Netti-imurointi muuttuu lainvastaiseksi

Toivottavasti suomeenkin tulee islannista tutut "vähän" räväkämmät keinot käytöön waretuksen estämiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lyhyesti. Polliisit ja tekijänoikeus-järjestöt kävivät hakemassa warettajilta koneet pois.
Ja taisi jokunen päästä vielä putkaankin.

Tossa joku sano että ei kiinnosta paskalla kuvalla ja äänellä ladatut leffat.Itellä ainaki hyvä kuvanlaatu ja äänetkin.Ja sitäpaitsi sieltä saa suoraan dvd leffoja jota voit sitten poltella dvd:lle,joho tulee ne äänet jotka on "aidossa" dvd:ssä.Ja lähes sama kuvanlaatu.Normaali ihminen ei edes erota onko kaupasta ostettu dvd vai itse poltettu, siis kuvan- ja äänenlaadun puolesta.
Itse kanssa waretan ja tuun warettamaan.On oma pieni hubikin dc:sessä.

Ne jotka ei wareta on vaa kateellisia ku niillä on 56k modeemi yhteys :david: no ei..

On se muuten hyvä juttu että noita elokuvia mainostetaan telkkarissa, jopa noilla kansainvälisilläkin kanavilla! Näkee aina suurin piirtein mitä leffoja haluaa imuttaa (dvd-laadulla) jo ennen kuin ne on Suomen teattereissa. Muijan kansa voi sitten hyvällä omatunnolla käydä leffassa pari kertaa vuodessa...

Täytyy kuitenkin häpeäkseni myöntää, etten ole ostanut musiikkituotantoa suomalaisesta kaupasta muutamaan vuoteen, vaikka kuulun Gramexiin :D

eli mitä tuo sitte käytännössä meinaa, onko se sama kun ennenkin eli imuttaa saa ainakin mp3 mutta jos mitään jaat niin muuttuu homma laittomaksi? Voisko joku asiaa valaista joka siitä oikeasti tietää?

Juzzi87 sanoi:
Tossa joku sano että ei kiinnosta paskalla kuvalla ja äänellä ladatut leffat.Itellä ainaki hyvä kuvanlaatu ja äänetkin.Ja sitäpaitsi sieltä saa suoraan dvd leffoja jota voit sitten poltella dvd:lle,joho tulee ne äänet jotka on "aidossa" dvd:ssä.Ja lähes sama kuvanlaatu.Normaali ihminen ei edes erota onko kaupasta ostettu dvd vai itse poltettu, siis kuvan- ja äänenlaadun puolesta.
Itse kanssa waretan ja tuun warettamaan.On oma pieni hubikin dc:sessä.

Ne jotka ei wareta on vaa kateellisia ku niillä on 56k modeemi yhteys :david: no ei..
.

Liitteet

• ela1.jpg
    ela1.jpg
    56,4 KB · Katsottu: 283
...

Viimeksi muokattu:
BitTorrenttia ei voida valvoa ja muutenkin tuntuu siltä että EU:ssa ei voida sallia samanlaisia idioottimaisuuksia mihin Hollywood pyrkii amerikassa.

Binary Data File? Siis mikä pääte?

Minä haen 90% leffoista vuokraamoista ja ostan myös musiikkia kaupasta. Imuroin myös joskus mutta esim jotkut musiikkilevyt vaan pitää omistaa, keräilemisen takia. Leffojen imuroinnin kuitenkin ymmärrän kun harvemmin samaa leffaa jaksaa katsoa useampaa kertaa niin olis vähän turha ostos, siks en ostakaan elokuvia koskaan.

Kyseessä on siis IMAGE (siis "kuva" esim. jostain CDstä, jonka sitten lataat virtuaaliseen cd asemaan(daemon tools, alcohol 120%) tai poltat CDlle.) tiedosto. .BIN vaatii kaverikseen .CUE tiedoston. Jos .CUE puuttuu niin ainakin alchol 120% osaa muistaakseni tuollaisen tehdä itse, daemon tools ei taida osata. Voit myös hakea jonkin toisen cue tiedoston ja käýttää sitä about suoraan(vaihdat nimen), notepadilla voi muokata jos tarvis, yleensä tuokin keino toimii.

bfr sanoi:
Kyseessä on siis IMAGE (siis "kuva" esim. jostain CDstä, jonka sitten lataat virtuaaliseen cd asemaan(daemon tools, alcohol 120%) tai poltat CDlle.) tiedosto. .BIN vaatii kaverikseen .CUE tiedoston. Jos .CUE puuttuu niin ainakin alchol 120% osaa muistaakseni tuollaisen tehdä itse, daemon tools ei taida osata. Voit myös hakea jonkin toisen cue tiedoston ja käýttää sitä about suoraan(vaihdat nimen), notepadilla voi muokata jos tarvis, yleensä tuokin keino toimii.

Daemonissa ei tarvi olla tota .cuee. Riittää pelkkä .bin.

protsku sanoi:
BitTorrenttia ei voida valvoa...
Perusteletko hieman, miksi BitTorrentia ei voitaisi valvoa? Tarkoitan siis, että kai siinä pystyy ihan yhtä hyvin saamaan jonkun lataamaansa tiedostoa jakavan käyttäjän IP-osoitteen selville, kuin muidenkin ohjelmien kanssa. Ei kai käyttäjän tunnistukseen muuta tarvita?

Jylli81 sanoi:
Perusteletko hieman, miksi BitTorrentia ei voitaisi valvoa?

No, algoritmi jakaa yhteyksiä satunnaisesti niin että imuroitaessa tiedostoa X koneilta ABCDE tehdään samanaikaisesti uploadia koneille FGHIJ. BitTorrentin käyttäjä ei valitse näitä yhteyksiä itse vaan se hoituu algoritmin toimesta. Koneet voivat myös sijaita täysin satunnaisesti eri puolilla maailmaa. On siis täysin mahdotonta lähteä syyttämään käyttäjää C siitä että hän on vartta vasten jakanut tiedostoa X käyttäjälle J koska asia ei ole näin.

Niin kauan kun Suprnovan kaltaisilla saiteilla lukee "For educational purposes only" en näe BitTorrentin käytössä mitään ongelmia. Luotan myös siihen että EU:n lainsäädäntöelimet eivät lähde Hollywoodin mediamogulien järjettömyyksiin mukaan ja muistaakseni Napsterista on jo oikeuden ennakkopäätös - P2P ei johtanut oikeustoimiin tavallisia käyttäjiä vastaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom