Navy Seals -ohjelmasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja I.A.K
  • Aloitettu Aloitettu
Olen päättänyt aloittaa kyseisen ohjelman

http://www.pytlik.com/escape/navyseals2.html

ja olisin kiinnostunut kuulemaan ohjelman läpi käyneiden mielipiteitä.
Vastasiko ohjelma odotuksianne ynnä muuta.
Oma tavoitteeni ohjelmalta on luoda hyvä tai oikeastaan erinomainen pohjakunto jonka jälkeen vosin aloittaa raudan pumppaamisen täydellä teholla.

Joo vaikuttais ihan mielenkiintoiselta ohjelmalta, voisi alkaa itsekkin noudattamaan kyseistä ohjelmaa, kun vain sais itsensä vielä lenkkipolulle...

Category II alkaa näyttää jo aika kovalta. Kyllä toi menee jos on aikaa ja motivaatiota. Category II loppuvaiheessa alkaa jo toi lihaskuntokin olla ihan kiitettävää luokkaa, juoksu- ja uintikunnosta puhumattakaan.

Kyllä sä ton suoritettuas oot semmosessa kunnossa ettei rautojen nostelu peruskunnosta jää kiinni!

tarttis kyllä saada melkeen joku kaveriks tämän ohjelaman noudattaakseen..
näyttää aika yksinkertaselta mutta kehitys on varmaan taattua.. ainakin uskoisin niin.

ojentajat voi olla lopuks aika puutunu kun tekee punnerruksii aluksi 20*20 ja sit viel
dippi 20*15

mishän noi meripojat juoksee... ton uinti jutun kyl ymmärtää!!

Vedin toissa kesänä läpi tuon ykkösosion ja kyllä siinä jo kunto kasvoi kovasti. Ennen tuota itellä oli ollut 3v tauko säännöllisestä treenauksesta.
Cooper 3200 ja puolustusvoimien lihaskuntotestissä kaikista kiitettävät. (henkilökunnalla tiukemmat rajat kuin varusmiehillä)
Ilman kaveria tuota on vittumainen vetää, mutta kaverin kans treeni maistui hyvin.
Kakkososiota en ehtinyt aloittaa kun treenausolosuhteet muuttuivat, mutta tuo 2.osio näyttää kyllä pirun kovalta.

Wessel sanoi:
mishän noi meripojat juoksee... ton uinti jutun kyl ymmärtää!!

Korjatkaa jos olen väärässä mutta SEAL= SEa, Air, Land (?)

No, enivei, ne pojat vetää sukellusten ohella suksilla umpihangessa, juosten viidakossa ja varjolla taivaalla. Eli ei ne mitään pelkkiä sukeltajia ole... Joten juoksuakin pitää reenata!

Jos ei tavoitteet ole esim Merivoimien Sukeltajakurssi niin en nae paljon jarkea noin kokonaisvaltaiseen ohjelmaa sitoutumiseen.

Vuonna 98 lusin sukeltajakurssin ja harjoittelu siella oli jotakuinkin kyseisen ohjelman hengen mukaista.

Aamulenkki 30-45min, juoksua seka tv etta intervalleja, joskus lihaskuntoa.
Iltapaivan alkuun kuntopiiri 45-60min, paljon vatsaa ja punneruksia.
Loppuiltapaiva altaassa, 2-3h, paljon uintia ja sukeltelua, osalle palauttavaa mutta mulle raskasta.

Toi oli ns allaskausi, kestaa aprox nelja viikkoa, meilla kesti viela muutaman enemman. Sen jalkeen tulee avovesikausi ja kuormituksen laatu hiukka muuttuu, pp aerobisessa ja palauttavassa liikunnassa sukeltamisesta johtuvan typpiylijaaman tuulettamiseksi.

Kokonaiskuormitus oli valtava, leposyke huitoi satasen nurkilla. Sunnuntaina kun piti kotoa lahtea taas Upinniemeen, ei itku ollut kaukana.

Mutta nyt voin kantaa siipia rinnassa :)

BTW Sukeltajakurssi on Puolutusvoimien ainioa erikoisjoukko, koska vaatimustasoa ei ole laskettu vastaamaan naisten suorituskykya ja sen vuoksi yksikaan nainen ei ole sita lapaissyt!

Recyclist sanoi:
Jos ei tavoitteet ole esim Merivoimien Sukeltajakurssi niin en nae paljon jarkea noin kokonaisvaltaiseen ohjelmaa sitoutumiseen.

...

Mutta nyt voin kantaa siipia rinnassa :)

BTW Sukeltajakurssi on Puolutusvoimien ainioa erikoisjoukko, koska vaatimustasoa ei ole laskettu vastaamaan naisten suorituskykya ja sen vuoksi yksikaan nainen ei ole sita lapaissyt!

Olen Obnäsissä tuota sukeltajien touhua sivusta seurannut (käy kaupassa, ostaa hatun, nostaa sitä).

kuulostaa aika härskiltä tehä 1200 etunojaa/vko ja 1500situppia jne.. taitaa olla toi 2kategoria ainakin lopussa aika täyspäivähommaa ja paino ton jälkeen joku 57,5kg mutta itteenikin kiinnostaa kokeilla millä viikolla kone hyytyis! :urjo:

Recyclist sanoi:

Vuonna 98 lusin sukeltajakurssin ja harjoittelu siella oli jotakuinkin kyseisen ohjelman hengen mukaista.

Kurssin sisältö ja harjoitukset juontavat siksi juurensa SEAL:sta koska kurssin entinen johtaja on ainoa pohjoismainen sotilas joka on Navy Seals kurssin läpäissyt. Miehen tavanneena en asiaa ihmettele, harvinaisen kova äijä joka ei paljoa jutuilla leveile. Kaikki SUK:n käyneet varmasti tietävät kenestä on kyse.

Itselläkin olisi tarkoitus aloittaa kyseinen treeniohjelma, mutta voisi olla ihan hyvä jos alku aikoina lisäisi tuohon vielä n.1h kestävän palauttavan kävelyn. Monet ovat puhuneet että palauttava harjoitus olisi yhtä tärkeä, kuin mikä muu tahansa harjoitus. No tiedä sitten... Treenatkaahan kovaa :whip:

- Wikke

Itse olen vetäny tuota sealohjelmaa ja olen viikolla 3. Tavoitteena ois saada kova kondis sukeltajien testeihin lokakuussa ja ljk:n testeihin ens vuonna (olin jo kerran siellä). Tähän mennessä kaikki on mennyt ihan ok paitsi, että punnerrukset alkaa tekee tiukkaa, kun pitäis noi lihassarjat vetää kaikki putkeen.

halooo sanoi:
Tavoitteena ois saada kova kondis sukeltajien testeihin lokakuussa ja ljk:n testeihin ens vuonna (olin jo kerran siellä)

Täysin sama juttu täällä! Ite vaan treenaan ite tekemällä ohjelmalla.

Tuleeko ne kaikki sarjat tehdä ilman taukoa vai ainoastaan 1x punnerrukset 1x vatsat 1x leuat ja pitää sitten tauko ja sama uudestaan neljä kertaa paitsi leuat kolmesti.

Eiku ne pitää KAIKKI tehä putkeen esim. ku oot saanu leuat loppuun ni heti alusta. Mä vedän noi silleen et vatsat vedän punnerrusten jälkeen vähän hitaammin että ehtii palautua

Back
Ylös Bottom