Navy Seals -ohjelmasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja I.A.K
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
uga sanoi:
Kyllä noin nuorella pitäisi onnistua vuoden parin lykkäys melkein syystä kuin syystä. Se että aikoo hakea LJK:hon on jo ihan ok syy - ainakin kerran. Itse sain lykkäystä kun hain Ilmavoimien teknilliseen kouluun.

Onko fakta? Jos pistän papereihin että edelliset testit meni vituiks, pitäs kokeilla uudestaan niin saan lykkäystä?

H.C sanoi:
Onko fakta? Jos pistän papereihin että edelliset testit meni vituiks, pitäs kokeilla uudestaan niin saan lykkäystä?[/QUO

Soitappa sotilasläänisi esikuntaan ja kysy rohkeasti. Ja saattaisi olla "aiheellista" varmuden vuoksi sanoa, että loukkaannuit testeissä tai etc. Pieni valkoinenvalhe ei haittaa näisä asioissa... :nolo: Samalla kun soitat sinne, voit tilata lykkäyspaperit. Ja voit tietysti pistää sinne, että olet hakemassa keväällä kouluun ja tod.näköisesti pääset ja haluaisit opiskella siellä tammikuuhun asti. You name it. Ei siellä mikään gestapo niitä lappuja tutki.

Halooo: tossa olis yksi juttu raivaajista: Sukeltaja-Smee

Kime76 sanoi:
Mä tunnen pari rajajääkäriä joiden mielestä se homma oli perseestä. Mun mielestä armeijan homma yleensäkin on perseestä. Järki on monesti kaukana siitä touhusta, ei kuitenkaan aina. No olen käynyt palveluksen jälkeen vapaaehtoisesti harjoituksissa ja ne oli ihan asiallisia, paitsi että sielläkin oli kiire odottamaan. Palvelukseni suoritin sodankylässä ja suosittelen sitä kaikille rjk:n, ljk:n, sun muiden vastaavien sijaan.

Kummallista. Kaikki tuntemani rajajääkärit itseni mukaan lukien pitivät kovasti palveluspaikastaan. Itselleni raja oli sopivan fyysinen paikka, jossa esim. marssi kestävyyttä tuli oikein mukavasti ja ulkoilla sai metsässä kyllikseen. :)

Itse olen kanssa hakemassa ensi marraskuussa tuonne taistelusukeltajiin. Uintitestit menee kuin leikkiä vain, samoin nuo sukellusjutut. Esim. tuo, että 50m sukeltamalla saa jo täydet pisteet o kyllä aika pieni vaatimus. Vaikeinta tekee leuoissa, oon 90kg painonen, joten 18 leukaa ois aika työn takana. Olen suunnitellut, että kesällä alan vetämään tota navy seals- ohjelmaa, muokaten siten, että uintiosuudet ovat hieman raskaampia (entisenä kilpauimarina).

Eikös testit ole lokakuussa? Ja ensi vuonna koulutetaan raivaajia?

Joo, ne leuat voi olla 90 kiloselle peini haaste sillä vaikka tekisit leuat 30 sekunnissa niin tangossa pitää silti riippua väh. 1,5 min. Leukoja, leukoja ja lisää leukoja. Sillä se homma hoituu. Eikös sinne ole tavallisesti päässyt semmosella 30 pisteellä? Siellä taitaa kyllä olla hieman tarkemmat nuo lääkärintarkastus & psykologiset kuin Ljk:n testeissä(?)

marlin sanoi:

Joo, ne leuat voi olla 90 kiloselle peini haaste sillä vaikka tekisit leuat 30 sekunnissa niin tangossa pitää silti riippua väh. 1,5 min. Leukoja, leukoja ja lisää leukoja. Sillä se homma hoituu. Eikös sinne ole tavallisesti päässyt semmosella 30 pisteellä? Siellä taitaa kyllä olla hieman tarkemmat nuo lääkärintarkastus & psykologiset kuin Ljk:n testeissä(?)

Laakarintarkastuksista sen verran etta ne on tosiaan tarkemmat kuin muihin paikkoihin, tasta esimerkkina kaverini joka haki pari vuotta sitten sukeltajaksi mutta hylattiin koska veren jonkunaineenenmuistanytmika pitoisuus oli hieman liian suuri, eli asia johon ei voinut vaikuttaa.

Monella myos se painekammiotesti tuottaa vaikeuksia vaikka olisi kuinka hyvassa kunnossa.

marlin sanoi:
H.C sanoi:
[/QUO

Halooo: tossa olis yksi juttu raivaajista: Sukeltaja-Smee

Juu olen katsonut tuota sukeltaja Smeen artikkelia aikaisemminkin, mutta ei siinä ainakaan mitään sanota raivaajien ja aseiden suhteesta. Vituttaa kyllä vähäsen ettei ens vuonna ole taistelusukeltajien vuoro, pitäis varmaan anoa lykkäystä armeijasta ens vuoden kesään, että vois sinnekin hakea ellei utista tule aikaisemmin kutsua

halooo sanoi:
Juu olen katsonut tuota sukeltaja Smeen artikkelia aikaisemminkin, mutta ei siinä ainakaan mitään sanota raivaajien ja aseiden suhteesta. Vituttaa kyllä vähäsen ettei ens vuonna ole taistelusukeltajien vuoro, pitäis varmaan anoa lykkäystä armeijasta ens vuoden kesään, että vois sinnekin hakea ellei utista tule aikaisemmin kutsua

Taytyy muistaa etta raivaajasukeltajat paasevat tutustumaan vaikka minkalaisiin rajahteisiin.....

Mariachi sanoi:
Taytyy muistaa etta raivaajasukeltajat paasevat tutustumaan vaikka minkalaisiin rajahteisiin.....

Saakohan ne minkäänlaista lähitaistelukoulutusta ees. Pitäähän sitä osata tapella jos ne juoksee 30 km minne sattuu

halooo sanoi:
Saakohan ne minkäänlaista lähitaistelukoulutusta ees. Pitäähän sitä osata tapella jos ne juoksee 30 km minne sattuu

Eiköhän siellä lähitaistelun perusteet käydä läpi, mutta eiköhän se pääpaino edelleenkin ole miinojen & esteiden raivaamisessa. Mutta jos uskot rahkeesi riittävän sukeltajiin niin totta kai sä haet sinne?! Ei se Utissakaan ole mitään helikoptereissa killumista ja laskuvarjohyppyjä 24/7.

Marlin taasen on ensi tammikuussa Kouvolassa siinä kunnossa, että perkele :curs: !

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
marlin sanoi:
Eikös sinne ole tavallisesti päässyt semmosella 30 pisteellä?

Ainakin sivujen mukaan 30 pisteellä pääsee sitten eteenpäin, eli lekurille ja psykotesteihin.

Mariachi sanoi:
Monella myos se painekammiotesti tuottaa vaikeuksia vaikka olisi kuinka hyvassa kunnossa.

Mitä tuossa painekammiotestissä käytännössä tehdään? Onko siis kyse vain siitä miten hyvin itse osaa tasata paineet? Sitähän voisi harjotella...

halooo sanoi:
Vituttaa kyllä vähäsen ettei ens vuonna ole taistelusukeltajien vuoro, pitäis varmaan anoa lykkäystä armeijasta ens vuoden kesään, että vois sinnekin hakea ellei utista tule aikaisemmin kutsua

Soittelin Sukeltajille ja kyselin pääsykokeista. Tää tyyppi sano myös että voi olla että tammi 2005 on myös taistelusukeltajakurssi.

...........Ja loppuun kysymys, onko pakkiksen lukijoista kukaan aatellut käväistä tuolla lokakuun testeissä? Itse oon funtsinu että kyllä jotain saumaa olis ainakin lihaskunnon puolesta, ja uintikunnonkin, juoksu kaipaa hiomista. Varsinkin tuo 15km maastomarssi 10kg lisäpainoilla :urjo:

Rock^ sanoi:
Mitä tuossa painekammiotestissä käytännössä tehdään? Onko siis kyse vain siitä miten hyvin itse osaa tasata paineet? Sitähän voisi harjotella....
Porukka laitetaan painekammioon ja painetta muutellaan vastaamaan painetta 51m syvyydessa ja siina sitten katsotaan miten ihmiset reagoi/kayttaytyy yms.

Tuon Laivaston hylkeiden ohjelman aloita varmaan syksyllä. Pitää treenata valmiusjoukkojen kuntotesteihin. Hiukan pitää muokata runkoa sopimaan paremmin omiin vaatimuksiin.

Leuanveto (kiitettävä 14+ kpl) (nyt menee 13 helposti)
- Etunojapunnerrus (kiitettävä n. 30kpl/min) (Nopeutta enemmän vaan)
- Vatsalihas (kiitettävä n. 30kpl/min) (Ei tuota vaikeuksia)
- Selkälihas (kiitettävä n. 60kpl/min). (reenattava hieman)
-Coopper 2600 (lenkkeily vituttaa ja tää tulee olemaan tuskaa)

Suurin vaikeus onkin, että kyseiset liikkeet tehdään melkein peräkkäin, johon en ole tottunut. Onneksi sarjoja pitää tehdä vain 1.

Recyclist sanoi:
Toi oli ns allaskausi, kestaa aprox nelja viikkoa, meilla kesti viela muutaman enemman. Sen jalkeen tulee avovesikausi ja kuormituksen laatu hiukka muuttuu, pp aerobisessa ja palauttavassa liikunnassa sukeltamisesta johtuvan typpiylijaaman tuulettamiseksi.

Kokonaiskuormitus oli valtava, leposyke huitoi satasen nurkilla. Sunnuntaina kun piti kotoa lahtea taas Upinniemeen, ei itku ollut kaukana.

Tervehdys. Voisitko Recyclist kertoa yleisesti ottaen millaista tuolla sukelluskoulutuksessa oli? Olen nimittäin itse harkitsemassa pääsykokeisiin osallistumista... Mitä mil:n sivuilta olen lukenut niin homma vaikuttaa mielestäni todella mielenkiintoiselta, oli se sitten taistelusukeltaja tai raivaajasukeltaja. Jotenkin mulla on sellanenkin käsitys että tuo koulutus ei oo ihan pelkkää hiihtelyä keskellä metsää, vaan siihen on sisällytetty asiallinen paketti nykyaikaista tietotaitoa, ja sitä sitten sovelletaan itse toiminnassa veden alla ja maissakin. Aerobista varmasti tehdään, mutta hommassa tarvitaan myös sitä lyhyempää kestävyyttäkin, mikä saattaisi tehdä paikan hieman otollisemmaksi tällaiselle 90-100kg lihasklöntille :) Tuota en kyllä ymmärrä miten leposykkeesi on voinut olla 100 bpm, ainoa selitykseni on se että olet ollut erittäin pahassa ylikunnossa?

Aiemmissa viesteissäsi valotit hyvin tuota peruskuntokautta, mutta kiinnostaisi tosiaan tietää miten koulutus eteni, eli milloin etenitte laitteiden käyttöön jne... Sukelluksiahan tehdään aika paljon, jostain muistan lukeneeni että jopa 25-30kpl/kk...

Onko tuon koulutuksen äijät muuten jotain huippu-uimareita? Itse en ole uintia kilpailumielessä harrastanut mutta kyllä ihan "hyviä" aikoja on tullut, tekniikkaa pitäisi toki hioa vielä mutta ehkä siellä koulutuksessa sitten viimeistään senkin oppisi :)

Rock^ sanoi:
Tervehdys. Voisitko Recyclist kertoa yleisesti ottaen millaista tuolla sukelluskoulutuksessa oli? Olen nimittäin itse harkitsemassa pääsykokeisiin osallistumista... Mitä mil:n sivuilta olen lukenut niin homma vaikuttaa mielestäni todella mielenkiintoiselta, oli se sitten taistelusukeltaja tai raivaajasukeltaja. Jotenkin mulla on sellanenkin käsitys että tuo koulutus ei oo ihan pelkkää hiihtelyä keskellä metsää, vaan siihen on sisällytetty asiallinen paketti nykyaikaista tietotaitoa, ja sitä sitten sovelletaan itse toiminnassa veden alla ja maissakin. Aerobista varmasti tehdään, mutta hommassa tarvitaan myös sitä lyhyempää kestävyyttäkin, mikä saattaisi tehdä paikan hieman otollisemmaksi tällaiselle 90-100kg lihasklöntille :) Tuota en kyllä ymmärrä miten leposykkeesi on voinut olla 100 bpm, ainoa selitykseni on se että olet ollut erittäin pahassa ylikunnossa?

Aiemmissa viesteissäsi valotit hyvin tuota peruskuntokautta, mutta kiinnostaisi tosiaan tietää miten koulutus eteni, eli milloin etenitte laitteiden käyttöön jne... Sukelluksiahan tehdään aika paljon, jostain muistan lukeneeni että jopa 25-30kpl/kk...

Onko tuon koulutuksen äijät muuten jotain huippu-uimareita? Itse en ole uintia kilpailumielessä harrastanut mutta kyllä ihan "hyviä" aikoja on tullut, tekniikkaa pitäisi toki hioa vielä mutta ehkä siellä koulutuksessa sitten viimeistään senkin oppisi :)

Moikka, sinne vaan. Niinkuin aiemmin sanoin niin kannattaa ottaa kaikki irti palveluksesta.

Itse kun olen opetellut uimaan vasta aikuisialla, olen elava todiste siita etta sisulla voi korvata pienia puutteita muissa ominaisuuksissa. Perusuintitaidot toki tulee olla hanskassa, siella ei ole aikaa opetella. Melko hyva mittari on se paasykoeohjelma (yllatys yllatys). Jos ne uintilajit menee verraten kivutta niin silloin taso on riittava.

Laitteiden kanssa aletaan pelaamaan heti allasjakson alussa. Peruskoulutuskaudella (alokasaika) niihin ei ymmartaakseni perehdyta.

Sukelluksia tulee paljon, mulle tuli ekana vuonna yli sata tuntia laitteilla. Avovesijaksolla voi tulla parikin keikkaa paivassa, riippuen toki vaativuudesta. Esim syvyys, kylmyys, hengityskaasu ja tyon raskaus vaikuttaa typpikertymaan.

Ylikunto oli todellakin akuutti, mun kuntoni ei siis noussut kurssin aikana, vaan pikemminkin toisin pain. Vahvuuteni oli hyva lihaskunto, juoksukunto oli kohtuullinen mutta uinti sakkas. Eli maarallisesti uintia oli tietty eniten ja palauttavaksi tarkoitetut uinnitkin olivat meikalaiselle raskaita.

Oma paino kurssin alussa oli 90 milla olin massakuningas aurausviittojen joukossa. Soi miesta kun oltiin salilla verryttelemassa jumppaa varten ja tein lapamuljautuksen harjanvarrella niin etta kammenet on varrenpaissa ja paikalle tuli uimarikloppi ja naytti miten sen voi tehda kadet yhdessa. Silloin viimeistaan kirkastui etta kumpi tekee altaassa enemman toita.

Kysele vaan lisaa jos viela kaivertaa...

Recyclist sanoi:
Ylikunto oli todellakin akuutti, mun kuntoni ei siis noussut kurssin aikana, vaan pikemminkin toisin pain. Vahvuuteni oli hyva lihaskunto, juoksukunto oli kohtuullinen mutta uinti sakkas. Eli maarallisesti uintia oli tietty eniten ja palauttavaksi tarkoitetut uinnitkin olivat meikalaiselle raskaita.

Oma paino kurssin alussa oli 90.

Ei kuulosta kovinkaan houkuttelevalta olla akuutissa ylikunnossa palvelusaikana, varsinkin jos se on pitkäkestoista niin voipi tulla vaikka rytmihäiriöitä. Kai tuossa koulutuksessa nyt terve järki sentään säilytetään, ja pidetään terveydelliset seikat etusijalla, vai olitko itse poikkeus akuutin ylikuntosi suhteen? Itselläni on kyllä hyvä juoksu-uinti-lihaskunto, mutta ylikunnossa rehkimistä haluaisin välttää. Jotta uintikuntosi hahmottuisi niin mikä oli esimerkiksi 1000metrin aikasi?

Alussa painoit 90kg mutta mitens se painoindeksikäyrä muovautui koulutuksen edetessä? ;) Itse mittasin juuri tänään ja mitat olivat 181cm/98.3kg, toki tarkoituksena on kiristellä todella tiukaksi vaikka 90 kiloon. Lopuista lihoista sitten luovutaan itku silmänkulmassa...ehkä. Ruokaahan tuolla käsittääkseni saa tarpeeksi, eikös ne sukeltajat saa jotain ekstrajugurttejakin :)

Kai tuossa koulutuksessa tehdään muutakin kuin fyysisesti rääkätään itseään? :urjo:

Kiitokset vastauksistasi Recyclist!

Pituutta on 187cm, paino pysyi noin samoissa allasjakson ajan, avovesijaksolla nousi pari kiloa. Mun palautuminen alkoi avovesikaudella. Se oli hienoa aikaa. Laakari tarkastaa viikottain, joten terveytta seurataan. Ylikunto uhkaa jos ei ole hyva uimari. 1000m aikaa en muista nyt, mutta paasykokeista menin lapi heittamalla. Ruokaa saa riittavasti, ekstroja on tarjolla. Ongelmaksi tuli jossain vaiheessa sulaminen, eli lounas ei ehtinyt laskea iltapaivan treeniin mennessa. Siirryttiin sitten maltotankkaukseen parin kaverin kanssa, toimi ihan hyvin.

Riippumatta siita millainen stara on, on koulutus raskasta. Se siina on koko homman juoni, mutta olen elava esimerkki siita etta motivoitunut "tavis" voi parjata.

Mariachi sanoi:
Laakarintarkastuksista sen verran etta ne on tosiaan tarkemmat kuin muihin paikkoihin, tasta esimerkkina kaverini joka haki pari vuotta sitten sukeltajaksi mutta hylattiin koska veren jonkunaineenenmuistanytmika pitoisuus oli hieman liian suuri, eli asia johon ei voinut vaikuttaa.

Käsittääkseni sukeltajakelpoisuustestissä testataan verestä sen glukoosi, ja proteiini-pitoisuudet, sekä ureasta veripitoisuus. Joku se noista sitten oli siis? Sitten tietenkin testitilaisuudessa luultavasti otetaan keuhkoista röntgenit ja sydämen EKG:t, vaikka noita siviilielämässä ei alle 40v ihminen tarvitse sukeltajakelpoisuuteen.

Harmittaa kun noihin ei voi vaikuttaa mitenkään, vaikka hemmo läpäsee muut testit ja jää jostain pienestä pitosuudesta kiinni... Itsekin oon ollu terve kautta ikäni, ellei pieniä korvatulehduksia tms lasketa, mutta söis kyllä miestä jos joku valkuaisainepitosuus olis promillen tuhannesosan yli ohjeisarvosta, ja sen takia joutuis kyseisen kurssin sivuuttamaan :curs:

Itse on myös osallistumassa testeihin lokakuussa... tietysti olettaen, että sinne pääsen.

Uintia koko ikäni harrastaneena, enemmän ja vähemmän tosissaan, tuntuu nuo allastestit aika naurettavan helpoilta... Oon uinut 50m aikaan 26,2 ja sukeltanut 68m, eli eiköhän noista täydet pojot tule. Myös lihaskuntotestit vaikuttaa melko vaivattomilta muutaman vuoden salilla käynnin jälkeen.

Nuo juoksut sitten hiukan huolestuttaakin, etenkin tuo maasto"marssi". Ajattelin alotella tossa elokuun puolivälissä navy seals- ohjelman ja jatkaa sitä sinne lokakuuhun asti.

Mitenköhän tossa erikoisjoukoissa nuo doping- testit? Ma huangia olen käyttänyt laihdutukseen, nyt kun oon treenannut bodausmielessä... voinko käyttää sitä nyt navy sealssinkin aikaan, vai jääkö siitä kiinni/onko se kielletty aine?

Hirvittää vähän myös tuo lääkärintarkistus... Mulla on ollut taipumusta lievään ihottumaan, ei mitenkään pahaan, mutta toivottavasti ei jää siitä kiinni. Veriarvojen olisi syytä olla myös kunnossa perkele.

Mikäli sukeltajien ovi ei aukea, menen armeijan lyhyen kaavan mukaan. Sellanen hiekkalaatikko tuo normaali armeija on nykyään, siellä tehdään pojista vaan vähän paskempi kuntoisia poikia. Paljoa kiinnosta sellainen meno, kunnon rääkkiä sen pitää olla. Näitä näkemyksiä en varmaan kuitenkaan tuo julki psykologin tarkastuksessa.

Nyt uimaan ja salille! Kaikille hyviä treenejä ja nähdään testeissä! :thumbs:

Disabled sanoi:
Mitenköhän tossa erikoisjoukoissa nuo doping- testit? Ma huangia olen käyttänyt laihdutukseen, nyt kun oon treenannut bodausmielessä... voinko käyttää sitä nyt navy sealssinkin aikaan, vai jääkö siitä kiinni/onko se kielletty aine?

En ihmettelisi vaikka huumausaine/dopingaine-testi olisikin. Tosin ei sulla pitäis olla hätää tuon Ma huangin suhteen, katsot vaan ettet vedä sitä viikkoa ennen testejä. Ma Huangin varoaika oli muistaakseni 4-7vrk (korjatkaa joku jos olen väärässä). Siinä tapauksessa sulla saattais olla ongelmia jos oot vetänyt just vaikkapa decaa, se kuitenkin pysyy elimistössä useamman kuukauden... Mikä Ma Huang-tuote sulla on muuten käytössä? Ite oon yrittäny etiskellä noita fat burnereita ja joissain näyttää olevan Ma Huangia, mutta toimivuus onkin eri juttu...

Hirvittää vähän myös tuo lääkärintarkistus... Mulla on ollut taipumusta lievään ihottumaan, ei mitenkään pahaan, mutta toivottavasti ei jää siitä kiinni. Veriarvojen olisi syytä olla myös kunnossa perkele.

Joo, vaikka vetäis täydet pisteet fyysisistä on aina se vaara että painekammiossa hommat kusee tai psykologiset menee männikköön. Jännitystä jännitystä...

Mikäli sukeltajien ovi ei aukea, menen armeijan lyhyen kaavan mukaan. Sellanen hiekkalaatikko tuo normaali armeija on nykyään, siellä tehdään pojista vaan vähän paskempi kuntoisia poikia. Paljoa kiinnosta sellainen meno, kunnon rääkkiä sen pitää olla. Näitä näkemyksiä en varmaan kuitenkaan tuo julki psykologin tarkastuksessa.

Nyt uimaan ja salille! Kaikille hyviä treenejä ja nähdään testeissä! :thumbs:

Jeps kyllä tuo munkin silmissä näyttää huomattavasti paremmalta vaihtoehdolta kuin "tavis"-armeija, mutta eihän sitä koskaan tiedä pääseekö sisään vai ei... Itsensä rääkkääminen terveissä rajoissa on ihan kiwwaa juu mutta sukeltaminen hyisessä Itämeressä 50m syvyydessä kuulostaa houkuttelevammalta :D Raivaajasukeltajat on muutenkin "teknisempiä" sukeltajia kuin taistelusukeltajat, joten itselleni sopisi moinen palveluspaikka vallan mainiosti.

Testeissä nähdään ;)

Suositut

Back
Ylös Bottom