena.

5. Kanna aina 0.5-1.0 litran vesipulloa mukana. Juo siitä jatkuvasti, täytä sitä jatkuvasti. Kolme litraa päivässä on hyvä juoda, ja se myös pitää näläntunnetta loitolla.

5. Urheilemaan lähtö on helposti vaikeaa ja laiskuus iskee, jos siihen ei ole sosiaalista painetta. Tämän takia mm. ryhmäliikunta motivoi tehokkaammin. Jos ujostelet esim vesijumppaan menoa (Ymmärsin että et ole käynyt?), niin ota selvää että milloin sellainen on lähimmässä uimahallissa, ja käy salaa tiirailemassa minkä näköistä jengiä siellä on. Lupaan että ne eivät ole kaikki timmissä kunnosa olevia parikymppisiä.

6. Personal trainer. Oikeasti nosti motivaation ja treenaamisen tason omalla kohdallani 10-kertaiseksi. Olet suoraan *velvollinen* toiselle, että treenaat hyvin. Mikä nostaa motivaatiota kummasti. Tämän foorumin jäsenet voivat varmaan suositella trainereita kotipaikkakunnallasi. Kyllähän nämä maksavat jonkin verran, mutta omasta mielestäni rahojaan ei voi juurikaan paremmin käyttää.

Tänään vaaka näytti 135,5kg. Kyllä tässä saa taistella itsensä kanssa ja rankasti.
Olen tota Nutrilettia nyt vetäny tässä viitisen päivää. Kauhee nälkä ei ole ollu. Siinä sivussa on porkkanaa uponnut jonkun verran.
Ja.... muksujen syödessä, omaan suuhun on eksynyt toisinaan pala nakkia, pala keksiä ym. MUTTA.... kuitenkin oon tosi tyytyväinen, että se on ollu vaan pala, eikä koko
paketti :)

Periks en anna, kun päätöksen kerran oon tehny :)

Kävelemässä oon käyny ja uimassa myös.

En halua masentaa tai mitään, mutta yleensä noi "välistä" napostelut kaataa koko homman. Näin ainakin itellä "no voin mä ton yhen keksin syödä, huomenna en syö sitte mitää huonoo" ja huomenna "no voinmä yhen ku eilenkin" pikkuhiljaa se alkaa repeen käsistä. Lupaan että homma on helpompaa itselleskin kun jätät noi kokonaan pois, tai edes yhdelle päivälle viikossa. Älä anna itelles lupaa hetken mielijohteisiin ja tsemppiä ;)

Vilu puhuu kyllä asiaa ja kun kyseessä on näinkin suuri ylipaino niin en noita herkkupäiviä taikka retkahduksia kyllä suosittelis ainakaan ensimmäisen kuukauden aikana.
Mitä tuossa vilasin niin mamulla oli 01.04-12.04 paino tippunut vain 700gr, tuossa ajassa pitäisi helposti paino tippua jo vähintään 2-5kg ottaen huomioon lähtöpaino.
Kannattaa postata rehellisesti tänne mitä olet syönyt jne.

Kiittää ja kumartaa neuvoista ja tsempistä.

Missään kohtaan en ajatellut että tää helppoa tulis olemaan. Enkä odota että paino tippuu useamman kilon viikossa.
Omalle päälle ehkä helpompaa se että mennään rauhassa alaspäin, vaikka toki iso pudotus taas motivoiskin enemmän.

Pyrin pärjäämään Nutrilettamaalla, mutta mukaan temmon porkkanaa/kukkakaalia, jos tekee mieli jotain purtavaa.

Tänään meinasin mennä pelkällä Nutriletilla, mutta lasten kanssa mentiin Heselle. TOSIN... mega-aterian sijaan otin kanasalaatin, ilman majoa, leipää limua ym.

Ja liikuntaa olen saanut ihan mukavasti päiviin. Joko kävelyä koirien kanssa taikka sitten ollaan käyty nyt useampaan otteseen lasten ja miehen kanssa uimahallilla.
Olen joko uinut tunnin tai vesijuossut. Ja tämän jälkeen olo on kyllä aivan mahtava.

Illat on mulle ehkä kaikkein vaikeinta aikaa kun on tottunut vetämään mässyä telkkua katsellessä. Näihin hetkiin just ajattelin tota porkkanaa tai kukkakaalia.
Ainakin ne pienet porkkanat on tähän aivan mainioita. Pussikin on kun karkkipussi, paitsi karkin sijaan porkkanoita :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom