Natural or not natural

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se failure ei ole edelleenkään mikään välttämättömyys / paras tapa treenata lihaskasvun kannalta. Itsekkin olen saanut parhaat lihas ja voiman kasvut aikaan "järkevällä" treenaamisella. Eli esim. parhaat kasvut reisilihoihin ja kyykky tulokseen olen saanut kyykkäämällä 2-3 kertaa viikkoon pitämällä sarjat semitiukkoina niin, että varaa jää 1-3 toistoa per sarja ja tekemmällä sarjoja reiluhkosti.

Omastamielestäni on paljon "kovempaa" / HOO CEEMPÄÄ ottaa se kyykky kolme kertaa viikossa, kun kerran viikkoon tehdä reidet TÄYSIII. Kerran viikkon jos lihat tekee, niin varmasti 9/10 jaksaa tai pystyy jalat tekemään niin, että oksennus tulee jos vaan niin haluaa.

Joku fiksu onkin kirjoitellut tähän tyyliin:

"Izqueiro ym. (2006) vertailivat näitä harjoittelutapoja urheilijoilla 16 viikon tutkimuksessa, jossa ryhmillä havaittiin 11 viikon jälkeen samanlainen voiman kehitys kyykyssä ja penkkipunnerruksen maksimivoimassa ja tehossa. Seuraavan 5 viikon ajan ryhmät suorittivat samanlaista kevennettyä harjoittelua. Kevennetyn jakson jälkeen failure-ryhmä kehittyi enemmän penkkipunnerruksen maksimitoistoissa ja valjailla sarjoilla harjoitellut ryhmä kyykyn tehossa."

En mitenkään vähättele tuota sarjojen failureen tekemestä. Itsekkin välillä niin tulee tehty ja otettua päälle vielä erikoistekniikoita, mutta kyllä itse tulee suosittua tuota sarjojen vajaaksi jättämistä, koska se vaan on kaiken järjen mukaan ajateltuna järkevämpää lihasten ja voiman kasvun kannalta.

Itse vedän esim. rintapäivän penkin ihan löysällä pyramidilla ylös ja enemmän kuitenkin bodaustyylillä n. 6-8 toiston pituisilla sarjoilla, mutta seuraavat liikkeet teen niin että eka sarja jätetään vajaaksi ja vain viimeinen vedetään failureen ja lopuksi joku pumppi/eristysliike vaikka ristikkäistaljalla on todella tiukka.

Tuossa on nyt lisää samasta aiheesta:

"Failure-painotettu treeni tulee myös rajata lyhyehköille jaksoille, sillä pitkään jatkuessaan se altistaa yliharjoittelulle eikä ainakaan lisää kehittymisnopeutta. Olennaista on myös kevyiden viikkojen pitäminen esimerkiksi 3 kovaa-1 kevyt -rytmillä, jolloin kudosten mikrovauriot, hormonaalinen järjestelmä ja hermosto pääsevät palautumaan. "

Myös bodaustreeneissä kannattaa jaksottaa treenejä ja muuttaa sarjapituuksia taukoja yms. voimatreenien jaksotuksien tapaan.

Yhtä todennäköisesti natu kuin Ronnie Coleman väitti olevan.

Ainut, että Coleman luultavasti olikin 90-luvun alussa. Ei ne syyt lääkepurkista löydy, miksi oli kovin kehonrakentaja all time. Melko kypsällä iällä vasta alkoi pärjätä pro-bodauksessa/kasvattaa itsestään monsteria pro-mittapuulla. Mutta joillekin toki on ihan turha muita mielipiteitä esittää, kun omassa näkökannassa pysytään viimeiseen saakka.

Jos 10v tosissaan reenanneelle tavikselle voi peruskuureilla olla työn ja tuskan takana kasvattaa 10kg puhdasta useiden vuosien douppaamisella ja siihen se jää. Coleman teki 30 kiloa amatööriajoistaan. Toki se touhu on enemmän hardcore, mutta hyvin harvassa on ne jotka ns natumaksimistaan voi millään maailman myrkyillä noin paljon kasvaa. Se ei viittaa siihen, että Coleman olisi roinat koneessa ollut 95kg lavalla.

En tarkoittanut alkuaikoja. Vaan Ronnie väitti olevansa natu kun oli voittanut useamman Mr. Olympian. Perusteina oli koska on poliisi. Läpäissyt työpaikan "testit". Eli käytännössä huumetestit. Artikkeli löytyy bodauslehdestä.

Itse tiedän paljon enemmän tyyppejä joita en uskoisi roinaajiksi, kuin niitä joita en uskoisi naturaaleiksi.
Tämä totta,mutta kannattaa ottaa huomioon että roinata voi monella tapaa. Milli viikossa testoa, roinausta sekin. Ei näy päällepäin välttämättä ollenkaan. Toinen voi taas vetää 5ml testoa vko ja saman verran anabolisia plus napit. Roinausta sekin,mutta täysin eri asia kuin eka tapaus.

Suositut

Back
Ylös Bottom