Neuvoja kaivataan, vaaka näyttää 138kg ja pituutta 170cm

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mamu76
  • Aloitettu Aloitettu
ootkin saanut jo paljon neuvoja mutta änkeän sekaan koska itsellä samankaltainen tilanne. Tosiaan päivittäinen kulutus on niin suuri että jos jättää kaikki herkut pois niin tavallisesta ruoasta on vaikea saada niin paljon kaloreita että menisi yli, itse en laske kaloreita ollenkaan vaan liikun ja syön säännöllisesti. Meillä ei ole mikroa ollenkaan joten kaikki einekset ovat jääneet pois, en myöskään syö ruokia joissa olisi väriaineita tai paljon lisäaineita. Mun mielestä tää on helppo tapa laihduttaa, tula väkisin syötyä terveellistä ruokaa ja säännöllisesti.

Mulle hyvä laji on kahvakuulailu ja jo ekan treenin jälkeen tunsin eron. Mä olen kokeillut kaikkia mahdollisia laihiksia mutta ei niistä ole tällaisen painon kanssa oikein apua koska sitä pitäisi pystyä noudattamaan niin pitkään ja tosiaan joku jo mainitsi että kun on kerääntynyt paljon läskiä niin siitä pääsee helposti eroon ilman mitään "kuuria"
Haluaisin viiden vuoden sisällä päästä tavoitteeseeni johon sisältyy todella paljon lihaksia ja voimaa mua kiehtoo hirveesti ajatus kuvapäiväkirjasta koska muutos tulee olemaan niin suuri että sitä olisi kiva ihmetellä sitten jälkikäteen :) Jos tsemppailuseura kiinnostaa niin ota yhteyttä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tosiaan päivittäinen kulutus on niin suuri että jos jättää kaikki herkut pois niin tavallisesta ruoasta on vaikea saada niin paljon kaloreita että menisi yli, itse en laske kaloreita ollenkaan vaan liikun ja syön säännöllisesti.
Tämä. Tavallisella, fiksusti toteutetulla kotiruoalla on käytännössä helvetin hankalaa lihottaa itseään +100kg-mittoihin, varsinkaan normaalipituisena naisena.

Laihikset ei useimmiten toimi juuri sen takia, että laihdutusta ajatellaan "kuurina" eikä pysyvänä elämäntapamuutoksena. Jos tavoitepaino jollain kaalikeitto- tai vissydieetillä saavutetaan, ruetaan taas syömään entiseen malliin ja kilot tulevat takaisin, usein jopa korkojen kanssa kun elimistön toiminnallista massaa on menetetty ankaran laihduttamisen seurauksena.

Tänään aamulla vaaka näytti 135,6kg.
Ja olo eilisen uimisen jälkeen on kuin joku olis hakannu mut :D
Joka paikkaa sattuu ja olo on sellanen et todellakin on tehny jotain, vaikka se kilometrin verran
uiminen ei edes tehnyt tiukkaa.

Tänään syöty:
2 siivua realia
2 siivua 5% aamupalajuustoa
2 kananmunaa ripauksella aromisuolaa
1 prk maitorahkaa ja 1 rkl makeutusjauhetta
cola lightia

Tänään aamulla vaaka näytti 135,6kg.
Ja olo eilisen uimisen jälkeen on kuin joku olis hakannu mut :D
Joka paikkaa sattuu ja olo on sellanen et todellakin on tehny jotain, vaikka se kilometrin verran
uiminen ei edes tehnyt tiukkaa.

Tänään syöty:
2 siivua realia
2 siivua 5% aamupalajuustoa
2 kananmunaa ripauksella aromisuolaa
1 prk maitorahkaa ja 1 rkl makeutusjauhetta
cola lightia

Lisäksi:
3 kanan ohutta filettä uunissa valmistettuna
2 dl rasvatonta raejuustoa
kurkkua
cola light

Lisäksi:
3 kanan ohutta filettä uunissa valmistettuna
2 dl rasvatonta raejuustoa
kurkkua
cola light

Ja illalla vielä:
purkki rahkaa ja makeutusjauhetta
2 mandariinia

Tänään ei kyllä ole nälkä vaivannut. Makeanhimoa vastaan kylläkin joutunut taistelemaan =)

Juu, tärkeintä on muistaa että syöminen on se määräävä asia joka vaikuttaa painoon. Liikunnalla voi lisätä kulutusta mutta syömällä "ansaitusti" liikunnan päälle voi kehitys muuttua painon lisääntymiseksi. Vain syöminen merkitsee painon pudottamisessa. Liikunta on tärkeää mutta sillä ei ole painon pudotusprojektin kanssa paljoakaan tekemistä.

Nojuu, liikunta ei kovin paljon kaloreita polta, ellei maratoneja lähde vetämään. Mutta ainakaan uidessa ei voi syödä. :) Ja itselläni liikunta tuntui pitävän ruokahalun paremmin kohtuullisena, on melkein helpompi liikkua ja syödä järkevästi kuin pelkästään viimeksimainittua.

Toiseksi, mamu76:n paino on vielä niin iso, että kävellessäkin taitaa palaa aika paljon. Sehän vastaa suunnilleen sitä, että minä ottaisin 65 kg tankon niskaan ja kyykkäämisen sijaan lähtisin kävelemään salia ympäri.

Yksi suhteellisen hyvä ja ilmainen laihdutussivusto on www.kiloklubi.fi. Siellä voi pitää omaa ruokapäiväkirjaa, kirjoittaa laihdutusfoorumille sekä tsekkailla kuinka paljon kaloreita voi ja pitää syödä. Sinne voi myös lisätä liikuntamäärät sekä pitää blogia. Hyvä ilmainen sivusto jos ei maksullista kalorilaskuria halua käyttää. Ei muuta kun tsemppiä laihdutukseen, hitaasti hyvää tulee ja lopputulos kun ylimääräiset kilot on poissa niin on aika mahtavaa. Alussa on hankalaa kun pitää täysi remontti tehdä syömisen ja liikunnan kanssa mutta sitä mukaan kun tuloksia syntyy, kunto paranee ja peilistä katselee ihan uusi ihminen joka mahtuu suosikkivaatteisiin, niin voin luvata että sitä motivoituu entistä enemmän :) Ei muuta kun kovaa työtä tekemään ja muista pitää iloista mieltä myös mukana ;) :thumbs:

Tänään on syömiset menny kyllä ihan miten sattuu :jahas:

Ensinnäkin tuli nukuttua tonne puoli kolmeen...

Kurkusta alas tänään:

2 kanan ohut filettä uunissa valmistettuna
3 mandariinia
1 omena
cola lightia

ja sitte hyi mua....

100g sipseja
10 omar karkkia
10 marianne karkkia :(

Niin ja paino oli aamulla 135,8 kg.

Mutta huomenna taas kun arki alkaa niin josko olis syömiset järkevämpiä.
Ja uimaan taas huomenna.

NO vähän lipsu, mutta älä ihmeessä heitä kirvestä kaivoon, muistuta nyt itseäsi mitä tahdot ja siitä miten siiihen pääset, huomenna sitten uimassa ruoskit itseäsi kaiken sen 100 gramman sipsien edestä ;)

ja onha päälle parin kilon tiputus jo hyvä alku :)

Joillakin makeannälkä on senverran kova, että se on jollain tyydytettävä. Light-tuotteet ovat silloin pienempi paha, jos riskinä on lipsuminen sokerilla mässäilyyn.
Ja kun painoa on noinkin terveydelle vaarallinen määrä, niin en pitäisi lisäaineita kovin tähdellisenä murheena. Tärkeämpää saada paino alas kuin stressata vielä lisäaineistakin.

Makean nälkä kestää juuri niin kauan, kuin siirtymä parempaan ruokavalioon kestää. Itsellä meni noin kk totutteluun. Sen jälkeen, kun rytmi löyty, niin homma toimii. Elämäntapamuutos ei käy muutamassa päivässä ja hyvät askeleet oot saannu jo tehtyä. Ei muuta, kuin tsemppiä.

Aseta tavoite. Paljonko tahdot pudottaa painoa ja missä ajassa? Ja muista olla realistinen! Voit asettaa myös välitavoitteita tässä. On helpompi motivoida itseään, jos miettii, että "kahden kuukauden päästä haluan painaa viisi kiloa vähemmän kuin nyt."

Itse syön joka arki-aamu töissä saman aamiaisen. Rutiinit toimivat.

1x purkki ehrmann rahkaa
2dl valion vähäkalorista mehukeittoa (karviais-boysenmarja)
x määrä sokerijuurikashiutaleita
x määrä pellavasiemenrouhetta

Nuo sitten lautaselle ja sekaisin, ei maistu rahka yhtään läpi. Fibrexin sokerijuurikashiutaleissa on 76% kuitua, ja ne turpoavat mukavasti joten pitävät todella hyvin nälkää. Tarkkoja määriä hiutaleista ja rouheesta en osaa sanoa kun vedän vähän fiiliksen mukaan, mutta viime vuonna tähän aikaan painoin 124,5 kiloa, tänä aamuna painoin 92,5 kiloa, joten kai voi sanoa, että jotain on tehnyt oikein.

100g sipseja
10 omar karkkia

Niin ja paino oli aamulla 135,8 kg.

Suola sitoo vettä, ja perunalastut voivat näennäisesti nostaa painoa paljonkin. Paino tulee väistämättä vaihtelemaan, eikä sillä voi ilmeisesti yhtään mitään. Tai voi: muuta avaruusalukseen jossa on vakioitu lämpötila, tee täysin toistuva päivärutiini ja syö täsmälleen samat ruuat joka päivä... Jos nyt vaikka liikut vähän enemmän ja hikoilet 2 dl enemmän ja korjaat sen juomalla 3 dl vettä, on painosi noussut 100 grammaa. Siitä huolimatta rasvaa on tietenkin vähemmän liikunnan ansiosta. Tässä oma mittaukseni vaihtelusta:
http://10kg.vuodatus.net/blog/2799339/73-6-kg-vaihtelut/

Lihaksissa muuten on sokeria varastoituna, tarkemmin sanoen glykogeeniä. Siinä missä rasvakudoksessa on 80% rasvaa, on glykogeenissä vettä noin 3 grammaa jokaista glykogeenigrammaa kohti. Painoa tulee helposti lisää jo siitä, että lihakset ovat täyteen ladattuja.

* * *

Syömisesi vaikuttavat aika pieniltä. Ei kai se nyt haittaa jos vähän aikaa menet noilla, mutta pidemmän päälle taitaa olla liian raju dieetti.

Tänään vaaka näytti saman kun eilen, eli 135,8kg.

Suusta mennyt alas:
2 prk maitorahkaa makeutusaineella
2 siivua ruis realia
6 siivua kalkkunaleikettä
2 siivua 5% aamupala juustoa
kurkkua
3 broilerin ohutta leikettä
2 mukia kaakaota
4 lasia vettä
5 mandariinia

Ja tänään tuli uitua/vesijuostua 1½ tuntia yhtä soittoa =)

Syömiset taitaa olla aika vähäiset, mutta ei ole kyllä nälkä kovasti vaivannut.

Lisäisin kyllä kasviksia päivittäisiin syömisiin reippaasti. Kyllä hedelmiäkin saa syödä, mutta itse en ihan viittä mandariinia söisi painoa pudottaessa, sen sijaan lisäisin monipuolisesti kasviksia.

Porkkana ja paprika on sellaisia poikkeuksellisen vitamiinipitoisia ja suhteellisen vähäkalorisia kasviksia, joita kannattaa rouskutella. Niistä saa esimerkiksi parilla sadalla grammalla koko päivän A- ja C-vitamiinitarpeet vaivattomasti täytettyä.

Se on mainio juttu, että ei ole vielä nälkä ruvennut vaivaamaan kovasti, vaikka kyllä sekin aika vielä tulee varmasti...
Jos nuo mandariinit menevät makeannälän tyydyttämiseen, niin kyllä ne toki parempi vaihtoehto ovat kuin makeiset ja sokerijuomat. Voisi ehkä pari korvata edellämainituilla porkkanalla ja paprikalla.

Pitänee hakea huomenna kaupasta paprikaa ja porkkanaa, kenties jotain salaatin näköistäkin =)
Lämpimät vihannekset ovat olleet aina mulle inhokkeja, joten pitää koittaa kylmänä vetää niitä mitkä maistuvat.
Varsinkin iltaisin tekee hirveesti mieli mussuttaa jotain kun katsoo telkkua, joten porkkana, kukkakaali ym. olis varmaan omiaan siihen.

Aloin syömään omega 3 kapseleita, sekä kromia ja multitabseja.

Joo-oh.... Aika henkien taistoa tää kyllä on. Mut en odottanutkaan että ihan helpolla lähtis liikkeelle.

Paino on heitelly miten sattuu ja niin on syömisetkin.
On mennyt karkkia alas kurkusta ja sipsiä myös. Mutta hesepullat ym muut mössöt on pysyneet poissa.
Olen huomannut että kun alkaa ahdistaa tai tekee ihan hirmusti mieli mässätä, niin ulos kävelemään taikka
uimaan niin unohtuu moiset asiat.

Mutta... tänään aamulla vaaka näytti 135.8kg.
Uimassa on käyty ja kävelykin alotettu. Että ehkäpä tämä tästä.

Tavoitteen olen itselleni laittanut, että etelään kun lähden toukokuun lopussa, paino saisi olla
130kg luokkaa. Eli ei liian isoa palaa purtavaksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom