Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olen itse kauhulla katsellut näitä painoja kun jengi on treenannut 6-8kk ja kyykyssä tehään sarjoja 150 kilolla.
Itsellä takana salilla käyntiä joku 10 kk ja kyykkyssä tällä hetkellä mennään jossain 3x5 95kilolla.

Hyvin sanottu. Itse olen käynyt salilla vajaa puoli vuotta, ja tällä viikolla kokeilin eka kertaa kyykky- ja mavemaksimit: 92.5 ja 135kg. Molempia olen treenannut reilun 4kk, kun en ihan alussa aloittanut. Penkissä en ole kokeillut maksimia mutta sarjapainot (5x) on edelleen 65kg paikkeilla, tuskin menee paljon yli 70kg.

Tätä lukiessa tuntuu kokoajan, että teen jotain pahasti väärin kun tulokset on niin onnettomat. :wall:

Kyykyssä varsinkin on niin monelaista tekniikkaa, ettei muiden tuloksilla kannata päätään vaivata. Ainakin tuolla koulun salilla näkee todella ihmeellisiä tapauksia, joissa painot laskeutuvat lähtötasosta jonkun 20 cm... Toisaalta samahan se on muissakin liikkeissä: senhän on punttailun parhaita puolia, voi keskittyä itsensä kanssa kilpailuun eikä tarvitse muiden suorituksista stressata.

Aloittelijan kannattaa silti tarkistaa, että se treeni on sellaista, että kehitystä pitäisikin tulla. Minulla alkoi kyykkytulos ja tekniikka parantua, kun kyykkytreenit muuttuivat kivasta jumppaamisesta epämukavaksi ähkimiseksi. Toisaalta jonkun penkin tekeminen on ihan harmittoman tuntuista ainakin näillä painoilla, ei ollenkaan epämukavaa.

Jotain omia tuloksia (treeniä takana pari viikkoa vajaa 6kk):

Kyykky 3x8x105
Penkki 4x110
Pystypunnerrus tangolla (seisaaltaan) 2x6x62,5
Hauis kulmatanko 2x8x32,5 (heh)
Mave 120x5, (en tee enää, en oppinut alaselkää säästävää tekniikkaa)

Omii sarja painoi. maksimeita en oo kokeillu ku penkis ja pyörii jossai 67,5-70kg välil täl hetkel.

Penkki 3x6x55kg
Vinopenkki 2x8x45kg
Mave 3x6x80kg
Ylätalja eteen 2x10x37,5kg
Kulmasoutu 3x6x57,5kg
Kyykky 3x6x62,5kg
Sjmv 3x6x57,5kg
Reiden ojennus ist. 3x10x30kg
Reiden koukistus maat. 2x10x18kg
Pohkeet seisten 3x10x60kg
Pystypunnerrus 2x10x30kg
Ranskalaiset kp 3x10x10kg
Hauikset kp 3x7x16kg (kauhee hyppy salin käsi painois 12,5kg->16kg..kymmene toisto sarjoi ois tarkotus tehä.)

Tossa ny ei oo iha kaikkii mut suuri osa kuiteki. Ihmetyttäävaa ku monet 14-15v nostelee puolet isompii painoi jollai 1kk reenil ja ite oon reenananu ~1 vuoden:nolo:

Niin, no en mäkään keksi mitkä lihakset on niin paskat, että toi rive on mitä on. Tekniikassa varmaan jotain vikaa.

Ettet vain ottais myötäotteella hauiskääntöä, saa siinä lantiokin liikkua IMO. Enpä kyllä itekään kovin kummosia rautoja rivessä saa liikkeelle.
Keljumuksella on kyllä penkki ja kyykky todella kovia puolen vuoden treenillä, muissa liikkeissä on mielestäni "normaalit" painot treenausaikaan suhteutettuna.
Jos laittais tänne jotain omiakin natutuloksia, en muista tarkkaan millon aloitin reenauksen (mutta penkillä ja haballahan se alko kuten tuloksista saattaa näkyä :D):

Penkki 1*105, 2*100, 2*5*90, eri treeneissä otettuja tietty
Kyykky 2*8*80, 2*5*85, heh on se hienoa ku penkissä on vieläki isommat sarjapainot :D
Mave 2*6*120 aiemmin, nyt 2*5*110
Leuanveto vastaotteella 6*4*20kg lisäpainot
Hauiskääntö seisten kp (yhtäaikaa) 7*20kg per käsi
Kulmasoutu tangolla 6*80
Pystypunnerrus kp 12*20kg per käsi
Oma paino pyörii tossa 75-77kg tienoilla ja pituuskin heittelee(?) 180 sentin tuntumassa.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laitetaas nyt omiakin hieman tänne... eli siis laitan sellaisia, mitä tykkään tehdä, tai ainakin yrittää... kasvatetaan sitä egoa... :)

Penkki (jalat ilmassa): 2x10x100kg (toisessa sarjassa saattaa jäädä vajaaksi)... max: ehkä joku 135kg (jalat lattiassa) :)
Vinopenkki käsipainoilla: 2x7x40kg
Ylätalja eteen: 2x6x100kg
Kulmasoutu käsipainoilla: 2x12x30kg... tai en tiedä, kun en ole vähäänaikaan koittanut.
Kyykky: 140kg:llä olen tehnyt lyhyitä sarjoja ja syväkyykyssä en laita kuin 50 kiloa tankoon ja sillä sellaisia 12 sarjoja.
Reiden ojennus: 2x12x60kg
Reiden koukistus maaten: 2x6-8x60kg
Pystypunnerrus: 2x8x30-32,5kg
Ranskalainen-punnerrus: 3x10-12x35kg
Hauiskääntö tangolla: 2x8-10x40kg... käsipainoilla nyt menee milloin mitäkin.

Toivottavasti nyt en hirveästi valehdellut näissä tuloksissa. Ja kun porukka tuolla aikaisemmin mietti sitä "paljon painoa=paljon penkistä"-juttua, niin omalta kohdaltani ainakin voin sanoa tuon olevan täyttä kakkaa... 20 kiloa on painoa kropasta lähtenyt ja tulokset parantunut helvetisti.

Mitäs mieltä muuten olette sarjojen pituudesta?.. onko liian pitkiä/lyhyitä voiman kehittämiseen ja kuinka pitkiä sarjoja suosittelette kiinteyttävään harjoitukseen?
Aloittelijan kysymyksiä, mutta mitäs sillä on väliä. :)

sulla on nino täysin holtiton penkki muihin tuloksiin verrattuna. Ranskalainen punnerruskin on sen verran jäljessä että pakko ihmetellä onko penkkitulokseen lyöty "nettilisää" vaiko kyseessä taas kerran kaveri joka ei osaa syytä selvittää, on vaan poikkeus ;)

Samoin tuo jalkakyykky, jos sulla kerran on maksimi 140kg niin eihän tuon 50 kilon syväkyykyn pitäisi tuntua missään. Jätä siis ne niiaukset jatkossa ja tee pelkästään noita "syväkyykkyjä". Et tule katumaan !

Laihdutukseen suosittelen lyhyempiä sarjoja jääkaapille, eli syöt vähemmän kuin kulutat. Tuo kiinteytyminenhän on rasvan vähenemistä ja/tai lihasmassan lisääntymistä.
Termit kuntoon, tällä foorumilla tuosta "kiinteytyminen"-sanan käytöstä saa kuulla aika lailla, ihan varoituksena ;)

Sarjapituudet muuten ovat ihan tuollaista perusbodailua, perusvoimaa. Sen kai tiesitkin. Lueskele täältä treenipuolelta noi stikatut thredit, siellä on paljon hyvää asiaa.

sulla on nino täysin holtiton penkki muihin tuloksiin verrattuna. Ranskalainen punnerruskin on sen verran jäljessä että pakko ihmetellä onko penkkitulokseen lyöty "nettilisää" vaiko kyseessä taas kerran kaveri joka ei osaa syytä selvittää, on vaan poikkeus ;)

Samoin tuo jalkakyykky, jos sulla kerran on maksimi 140kg niin eihän tuon 50 kilon syväkyykyn pitäisi tuntua missään. Jätä siis ne niiaukset jatkossa ja tee pelkästään noita "syväkyykkyjä". Et tule katumaan !

Laihdutukseen suosittelen lyhyempiä sarjoja jääkaapille, eli syöt vähemmän kuin kulutat. Tuo kiinteytyminenhän on rasvan vähenemistä ja/tai lihasmassan lisääntymistä.
Termit kuntoon, tällä foorumilla tuosta "kiinteytyminen"-sanan käytöstä saa kuulla aika lailla, ihan varoituksena ;)

Sarjapituudet muuten ovat ihan tuollaista perusbodailua, perusvoimaa. Sen kai tiesitkin. Lueskele täältä treenipuolelta noi stikatut thredit, siellä on paljon hyvää asiaa.

:offtopic: Toi ranskalainen on muuten ihme liike, itselläni maksimi on jotain 30kg. Tuntuu aika olemattomalta 85kg penkkiin nähden. Voima on kuitenkin pääasiassa ojentajissa; alaviistopenkissä kapealla otteella nousee enemmän, kun normaaliotteella. En varmaan vaan osaa.

Joo, eli siis ei ole nettilisää... Enkä nyt esim. vinopenatulosta pidä huonona ainakaan itselleni. Ja ranskalaista hirveästi vetänyt ja tekniikka ehkä hakusessa hieman.
Syväkyykyssä sama homma, eli en ole kauaa vielä tehnyt näitä ja haluan saada tekniikan kuntoon ennen kuin rupean edes kuvittelemaan "suuria" painomääriä.

Työn alla on tuo kiinteytyminen :) ... On muuten kyllä ihan hyvässä kunnossa paikat, mutta tuohon vatsankohdalle (tai paremminkin kylkiin) on myös minulla hieman kerääntynyt ylimääräistä... nämä täytyisi kyllä saada pois ennen kesää. Kunhan ei vain liikaa painoa lähtisi, kun sitä rupeaa olemaan "vähän" meikäläisen kokoiselle kaverille :) (eli n. 193cm pituutta ja painoa hieman reilut 100kg).

Tuosta penkkituloksesta vielä, eli kuinka usein tuppaatte penkkiä tehdä? Itse teen kerran viikossa. (tähänkin varmaan on oma topic, mutta menköön nyt tässä samassa)

Syväkyykyssä sama homma, eli en ole kauaa vielä tehnyt näitä ja haluan saada tekniikan kuntoon ennen kuin rupean edes kuvittelemaan "suuria" painomääriä.

Käsitteenähän tuo syväkyykky on jo hölmö kun oikeasti kyseessä on pelkkä kyykky. Loput ovat sitten vajaita kyykkyjä, jollainen tuo 140kg ilmeisesti on. Ihan ok siis aloittaa iisisti mutta tosiaan tekisin itse pelkästään täydellä liikeradalla eli noita "syväkyykkyjä".
Ylisuurilla romuilla ja sen takia vajaalla liikeradalla niitä vahinkoja sattuu.

Työn alla on tuo kiinteytyminen :) ... On muuten kyllä ihan hyvässä kunnossa paikat, mutta tuohon vatsankohdalle (tai paremminkin kylkiin) on myös minulla hieman kerääntynyt ylimääräistä... nämä täytyisi kyllä saada pois ennen kesää. Kunhan ei vain liikaa painoa lähtisi, kun sitä rupeaa olemaan "vähän" meikäläisen kokoiselle kaverille :) (eli n. 193cm pituutta ja painoa hieman reilut 100kg).

Juup, itse olen 191 ja parhaillaan menossa dietti 110kg--95kg, puolimatkan oon jo ohittanut :)

Tuosta penkkituloksesta vielä, eli kuinka usein tuppaatte penkkiä tehdä? Itse teen kerran viikossa. (tähänkin varmaan on oma topic, mutta menköön nyt tässä samassa)

Itse treenaan tällä hetkellä kropan läpi kolmesti viikossa, pari kertaa tulee tavallista penkkiä viikossa tehtyä.

Käsitteenähän tuo syväkyykky on jo hölmö kun oikeasti kyseessä on pelkkä kyykky. Loput ovat sitten vajaita kyykkyjä, jollainen tuo 140kg ilmeisesti on. Ihan ok siis aloittaa iisisti mutta tosiaan tekisin itse pelkästään täydellä liikeradalla eli noita "syväkyykkyjä".
Ylisuurilla romuilla ja sen takia vajaalla liikeradalla niitä vahinkoja sattuu.
Voisi kyllä ruveta tuota syväky... kyykkyä vetämään ihan tosissaan.

Juup, itse olen 191 ja parhaillaan menossa dietti 110kg--95kg, puolimatkan oon jo ohittanut :)
Good for you man! Ei tekisi pahaa itsellenekään oikein kunnon dietti... vaikka olisi parempi, jos saisin muutettua kokonaan ruokavalioni kevyempään ja terveellisempään... Saisi kyllä siitä tulla elämäntapa, eikä vain muutaman kuukauden kidutus... :)

Itse treenaan tällä hetkellä kropan läpi kolmesti viikossa, pari kertaa tulee tavallista penkkiä viikossa tehtyä.
Oho... miten tuollaista edes jaksaa!? Tai sitten olen vain laiska... kyllä, sitä sen on oltava. Mutta jatka samaan malliin.

Zone-sarja -42%
nonii jonkuaikaa seuranneena pannaan omatki räpellykset tänne.

oma paino noin 80kg

pena 140kg
lankkupena150kg
penakyykkysmith 210kg 3 toistoa
penakyykky levytangola 190kg 1 toisto
mave 180kg 3 toistoa

reenattu bodauspumppi mielesä mutta nyt on toi voimapuoli alkanu kiinnostaan
ja reenipainot nousee kokoajan. niin ja olen persejalka 160cm pitkävaaleaviikinki:lol2:

pena 140kg
lankkupena150kg
penakyykkysmith 210kg 3 toistoa
penakyykky levytangola 190kg 1 toisto
mave 180kg 3 toistoa
näitä kun mainitaan niin olis hyvä mainita kyllä se paksuuskin joko tuumissa tai senteissä. ku ei ikinä tiiä onko se sentin vai 10sentin lankulta lykitty. oletettavasti tuo on kuitenkin 2"lankulta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom