neste/turvotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hugo
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
tällainen kysymys naisille!eli paljonko voi lihasmassaa tulla aloittelijalle salitreenaajalle 2-4kk aikana.geenit ovat otolliset suureen lihas kasvuun.ja kuinka treenaaminen yleensä vaikuttaa kroppaan(kerääntyykö nestettä eli paino nousee)?siskoni laihdutta(ylipainoinen yli100kg) ja käy salilla,kävelee reippaita lenkkejä,työ raskasta ja ruokavalio on kohdallaan(painonvartijat) ja noudattaa myös,mutta paino ei paljon tipu!!!Tosin sen mitä olen häntä nähnyt
niin tulosta kyllä on syntynyt kiinteytynyt jne.mutta miksi paino ei tipu??ukoilla kun kroppa pelaa eri tsydeemillä päätin kysyä oikealta sukupuolelta!sais lohduttaa sitä ettei into lopu.on tuloksia toki tullut myös painon tiputuksessa mutta työn määrään nähden niukasti.paino tippunu alkuvuodesta kait jotain 5-8kg mutta posket jo lommollaan.salilla kolmasti vko ja kovaa 3*8 systeemillä perusliikkeitä prässi,penkki,taljat...eli mikä mättää?kun paino kuulema vois tippuu jotain kilo per vko mutta kun ei!!!!vai pitääkö vaan :whip: lujempaa?
mua sen terveys huoletta kun olen pikkuveli ja on paljon kuitattavaa lapsuudesta joten ettei aika loppus kesken niin pitäs saada siskokulta kuntoon.toki neuvot ja ohjeetkin kelpaa harjoitteluun!!

hugo sanoi:
ruokavalio on kohdallaan(painonvartijat)

Itsekin joskus Painonvartijoissa käyneenä voisin sanoa, että aika metsään mennään ruokavalion suhteen, mikäli niillä ohjeilla laihduttelee. Mutta tämä on vain minun mielipiteeni...

Suosittelisin 3*8 systeemin vaihtamista 3*12-15 ja vastaavasti painojen vähentämistä, mikäli kiinteytyminen ja painon laskeminen ovat ensisijaisia tavoitteita. Luullakseni myös stressi ja kiire heikentää "työn" tehoja: ei saa painon laskemisestakaan liikaa ottaa paineita, sillä "hitaasti parempaa tulee"! Eli en suosittelis lujempaa harjoittelua - pikimminkin päinvastoin. Ruokavalioon en ota kantaa, sillä en tiedä painonvartjoista mitään, mutta olen kuullut paljon Sakaelinkin esittämiä mielipiteitä...:?

Eikös painonvartijat = syö mitä tahansa paskaa kunhan vain päiväkalorit, joita lasketaan siten että erilaiset ruoat on pisteytetty, eivät ylity. Eli aivan perseestä, voi esim syödä pelkästään karkkia kunhan siitä ei tule liikaa pisteitä.

Juu, en ole nainen, enkä ole ikinä ollut ylipainoinen, mutta..
Olen kerran lukaissut ne painonvartijoiden taulukot läpi. Kyllähän niillä pitäisi painon tippua, mutta ongelmana on juuri se, että painoa lähtee kovin herkästi myös lihaksen muodossa, kun mitään ravintoarvoja ei painoteta. Kalorimääristä en tiedä painonvartijoiden dieetillä, kun en niitä laskenut, mutta vaikuttivat järjettömän pieniltä. Toisaalta joitakin ruokia sai syödä vapaasti niin paljon kuin huvittaa.

Jos siskosi paino ei tipu, niin kannattaa jättää hetkeksi painonvartijoiden taulukko hieman sivumpaan ja laskea itse ne kalorit. Ja kannattaa myös katsoa, ettei dieetillä huijaa itseään, niin kuin kovin helposti joillekin ihmisille käy (Puolikkaista kekseistä kalorit valuvat pois, suklaa ei ole herkku vaan mauste tai väriaine...). Eli pyydä siskoasi listaamaan edes muutaman päivän ajaksi kutakuinkin kaikki syömisensä niin tarkkaan kuin mahdollista. Laskekaa vaikka yhdessä niistä kalorit ja verratkaa kulutukseen. Tuon pitäisi selventää jonkin verran. Painon nyt pitäisi kuitenkin tippua, jos oikeasti syö vähemmän kuin kuluttaa.

Kannattaa myös kiinnittää huomiota hiukan siihen proteiinin saantiin vaikkapa raejuuston tai rahkan muodossa. Jos proteiinia tulee riittävästi, niin lihasta ei häviä ihan niin helpolla. Lisäksi se rasvakaan ei nyt ole mikään viimeiseen asti vältettävä juttu, sillä sitäkin tarvitaan, jotta elimistö voi toimia kunnolla ja paino pudota. Jos minimi rasvoilla kuitenkin mennään, niin kannattaa katsoa, että se tulee hyvistä lähteistä, kuten rypsiöljy, oliiviöljy ja kala.

Toisaalta, vaikkei paino niin paljoa tippuisi, mutta tulokset ovat kuitenkin näkyviä, niin ei valttämättä ole aihetta murheeseen. Kannattaa tosiaan seurata muutoksia omassa ulkonäössä. Tälläkin palstalla kuitenkin liikkuu ihmisiä, jotka ovat ylipainoisia, mutta rasvaprosentti on silti erittäin matala. Ja liika kiire ei ole hyvä laihdutuksessa.

hugo sanoi:
paino tippunu alkuvuodesta kait jotain 5-8kg mutta posket jo lommollaan.salilla kolmasti vko ja kovaa 3*8 systeemillä perusliikkeitä prässi,penkki,taljat...eli mikä mättää?kun paino kuulema vois tippuu jotain kilo per vko mutta kun ei!!!!

Eli reilu kilo/kk kuitenkin on se paino tippunut. Ei voi sanoa ettei paino tipu. Kilo viikossa taitaa olla aika epärealistinen tavoite.

Punttitreenin kehoittaisin pitämään samana, eli suht lyhyttä sarjaa. Mutta lisäisin tuohon vielä aerobista jos sitä ei nyt ole. Ruokavaliossa saattaisi olla proteiinien ja hiilarien suhteessa parannettavaa.

Iinez sanoi:
Suosittelisin 3*8 systeemin vaihtamista 3*12-15 ja vastaavasti painojen vähentämistä, mikäli kiinteytyminen ja painon laskeminen ovat ensisijaisia tavoitteita.

Mikä helvetin kiinteytyminen ? Lihas kasvaa tai pienenee, se ei kiinteydy.

Noilla pidemmilla sarjoilla taitaa olla tarkoitus energian kulutuksen lisaaminen, muuta jarkevaa syyta en keksi tuollaisten pitkien sarjojen suosimiseen laihdutettaessa. Kiinteytyminen kuitenkin tarkoittaa rasvaprosentin pienenemista ja lihasmassan lisaantymista. Mun mielesta nuo 8 toiston sarjat on ihan ok, koska lihasmassa kuitenkin auttaa painonhallinnassa. Aerobinen liikunta on parempi keino rasvanpoltossa, kuin ylipitkien sarjojen kanssa hosuminen. 12 tai 15 toistoa nyt ei kuitenkaan viela ole ylipitka sarja. Mika nyt parhaalta tuntuu tehda. Kylla nuo painonvartijadieetit kuitenkin sopii aika huonosti minkalaiseen saliharjoitteluun tahansa. Kaikista paras laihtumisen mittari on rasvaprosentti. Jos kerran kroppa nayttaa paremmalta jne. niin en kasita miksi huoleen on aihetta. Proteiinia lisaa ja muuten samaa rataa, niin kylla sita tulosta pikkuhiljaa tulee. :thumbs:

Olettakaamme kiinteytymiseksi lihaskudoksen kasvatus, siihen vaurioita tuottamalla, tahi läskin polttaminen pois lihaksen päältä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Iinez sanoi:
Puhuinko mä lihaksen kiinteytymisestä, hä?

En mä tiedä, puhuitko ? Yhtälailla paskaa koko kiinteytymis termi. Onko liian kovaa realiteettia puhua laihtumisesta ?

Inez sanoi:
Suosittelisin 3*8 systeemin vaihtamista 3*12-15 ja vastaavasti painojen vähentämistä, mikäli kiinteytyminen ja painon laskeminen ovat ensisijaisia tavoitteita.

Perustuuko tämäkin naistenlehtien tarjoamaan informaatioon ? Noilla parilla toistolla ei vaikuteta laihtumiseen. Kannattaa vaan treenata raskaasti dieetillä, ettei lihat ja voimat lähde, eikä todellakaan pienentää painoja.

Ihan ekaksi totean, että vaaka on huono mittari. Ennemmin kannattaa vaikka tutkailla miten vaatteet alkaa jäämään löysiksi, kun kroppa kiinteytyy. Eli kiinteytymisellä tarkoitan tässä sitä, että rasvaa poltetaan järkevällä ruokavaliolla ja liikunnalla, ja tavoitteena on jo olemassa olevan lihasmassan säilyttäminen.

Täytyy kyllä ihmetellä, ettei paino tosiaankaan ole tuon enempää tippunut, koska lähtöpainoa oli kuitenkin noinkin reilusti, sillä sitä ei voi kiistää, etteikö Painonvartijoiden ohjeilla laihdu. (PV:n "ruokavalioiden" järkevyys ja terveellisyys onkin sitten taas toinen juttu.) Yleensä kroppa tiputtaa nesteitä pois jo silloin, ruokailut muuttuu säännöllisiksi, ja liikuntamäärä lisääntyy. Eli jo noista alun nesteiden lähtemisestä + rasvojen vähenemisestä paino olis kyllä voinu tippua huomattavasti enemmänkin.

Tosin treenaaminen voi kerätä nestettä kroppaan, ja myös rasvaprosentin aleneminen. Olen kyllä elänyt siinä uskossa, että kroppa alkaa tuottamaan nestettä kadonneen rasvan tilalle naisille vasta "liian" alhaisissa rasva% määrissä. Ja siitä nyt tuskin vielä on kysymys, koska jos olen ymmärtänyt oikein, siskosi painaa nyt kutakuinkin 95kg? Millaisethan lihasmassat siskollasi oikein on, jos painoa on karvan verran alle sata, ja posket on lommollaan? Kuulostaa aika harvinaiselta yhtälöltä. Suosittelen XL-malliksi hakeutumista. Ja tää ei ollut mitään kettuilua.

Noita treenejä ei mun mielestä kyllä tarvii muuttaa, joten se "avain" taitaa löytyä sieltä ruokavalion puolelta. Laitahan siskos syömisiä tulemaan tarkemmin, niin koitetaan porukalla pähkäillä, oisko niissä jotain viilaamista.

Niin, ja toivotan tässä samalla sen sinun siskosi tervetulleeks kanssa Pakkikselle, ja erityisesti punttimimmeihin. Sieltä saa ihan varmasti tukea ja vinkkejä ja tarvittaessa myös :whip:

paikkarit

siis muuta en tiedä kuin että pv:n ohjeilla mennään ruokapuolella.no rauta nousee hienosti mielestäni umpimettästä salille tuleelta vinopenkki tais olla 3*8*35kg,prässi sama syst.120kg,reisiojennus prässin jälkeen 3*8*30kg,talja niskan taakse 35kg puhtaita vetoja noin esimerkiksi en muista kaikkee enkä tiedä kun ei aina olla salilla samaan aikaan.mutta noilla se tempo ihan ekoilla kerroilla ja mielestäni ei pää edes pahemmin punottanut.tuntu mutta ei tappanut!ekakertalaiselle käsittääkseni ihan :worship: suoritus.se sano et joskus aiemmin paikkareilla katos 18kg 15 viikossa pelkällä kävely sillon tällöin liikunnalla.luulen et toi lihasmassan lisääntyminen+neste vaikuttavat tällä hetkellä jokusen kilon pieneen alenemiseen,mutta ajan kanssa se pelastaa operaation onnistumisen näin vakaasti uskon!ei muuta kuin lisää :whip:

ljp sanoi:
En mä tiedä, puhuitko ? Yhtälailla paskaa koko kiinteytymis termi. Onko liian kovaa realiteettia puhua laihtumisesta ?
Kyllä sä tiedät, puhuinko "lihaksen kiinteytymisestä; ehket vain sitä kehtaa myöntää? Siinä olen kanssasi yhtä mieltä, ljp, että ko tapauksessa oikeampi termi olisi "laihduttaminen" - pahoittelen väärää sanavalintaani. Mutta millä termillä kutsuisit minun tavoitteitani, ljp: tarkoitukseni ei ole painon pudottaminen (haluan siis pysyä ns. normaalipainoisena); sen sijaan haluaisin säilyttää olemassaolevat lihakseni, mutta samanaikaisesti päästä vähäisestä rasva-varannostani. Korostan, ettei tarkoituksenani ole painoa, joka tällä hetkellä on siellä normien alarajoilla, pudottaa vaan vähintääkin ylläpitää jo olemassa olevaa lihasmassaa ja voimaa rasva-varastojen kustannuksella. Laihduttaja en ole - pois se minusta. Josko osaisit valaista, mitä termiä minun tapauksessani tulisi käyttää, jos/kun kiinteytymis-termiä ei sovi käyttää.

ljp sanoi:
Perustuuko tämäkin naistenlehtien tarjoamaan informaatioon ? Noilla parilla toistolla ei vaikuteta laihtumiseen. Kannattaa vaan treenata raskaasti dieetillä, ettei lihat ja voimat lähde, eikä todellakaan pienentää painoja.
On totta, että hyvä lihaskunto kuluttaa huomattavasti enemmän kuin matalasykkeisempi urheilu, mutta voimajarjoittelu lisää myös ruokahalua. Tietynlainen harjoittelu sopii toiselle joka ei taas toiselle sovi ollenkaan. Itse olen huomannut dietatessa (joskus kun kuningasidea saa otteen... :rolleyes: ) että väistämättä tehokkuus kärsii ja tuolloin mieluummin teen em pitempiä sarjoja, kuitenkin sellaisilla painoilla kuin juuri ja juuri jaksan.

P.S. Mielipiteiden jakaminen on aina hauskaa ja vastakommenttia otetaan vastaan iloisesti :D

vilma-liina

Siis mitääh? Tuottaako kroppa nestettä jos laihtuu "liikaa"?? Mihin tämä perustuu?

hmm... mä en osaa käyttää tota quote-hommelia :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom