Natural or not natural

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Natuna paras!Se on laatulihaa ja se pysyy...Voimatasot roinaajaan voi olla toiset mutta mitä siitä.Eipä tartte pelätä että pumppu leipoo kiinni!!Itsellä ei ole kokemusta edes kaupan hyllyltä löytyvistä tuotteista ja silti pena on 150+...Kyllä tulosta saa parhaiten sillä kun jaksaa vaan vääntää vuodesta toiseen ja uskoa siihen että kyllä tämä kannattaa! :)

olen vahvasti sitä mieltä että vaikka tänään vetäis kuinka vitun kovat treenit tahansa niin seuraavalla kerralla kun pistää vielä pikkusen paremmaks niin jokainen meistä kehittyy ja hyvin vaikka ei mitään lisäjuttuja käyttäiskään ...en nyt tietenkään tarkota etteikö välillä pidä reenata ihan kevyttä palauttavaa kin mut pointtini on et sali touhuissa kun kaikkensa antaa ja enskerralla vielä vähän ennemmänkin niin kyllä rautaa nousee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ei muutaku piikkiä vaa, natuna ei pitkälle mennä.

Jätkä on 19?? ja täysroinaaja vaikka ei ole edes natuna kerinnyt kummempaa kehitystä saada, niin heti vaan piikit ja tabut käyttöön.
Eikö olisi kannattanut ensin vaikka 6 vuotta katsoa mihin pääsee ilman niitä. Vittu mikä pässi 19 vuotias ja täysin koukussa.
Onko hienoa kun roinaamalla olet saavuttanut tavoitteesi, päässyt ovelle portsariksi jee kannatti vetää, nyt oon kova horkka bode.

Tähän vain kommentiksi että luin tuolta roinapuolelta mitä kaikkea olet jo kerkinyt vetämään...

Sori ois pitäny laittaa perään :rolleyes:;) Edit. Mistäs sä mun kehityksen olet nähnyt

Sori sullekin että vähän räjähdin, mutta en toivo että jokainen kakara täällä alkaa vetää heti horkkuja koska natuna ei voi saada voimaa tai lihasta.
Ei 19 vuotiaana voi millään olla siinä vaiheessa että kehitys ilman lääkkeitä olisi lopussa ja vain aineilla saisi sitä jatkettua.
19 vuotiaana ei voimalulajeissa olla edes vielä siinä iässä jossa voiman kehitys olisi parasta mahdollista. Olisit varmasti muutaman vuoden kuluessa ylittänyt muutenkin nykyisen treenitasosi. Ainoa mahdollisuus että 19 ei kehittyisi jatkuvasti näissä lajeissa olisi luontainen todella alhainen testotaso ja pelkastään punaisia kestaviä lihassoluja omaavan genetiikka.

Itse olen 48 vuotias ukko ja taas 3 vuoden totaalitauon jälkeen puntti kulkee kuin häkä. Valilla tietysti tulee jumeja ja pitää ottaa muutama viikko kevyemmin mutta syömällä tulokset nousevat ja voihan niitä läskejä sitten keväällä kiristellä, joka tapauksessa lihas muistaa mihin bulkilla päästiin ja sama lihasmassa on sitten kesän mittaan saavutettavissa uudelleen varovaisilla + kaloreilla ilman niitä offseasonin jenkkakahvoja.

Kauankos jaksoit treenata natuna, menikö edes puoli vuotta?

Paljon on keskustelua herättänyt tämä aihe. Edelliseen postaukseen viitaten, en kyllä allekirjoita tuota: "19 vuotiaana ei voimalulajeissa olla edes vielä siinä iässä jossa voiman kehitys olisi parasta mahdollista. Olisit varmasti muutaman vuoden kuluessa ylittänyt muutenkin nykyisen treenitasosi."

Luulisi siinä parinkympin tietämillä natikkana nimenomaan kehityksen olevan parhaimmillaan, kun hormoonitasot ovat luontaisesti korkeimmillaan siinä 20-25v iässä. Ja jos on nähnyt mitä horkalla voi saada muutamassa vuodessa aikaan, ei koskaan edes ideaalitilanteessa sillä n.15v nousujohteisella treenillä (15v->30v) naturaalina pääse samaan. Voimaa voi naturaalinakin kehittää hyvin, mutta muskelia huonommin jos vertaa dropittajiin. Itse tunnen 2 dropittajaa, ja kyllä ne salilla erottuu naturaaleista niin kropan kuin voiman perusteella. Siltäkin salilta löytyy kuitenkin meitä naturaaleja moneen lähtöön, ja on pitkään treenanneita kuin aloittelijoitakin.

Suurinosa täällä kirjoittavista on naturaaleja. Tuskin kuitenkaan kannattaa liian voimakkaasti tehdä tästä mitään tappelua, joillekin riittää naturaalitreenaus, joillain on tavoitteet sitten korkeammalla, oma valinta.

Archey on oikeassa. Aluksikin, tästä on ihan tutkimustietoa: Alle kolmekymppinen ei pysty hahmottamaan elämäänsä yli kolmea vuotta eteenpäin. Siksi ei kannata tuossa iässä tehdä päätöksiä, jotka pilaavat loppuelämän terveyden.

Toisekseen, vaikka itsekin ihailen isoja ja kireitä miehiä, onko sellainen ulkomuoto menetetyn terveyden arvoista? Ammattilaiskehonrakennuksessakin on todella surkeita tarinoita, iso osa kehonrakentajista menettää lähes kaiken. Parit poset parrasvaloissa ja sen jälkeen dialyysikoneeseen, tosin heikomman terveydenhuollon maissa - jos sellaisia vielä jostain löytyy - jälkimmäisen sijaan voi kävellä suoraan hautaan.

Paljon on keskustelua herättänyt tämä aihe. Edelliseen postaukseen viitaten, en kyllä allekirjoita tuota: "19 vuotiaana ei voimalulajeissa olla edes vielä siinä iässä jossa voiman kehitys olisi parasta mahdollista. Olisit varmasti muutaman vuoden kuluessa ylittänyt muutenkin nykyisen treenitasosi."

Luulisi siinä parinkympin tietämillä natikkana nimenomaan kehityksen olevan parhaimmillaan, kun hormoonitasot ovat luontaisesti korkeimmillaan siinä 20-25v iässä. Ja jos on nähnyt mitä horkalla voi saada muutamassa vuodessa aikaan, ei koskaan edes ideaalitilanteessa sillä n.15v nousujohteisella treenillä (15v->30v) naturaalina pääse samaan. Voimaa voi naturaalinakin kehittää hyvin, mutta muskelia huonommin jos vertaa dropittajiin. Itse tunnen 2 dropittajaa, ja kyllä ne salilla erottuu naturaaleista niin kropan kuin voiman perusteella. Siltäkin salilta löytyy kuitenkin meitä naturaaleja moneen lähtöön, ja on pitkään treenanneita kuin aloittelijoitakin.

Suurinosa täällä kirjoittavista on naturaaleja. Tuskin kuitenkaan kannattaa liian voimakkaasti tehdä tästä mitään tappelua, joillekin riittää naturaalitreenaus, joillain on tavoitteet sitten korkeammalla, oma valinta.
Myös voimapiirissä on yleistä kohtuu nuorella ikää tulleet sydänkohtaukset ainakin tuolla maailmalla.
Sigmarsson,Jesse Marund,Johnny Perry ja muutama muu.
Munuaisia on sitten mennyt meidän muutamalta huippu rakentajalta, toki ne on aina syntymävikoja:jahas:
Onhan se aika rääkkiä kropalle kun tuonne huipulle yritetään.

Tuo on kyllä totta. Mutta monella dropittajalla tuntuu olevan semmonen asenne, että jo 35-vuotiaana joutaa hautaan. Jos elämä pyörii sen kehonrakennuksen ympärillä, niin siinäkait se elämänsisältö sitten on: punttia ja horkkaa. Omasta mielestäni kyllä kun puhutaan harrastelijoista, jotka eivät itseään elätä sillä urheilulla, on aika outoa ja idioottimaista sotkeentua lääkkeisiin.

Kaikki ei tule 200kg tai edes 160kg penkkaamaan naturaalina, vaikka kuinka selittelisi että kyllä se nousee kun vielä 20v tässä hinkkaan punttia(jos ei syö itseään 140kg norsuksi, sillon varmaan nuo raudat nousee jokaiselta).

Joo,kaikki eivät natuna,eivätkä edes roinan avulla tule koskaan nostamaan penkiltä raakana sitä 200kg tai edes 160kg...(vain penkkipaita voi pelastaa näin nöyryyttävältä kohtalolta;))

Muitakin rajoituksia on.Kaikki eivät saa sitä kehonpainoaan nousemaan sinne 140kg ja + lukemiin - oli pelissä roinat tai ei,ja vaikka kehonpainon saisikin nousemaan niin ylös,niin siitä ei automaattisesti seuraa,että 160kg tulisi (kaikilta) raakana,vaikka tosissaan treenaisi ja yrittäisi - 200kg penkkituloksesta puhumattakaan!

Jos natu- tai roinatreenaaja haluaa maksimoida voiman ja lihasmassan kehityksensä,niin runsas pluskalorisyöminen on avainsana.Ja jos kaikki on tehty oikein,niin lopputulos määräytyy geeniperimän mukaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yksi asia mikä minusta myöskin on hämmästyttävää, vain harva pakkisfoorumilaisista tai myöskään käymilläni kuntosaleilla treenaa edes viimeistä sarjaa failureen asti.
Suurin osa tuntuu treenaavan voimapainotteisesti ja kaksi tai jopa yksijakoisilla, vaikka arvostettu voimailugurumme Jto täällä kirjoittaa että aloittelijoiden pitäisi treenata bodytyylisesti lihasta ensin joitakin vuosia pohjan luomiseksi voimanhankintaan. No kun katselee body videoita Pumping Iron:sta lähtien tuntuu että paras tapa kasvattaa lihasta on vetää ainakin joka liikkeen viimeinen sarja failureen eli loppuun asti. Toisaalta jos ei "palauttavia" lääkkeitä ei käytetä, miksi ei sitten treenata 3-5 jakoisilla että lihas kerkiää palautua luonnollisesti ja sarjat saadaan vedettyä loppuun asti.

En ole juurikaan nähnyt kuntosaleilla niitä jotka treenaisivat kovaa, onko se jotenkin häpeällistä että trikoot kastuvat hiestä ja hampaita kiristellen vedetään treenit tosissaan. Kun vedän itse käsitreenit parilla perusvoimasarjalla + 14-16 supersarjalla ja kovaa niin että t-paita on selästä märkänä porukka kattelee kuin alienia.

Kyllä oli yli puolivuotta ennen ekaa ja mahd. vikaa nappikuuria. Edit, mainittakoon että kyseessähän oli ulkomailta tilattuja siellä laillisia prohormoneja, eli ei tässä missään testokoukussa olla :d

Kyllä oli yli puolivuotta ennen ekaa ja mahd. vikaa nappikuuria. Edit, mainittakoon että kyseessähän oli ulkomailta tilattuja siellä laillisia prohormoneja, eli ei tässä missään testokoukussa olla :d

Siis tajusinko oikein, että sä otit kuurin PUOLEN vuoden natutreenin jälkeen? Ei jumalauta. Puolen vuoden treenin jälkeen kehittyy natunakin vielä aiva sika nopeeta. Taidat olla just niitä "mulle kaikki ja heti"-tyyppejä.

Hulkkihan koviin massoihin päässyt jos 130kg ollut taulussa. Kasvoiko lihat ja voimat tällä pitkällä bulkkikaudella miten paljon mielestäsi? Oliko sen arvoista? Millainen olo näin yleensä oli noin painavana?

tuossahan varmaan lukee että oli YLI puolivuotta, kun archey sitä kysyi. YLI puolivuotta voi olla 7kk tai ehkä Sen 4-5vuotta myös.

onneksi itse nostin natuna sen 160 penkistä ni ei tarvitse syödä itseään 160kg porsaaksi...
21.07.2010
No sain kuitekin nuo tuotteet tänään, onneksi. Nyt katsotaan sitten miten tuo toimii.

13.09.2010
Ketju: Arvaa Max-Penkkitulos Peli
7x120

Oli pakko. (Tosin tosta puuttu varmaan david mutta laitoin silti, koska on välipäivä ja on tylsää)

Itsellä ei kyllä sinänsä ole mitään sitä vastaan että joku vetää horkkaa, koska miten se mun elämään sitten muka vaikuttaa. Mutta jos vetää niin mieluusti ei selittele olevansa natu.

PS: Sarkasmi ei toimi netissä koskaan.

nonii eiköhän tää kura riitä jo, en väitä olevani natu enkä kova jätkä, ensimmäinen komentti nyt oli että olet vitun pässi ja testokoukussa jne jne. minun mielestä tuo taas on tyhmää.

Yksi asia mikä minusta myöskin on hämmästyttävää, vain harva pakkisfoorumilaisista tai myöskään käymilläni kuntosaleilla treenaa edes viimeistä sarjaa failureen asti.
Suurin osa tuntuu treenaavan voimapainotteisesti ja kaksi tai jopa yksijakoisilla, vaikka arvostettu voimailugurumme Jto täällä kirjoittaa että aloittelijoiden pitäisi treenata bodytyylisesti lihasta ensin joitakin vuosia pohjan luomiseksi voimanhankintaan. No kun katselee body videoita Pumping Iron:sta lähtien tuntuu että paras tapa kasvattaa lihasta on vetää ainakin joka liikkeen viimeinen sarja failureen eli loppuun asti. Toisaalta jos ei "palauttavia" lääkkeitä ei käytetä, miksi ei sitten treenata 3-5 jakoisilla että lihas kerkiää palautua luonnollisesti ja sarjat saadaan vedettyä loppuun asti.

En ole juurikaan nähnyt kuntosaleilla niitä jotka treenaisivat kovaa, onko se jotenkin häpeällistä että trikoot kastuvat hiestä ja hampaita kiristellen vedetään treenit tosissaan. Kun vedän itse käsitreenit parilla perusvoimasarjalla + 14-16 supersarjalla ja kovaa niin että t-paita on selästä märkänä porukka kattelee kuin alienia.

Se failure ei ole edelleenkään mikään välttämättömyys / paras tapa treenata lihaskasvun kannalta. Itsekkin olen saanut parhaat lihas ja voiman kasvut aikaan "järkevällä" treenaamisella. Eli esim. parhaat kasvut reisilihoihin ja kyykky tulokseen olen saanut kyykkäämällä 2-3 kertaa viikkoon pitämällä sarjat semitiukkoina niin, että varaa jää 1-3 toistoa per sarja ja tekemmällä sarjoja reiluhkosti.

Omastamielestäni on paljon "kovempaa" / HOO CEEMPÄÄ ottaa se kyykky kolme kertaa viikossa, kun kerran viikkoon tehdä reidet TÄYSIII. Kerran viikkon jos lihat tekee, niin varmasti 9/10 jaksaa tai pystyy jalat tekemään niin, että oksennus tulee jos vaan niin haluaa.

En mitenkään vähättele tuota sarjojen failureen tekemestä. Itsekkin välillä niin tulee tehty ja otettua päälle vielä erikoistekniikoita, mutta kyllä itse tulee suosittua tuota sarjojen vajaaksi jättämistä, koska se vaan on kaiken järjen mukaan ajateltuna järkevämpää lihasten ja voiman kasvun kannalta.

Back
Ylös Bottom