Nettohinnat ja kauppakartelli - Suuri ja salainen paljastusketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Sen verran pitää vielä lisätä että osti sitten mitä tahansa, niin ns. "normiduunareitten" kanssa ei kannata asioida vaan etsiä käsiinsä esim. myymäläpäällikkö ja hieroa hänen kanssaan kauppaa, kenellä on valtuudet ylipäätänsä alennuksia antaa.

Asiantuntija puhuu.. suurin osa liikkeistä mitä itse tiedän antaa "duunarit" paremmat alennukset kuin päälliköt :rolleyes:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos kaupalla on kannattavuuden puitteissa mahdollista käyttää alennuksia tinkivien asiakkaiden kanssa, niin kyllä ne duunarit saa varmasti joka kaupassa sitä alennusta antaa. Ei se tee asiasta yhtään kannattavampaa jos isompi pamppu sen tekee. Näin ainakin niissä paikoissa missä itse olen ollut.
No kyllä se pamppu vaan asiaan vaikuttaa, ei ehkä joka tapauksessa mutta joskus. Itte tulee aina melkein tinkailtua, jos en ruokakaupassa ole ja monesti sanotaan että "ei oo oikeutta antaa alennusta, käy kysyyn tuolta." Tai sit vaan ilmotetaan että ei oo oikeutta.

Ebay ja nettikaupat on parhaita ostopaikkoja. Ei pysty tinkaamaan, mutta hintakin on jo sen mukainen, että ei tarvi :)
 
No kyllä se pamppu vaan asiaan vaikuttaa, ei ehkä joka tapauksessa mutta joskus. Itte tulee aina melkein tinkailtua, jos en ruokakaupassa ole ja monesti sanotaan että "ei oo oikeutta antaa alennusta, käy kysyyn tuolta." Tai sit vaan ilmotetaan että ei oo oikeutta.

Ääh, se on vaan taktinen veto että ei tarvii antaa alennusta. Monesti asiakkaasta näkee jo ennen tinkaamista että aikoo ostaa tuotteen, joten silloin ei anneta alennusta koska ostopäätös jo tehty. Silloin käytetään selityksiä, ei ole valtuuksia,pitää kysyä joltakin jne. Ja joskus jopa saattaa olla että "tunnettu" tinkaaja jätetään tarkoituksella ilman alennuksia. Jättäisin tässäkin threadissa olevia tinkaajia ilman alennuksia ihan vaan "huvin" vuoksi.
Paras oli kun eräs tinkasi alennusta ja olin jo 100% varma että ostaa mutta halusin tehdä mieliksi joten sanoin että odotas että lasken uudestaan onko varaa tingata. No kännykän laskimella muka laskin mutta oikeasti laitoin emännälle viestin että laita ruoka uuniin että tule kohta kotiin. Sitten sanoin että kyllä tämä on ihan tiukka hinta. Ja kaupat tuli.
 
Asiantuntija puhuu.. suurin osa liikkeistä mitä itse tiedän antaa "duunarit" paremmat alennukset kuin päälliköt :rolleyes:

Tuo on tosi, varsinkin jos olet olet itse ollut töissä firmassa niin varmasti ex työkaverit antavat paremman alennuksen kuin ex pomo. Kokemusta on.
 
Asiantuntija puhuu.. suurin osa liikkeistä mitä itse tiedän antaa "duunarit" paremmat alennukset kuin päälliköt :rolleyes:

No kyllä nämä rivityöntekijät monesti sanovat että "ei minulla ole oikeutta antaa alennusta, pitää kysyä myymäläpäälliköltä"
 
Tässä vaiheessa melkein tekisi mieli ruveta levittämään noita tukkuhintoja koska myyn itse tuotteita verkkokaupassani halvemmalla kuin millä joidenkin brandien virallinen maahantuoja myy tukkuna vähittäiskauppiaille. ;)

Mutta ehkä en sitä tee, tulee vielä sanomista.

edit: Luettuani ketjua vähän lisää suosittelen monille hirmukatteita laskeneille että ryhtykää itse ko. alan yrittäjiksi jos jostain alalta saa hirmuisia voittoja! Niin se markkinatalous toimii!
 
No kyllä nämä rivityöntekijät monesti sanovat että "ei minulla ole oikeutta antaa alennusta, pitää kysyä myymäläpäälliköltä"

Kuten sanoin taktinen veto. Ja saattaa olla oma palkka kiinni siitä myyntihinnasta.
Kun taas monesti "pääliköillä" on palkka kiinni koko myynnistä jolloin ei ehkä se yksittäinen alennus paljoa merkitse.
Monesti pääliköillä voi jopa olla kiinteä palkka.
 
Tässä vaiheessa melkein tekisi mieli ruveta levittämään noita tukkuhintoja koska myyn itse tuotteita verkkokaupassani halvemmalla kuin millä joidenkin brandien virallinen maahantuoja myy tukkuna vähittäiskauppiaille. ;)
Mutta ehkä en sitä tee, tulee vielä sanomista.

Ilmoita vaan niin kohta täältä tulee sun verkkokauppaan ryntäys että haluan tuotteen x hintaan xyz koska ilmoitit sen olevan sun ostohinta ja sulle riittää 2euron voitto... Sehän olisi sulle kannattavaa ilmoitta omat ostohintasi.
 
Ilmoita vaan niin kohta täältä tulee sun verkkokauppaan ryntäys että haluan tuotteen x hintaan xyz koska ilmoitit sen olevan sun ostohinta ja sulle riittää 2euron voitto... Sehän olisi sulle kannattavaa ilmoitta omat ostohintasi.
Tuon siis itse maahan enkä osta viralliselta maahantuojalta ja tuotteeni ovat verkkokaupassani HALVEMPIA kuin mikä on maahantuojan nettohinta firmoille. No, jos jengi haluaisi maksaa tuon "nettohinnan" niin se tarkoittaisi että saisin itse enemmän rahaa joten sehän olisi vaan hyvä juttu. :D

Mutta joo, omia ostohintojani en tietenkään sanoisi. :D (tosin kyseessä ovat tuotteet, joiden hinnan funktio on lisätä kaupan kiinnostavuutta eikä siitä nytkään jää käteen juuri mitään)
 
Tuon siis itse maahan enkä osta viralliselta maahantuojalta ja tuotteeni ovat verkkokaupassani HALVEMPIA kuin mikä on maahantuojan nettohinta firmoille. No, jos jengi haluaisi maksaa tuon "nettohinnan" niin se tarkoittaisi että saisin itse enemmän rahaa joten sehän olisi vaan hyvä juttu. :D

Mutta joo, omia ostohintojani en tietenkään sanoisi. :D (tosin kyseessä ovat tuotteet, joiden hinnan funktio on lisätä kaupan kiinnostavuutta eikä siitä nytkään jää käteen juuri mitään)

Mitäs myyt ja missä?
Jos et tahdo/saa mainostaa niin pistä meiliä: huppe at kimppakaverit piste com
Hinnoista ei tarvitse tietoa, kiinnostaa vain tuotteet.
 
Ääh, se on vaan taktinen veto että ei tarvii antaa alennusta. Monesti asiakkaasta näkee jo ennen tinkaamista että aikoo ostaa tuotteen, joten silloin ei anneta alennusta koska ostopäätös jo tehty. Silloin käytetään selityksiä, ei ole valtuuksia,pitää kysyä joltakin jne. Ja joskus jopa saattaa olla että "tunnettu" tinkaaja jätetään tarkoituksella ilman alennuksia. Jättäisin tässäkin threadissa olevia tinkaajia ilman alennuksia ihan vaan "huvin" vuoksi.

Juurikin näin! Tuo on aina yhtä mukavaa jättää ne kovimmat tinkaajat ilman alennusta ;)
 
Huppe, koska myyn myös joitakin urheiluravinteita ja tunnen Pakkiksen säännöt jätän linkittämättä sivuilleni, mutta firman nimi on Vegetukku ja se on melko helppo löytää hakukoneilla.

Tuotteet joista tässä puhun ovat välipalojen joukossa. Ja tuotteen nimi on välilyönti englanniksi.
 
Huppe, koska myyn myös joitakin urheiluravinteita ja tunnen Pakkiksen säännöt jätän linkittämättä sivuilleni, mutta firman nimi on Vegetukku ja se on melko helppo löytää hakukoneilla.

Tuotteet joista tässä puhun ovat välipalojen joukossa. Ja tuotteen nimi on välilyönti englanniksi.
Offtopic, mutta mitenhän tää eroaa siitä, että laittaisit suoran linkin?
 
Mitäs myyt ja missä?
Jos et tahdo/saa mainostaa niin pistä meiliä: huppe at kimppakaverit piste com
Hinnoista ei tarvitse tietoa, kiinnostaa vain tuotteet.

huppea ei kauheasti kiinnosta mitä ostaa kunhan tavaraa saa hyvillä alennuksilla ;)
 
Huppe, koska myyn myös joitakin urheiluravinteita ja tunnen Pakkiksen säännöt jätän linkittämättä sivuilleni, mutta firman nimi on Vegetukku ja se on melko helppo löytää hakukoneilla.

Tuotteet joista tässä puhun ovat välipalojen joukossa. Ja tuotteen nimi on välilyönti englanniksi.

En tiedä tuliko tämä tänne mainostusmielessä, mutta äärimmäisen mielenkiintoista tavaraa. Joutuu varmaan alkaa tilaamaan jotain. Sanos tuolta välipaloista jotain oikeasti hyvänmakuista, josta lihansyöjäkin tykkää.
 
Huppe, koska myyn myös joitakin urheiluravinteita ja tunnen Pakkiksen säännöt jätän linkittämättä sivuilleni, mutta firman nimi on Vegetukku ja se on melko helppo löytää hakukoneilla.

Tuotteet joista tässä puhun ovat välipalojen joukossa. Ja tuotteen nimi on välilyönti englanniksi.
Protskupatukoita myyt 2,6 eurolla ja esim Amazon.com myy niitä 1,3 eurolla. Amazonkin ottaa hiukan voittoa, eli niitä taitaa saada jostain alle eurolla. HIRVEÄ KATE :D
 
En tiedä tuliko tämä tänne mainostusmielessä, mutta äärimmäisen mielenkiintoista tavaraa. Joutuu varmaan alkaa tilaamaan jotain. Sanos tuolta välipaloista jotain oikeasti hyvänmakuista, josta lihansyöjäkin tykkää.
Mun mielestä Picknicker ja Mild Jumbo on tosi hyviä. Ja Spacebar Chorizo.

JN, lasketaanpa:

Ostohinta 1,3 euroa. Logistiikka per patukka ehkä 20-30 senttiä lisää (kun tilausmäärä jotain tuhatta patukkaa). Ollaan 1,5-1,6 eurossa. Alv syö 2,6 eurosta noin 30 senttiä jolloin tuotteesta jää 2,3 euroa. Katteet menivät tuon erän osalta siihen, että tein tilauksen kaverin kanssa joka tilasi tuotteet jenkeistä britteihin ja brittien tulli pläjäytti 25 % ostohintoihin ja logistiikkaan lisää.
 
Huppe, koska myyn myös joitakin urheiluravinteita ja tunnen Pakkiksen säännöt jätän linkittämättä sivuilleni, mutta firman nimi on Vegetukku ja se on melko helppo löytää hakukoneilla.

Tuotteet joista tässä puhun ovat välipalojen joukossa. Ja tuotteen nimi on välilyönti englanniksi.

Moikka, meinasin jo tilata tuolta protskua, mutta noissahan on aspartaamia ja natriumsakkariini (josta en kyllä tiedä mitä se oikeastaan edes on) mutta käsittääkseni molemmat, tai ainakin aspartaami, keinotekoisia ja ehkä jopa hieman kyseenalaista "mainetta" kantavia makeutusaineita.
 
Minua ei sinänsä kiinnosta seuraavan asian nettohinta mutta:

Autohuoltamoiden tuntiveloitukset ovat mielestäni olleet aina aivan poskettomia, ja nousevat vaan koko ajan. Viimeksi taisi tuntiveloitus olla 109€. Melko kallista.
-Työkulut sivukuluineen lienevät 30 luokkaa. Vehkeet ja tilat siihen päälle sitten ainakin. Vrt. kuskillisen kuorma-auton taksa, joka on n30-40€. Palkka kuskille suunnilleen sama ja päälle auto ja poltoaine?

Ajatuksia?
 
Back
Ylös Bottom