Natural or not natural

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hulkin treenejä pidempään seuranneena (siis netin kautta) kisakunnossa paino lienee siinä n. 105kg. Ja natuna menee edelleen (lukuun ottamatta (ei varma tieto) että joskus dieetillä käytti efedriiniä).

Kyllähän Hulksteri on tämän jo tsekannut mutta saa nähdä jaksaako kommentoida mitään :)

Itse en tuosta aloituspostista edes oikein saanut selvää kun oli aika ihmeellisesti ilmaistu. Ilmeisesti ongelma oli kuitenkin se että pohditaan "missä kunnossa voitaisiin olla". Tulosten perusteella aloituspostaaja on jo kondiksessa. Mitäs sitä turhaa ressaamaan.

Välillä tuntuu että pakkiksella on porukkaa joilla on rautainen kunto mutta välillä niin heikko mieli. Kannattaa myös muistaa että elämässä on paljon muutakin kuin reenaaminen...

Ei kisapaino voi 105kg olla. n.95kg(joku tarkentakoon) saa painaa 188cm kaveri CBB:ssä. Eikä tosta em. kunnosta saisi 105kg kisakuntoa millään. Vaikken mistään mitään tiedäkään :D

Tämä meni nyt näköjään pelkäksi hulkki juupas/eipäs väittelyksi.Alottaja on kyllä kovassa kunnossa tulosten perusteella, eihän noihin tuloksiin moni pääse edes pikku roippeilla.Itse arvostan ainakin natuna saavutettua kovaa kuntoa enemmän kuin roinalla saatua, ja onhan sulla vielä nimimerkistä päätellen aikaa kehittyä huimastikkin.Toki sen verran kaksinaismoralisti olen että suurimmat syyt jotka ovat saaneet itseni pysymään natuna, on se että ei se kuitenkaan muutamaan kuuriin jäisi ja se masennus, kun lainaliha alkaa sulaa pois..:rolleyes:

Vähän epäilyttää että Utti olis enää natu. Viimeks kun lueskelin tyypin juttuja niin paino tais olla jossain 120-130kg välimaastossa, vaikka aiemmin herra sanoi että 110kg pääseminen oli lähes mahdotonta. Toki ei pieni ole ollut varmaan vuosikymmeneen, ei sillä :D
Voi lollo, taas tätä samaa iänikuista paskanjauhantaa. :D

Ihan natikka tässä edelleenkin ollaan, eli mitään anabolisia lääkeaineita tai hormoneja en ole ikinä käyttänyt.
"Perustelet" siis roinasyytöksesi minua kohtaan sillä, että vedin tuossa erittäin suunnitelmallisesti kunnon bulkkikauden, jonka lopulla olin läskissä kunnossa 125-130 kg? Mistäs lähtien sitä painoa on saanut vain ja ainoastaan roinaamalla, eikä esim. syömällä?
Itse ainakin uskon suurimman osan CBB-miehistä olevan naturaaleja. Se on perseestä, kun aletaan CBB-miehetkin leimaamaan roinaajiksi, vaikka jokainen tietää että aika vaikea on teoriassa edes roinata, jos joutuu purkkiin kusemaan sillon tällön, ja ajankohdasta riippumatta. Eikä kannata verrata huippu-urheiluun, siellä on lääkärit ja labrat jotka hoitaa ne douppaukset.
Mitä nyt itse tunnen ja tiedän tätä Suomen CBB-skeneä mielestäni kohtalaisen hyvin, sanoisin ihan samaa, että valtaosa kisaajista on puhtaita. Toki myös roipettajia tuonne koko ajan valitettavasti tunkee, ja tiedän näitä henk.kohtaisesti montakin, mutta on jotenkin surkuhupaisaa nämä nettikirjoittelijoiden tekstit, kun huudellaan jokaikistä CBB-kisaajaa 100-varmaksi rojuttajaksi ihan vain sen perusteella, että tyypit ovat ylipäätään kilpailleet jossain kynäniskaklassikissa :hyvä:
Pointti oli, että vuosi tai kaks sitten Hulkki kirjoitteli Pakkikselle, että on isoimmillaan ollut 110kg, ja sinne pääseminen vaati jo rypsäriä suoraan pullosta jne. Mielestäni vain outoa, että noin pitkään ja oikeaoppisesti treenannut tyyppi yhtäkkiä keräisi 20kg painoa vuodessa. Tuskinpa sitä läskiä huvikseen Hulkkikaan kerää 40kg tiputeltavaks, kun kisapaino on fastin sivujen mukaan 92-93kg. En tosin tiedä miten up-to-date tuo tieto on.
Niin, kysyn nyt edelleen mitä ihmeellistä tuossa on? :rolleyes:
Meikäläiselle on aina ollut hankalaa saada lisää painoa, koska joudun SYÖMÄÄN niin helvetin paljon. Siksi ennen tätä 2008-2010 bulkkia suurin painoni olikin jäänyt tuohon 110 kiloon, mutta nyt söin yksinkertaisesti vieläkin enemmän (aivan kuvottavia määriä ruokaa päivästä toiseen yli vuoden ajan, ensimmäinen puolivuotinen meni vielä ihan mukavasti), ja nostin painoni tasaisen hitaasti siitä 92-93 kilon kisapainosta aina 125 kilon paikkeille reilussa 1.5 vuodessa.

Kuvitteletko Feint, että tuossa 125-130 kilon bulkkipossupainossani olin muka jotenkin kireässä kunnossa? Siinä oli rutkasti ihraa, jota nyt vain on pakko ottaa painonnousun sivutuotteena vastaan jos yrittää natikkana nostaa painoaan ja kasvattaa lihasta. Ja se FASTin sivuilla oleva kisapaino on tosiaankin vain tähänastisen kisauran "paras" kisapaino; tarkoituksenahan on luonnollisestikin seuraavalla kerralla olla taas jonkin verran lihaksikkaampi.
Natu.

Buahahahahahahahaahahaahhahaha..

..aahahahahhhahahahahahahahahahahahahhahahhahahahahahhhahahah.

:hyper:
Jahas, haluatko Aleksei kenties perustella tätä suoraan henkilöön kohdistuvaa perusteetonta roinasyytöstäsi jotenkin?
Jos "perustelusi" on meikäläisen fysiikka / kehityksen taso, voin ihan yksinkertaisesti kiittää kohteliaisuudesta. Mutta samalla kun syytät meikäläistä roinaajaksi, syytät meikäläistä suoraan valehtelijaksi ja selkärangattomaksi huijariksi (koska natikkasarjassa rojujen avulla kisaaminen on juuri tuota - selkärangatonta huijaamista). Saanen siis kysyä, millä perusteella lähdet julkisesti väittämään meikäläistä persoonana noin moraalittomaksi limanuljaskaksi ja suoraan sanottuna aika paskaksi ihmiseksi?

Ei nyt mollatakseen ketjun aloittajaa, mutta niinkuin joku aikaisemmin mainitsikin niin kyllä jos natuna treenailee niin se menee usein väistämättä siten että rautaa nousee mut fläsää kertyy kaiken sen tankkaamisen ohessa. Hyvä kuntokin on niin monella eritavalla arvosteltavissa.

Yksi uusi haastehan voisi olla kiristellä itseltänsä ylimääräinen fläsä vege ja ylläpitää tän hetkiset tulokset, varmasti enemmän kuin tarpeeksi haastetta tollasessakin.

Ellet sitten treenaa täysin voimannosto mielessä ja jonkin sortin voimamies kisat kiikarissa.

Ei ollut tarkoitus alkaa syyttelemään mistään, olin vain ihmetellyt tuota kun jo 110kg vaikutti niin mahdottomalta rajapyykiltä ja 20kg lisää siihen on jo aivan saatanasti. Mutta joo, eipä siinä mitään jos kerran ihraa on oikeasti ollut noin paljon. Ajatus yli 30kg tiputtamisesta vaan tuntuu niin hurjalta, että luulisi siinä lihasta katoavan enemmän kuin noinkin pitkälle treenannut tyyppi voi luonnollisesti saada. Enkä siis tosiaankaan yritä tässä neuvoa mitään, siihen on varmasti hyvä syy että toinen meistä on 130kg ja toinen 70kg :D

Kehtaako kysyä, paljonko sitä ruokaa menee päivässä tuon kokoisena? Jo 3500kcal alkaa kuvottaa parin viikon sisällä ja tuohon saa varmaan lisätä vielä puolet että ollaan edes lähellä 120kg bodaajan peruskulutusta :wtf:

Ei ollut tarkoitus alkaa syyttelemään mistään, olin vain ihmetellyt tuota kun jo 110kg vaikutti niin mahdottomalta rajapyykiltä ja 20kg lisää siihen on jo aivan saatanasti. Mutta joo, eipä siinä mitään jos kerran ihraa on oikeasti ollut noin paljon. Ajatus yli 30kg tiputtamisesta vaan tuntuu niin hurjalta, että luulisi siinä lihasta katoavan enemmän kuin noinkin pitkälle treenannut tyyppi voi luonnollisesti saada.
Kuten sanottua, se 110 kg oli vain siihen asti korkein paino, mihin olin painoni aiemmilla bulkeilla nostanut, ja sekin jo vaati aikamoista syömistä. 2008 kisojen jälkeen lähdin (jo monta vuotta aiemmin suunnittelemalleni) kunnon bulkille, jonka aikana tiesin nostavani painoni vähintään 120 kiloon, vähän riippuen miten hyvin pystyisin syömään.

Pointtina tuossa bulkissa oli ns. lihasmuistin luominen, eli nyt kun dieettaan ihrat pois lähtee lihasta aivan varmasti paljonkin (koska dieettiä on jo nyt tullut yhteen putkeen yli puoli vuotta, ja vielä pitäisi about 10 kg pudottaa), mutta sen jälkeen kun palaan takaisin plussakaloreille, saan poltetun lihaksen takaisin melko nopeasti ihan vain sen takia, että olen sen jo kertaalleen "isoksi" kasvattanut. Olen selittänyt nämä pitkällisen bulkkikauden syyt ja mekanismit aikanaan jo melko yksityiskohtaisestikin. Halusin myös varmuuden vuoksi vetää bulkin vähän jopa överiksi, eli turhankin läskiin kuntoon, jotta jälkikäteen ei sitten joutuisi spekuloimaan että "olisikohan se lihas kasvanut vieläkin paremmin jos olisin vielä vähän syönyt", tms.

Eli ihan tietoisesti pudotan tuon pitkän bulkin jälkeen rasvaa sellaista tahtia, että myös lihasta väkisinkin lähtee, koska saan lihasmuistilla sitten kuitenkin poltetut lihakset dieetin jälkeen takaisin. Tosin nettihuutelijoidenhan mukaan tämä kertoo vain siitä, että "välissä se vitun mulkku on pitäny taukoo aineista ja nyt on taas kuurit päällä", tai jotain vastaavaa :lol2:
Kehtaako kysyä, paljonko sitä ruokaa menee päivässä tuon kokoisena? Jo 3500kcal alkaa kuvottaa parin viikon sisällä ja tuohon saa varmaan lisätä vielä puolet että ollaan edes lähellä 120kg bodaajan peruskulutusta :wtf:
Siis nythän olen ollut dieetillä jo yli puoli vuotta ja paino on alle 107 kg. Mutta bulkin viimeiset kuukaudet yli 120-kiloisena jouduin syömään 6100 kcal treenipäivinä ja yli 5000 kcal lepopäivinä, että paino ylipäätään nousi (enkä siis tietenkään harrastanut mitään ylimääräistä liikuntaa, pelkästään salitreeniä). Joka aamu kun heräsi vatsa oli vielä aivan turvoksissa ja kipeänä edellisen päivän syömisistä, ja sitten pitikin aloittaa uusi päivä ja syöminen taas uudestaan. Tuollaista olotilaa oli viimeiset puoli vuotta bulkilla, en suosittele kenellekään. :D

Hitto vieköön mulla ei olis edes varaa syödä 5-6kkcal päivässä. Roinaaminen tulis varmaan halvemmaksi :D (en tiedä hinnoista mitään).

Hitto vieköön mulla ei olis edes varaa syödä 5-6kkcal päivässä. Roinaaminen tulis varmaan halvemmaksi :D (en tiedä hinnoista mitään).
Bulkkiruokahan on oikeasti halpaa: kaurahiutaleet, makaroni, riisi, rasvainen liha, oliiviöljy, kananmunat, pähkinät, jne. Enemmän meikäläisellä kuluu dieetatessa ruokaan rahaa, kun joutuu ostamaan paljon laadukasta lihaa sekä vihanneksia ja hedelmiä. Lisäksi dieetillä ruoka-aineet painottuvat proteiiniin, joka on aina kalliimpaa kuin hiilari tai rasva (joita siis bulkilla enemmän).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
on se positiivista tietää, että joku voi oikeasti syödä enemmän kun ite ! :D mutta tuohon väittelyyn vielä, niin onhan se nyt tollasilla kalorimäärillä aivan faktahomma, että kiloja kertyy ja niin pirusti. Vedetään touhu vähä alhaseks jos heti syytetää roinaamisesta, aivan pelkällä mutu tuntumalla.

Mihin kisoihin Hulkki tähtäät, kun en sitä ainakaan helpolla tuolta Fastin blogista löytänyt?
Ehkä siksi, että en ole asiaa missään maininnut. :D

Tottakai meikäläisellä on aina varsin selkeät suunnitelmat, mutta en halua julkisesti huudella mitään. Niin moni itsestä riippumaton asia voi kuitenkin mennä pieleen (koulut/duunit, loukkaantuminen, sairastuminen, dieetti ei yksinkertaisesti toimi, jne), että on parempi vain puurtaa sitä omaa duunia ilman sen kummempaa ylimääräistä metelinpitoa. :piis:

Tottakai meikäläisellä on aina varsin selkeät suunnitelmat, mutta en halua julkisesti huudella mitään. Niin moni itsestä riippumaton asia voi kuitenkin mennä pieleen (koulut/duunit, loukkaantuminen, sairastuminen, dieetti ei yksinkertaisesti toimi, jne), että on parempi vain puurtaa sitä omaa duunia ilman sen kummempaa ylimääräistä metelinpitoa. :piis:
tu toi on oikeesti kannattavaa.

Moikka Hulkki

Tuli mieleen vanhat bodausharrastukseni alku ajat joskus vuonna 79-80, kun asuin nuorena jolppina vielä kotona ja halusin silloisena 67.5kg sarjan nyrkkeilijänä saada lisää lihaa ja katu-uskottavuutta.

Vetelin reilusti 8000-10 000 kcal päivässä, äidin tekemää kotiruokaa urakalla ja lisäksi ostelin pienellä työharjoittelijan palkallani kaapit täyteen, söin makrillia, kuorineen paistettuja perunoita, pähkinöitä ja kaikkea muuta mitä en edes enää muista ja Weiderin opeilla mentiin. Mutta kun ei tuota energiaa saatu tarpeeksi proteiineista ja ruuasta piti vielä vetää sitä kuuluisaa Weiderin Formula 7 valmistetta joka oli makeaa kaakaolla maustettua mössöä säilyketölkkiin pakattuna, vedettiin vissiin maidon kanssa kurkusta ales. Tais tulla pelkästään siitä yli 3000 kcal lisää päivässä.

Painoa tuli armeijaan mennessä eli varmaan myös jossain 1,5 vuodessa 68kg->97kg ja kaveritkin haukkui tarzaniksi kännipäissään. Rasvaa varmasti tuli mukana, mutta sixpäkit vielä häämöttivät kun lähtökireys ja massa oli ollut aloittaessa bulkkia luokkaa Bruce Lee.

Olen saanut vielä vanhana aijänä katellisilta roinakommentteja kun itselle on helppo hankkia nopeasti lihasmassaa aloittaessa saliharjoittelut pitkän tauon jälkeen tiettyyn rajaan asti jonka jälkeen sitte tuleekin aikamoinen seinä vastaan, mutta perus kuntoilijat eivät sulata nielemattä yli sadan kilon natukroppaa edes 15% rasvoilla.
Olen saanut nuorempana myös kommettia kapakoissa hartioistanikin monesti, on kuulemma pakko olla roinaaja jos on noin leveät hartiat. Olen selittänyt monelle ettei hartialeveyttä voi aineillakaan saada kuin muutamia senttejä lisää kun luusto määrää pitkälti rajat kasvuiän jälkeen.
Uskon että oman lihasmassani kehitykseen vaikuttaa iso valkoisten lihassolujen määrä, keskikoulussa juoksin kaljan ja tupakan voimalla about 13-14 vuotiaana 60m 7,0 ja siis täysin ilman harjoittelua.
Jälkeenpäin on monesti vituttanut ettei kukaan silloin ohjannut yleisurheilun pariin.

Molemmat setäni äidinpuolelta olivat yli 100kiloisia jamppoja jo n. 178cm pituisina eivät taatusti olleet bodailleet kuin kottikärryjen ja pöytäviinan voimalla, mutta tämän päivän kriteereillä massa olisi riittänyt oikein toteutetun dietin avulla jo melkein classic kisoihin, siihen aikaan kun rotevammilla työmiehillä oli lihasta kahteen David Beckhamiin.

Vituttaa kun joku ääliö huutaa työmaa ruokalassa kovaan ääneen noita komentteja " mitä olet vetänyt, ei kaurapuurolla tuollaisia lihaksia saa".
Kun samat "puulaaki urheilijat" sitten näkee firman järjestämän liikuntapäivän yhteydessä salilla, niillä ei ole hajuakaan liikeiden suoritustavasta.
Isot myös satakiloiset läskit vetävät ylätaljaa 15kg painolla ja samalla yhdistävät sen loppuvaiheessa ojentajan alaspuristukseksi ja ovat sitä mieltä että ilman aineita ei voi saada lihasta, koska ovat ennenkin käyneet (viime kuussa) salilla ja vain maha on kasvanut treenistä ja pitävät hulluna kun kerron käyväni 4x viikossa plus muut treenit.

Terveisin kohta 49 vuotias käppänä...

Ps. taas tuli kesällä aloitettua salitreenit 3 vuoden tauon jälkeen

Tuli mieleen vanhat bodausharrastukseni alku ajat joskus vuonna 79-80, kun asuin nuorena jolppina vielä kotona ja halusin silloisena 67.5kg sarjan nyrkkeilijänä saada lisää lihaa ja katu-uskottavuutta...
Tuossakin tekstissä tulee hyvin esille se, että oli ikä mikä tahansa, kova naturaali on useimmille vain liian vaikeasti sulatettava käsite --> roinahuutelua saa kuunnella pahimmassa tapauksessa jopa vuosikymmenien ajan. Mihinkäpä ne ihmiset nyt ikinä muuttuisivatkaan. :rolleyes:

Olis kiva tietää kamppaileeko muut saman asian kanssa eli aina kun treenit ja kehitys lähtee kulkemaan hyvin niin sama
masennus iskee.....en pysty kehittymään ja kasvamaan treenaamisella ja kaupan lisäravinteilla niin paljon kuin joillain muilla menetelmillä. Oma psyykkaukseni ja periaatteeni on että kun tällä hetkellä olen aika kova jäbä treenaamaan ja hyvässä kunnossa (penkki n170kg kyykky 250kg hauis/ojentaja ymp.mitta 49cm ym) naturaalina niin taas vastaavasti jos vetäisin mömmöjä niin tulokseni ja kehitykseni olisi aivan lapsen kengissä!!

Eiköhän me kaikki kamppailla tämän asian kanssa. Tähän lajiin kuitenkin ns. kaikkensa laittaa, niin helposti se ajatus karkailee. Jatkuvasti tässä puntaroi vaihtoehtoja; jos ei nyt suoranaisesti mitään kunnon horkkia, niin ainakin piristeitä/rasvanpolttajia.

Tuossakin tekstissä tulee hyvin esille se, että oli ikä mikä tahansa, kova naturaali on useimmille vain liian vaikeasti sulatettava käsite --> roinahuutelua saa kuunnella pahimmassa tapauksessa jopa vuosikymmenien ajan. Mihinkäpä ne ihmiset nyt ikinä muuttuisivatkaan. :rolleyes:

Toinen hauska efekti vähänkään kovemman lihasmassan omaavalle äijälle on että, "hyi kun on rumat pumpatut lihakset", en tuollaisia haluaisi itselleni/poikakaverille (riippuen kumpi puhuu mies tai nainen). Mutta silti kehutaan samoissa massoissa olevaa mustaa pikajuoksijaa, Hunksia, näyttelijää, voimistelijaa tai vastaavaa julkkista, "totta kai sillä on tollaiset lihakset sehän on urheilija tai ihku Hunks kyllä on komeet hauberit".

En ole koskaan ymmärtänyt miksi tavallisen tosissaan bodailevan pulliaisen lihakset ovat aina liian suuret, mutta samoilla massoilla oleva yleisurheilija/toimintaleffasankari on ihana idoli joka kostuttaa tortun ja niin poispäin. Tämä liittyy taas siihen peruskateuteen josta roina väitteetkin kumpuavat.

Kuinka helvetin monta kertaa olet itse joutunut selittämään hullua haluasi kehittää lihakset vain bodylavoilla pullistelua varten, kun" bodari ei niitä mihinkään järkevään muuten tarvitse, eikä edes oikeastaan ole edes urheilija"?
55 kiloinen maratoonari ei joudu selittelemään keskitysleiri lookkiaan ihmisille, vaan todetaan ihailevasti "kyllä olet kovakuntoisen näköinen, ei ooo kyllä yhtään ylimääräistä".

Joo...monesti kuullut varsin näiltä juoksupuolen "ruikkukukoilta" kuinka ilman aineita ei voi pattia saaha kasvamaan. Itse vastaan usein, että treenaa ja syö kuten minä 15vuotta ja tule sitten sanomaan miten asia on.

Jahas, haluatko Aleksei kenties perustella tätä suoraan henkilöön kohdistuvaa perusteetonta roinasyytöstäsi jotenkin?

Todennäköisyydellä ja huhuilla. Älä ota stressiä, kuhan huutelen netissä. En oo koskaan tavannu sua enkä yhtään seurannu uraasi kun ei yhtään kiinnosta. Mutta ei se oma sana, muiden usko ja kilpasarja vielä riitä mua vakuuttamaan kenenkään kohdalla. Kaikki on syyllisiä kunnes toisin todistetaan. :D

Suositut

Back
Ylös Bottom