SUPERCARB 1kg -40%

Neuvoja ja tsempitystä kun paino ei laske treenistä huolimatta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Noki
  • Aloitettu Aloitettu
Juu kyl mä tajusin et kiloklubi näyttää alakantiin. Eli kun luulen syöväni 1850 kcal sen mukaan, syönkin enemmän esim. 1950 kcal ja koska olen silti laihtunut suunnitelman mukaan, niin sehän passaa hyvin! Eli kokonaiskulutukseni on arvioitua suurempi.

Mun mielestä tuo, että jakaa ne liikunnat on tosiaan paljon järkevämpää ja helpompaa. Sit vaan laskee paljonko saa syödä joka päivä, miettii miten sen kokonaisuuden koostaa ja eiku ääntä kohti. Yksinkertaisella ihmisellä toimii yksinkertaiset ratkaisut :D

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
.

En kässää Esmeralda, miten olet pystynyt treenaamaan noin paljon! Minulla on ollut halua ja aikaa, mutta ei jaksamista. Venyttelyiden suhteen aion tehdä ryhtiliikkeen, josko se auttaisi palautumisessa. Toki olen ollut aika kauan tekemättä yhtään mitään muuta kuin kävellyt, joten se taitaa näkyä nopeana väsymisenä.

Kun innostun jostain kunnolla niin mulla riittää virtaa! Söin tosi paljon ja lisäksi otin käyttöön energia- ja palautusjuomat! Kyllä monesti tuntu ettei voimat riitä ja olisin voinut jättää ihan hyvin monet treenit väliin. Tuloksena oli se että menin täysin jumiin, vasen puoli kehosta alkoi puutua ja käsi ei enää toiminut! Selkä-niskat-hartia niin jumissa ettei särkylääkkeet riittänyt, joten sain sairaalasta piikin persuksiin ja siitä asti ollu lepoa ja kevyitä lenkkejä!

Mulla oli paino 52kg kun aloitin treenaamisen, pituutta mulla on 166cm. Treenasin pari kuukautta kovemmin n. 5-7 kertaa viikossa, useasti 2kertaa päivässä. Kävin spinningissä, pumpissa, kehonmuokkauksessa, venyttelyssä ja lenkkeilin. Jätin pois kokonaan sokerin ja vaalean leivän ja jauhot, Peruna/pasta yms jäi myös pois..
Paino parin kuukauden jälkeen oli 57kg ja kroppa oli kiinteytynyt ja rasvat lähtenyt :) Vaikka paino nousi niin kroppa oli paremmassa kunnossa, joten mulla tuli vaan lihasta tilalle. Ja sain kauan kadoksissa olleen pyllyn ;)
En halua olla mitenkään ikävä ihminen, mutta 5 kg lihasta kahdessa kuukaudessa on sula mahdottomuus, tai sitten olet joku yli-ihminen. Ja siis etenkin siksi, ettet ole tehnyt bodytyyppistä kovaa punttitreeniä, vaan pumppia ja muita jumppia jos oikein ymmärsin. Mutta tärkeintähän on, että kroppa on muuttunut toivottuun suuntaan ja olet tyytyväinen.

Hurjalta kuulostaa tuo ylikunto-tila mikä sulla on ollut. Toivottavasti menee pian ohi. Miten se alkoi oirehtimaan? Itse treenailen myös 6 päivänä viikossa, joskus pari kertaa päivässä, mutta olen vielä palautunut ihan hyvin. Pitää kiinnittää huomiota palautumiseen ja palauttavaan harjoitteluun. Kiitos muistutuksesta :)

Joo, tosiaan syön liikunnan mukaan, koska viikkojen välillä on SUURTA vaihtelua liikunnan määrässä ja laadussa. Esim. treenien rankkuus riippuu ohjaajasta ja siitä vedtäänkö täysillä vai keskitytäänkö tekniikkaan. Lisäksi tämä on musta loistava tapa välttyä itsepetkutukselta ja sohvanpohjalle lösähtämiseltä. Kannustaa lisäksi kummasti hyötyliikuntaan. Ja tosiaan tämä tapa toimi mulla aiemmin, vaikka mussutin lähinnä hiilareita. Sillon käytössä oli 1500kcal + liikunta. Mulla on käytössä sykemittari, mutta tipun tavallaan 2 eri aktiivisuusluokan väliin, jonka seurauksena mittari näyttää kalorit noin 10% yläkanttiin (osaan huomioida tämän). Vertailukohtana on 60kcal kulutus 1km hölkässä.

Tämän päivän syömiset tähän asti:

aamupala:
150-200g rahkaa (keskimäärin menee se puolen kilon purkki päivässä, joten heitän arvion ja katson, että päivän loppusumma on 300kcal)
2 ananasrengasta (tai vaihtoehtoisesti x-tran mustikkakeittoa 12kcal/100g)
ruispala, päällä margariinia, keittokinkkua ja pieni siivu juustoa
teetä, tilkka rasvatonta maitoa, puoli t-lusikallista hunajaa

päivällinen:
savulohisalaatti: lohta nyrkin kokoinen möykky, jäävuorisalaattia, katkarapuja, vesimelonia, ananasta, paprikaa tilliä
(normaalisti tällä kohdalla on "normaali" ruoka ja rasvatonta maitoa, siivu leipää. nyt ei leipä maistunu ku jotenki niiiin lämmintä)

välipala:
ruispala, päällä margariinia, keittoakinkkua ja pieni siivu juustoa
lasi rasvatonta maitoa
150-200g rahkaa
2 ananasrengasta
2 rainbow riisikakkua

banaani

Toinen välipala
banaani
150-200g rahkaa
2 ananasrengasta
3 rainbow riisikakkua

Nyt
banaani
noin 150g rasvatonta raejuustoa.
Jotain tekis vielä mieli.

päivän liikunnat: 2km kauppaan ja takasin raskaan kauppakassin kanssa
vähän yli tunnin kävelylenkki kaverin kanssa, joka oli varsinaista tallustelua kaverin kunnosta johtuen. (noin 5km)

Muistan melkein joka päivä ottaa omega-3 purkista.

^ Jos merkkasit kaikki tuohon, etkä ole esim. lorautellut salaattiin öljyä, niin saat ehdottomasti liian vähän rasvaa. Onko käyttämäsi leivänpäällis margariini mitä? Ja kyllä minä sitä kahta ateriaa suosittelisin.

Kokonaiskalorit pyörii varmaan jossain 1500-1600 välillä, mikä lienee ihan ok noihin liikuntoihin.

No siis kyllä mä koulussa syödessä käytän salaattikastiketta.. Leivänpäälismargariini rainbow 40%. Ruuanlaitossa käytän rypsiöljyä

Ja siis nyt vetelin ruuan kotona kun äitienpäivälounaan jämiä tyrkytettiin mukaan.

^Kantsii seurata sitä varmaan muutaman päivän esim. siellä kalorilaskurissa tai kiloklubissa, niin oppii arvioimaan tuleeko sitä riittävästi. Sen 0,8-1 g / painokilo pitäisi saada ja 2/3 hyviä rasvoja. Tuossa yllä olevassa näyttäisi olevan jopa 1/3 - puolet liian vähän.

Tässä vielä vähän tsempityspuolta kaikille hitaan painonpudotuksen kanssa kamppaileville:

tumblr_lgfyhrfJZW1qgjtfvo1_400.jpg

Luulen, että aika monella kuntoilevalla naisella on tavoitteena tuollainen crossfit-vartalo - lihaksikas, funktionaalinen, melko vähärasvainen. Kannattaa tutustua crossfit:iin jos kiinnostaa millaisella treenillä se saadaan aikaan! Täällä huimasti motivaatiokuvia:

http://crossfitbabes.tumblr.com/

En halua olla mitenkään ikävä ihminen, mutta 5 kg lihasta kahdessa kuukaudessa on sula mahdottomuus, tai sitten olet joku yli-ihminen. Ja siis etenkin siksi, ettet ole tehnyt bodytyyppistä kovaa punttitreeniä, vaan pumppia ja muita jumppia jos oikein ymmärsin. Mutta tärkeintähän on, että kroppa on muuttunut toivottuun suuntaan ja olet tyytyväinen.

Hurjalta kuulostaa tuo ylikunto-tila mikä sulla on ollut. Toivottavasti menee pian ohi. Miten se alkoi oirehtimaan? Itse treenailen myös 6 päivänä viikossa, joskus pari kertaa päivässä, mutta olen vielä palautunut ihan hyvin. Pitää kiinnittää huomiota palautumiseen ja palauttavaan harjoitteluun. Kiitos muistutuksesta :)

Aikaisemmin en ole syönyt välttämättä päivässä edes yhtä lämmintä ruokaa, vaan napsin suuhun silloin kun siltä tuntui, joten paino senkin vuoksi nousi koska aloin syömään reilummin ja useasti päivässä, joten ei kaikki 5kg ole lihasta :)
Huomasin että aloin väsymään ja lihakset oli niin jumissa että söin päivittäin vahvoja buranoita, niskoja särki kokoajan, päätä särki, huimasi, silmissä sumeni vähän väliä ja oli välillä epätodellinen olo, polvia särki kokoajan ja ajattelin että se johtuu vanhasta vammasta ja ei mitään suurta hätää ole, en koskaan ajatellut että se johtuisin treenaamisesta! Sitten yksi ilta lähti tunto vasemmasta jalasta ja kädestä ja luulin että jotain on nyt pahasti pielessä, lääkärissä laitettiin piikki ja parin päivän päästä oireet katosi kokonaan, sen jälkeen en ole uskaltanut tehä muuta kun lenkkejä ja vatsoja :/
Olis pitäny alottaa kevyemmin koska en aikaisemmin ole treenannut mitenkään erityisen kovaa, ajattelin että pidän kesään asti armotonta tahtia ja sitten kevennän, mutta ei se sitten toiminut niinku luulin.

Mulla on vähän eri tilanne, mutta periaatteessa sama ongelma: paino jumittaa samassa - reippailin miten tahansa. Liikun kyllä vähemmän, sillä olen aika rapakuntoinen ja liikunnastani purkautuu harvoin iloa ja endorfiineja. Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa, mutta taas painojumituksessa motivaatio on vajonnut lattian ali. Se mitä kaipaisin yhtä lailla olisi toi liikkumisen ILO ja siitä tuleva motivaatio.
Onko mahdollista, että sulla on syömiset pielessä, et saa tarpeeksi energiaa ja siksi et saa iloa etkä jaksa motivoitua.

Tämä olikin keskustelu jota kaipasin :)

Eli olen laihduttanut n. 16 kiloa n. 16 kk aikana, eli ihan hyvää tahtia, mutta nyt on kaikki lakannut. Painoindeksini on nyt n. 23,8, joo normaalipaino kyllä, mutta rasvaa on kehossa vielä liikaa ja haluan lihakseni näkyvämmiksi.
Liikun todella paljon ja luulenkin että syön siihen määrään liian vähän. En hikoile oikeastaan ollenkaan joka on myös huono merkki.
Olen käyttänyt ENERGYnetin kalorilaskuria ja kalorimäärä heittelee 1300-1500 välillä, joskus voi jäädä alle 1000 :P

Eli syöntitottumukset :

Aamu:

Riisipuuroa (mikro)
Siihen 0,5 dl marjoja
1dl raejuustoa

Klo:10:00 töissä

kaurapuuro
siihen proteiinijauhoja n 0.5dl
leipä margariinilla 30% juustolla ja kinkulla
mustikkakeittoa (vähäkalorista ja sokeritonta)

14:00 töissä

rahka/mustikkakeittoa
tai
hedelmä
ja leipä + margariini + juusto + kinkku

kotona n. klo 18:00

Kunnon lämminruoka mitä ikinä sitten onkin
mutta esim. eilen
porkkana
raejuustoa 1dl
kinkkukiusausta n.4dl

illalla sitten
1 leipä + margariini + kinkku + keitetty muna
ja
luonnonjugurtti + marjoja + hiukan mysliä (sokeroitua)

sali treenin jälkeen otan proteiinijuoman

Ja Viikon liikunnat

Ma- 30min koiran kanssa lenkki (ei mitään mönkimistä vaan kunnon kävelya)
60min sali
60min juoksu/uinti
ja yleensä myös 60 min koiran kanssa (jollei mies ole jo käynyt)

Ti Sama homma

Ke puolentoistatunnin kuntonyrkkeily + koiran lenkit

to sama kuin ma ja ti

pe sama kuin ma ja ti

la 60-90 min juoksulenkki ja koiran ulkoilutukset

su koiran ulkolutukset

Eli onko minulla yksinkertaisesti vain aineenvaihdunta lakannut vai kannattaisiko mennä kilpirauhas testiin.
Entä kannattaisiko minun syödä lisää proteiinia?

Kiitos, jos joku jaksaa kommentoida!

Kuulostaa aika hurjalta liikkumismäärältä, tuolla kulutuksella kannattaa varmaan buustata aineenvaihduntaa vähän isommilla syömingeillä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ma- 30min koiran kanssa lenkki (ei mitään mönkimistä vaan kunnon kävelya)
60min sali
60min juoksu/uinti
ja yleensä myös 60 min koiran kanssa (jollei mies ole jo käynyt)
Mikä idea tuossa on tehdä puntti ja aerobinen peräkkäin? Tai yleensäkään tuo aerobinen, kun koiran kanssa liikkumista tulee noin paljon?

Treenin jälkeen (juoksu tai sali) juon proteiinijuomaa maitoon sekoitettuna. Proteiinia tulee päivässä 65 - 100 g.

Ei kannata turhaan palautusjuomaa sekoittaa maitoon. Imeytyy huonommin ja tulee turhia kaloreita.

Välittömästi treenin jälkeen tarvitaan nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja, jotka aiheuttavat voimakkaan verensokerin nousun ja sitä kautta haimasta insuliinin erityksen. Insuliini on hormoni, joka vie ravintoaineita soluihin ja käynnistää anabolisen eli varastoja rakentavan aineenvaihdunnan tilan. Lihasmassaa tavoittelevalle treenin jälkeinen aika on siis ravitsemuksellisesti poikkeuksellinen, koska toisin kuin aterioilla yleensä, harjoituksen jälkeisellä välipalalla pitäisi olla korkea glykeeminen indeksi eli verensokeria nopeasti kohottava vaikutus, koska voimaharjoituksen jälkeen runsaasta insuliinin erityksestä on palautumisen ja anabolian käynnistymisen kannalta hyötyä. Parhaiten tähän tarkoitukseen käy veteen tai mehuun liuotettu maltodekstriini, joka on keskipitkäketjuista hyvin nopeasti imeytyvää hiilihydraattia jauheen muodossa. Maltodekstriinin lyhyiden fraktioiden osuus eli ns. DE-luku (dekstroosi-ekvivalentti) ei vaikuta imeytymisnopeuteen. Pilkotumpi maltodekstriini on ainoastaan makeamman makuista. Täysin pilkottu maltodekstriini (DE 100) eli dekstroosi eli glukoosi imeytyy normaaleja maltodekstriinejä (DE n. 5-20) hitaammin, koska se sitoo pienen molekyylikokonsa takia mahassa vettä, jonka suuri määrä viivästyttää glukoosin pääsyä suolistoon.

Nestemäisenä liuoksena hiilihydraatit imeytyvät jopa kymmenen kertaa nopeammin kuin kiinteä ruoka. Palautumisjuomana nautittu maltodekstriini aloittaa myös glykogeenivarastojen täydentymisen heti treenin jälkeen. Fyysisen rasituksen jälkeen elimistö on usein tunnin tai pari hieman ylirasittunut eikä ota tehokkaasti vastaan kiinteää ruokaa, kun autonomisen hermoston ns. sympaattisen stimulaation vaikutuksesta ruoansulatus ja ruokahalu eivät ole heti stressin jälkeen toiminnassa. Kiinteän ruoan syömisellä ei siis saada samanlaista välitöntä verensokerin nousua aikaan kuin palautumisjuomalla.

Palautumisjuomaan voidaan sekoittaa malton lisäksi myös jotain nopeasti imeytyvää proteiinijauhetta, kuten heraa ( hera on eristetty maidosta, maidon proteiinista on 20% heraa ja 80% kaseiinia), kollageenia (sidekudosproteiini) tai munaproteiinia. Soija tai maitoproteiini eli kaseiini ovat palautumisjuomassa huonompia vaihtoehtoja, koska ne sakkautuvat mahassa ja imeytyvät melko hitaasti. Proteiinijauheita on konsentraatteina ja isolaatteina, kummassakin proteiini on moneen kertaan eristetty ja suodatettu eli filtroitu ja kumpikin jauhemuoto sopii palautumisjuomaan, vaikkakin kauppiaat usein suosittelevat isolaattia. Konsentraatissa proteiinipitoisuus on n. 80%, kalliimmassa ja pitemmälle puhdistetussa isolaatissa 90%. Hydrolysoidut proteiinijauhevalmisteet käyvät vain palautumisjuomiin, koska etukäteen lyhyiksi peptideiksi pilkotut proteiinit imeytyvät liian nopeasti ollakseen sopivia välipaloja.

Hyvä palautumisjuoma voisi sisältää esim. 20-30 grammaa proteiinia ( 2-3 ruokalusikallista) ja 30-80 grammaa maltoa ( 2-5 rkl ) puoleen litraan mehua tai vettä sekoitettuna. Täytyy muistaa että palautumisjuoma on hyödyllisyydestään huolimatta vain "ensiapu" eikä missään tapauksessa korvaa kiinteää ateriaa. Jotta lihasten palautuminen jatkuisi, on parin tunnin sisällä treenistä ja palautumisjuomasta syötävä kunnon ateria, joka sisältää paljon tasaisesti imeytyviä hiilihydraatteja ja riittävästi proteiinia.

terveppä terve!
mun oli pakko rekata, kun katselin tätä ketjua. harrastan kamppailulajeja 3 kertaa viikossa ja salilla käyn kahteen otteeseen viikossa. aiemmin harrastin 7-9 tuntiakin urheilua viikossa, mutta ruokavaliota tarkkailemalla ja urheilulla ei tullut mitään tuloksia.
painan 87 kiloa ja olen 167 cm pitkä.
luulisi, että mun painoinen ihminen alkaisi jo sulaa tommosella määrällä urheilua ja hiilareiden vähentämisellä, mutta vissiin ei. oon kokeillu juttailua, tulokset mitättömät ja olen jo vähän epätoivoinen. sokereissa, kilpirauhasessa tms. ei pitäisi olla mitään vaivaa. elämääni jatkan jutan ohjenuorien mukaan, eli go fat go on selkärankani ja sitä mukaa etenen päivässä.

että mitähän helvettiä pitäis tehdä :D

^ehkä unohtaa se juttadieetti? Jos siis sen kanssa et ole toivottuihin tuloksiin päässyt ;) Onks Hormonidieetti tuttu juttu?

^ehkä unohtaa se juttadieetti? Jos siis sen kanssa et ole toivottuihin tuloksiin päässyt ;) Onks Hormonidieetti tuttu juttu?
Ehkäpä jutan vois jättää, muilla se kuitenki toimii niin harmittaa että oon erilainen!
Ei oo kyllä tuttu juttu! Jos haluat niin kerro siitä mutta voin kyllä netistäkin etsiä! Kiitos jos kerrot :)

Mä alan olemaan ihan epätoivoinen ton painonpudotuksen kanssa. Mulla on hyvä ja toimiva ruokavalio joka toimii niin pitkään kun en treenaa, samantien kun käyn käsiksi isoihin painoihin salilla niin paino alkaa jumittaa. Enkä tarkota sellasta normaalia tilannetta jossa paino vähän nousee treenin jälkeen vaan ihan jäätävä jumitus niin pitkään kun treenaan normaalisti, sitten kun tulee pidempi treenitauko niin painokin tippuu. Pitäiskö alkaa syklittelemään jotenkin et viikko treenejä ja viikko tiputusta jne koska painoa ei tule lisää siinävaiheessa kun treenit taas jatkuu.

Mä alan olemaan ihan epätoivoinen ton painonpudotuksen kanssa. Mulla on hyvä ja toimiva ruokavalio joka toimii niin pitkään kun en treenaa, samantien kun käyn käsiksi isoihin painoihin salilla niin paino alkaa jumittaa. Enkä tarkota sellasta normaalia tilannetta jossa paino vähän nousee treenin jälkeen vaan ihan jäätävä jumitus niin pitkään kun treenaan normaalisti, sitten kun tulee pidempi treenitauko niin painokin tippuu. Pitäiskö alkaa syklittelemään jotenkin et viikko treenejä ja viikko tiputusta jne koska painoa ei tule lisää siinävaiheessa kun treenit taas jatkuu.

Tai sitten kokeile liikkua pienemmillä tehoilla. Jos treenaat kuitenkin liian kovaa, se voi aiheuttaa stressiä ja täten jumittaa painoakin. Tai vaihtoehtosesti sun ruokavalio on kuitenkin pielessä treenien kannalta.

Ehkäpä jutan vois jättää, muilla se kuitenki toimii niin harmittaa että oon erilainen!
Ei oo kyllä tuttu juttu! Jos haluat niin kerro siitä mutta voin kyllä netistäkin etsiä! Kiitos jos kerrot :)

Suosittelen siis tutustumaan Kaisa Jaakkolan kirjoihin Hormonidieetti ja / tai Hormonitasapaino. Tai ihan vain googlaamaan noilla nimillä, netistä löytyy ilmaiseksikin paljon hyvää matskua.

Suositut

Back
Ylös Bottom