Navy Seal treeni+ normi punttaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Kun tuo inttikin alkaa kohtapuoliin lähestymään ja muutenkin olis kiva saada sitä "toisenlaista" kuntoa, niin olisiko tuo Navyseal kuinka kova idea tähän?
Pienenä sivuhakuna mulla olis tietysti tuo rasvanpoltto+ kiinteytys, mutta pelkään että rasvojen lisäksi lähtee myös patit.

Navy Seal sisältää siis: Juoksua, uintia, punnerrusta,vatsoja,leukoja ja möyhemmin dippejä.

Kävin jo mielessäni, että jos katson tuon olevan mulle hyvä lisäys kesän ohjelmaan, niin tälläistä treenijakoa ajattelin.

klo 8.00 ylös+aamupala
klo 11.00 lenkkiosuus+pumpit (punnerrukset+vatsat+leuat+dipit)
about 12.00 kevyt diettilounas
15.00 välipala (300kcl-500kcl)
17.00 uinti+treenit
about 18.30 palautusjuoma (ei illallista)
20.00 1.iltapala rahkaa+jotain
22.00 2.iltapala munanvalkuaisia 2-4
22.10 nukkumaan

Yhteiskalorit: about 2500kcl-3000kcl n200kcl alas per/viikko.

Mites menis? Eniten askarruttaa, että jaksanko ton uinnin päälle treenejä vai kannattaisko toi uinti heittää muualle? Se kumminkin on niin pirunhyvää treeniä, ja tuo bodaukseenkin potkua.

no mä en ainakaan jaksaisi treenin päälle uinteja. Navy seal ohjelman mukaiset uinnit kun eivät ole aivan mitään vedessä kellumista. Treenin laittaisin ennen uintia, kunnolla mehut irti uinnissa ja sitten palautusjuoma peliin.

Olen itsekin mietiskellyt tuon ohjelman aloittamista ja tuntuu kyllä siltä että kunnon puntille saa aika pitkälti heittää hyvästit. Jo alkujakson loppupuolella tulisi juosta ~6,5 kilometrin lenkki 4x viikossa ja uida 35min 4-5x viikossa (vaihtoehtoisesti yli tunnin fillarilenkki). Näiden jo tässävaiheessa osittain päällekkäin menevien aerotreenien päälle tulee 180 punnerrusta, 180 vatsalihasta ja 30 leukaa 3x viikossa..

Itse olen tehnyt 4 jakoista punttitreeniä 4x viikossa joten sen päälle tulisivat nuo punnerrus/leuka/vatsatreenit joka ainoalle välipäivälle + joka päivä 1-2 aerobista treeniä.. voisi olla jaksamisen kanssa aika hiljaista ja sikäli kun vetäisi sisulla niin ylikunto voisi olla kimpussa nopeammin kun sika limpussa. Damn.

Voi mennä kyllä aika tiukille jos meinasit orjallisesti noudattaa sitä ohjelmaa.Loppua kohden saa tehdä jo ihan tosissaan töitä

Kannattaa sitten pitaa huolta tarpeellisesta lihashuollosta/venyttelysta, koska se lihaskunto-osuus on hyvin yksipuolinen ylakropan suhteen (paljon punnerruksia) ettei tule olkapaa yms. vaivoja...

Voi olla että niveliä särkee, paikat on kankeena ym., jos et oo ennen tehnyt noin rankkoja ohjelmia. Aluks kannattaa ehkä tehdä niin, että tekee vain yhden omapaino-liikkeen per päivä ja pikkuhiljaa ottaa toisen liikkeen mukaan liikkeitä kierrättäen. Uinnin tekisin puntin jälkeen, mut siinäkin kyse on vaan priorisoinnista, kumpaa haluut parantaa?

Paikat voi olla paskana aluks ja saatat rikkoo ittes, mut riskejä täytyy ottaa et kehittyy. Kun pidät pikkusen tauon/kevennät jossain välissä, niin sen jälkee pitäis mennä kevyemmin eli paikat ei kipeytyis ja lihakset oppii varastoimaan hiilaria enemmän ja jänteet ja nivelet vahvistuu...Onko se sit sitä kompensaatioitumista. Whateva!

Edit:
Jos sulla ei oo kesällä muuta kuin vapaata aikaa, niin treenitkin luistaa kummasti ihan erilailla. Ei oo koulua stressaamassa ja saa nukkua 12h yöunia. Arvaappaa vaan parantuuko palautuminen? Totta munassa! Stressitön olo+helvetisti unta+helvetisti ruokaa+lämmin sää+aikaa lihashuollolle =>> Hyvä palautuminen, hyvät tulokset.

Eli 2 treeniä päivässä on kesällä ihan passeli, ja sopii kokemattomallekin (ainakin paremmin kuin talvella, töiden/koulun ohessa)

En oo ihan varma mikä toi sun Seal -treeni on, mutta itelläni on aiheeseen liittyvä kirja, jossa alussa vedetään just tollai niinku kuvailit, mutta siinä on useita eritasoisia ohjelmia, joissa on vielä semmosia 12-viikkosia vaiheita, ja siellä myöhemmin tulee sitten ekaks kokokroppa 2x vko, ja sit myöhemmin jaettuna ylä-ja alakroppatreeneihin... Mutta siihen on tietysti mukautettu noi muut treenit myös...
Esim:
Physical Training Schedule III
Phase 1:
ma: kokovartalopuntti
ti:1 mailin uinti
ke: lyhyt lihaskuntotreeni (siis näitä punnerruksia, vatsoja, leukoja)/2 mailin juoksu/vastaavat intervallijuoksut
to: kokovartalopuntti
pe:4 mailin juoksu
la: pitkä lihaskuntotreeni/ ½ mailin uinti/ vastaavat vedot
su: lepo (!)
Tossa yhessä schedulessa on 3 n. 11viikon vaihetta, vikassa vaiheessa on punttia jo 3 kertaa viikossa, ja noita punnerrusjumppia on vähemmän... Kuitenkin tarkoitus on tietenkin parantaa juoksu- ja uintikuntoa mahd. paljon, koska sitä tuolla tarvitaan eniten. Jos ei heti alusta tee punttia siinä mukana, vaan uskaltaa olla pari kk ilman punttitreeniä, ja nostaa treenin intensiteettiä ohjelman mukaan, niin toi voisi onnistua. Mutta pitää siinä vaiheessa olla sen verran hyvässä kondiksessa toi uinti ja juoksu, ettei niistä mee täysin hajalle pariksi päiväksi...

Zamp sanoi:
no mä en ainakaan jaksaisi treenin päälle uinteja. Navy seal ohjelman mukaiset uinnit kun eivät ole aivan mitään vedessä kellumista. Treenin laittaisin ennen uintia, kunnolla mehut irti uinnissa ja sitten palautusjuoma peliin.

Niin kun tuo lihaskunto-osuus Navyssa ei olisi kuin 3krt viikossa, niin olisiko kova idea tipauttaa tuon 10vkn eli kesäloman ajaksi punttitreenitkin 3krt/viikko? Vois jaksaa paremmin ja sit tulis treenamisesta 1 täysvapaapäivä vaikka ketolla mässypäiväksi :evil: ja masu tykkää... :thumbs:

Minkälainen palautusjuoma ois hyvä ajatellen tota navy seals ohjelmaa? Pitäiskö pistää enemmän proteiinia/hiilaria kun yleensä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika vähän kaloreita vaikka aiotkin pudottaa painoa. Siis jos treenaat monta kertaa päivässä(lenkki, uinti, sali), painat 83kg ja syöt 3000kcal tai alle. Mulla tippui paino jollain 3500kcal vaikka treenasin aerobista 4 kertaa viikkoon ja päälle muutamat kuntopiirit ja punttitreenit. Painoin päälle 85kg.

Muutenkin tuo treenimäärä on aika kova. Varsinkin jos et oo aikasemmin aerobista paljoa harrastanut.

Ei punttia!

Navy SEALseille ja muille erikoisjoukoille ei punttitreeni ole pakollista eikä myöskään suositeltavaa jos ei punnerruksia, vatsoja, leukoja ja dippejä lasketa.

I :haart: special forces

rupeis itteä ainakin vaan vittuttamaan kun vetäis tuommosia määriä punnerruksia...Ennemmin treenaa salilla ja juoksentelee sit muullon jos on pakko.

steven_seagal sanoi:
Navy SEALseille ja muille erikoisjoukoille ei punttitreeni ole pakollista eikä myöskään suositeltavaa jos ei punnerruksia, vatsoja, leukoja ja dippejä lasketa.

Ei nuo ole punttitreeniä, ellei käytä lisäpainoja. Ja kyllä nekin käy salilla, mutta eivät treenaa mitään voima-/rakennus-tyyppistä vaan kestävyystyyppistä treeniä. Ei katsos salitreeni ihan monotonista ja samanlaista ole kaikille.

maxmussel sanoi:
Ei nuo ole punttitreeniä, ellei käytä lisäpainoja. Ja kyllä nekin käy salilla, mutta eivät treenaa mitään voima-/rakennus-tyyppistä vaan kestävyystyyppistä treeniä. Ei katsos salitreeni ihan monotonista ja samanlaista ole kaikille.

Katsos, katsos, olenko niin väittänyt :rolleyes:

Opiskelija sanoi:
Mihinhän tämä väite perustuu?

Veikkaan että gnut ajattelee että rasvanpoltto tuskin jatkuu loputtomiin ketoosilla. Jos oletetaan että kuntoa kohottava hemmo vetäsee vaikka 10 kilsan rajun lenkin, ja kilokaloreita palaa se 1000kcal. Luuleeko opsi että tuo energia kuluisi pelkästään rasvoista, koska maksan ja lihaksen glykogeenit ovat tyhjillään? Jos näin olisi, sitähän voisi ottaa vaikka 2-3h lenkin päivässä niin saisi viikossa samankaltaiset tulokset rasvanpoltossa mitä ihmiset saa neljässä viikossa. Rasvanpoltto ei voi jatkua tehokkaasti loputtomiin vaikka elimistö onkin siinä vaihteella että energia hyödynnetään ensisijaisesti rasvoista. Jossain on oltava se tehokkaan rasvanpolton raja, vaikka ajassa mitattuna sykkeen avulla. Olis mielenkiintoista tietää mikä se raja on.

Sinuna jättäisin ehkä nuo lihaskuntohommelit sikseen ja keskittyisin lähinnä juoksenteluun ja peruspunttaukseen. Lihaskuntotestissä on helppo saada kiitettäviä tuloksia ihan normaalilla kunnollakin, itse sain p-kaudella kaksi kiitettävää tulosta, ja olin aivan rapakunnossa. Juoksu menikin sitten heikommin. Mielestäni salitreenit menevät melkeinpä harakoille, jos revit lepopäivinä itseäsi. Ittellä ainakin kunnon rintatreenin jälkeen punnertamisesta ei meinaa tulla paljon mitään. Tuo Seals-kokeisiin valmistava ohjelma on jo sellaisenaankin todella rankka, ja siihen päälle vielä punttitreeniä niin jestas.

Intissä ei tarvitse muuta, kuin kestävyyttä. Kaikki riippuu Cooperin testin tuloksista, ei siellä katsota juuri ollenkaan mitään muuta.

Opiskelija sanoi:
Mihinhän tämä väite perustuu?
Omaan kokemukseen.

Jos rasvaa haluaa polttaa, niin epäilemättä keto+aerobinen on hyvä asia. Kun kyseessä on aerobisen kunnon kehittäminen, niin mun mielestä pitää olla energinen olo treenatessa. Ketolla ainakin mulla on hieman väsynyt olo, enkä jaksa yhtä pitkäkestoisia ja tehokkaita suorituksia, kuin silloin kun on hiilareita koneessa.

tuotanoin,miten noi sarjat meni noissa punnerruksissa,vatsoissa,dipeissä ja leuoissa ? itellä oli se ohjelma,muttaku meni kone rikki,niin piti ostaa uus kovalevy ja vanhat tiedostot lähti pois,ni ei oo enää sitä ohjelmaa :lol2:

Suositut

Back
Ylös Bottom