Navy Seals -ohjelmasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja I.A.K
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Disabled sanoi:
Sellanen hiekkalaatikko tuo normaali armeija on nykyään, siellä tehdään pojista vaan vähän paskempi kuntoisia poikia.

Silti se on nykyään toisille liian kova paikka. Suosittelen käymään sen varusmiespalveluksen ennen kuin rupeat arvostelemaan sitä hiekkalaatikoksi, koska et tiedä siitä paskaakaan, kuten en minäkään, koska omasta varusmiespalveluksestani on melkein 10 vuotta aikaa.

Ai, että kaikkea pitää kokeilla ensin itse ennenkuin voi lausua siitä mielipiteensä? Toisten kokemukset ovat täysin todellisuudesta irrallisia?

Taidanpa lähteä tänään Venälälle huoriin, tykittää heroiinia suoneen ja ampua pari katulasta Moskovassa... Sulla ei luulisi olevan siihen mitään sanottavaa, ethän ole itse kokeillut samaa, vai kuinka?

Viimeksi muokattu:
Disabled sanoi:
Ai, että kaikkea pitää kokeilla ensin itse ennenkuin voi lausua siitä mielipiteensä? Toisten kokemukset ovat täysin todellisuudesta irrallisia?

Harvemmin toisten mielipiteet varusmiespalveluksesta ainakaan objektiivisia ovat, enkä todellakaan voi ymmärtää että miten voisit sanoa mielipiteesi varusmiespalveluksen kovuudesta, jos sinulla ei ole siitä mitään kokemusta.
Sitäpaitsi mielipiteesi halveeraa niitä, jotka ovat varusmiespalveluksen jo käyneet ja suorittaneet näin velvollisuutensa, sinulla se on vielä tekemättä. Voipi olla että pääsi ei edes kestä siellä leikkikoulussa. ;)
Älä turhaan vedä hernettä nenään, minua vaan vituttaa lueskella pakkotoistossa, susi1:ssä ja koalitiossa 16-19 vuotiaiden äijien juttuja siitä miten kaikki muu kuin "erikoisjoukko"-koulutus (johon Suomella ei oikeastaan ole edes resursseja) on puolustusvoimissa paskaa ja ihan suffelia.

Voihan se olla että koulutus on keventynyt huomattavasti viime aikoina, ainakin näin "kapiainen" väitti susi1:ssä ja eräät kantahenkilökuntaan kuuluvat tuttuni ovat kertoneet samaa, mutta samalla koulutus on kuulemma monella tapaa järkevöitynyt. Nykyään eivät kouluttajat taida ampua varusveijareille "niskalakauksia" räkäpäillä, esimerkiksi tällaisessa toiminnassa ei ole mitään järkeä, joten ehkä on hyvä ettei sitä, eikä muutakaan ylimääräistä (edes hikoilua :D) enää harrasteta.

Nojuu, taisi tulla vähän kärkevä vastaus. Pahoitteluni siitä :nolo:

Mutta sitä varmaan harva kiistää, etteikö armeija olisi nykyään ainakin fyysisesti melko vaivaton. Henkinen rasitus sitten onkin eri asia... varmaan tuntuu yhtä pahalta kuin esikoulun uusiminen... "a-b-c-d-e-f-g, näin se aapiskissa kävelee..." Poikkeuksetta varusmiespalveluksen käyneet kaverit ovat vain lihoneet ja laiskistuneet intin aikana, mikäli eivät ole menneet edes AUK:n tai RUK:n.

Mutta ehkä mielipiteeni tosiaan muuttuu itse varusmiehenä ollessani ja tuuperrun maahan kilometrin kävelyn jälkeen :)

Olit sinäkin varmasti osaltasi oikeassa, ja anteeksi jos tuli "halveksittua" jo varusmiespalveluksen suorittaineita. :love:

Disabled sanoi:
Mutta sitä varmaan harva kiistää, etteikö armeija olisi nykyään ainakin fyysisesti melko vaivaton. Henkinen rasitus sitten onkin eri asia... varmaan tuntuu yhtä pahalta kuin esikoulun uusiminen... "a-b-c-d-e-f-g, näin se aapiskissa kävelee..." Poikkeuksetta varusmiespalveluksen käyneet kaverit ovat vain lihoneet ja laiskistuneet intin aikana, mikäli eivät ole menneet edes AUK:n tai RUK:n.
Onneksi immolassa ei päässyt käymään niin, vaikka olin jo hyvässä kunnossa sinne mennessäni. Auk:ssa muuten kaikki juoksivat cooperissa vähintään 3000 metriä, joten ei se silloin ainakaan kevyttä ollut, koska jokainen oli usein fyysisestikin paskana. En tiedä nykytilanteesta sielläkään...

Disabled sanoi:
Mutta ehkä mielipiteeni tosiaan muuttuu itse varusmiehenä ollessani ja tuuperrun maahan kilometrin kävelyn jälkeen :)
Voi olla ;)

Disabled sanoi:
Olit sinäkin varmasti osaltasi oikeassa, ja anteeksi jos tuli "halveksittua" jo varusmiespalveluksen suorittaineita. :love:

:) saat...
:haart:

Fyysistä rasitusta on monenlaista. Vaikka meillä ei mitään karpaasien happitelttoja tai Chuck Norris total gym experienceä intissä ollutkaan, niin minä ainakin aikanaan koin ainakin jonkinlaiseksi fyysiseksi rasitukseksi myös:

- 30-50 km jalkamarssit täysissä varusteissa.
- 60 km hiihto +2 C uppohangessa rinkan kanssa.
- Polkupyörämarssit (esim. kajaani-oulu ~220 km.)

Joillekin tuo kaikki on toki ihan lepiä ja jokapäiväistä suffelia. Mutta jos ne tekee trikoopuvussa lance armstrong deluxe non-friction polkupyörällä tai sormenpaksuisilla ultra-lite suksilla jotain valmiita _latuja_ pitkin ilman reppua, tetsaria ja asetta. Niin minua ei juuri kiinnosta kys. mielipiteet siitä voiko rasittua fyysisesti ennenkuin kokeilee samaa sa-int välineillä 0-2 tunnin yöunien jälkeen.

Tietysti kaikki riippuu täysin _paikasta_ ja _kouluttajasta_. Joissakin paikoissa kävellään lenkkareissa, ajetaan autolla ampumaradalle, käytetään pakkipusseja, tiskataan tiskiharjalla ja nukutaan öisin. Kyllä meilläkin oli luento varomääräyksistä tms. kerrottiin että luonnonvettäkään ei kuulemma saa juoda ilman keittämistä, kyllä oli nauru herkässä kun vielä edellisen reissun sammakonpoikaset hyppivät suusta.

Toisaalta taas pikkuveli kertoi, että jossain etelä-suomen sotaharjoituksessa Dragsvikin pojat olivat aina syöksyen edenneet telttapatjan kanssa ettei tule turhia kolhuja.

Tämä siis oli II/01 KaiPr EK radistina oloa. Jos sattuu oikea paikka ja kouluttaja niin rasittuu. Jossain LJK:ssa ja sukeltajissa on varmaan 100% mahikset rasitukseen, kun taas normivaruskunnissa pienemmät tsänssit, mutta kuitenkin.

Tuossa ohjelmassa sanotaan "If you have no access to a pool, ride a bicycle for twice as long as you would swim." Eli jos uin vaikka nopeudella 60m/min eli tulisi puolessa tunnissa uituu 1800m, niin tämän korvaisi 3600m pituinen pyörälenkki? Ei kuulosta kovin järkevältä korvaamiselta, koska tuon pyöräilee muutamassa minuutissa.

Tuossa ohjelmassa sanotaan "If you have no access to a pool, ride a bicycle for twice as long as you would swim." Eli jos uin vaikka nopeudella 60m/min eli tulisi puolessa tunnissa uituu 1800m, niin tämän korvaisi 3600m pituinen pyörälenkki? Ei kuulosta kovin järkevältä korvaamiselta, koska tuon pyöräilee muutamassa minuutissa.

Eiköhän tuossa puhuta ajasta, eli jos uintia olisi 30min niin pyöräilet 60min.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom