Naturaalien treenipainot?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyvin olet kehittynyt kyllä kolmessa vuodessa. Oliko mitään aikasempia harrastuksia alla ennen salin aloittamista? Aika kova lähtötaso kyllä kieltämättä ollu ja ei ihmekään, jos kehitys ollut normaalia kovempaa. :puntti:

Tietokoneella istuminen ja metsästys lähinnä. Toki joskus (ehkä max pari-kolme kertaa viikossa) tuli iltaisin vedettyä joku 10 leukaa + 15 punnerrusta tyyppinen setti ennen nukkumaanmenoa, mutta en tuollaista viikossa 3 minuuttia syövää rupeamaa tosiaan lähtisi treeniksi laskemaan. Silloinen tyttöystävä oli ihan aidosti huolissaan kun en harrastanut _mitään_ liikuntaa ja töihinkin menin kilometrin matkan autolla. Jossain teini-iän lopussa lihakset (varsinkin yläselkään) kasvoivat vaan ikäänkuin itsestään, ja parikymppisenä kysyttiin jo useasti "missä käyt salilla" tai "miten treenaat" tyyppisiä kysymyksiä, ilman että olin salia jotain esiteini-iän penkkimaksimikokeiluita lukuunottamatta nähnytkään.

Sitten opiskelujen alettua 21-vuotiaana jotenkin kyllästyin näihin kyselyihin, rupesin käymään siellä yliopiston salilla ja sitten melko nopeasti se salikärpänen puraisikin. Nykyään punttis on ylivoimaisesti tärkein ja rakkain harrastus. Mutta silti vain harrastus, en minä jätä vaikka festareita ja lähes viikoittaista ryyppäämistä kavereiden kanssa sen takia väliin, että se saattaisi hidastaa penkkituloksen kehitystä vuoden mittaan 2,5 tai jopa 5 kiloa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Rotcev:

Onhan toi sun paino tosi alhainen pituuteen nähden, mä luulen että suurin ongelma sulla on ravinnon puute.

Tai sitten et yksinkertaisesti treenaa tarpeeksi kovaa, eihän nuo tulokset sen huonompia ole kuin keskimäärin omalla (yliopiston) salilla vuosia hinkanneiden. Niistä ainakin näkee ihan sivusta seuraamalla ettei meininki ole mistään kotoisin, treenit näyttää joka ikinen kerta kevyemmiltä kuin mulla kevyellä viikolla ja aina veivataan samoilla painoilla. Miksi et usko palautuvasi kovemmasta treenistä? Miksi tuntuu siltä? Tottakai treenien jälkeen pitääkin tuntua siltä että on ihan paskana, ja sen jälkeen syödä lujasti ja levätä vähintään pari päivää ennen saman lihaksen uudelleen treenaamista.

EDIT: Tehdääs samantien treenin raskaustesti: koska on viimeksi jäänyt kyykkytanko varmistusrautoihin? Koska viimeksi varmistaja on joutunut auttamaan penkkitangon ylös? Jos vastaus kumpaankaan on "ei koskaan" tai "en muista", et treenaa tarpeeksi kovaa. Simppeliä.

Rotcev:

Onhan toi sun paino tosi alhainen pituuteen nähden, mä luulen että suurin ongelma sulla on ravinnon puute.

Tai sitten et yksinkertaisesti treenaa tarpeeksi kovaa, eihän nuo tulokset sen huonompia ole kuin keskimäärin omalla (yliopiston) salilla vuosia hinkanneiden. Niistä ainakin näkee ihan sivusta seuraamalla ettei meininki ole mistään kotoisin, treenit näyttää joka ikinen kerta kevyemmiltä kuin mulla kevyellä viikolla ja aina veivataan samoilla painoilla. Miksi et usko palautuvasi kovemmasta treenistä? Miksi tuntuu siltä? Tottakai treenien jälkeen pitääkin tuntua siltä että on ihan paskana, ja sen jälkeen syödä lujasti ja levätä vähintään pari päivää ennen saman lihaksen uudelleen treenaamista.

EDIT: Tehdääs samantien treenin raskaustesti: koska on viimeksi jäänyt kyykkytanko varmistusrautoihin? Koska viimeksi varmistaja on joutunut auttamaan penkkitangon ylös? Jos vastaus kumpaankaan on "ei koskaan" tai "en muista", et treenaa tarpeeksi kovaa. Simppeliä.

Ravintoa hieman epäilen itsekin, vaikka se noin periaatteessa on kunnossa. Plussakalorit on hyvin maltilliset (ja ovat melkein aina olleet), kun joskus tuli syötyä kaloreita laskematta ja tuloksena oli se että treenit kulki, mutta lihasta ei tullut, löysää senkin edestä vaikkei kyseessä ollutkaan mikään roskaruokabulkki.

Kyykyssä tainnut pari kertaa jäädä varmistuksiin ja penkissä kymmenisen kertaa. Suurissa pääliikkeissä olen noudattanut hieman sitä näkemystä, että noissa ei kovin usein mentäisi failureen. Toisekseen minulla tuntuu pettävän tekniikka vaarallisesti (loukkaantumiset) ennen kuin rauta jää varmistuksiin. Varsinkin kyykyssä tuppaa kaatumaan eteen ja selkä pyöristtymään, kun rautaa laittaa enemmän. Muun muassa edellisestä syystä on keskivartaloon laitettu viimeisen vuoden ajan erityistä kohdistusta ja kyykyssäkin tultu rauhassa alas, vaikka jaloista riittäisi varmaan enemmänkin ruutia.

Tuolla palautumisella hain lähinnä pidempiä treenejä tai kasvanutta treenifrekvenssiä. Parhaillaan teen nelijakoista 2on 1of ja kolmijakoista tuli aikanaan tahkottua jopa 3on 1off. Treenit tällä hetkellä siellä tunnin pinnassa, eli siis näissä suhteissa en usko voivani treenata kovempaa palautumisen heikentyessä merkittävästi. Treenin koventamisessa painojen suhteen vastaan tulee puolestaan aiemmin mainitsemani tekniikan pettäminen ja kasvanut loukkaantumisriski. Kyykkyjä ja maveja kun ei oikein viitsisi pyöreällä selällä veivata.

Kaiken kaikkiaan tuntuu noiden treenien tehojen kanssa siltä, että tulee palloteltua kahden vaiheilla: Treenaanko liikaa, liian isoilla painoilla ja tästä syystä tekniikka ja kehitys junnaa vai treenaanko liikaa tuntumalla ja puhtaalla tekniikalla ja edelleen kehitys junnaa?

Ja vielä edittiä:

Tämä alkaa varmaan kuulostaa ihme mussutukselta ja inttämiseltä :D, mutta suhtaudun hieman skeptisesti tuohon ravinnon ja painon lisäämiseen. Toki tavoita on saada massaa ja paljon, mutta oikeassa muodossa. Tuntuu vaan siltä, että hyvin monella kanssatreenaajalla on paljon heiveröisimmilläkin mitoilla huomattavasti kovemmat tulokset. Toisin sanoen luulisi, että omasta varrestani pitäisi saada huomattavasti enemmän jo oletusarvoisestikin. Jos esimerkiksi kerään vaikkapa 10 kg painoa ja kyykky nousee 100 kg:hen, ei se ole kovin kummoinen tulos, kun täällä lukee treenaajista, jotka jossain 75 kg:na nostelee 150 kg kyykystä (toki näin rajusti yleistäen ja kärjistäen).

Tässäkin lienee eri koulukuntia, mutta jättäisin noi neli- ja kolmijakoiset ohjelmat pois tuossa kehitysvaiheessa ja tahkoaisin ihan vaikka yksi- tai kaksijakoisella. Yksijakoinen voisi toimia sulla parhaiten, silloin ei tarvitse vääntää niitä sarjoja ihan loppuun asti, jos loukkaantuminen pelottaa.

Veivaa sillä arskan kultaisella kutosella, syö selvästi plussakaloreilla ja lisää joka viikko 2,5 kiloa tankoon(aloita sellaisista painoista että voit pari ekaa viikkoa lisätä ennenkuin pääset edes nykyisiin maksimisarjoihin). Vaikka tekniikan kustannuksella. Pidä joka viides viikko todella kevyenä tai vaikka täysin lepoa. Ei noilla ohjeilla vain _voi_ mennä pieleen tuossa kehitysvaiheessa, ellei sulla ihan ole oikeasti jotain geneettistä/fyysistä vikaa tai estettä tähän hommaan.

Rotcev:

Menee kyllä offtopic, mutta tuo mainittu ei ole kyllä mittari riittävän kovasta treenistä. Failureen treenaaminen ei todellakaan takaa kehitystä natulla. Minullakaan ei edes parhaina aikoina jäänyt raudat matkalle vuosittain ja silti tuli tehtyä kohtuullisia voimatuloksia.

Mutta analyysi on varmaan siinä oikea, että ruokapuolella voi olla jotain vinossa. Treenipuolella jälleen kerran suosittelisin kokeilemaan ihan jotain muuta kuin "nykyaikaisia" bodyohjelmia. 1-jakoisia, suunnitellun progression ohjelmia malliin DF, korkeaa volyymia jne. Kyllä se itselle optimaalinen treeni kokeilemalla löytyy.

Menee kyllä offtopic, mutta tuo mainittu ei ole kyllä mittari riittävän kovasta treenistä. Failureen treenaaminen ei todellakaan takaa kehitystä natulla. Minullakaan ei edes parhaina aikoina jäänyt raudat matkalle vuosittain ja silti tuli tehtyä kohtuullisia voimatuloksia.

Mutta analyysi on varmaan siinä oikea, että ruokapuolella voi olla jotain vinossa. Treenipuolella jälleen kerran suosittelisin kokeilemaan ihan jotain muuta kuin "nykyaikaisia" bodyohjelmia. 1-jakoisia, suunnitellun progression ohjelmia malliin DF, korkeaa volyymia jne. Kyllä se itselle optimaalinen treeni kokeilemalla löytyy.

Meinasin lisätä tämän maininnan perään rautalangaksi, mutta en sitten jaksanut. Olisi pitänyt :)

Eli ajatuksena ei tuossa "testissä" ollutkaan, että failureen treenaaminen olisi välttämättä erityisen tehokasta, vaan joskus rajoille ja niiden yli menemällä sentään tietää, ollaanko oikeasti siellä rajoilla vai lopetetaanko vaan siinä vaiheessa kun tuntuu vähän raskaalta.

En tuollaista "testiä" olisi vähänkään korkeammalla tasolla olevalle nostajalle antanutkaan, mutta kun tuossa tapauksessa näyttää, ettei ole tapahtunut käytännössä mitään kehitystä niiden kolmen vuoden aikana ainakaan ekan puolen vuoden jälkeen (toki en tiedä lähtötasosta, mutta ei kai se aikuisella, perusterveellä miehellä voi hirveästi tuosta matalampi olla?).

Näin se on varmaan sitten nähtävä, että back to basics ja Arnold G6 käyttöön. Ongelmana tässä on ollut aiemmin ainakin tuo leuanvetotuloksen tippuminen painon kasvaessa. Nyt saattaa päästä 3x8 kapealla vastaotteella ja omalla painolla. 3x6 lienee realistinen arvio leveälle myötäotteelle...

Ja ylipäätään onko mielestänne tuo perinteinen G6:n "kun menee pari yli niin lisätään painoa"-progressio toimiva vai pitäisikö mennä orjallisemmin "joka viikolle lisää"-progressiolla (ja miten tässä toimitaan, jos ei menekkään uuden viikon nostot enää täysinä sarjoina?). Ja suuret kiitokset jo tähän mennessä vaivaa nähneille ja aikaansa asialleni uhranneille. Halu ja motivaatio kehittyä ja tehdä vihdoinkin "oikein" on kova!

Ravintoa hieman epäilen itsekin, vaikka se noin periaatteessa on kunnossa. Plussakalorit on hyvin maltilliset (ja ovat melkein aina olleet), kun joskus tuli syötyä kaloreita laskematta ja tuloksena oli se että treenit kulki, mutta lihasta ei tullut, löysää senkin edestä vaikkei kyseessä ollutkaan mikään roskaruokabulkki.

Jos esimerkiksi kerään vaikkapa 10 kg painoa ja kyykky nousee 100 kg:hen, ei se ole kovin kummoinen tulos, kun täällä lukee treenaajista, jotka jossain 75 kg:na nostelee 150 kg kyykystä (toki näin rajusti yleistäen ja kärjistäen).

Mä keräsin painoo varmaa 18kg ja kyykyssä tulos nousi: Kyykky 40kg 3x12 --> Kyykky 3x8 90kg (Aikaväli 4kk)
Sit dieettasin painoo pois 13kg ja tulos luonnollisesti laski. Mutta ei todellakaan samaan kun aikaisemmin, vaan about 5kg verran. Sit alotin taas bulkin ja paino nousi ja tulos samalla. Sit edessä oli taas dieetti, jossa tulos laski paaljon vähemmän kuin paino. Sitten taas tuli bulkki eteen, ja tulokset nousi uudestaan. Dieetti perään ja taas laski, mutta ei taaskaan niin alas kuin ennen.

Eli siis tässä lajissa on tarkotuksena aina nostaa ja laskee painoo, tottakai tulokset nousee ja laskee mukana, yleensä tulokset nousee enemmän kuin paino ja dieetillä tulokset laskee vähemmän kuin paino. Joka kerta kuitenkin pääset pidemmälle kuin viimekerralla. Mutta painookin on silti joka kerta enemmän lihaksien muodossa.

Se että joku nostaa enemmän 75 kilosena johtuu yksinkertaisesti siittä että on on lyhyempi kuin sinä, ja käynyt luultavasti enemmän salilla kuin sinä. Kuvittele nyt miltä 190cm kaveri näyttää 75kilosena ja miltä 170cm kaveri näyttää 75 kilosena. 190cm on jäätävä siima, siinä missä taas 170cm kaveri on jo lihaksikas.

Ja jep, tuo on hyvä progressio että aina kun saadaan muutama toisto enemmän, niin lisätään painoa.

Tuntuu vähän siltä että et oo ees bulkannut (vaikka niin sanoit), vaan huolestuneena nyt kyselet että entä jos sillon ei nousisikaan tulokset. Mutta mietis nyt, syöt enemmän kun kulutat = anabolia. Minkä takia anaboliassa siis sun kehos rakentais pelkästään läskiä, vaikka olisi mikrovaurioitakin korjattavana ja pitäisi vahvistua..

Eli siis tässä lajissa on tarkotuksena aina nostaa ja laskee painoo, tottakai tulokset nousee ja laskee mukana, yleensä tulokset nousee enemmän kuin paino ja dieetillä tulokset laskee vähemmän kuin paino.
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Koko bulkki->dietti asiassahan ollaan "parhaassa" kunnossa sillon kun dietti loppuu (tarkoittaen rasvat alhasimmat, erottuvuus paras), paras mahdollinen metodi lavalle meneville kehonrakentajille siis tietenkin, mutta kun ajatellaan peruspunttaajaa niin haluatko olla puolet vuodesta "läskinä"? Dietilläkin voi ihan hyvin nostaa voimatasoja tai pitää samassa.

Jos oletetaan, että rasvat on kohtuu hyvät atm (~10%), niin en ainakaan itse suosittele peruspunttaajalle joka haluaa olla pienissä rasvoissa suurimman osan ajasta bulkkaamista monia kiloja ja sitten dietti ja rinse & repeat. Imo maltilliset plussat ja +-0 ei treenipäivinä esim. on parempi vaihtoehto. Tähänkin löytyy varmasti monia koulukuntia, mutta joku vois vaikka sen jonkun t-nationin artikkelin bulkkauksesta kaivaa tähän esiin kun en ite löytänyt, mutta on täyttä asiaa se kyllä.

Siis lyhyesi, yleinen väite että -kalorit on->tulokset huononee, +-0->tulokset on samassa on paskapuhetta. Rotcevin tilanteessa uskon, että eniten syytä löytyy itse treenistä. Voimatasot pitäisi nousta kyllä 3v aikana vaikka söisi päin vittua.

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Koko bulkki->dietti asiassahan ollaan "parhaassa" kunnossa sillon kun dietti loppuu (tarkoittaen rasvat alhasimmat, erottuvuus paras), paras mahdollinen metodi lavalle meneville kehonrakentajille siis tietenkin, mutta kun ajatellaan peruspunttaajaa niin haluatko olla puolet vuodesta "läskinä"? Dietilläkin voi ihan hyvin nostaa voimatasoja tai pitää samassa.

Jos oletetaan, että rasvat on kohtuu hyvät atm (~10%), niin en ainakaan itse suosittele peruspunttaajalle joka haluaa olla pienissä rasvoissa suurimman osan ajasta bulkkaamista monia kiloja ja sitten dietti ja rinse & repeat. Imo maltilliset plussat ja +-0 ei treenipäivinä esim. on parempi vaihtoehto. Tähänkin löytyy varmasti monia koulukuntia, mutta joku vois vaikka sen jonkun t-nationin artikkelin bulkkauksesta kaivaa tähän esiin kun en ite löytänyt, mutta on täyttä asiaa se kyllä.

Siis lyhyesi, yleinen väite että -kalorit on->tulokset huononee, +-0->tulokset on samassa on paskapuhetta. Rotcevin tilanteessa uskon, että eniten syytä löytyy itse treenistä. Voimatasot pitäisi nousta kyllä 3v aikana vaikka söisi päin vittua.

Joo, tätä "ideologiaa" olen itsekin noudattanut. En haluaisi millään uskoa, että treenissä on vika, mutta näin kai se sitten vain on. En vain tiedä, että mistä ihmeestä noita treenejä enää kovennetaan tai tihennetään. Mielestäni treeneissä mennään monessakin suhteessa jo aika tapissa joko tekniikan tai järkevän palautumisen kannalta. Treenejä väännetään ja on väänneetty jo nyt hampaat irvessä ja varsinkin jalkapäivät ovat tukottaneet paikat oikein huolella. Mutta jos nyt kuitenkin (taas kerran) kokeilen perus 1-jakoista selkeällä progressiolla, niin saattaahan sitä kehitystä tällä kertaa tulla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei nyt vittu :DDD

Tuolla on ihan takuuvarmasti vaikka kuinka paljon riskimpiä jätkiä kuin mä, ja täysin natuna. Katso nyt jotain Vastista, treenivuosia pari enemmän joo mutta niin pitkä jätkä penkkaa silti melkein kaksi sataa. Mistä näitä katkeria kyniksiä tulee, jotka kuvittelee kaiken yli oman tason menevän kehityksen olevan dropittelun tulosta? Voin kertoa, että täysin natuna mennään nyt ja aina, ja mä olen toivoakseni vielä aika helvetin kaukana niistä voimatasoista, mitkä tulen joskus tulevaisuudessa saavuttamaan.

Mutta joo, nollasta lähdetty salitreenin suhteen silloin vajaat kolme vuotta sitten, tosin sen verran perusriski olen että heti aloittaessa otettiin penkistä se satanen ja 15 leukaa n. 90 kg:n painoisena. Että ei tosiaan mitään ihmeellistä tai optimaalista kehitystä, tässä on elettykin opiskelijan eikä bodymunkin elämäntavoilla. Mutta utopistista ilman droppeja sitten, ei jumalauta..... Valitettavaa kyllä, että sun lailla ajattelevia löytyy tuolta oikeasta maailmastakin vaikka kuinka paljon, ja roinaus"läppiä" joutuu kuuntelemaan enemmän kuin tarpeeksi. Ja aina niiltä heikommilta.

No niin, olisit heti sanonut noiden tulosten alla olevan jo noinkin kovan peruskunnon. Tuohan on jo aivan erilainen lähtötilanne! Itse tarkoitan nollasta liikkeelle lähtevää treenaajaa tyyliin sillä että otetaan tyyliin kadulta liikuntaa ja voimailua harrastamaton jamppa jonka penkki maximi on se 70-80 kg näin karkeasti heittäen ja siitä lähdetään sitten treenaamaan. Se että omaa jo valmiiksi satasen penkkikunnon ja tollasen määrän leukoja antaisi kyllä heti ymmärtää että niiden käsien lihaksia on jollainlailla harjoitettu jo ennen säännöllisen salin aloittamista. Jos on ihan aikuisten oikeasti lähtenyt siitä nollasta liikkeelle ilman että käsiä ja rintaa ei ole milläänlailla kehitetty aikaisemmin niin kyllä kolmen vuoden treenitaustalla natuna on 100 kiloisellakin ihan vitun kovat tulokset vetää kuudenkympin käsihantteleilla kunnon sarjoja. Toki nettifoorumit on aina täynnä parissakolmessa vuodessa 150 tai enemmän penkkaajia mutta saleilla niitä ei sitten jostain syystä usein näy...

rotcev: Geeneillä ja välityksillä on myös vaikutusta, esim. itellä muutamat lihasryhmät (rinta/ojentaja) ei vaan kehity samalla tavalla mitä muut. Ihan sama mitä on yrittänyt, niin noiden kehittyminen on vaan selkeesti hitaampaa vrt. muut lihasryhmät. Sikäli erikoista tosin on, että sun ilmottamista tuloksista ei oikeen nouse mikään erityisemmin esille. Eli pitäisin ihan suht normina tilannetta jos vain joissain liikkeisssä ei vaan yksinkertasesti kehity paljoakaan, mutta toisissa sitten toimii paremmin. Mikä oli lähtötasosi muuten? Se kuitenkin kertoo enemmän huomattavasti mitä itse tulokset. Näin mututuntumalta kuinkin heitän, että geenit/treeni/ravinto kolminaisuus ei ole sun tapauksessa mennyt ihan nappiin.

... mutta kun ajatellaan peruspunttaajaa niin haluatko olla puolet vuodesta "läskinä"? Dietilläkin voi ihan hyvin nostaa voimatasoja tai pitää samassa.

Jos dieetillä nostat voimatasoja niin nostan hattua, vaikkakin jotkut siihen pystyvät hermostoa parantamalla. Kuitenkaan edes hulkkikaan ei siihen pystynyt, vaan on nyt siirtynyt offille ja voimatasot näköjään nousussa. Entäs tuo samassa pitäminen, Oot 183cm ja painat 120kg ja penkki 150kg, kun dieettaat, niin eikö penkkitulokses esim tipu yhtään? Haluun tietää että miten sinä saat kohdistettua katabolian pelkästään rasvakudoksiin. Muilla kun tuppaa lähtemään lihastakin rasvan ohessa.

En tiedä, kuinka tutkittua dataa T-nationin artikkeleissa on, mutta tässäpä suomeksi 100% tutkittu artikkeli bulkkaamisesta by. Juha Hulmi Bulkkaus eli plussakaloridieetti ? hyödyt ja haitat | Lihastohtori
Kyllä itsensä pystyy kireänä pitämään ihan bulkillakin. Mulla se onnistu hyvin edellisellä 2kk bulk, 1kk dieetti syklillä.

Meni vähän ohi? Yleinen väite että miinuskaloreilla tulokset huononisi, ja ylläpitokaloreilla tulokset pysyisi samassa on paskapuhetta?
Näin ymmärsin, ja edelleen dieetillä kun ei vaan pala pelkästään rasvaa vaikka mitä tekisit. Ja mikäli olet ylläpitokaloreilla, joka on muuten aika vaikeaa, niin mistä keho sitten lihakset rakentaa jos se ei saa energiaa riittävästi siihen? Miten sinä myös sen selität, että salilla näkee ihmisiä jotka ovat vuodesta toiseen samassa kunnossa ja treenaavat ihan kunnon ohjelmalla. Kyse on yksinkertaisesti vaan kaloreista. Ei se keho rakenna sitä lihasta jos se ei saa energiaa yli tarpeen = anaboliaa.

Aloittelijat on monessa tapauksessa asia erikseen, mutta sitäkään lystiä ei kauaa kestä. Pyydän hirmusesti anteeksi offtopicista, siinä <3 teille kaikille.

Zone-sarja -42%
Halu ja motivaatio kehittyä ja tehdä vihdoinkin "oikein" on kova!

Tämä kertoo kaiken oleellisen eli viimeset kolme vuotta on mennyt tissien läpsyttelyks. Jottei menisi ihan noitavainoksi niin onnea menestystä. Tee niitä pitempiä sarjoja keskittyen niihin isoihin liikkeisiin vaikka olisi varmasti mukavampaa veivata hauista monesta eri kulmasta.

^sori ot myös.

--> tossa artikkeli T NATION | Truth About Bulking

Siis käytännössä mitä mä tarkotin, oli että kaikki ylimääränen massa pyrittäis rakentamaan lihaksena. Esim. omassa tapauksessani parin vuoden tauon jälkeen (kyllä kyllä lihasmuisti auttaa asiaan mutta kuitenkin) n. vuosi sitten painoin 103kg ja nyt 105kg. Väitän, että olen saanut paljon enemmän kuin 2kg lihasta. Arvio, että olin n. 25% rasvoissa vuosi sitten ja nyt ~15%. Kun vertaan tämän vuoden tuloksia kropassa ja painoissa vrt. parin vuoden takaisiin aikoihin kun vedin bulkki+dietti olen paljon tyytyväisempi tuloksiini mitä silloin. Olen siis noudattanut about +200-300 kcal treenipvä/+-0 noin ei treenipäivä periaatetta. Ja tällä tyylillä myös nostanut alkutuloksia huomattavasti.

Hulkin tapaukseen en edes viitsi kommentoida, tilanne on ihan eri kun ollaan oman natuvoimatasojen maksimissa. Penkkituloksen tippumisesta kyllä samaa mieltä, ehkä sen takia mun penkkikehitys on tuskasen hidasta:). Tosin, otan mielummin tämän tyylin kun sen että joutuu tasaisin välin aina pudotella painoa hieman paremman penkkituloksen kanssa.

Jhulmin artikkelit on kyllä myös täyttä asiaa, ja tollanen 2kk off/1kk dietti on ihan hyvä variaatio. Periaatteessa tää mun noudattama variaatio on myöskin eräänlainen bulkki/dietti mutta se vedetään päivien sykleissä, ei kuukausien. Eli siis summasummarum, otin kiinni tohon sen takia kun luulin että tässä puhuttiin bulkki->monia kiloja 20% rasvoihin ja siitä dietti 10% jne. tyylisestä setistä, jota en siis peruspunttaajalle suosittele.

Tämä kertoo kaiken oleellisen eli viimeset kolme vuotta on mennyt tissien läpsyttelyks. Jottei menisi ihan noitavainoksi niin onnea menestystä. Tee niitä pitempiä sarjoja keskittyen niihin isoihin liikkeisiin vaikka olisi varmasti mukavampaa veivata hauista monesta eri kulmasta.

Pakko sen verran vielä hangata vastaan, että tottakai olen jatkuvasti vetänyt omasta mielestäni täysillä, joskin "täysillä" vuonna 1,2 ja viimeisimpänä vuonna 3 on ollut hieman eri tasolla jälkikäteen katsoen. Edelleenkin olin uskossa, että teen täysillä ja oikein ja olen (olin) edelleen sitä mieltä panostuksen määrän, motivaation, treenien kovuuden ja frekvenssin suhteen... Satuinpa vaan heräämään ja kysymään tätä ja nyt kolmen vuoden perusteella näyttääkin, että jotain on tehty täydellisesti päin helvettiä. Vielä kun tietäisi tarkalleen mitä, kun em. panostus on ollut kovaa. Turhautuminen on maksimaalista!

Kiitos kannustuksesta. Palataan perusasioiden äärelle nöyränä ja pyritään löytämään sitä kautta tehdyt virheet ja parantamaan niistä! Peace ja kiitos kaikille muillekin auttaneille!

kyykkyä ja vetoa en ole tehnyt vuoteen ja tänään sieltä tuli kyykystä vitonen x 100kg ja vedosta 5 x 140kg, penkkiä oon paukutellu ja sieltä 5x110kg. Painoa 85kg ja pituutta 169cm, sieltä se lähtee uuteen nousuun toivottavasti, kyykky kun sais jouluksi 5x140kg ja veto 5x160 ja penkkiin sellanen 5x120kg nii olisin oikein tyytyväinen, onkohan mahollista? Joskus kuitenkin tehnyt voimanosto skaboissa tuloksen 170+120+180

Hmm..kysytääs täältä.
Miltä kuulostelee tälläsen 160/70/20 jampan tulokset?

Olen nyt kesällä dietillä ollut, mutta aboutti rallaa näillä mennään ja olkapää rikki.

penkki 100kgx3 (tai ainakin hetki sitten vielä oli)
Kyykkyä 5x5 100kg
Perus hauiskääntö käsipainolla seisten 3x6 20kg
mave 1x130kg

Nyt tosiaan kesäkuussa ja heinäkuussa en ole tehny juuri yhtään rintaa tai olkapäitä, koska olkapäässä vikaa.
Keskittynyt selkä, kädet, jalka puoleen.

Kuitenkin olisi mukava tietää, että onko tuollaiset tulokset mistään kotoisin ja minkälaisia tavoitteita ottaisin itselle tammikuuhun?
Penkkiin olen suht tyytyväinen, mutta kyykkyyn en. maveakaan en kyllä hirveästi enää tee, koska olen yrittäny tehdä paljon paremmin takareisiä mitä ennen.

Varmaan syyskuun alussa alotan bulkin sitten ja kyyti alkaa.
Nyt yritän vielä pari kolme kiloa ottaa pois. Niin ja olkapään magneettikuva ens viikolla ja toivottavasti saisin ortopedi vihdoinkin ajan heinäkuun loppuun. Heinäkuu ja Suomi ei ole hyvä yhdistelmä..

Kyykkyä 5x5 130kg?
Penkki tsäkällä 115kg?
Haukkaria olisi kiva tehdä 25kg punteilla edes muutamia toistoja.
Mavesta 150kg..riittäisikö että tekisi sille kunnon treenin 2vk välein..?
Ai niin. Ja leukoja haluaisin vetää 60kg lisäpainoilla yhden. En ole kokeillut juuri tehdä lisäpainoilla niitä, mutta 15kg levyn + ketjun kanssa oisko siinä 8 toistoa..? Onko tämä ihan mahdotonta? En osaa tuota oikein hahmottaa.

Lähinnä siksi 60kg, niin jaksaisi muijjan nostaa. Tai sitten käsken laihduttamaan.

Hmm..kysytääs täältä.
Miltä kuulostelee tälläsen 160/70/20 jampan tulokset?

Olen nyt kesällä dietillä ollut, mutta aboutti rallaa näillä mennään ja olkapää rikki.

penkki 100kgx3 (tai ainakin hetki sitten vielä oli)
Kyykkyä 5x5 100kg
Perus hauiskääntö käsipainolla seisten 3x6 20kg
mave 1x130kg

Nyt tosiaan kesäkuussa ja heinäkuussa en ole tehny juuri yhtään rintaa tai olkapäitä, koska olkapäässä vikaa.
Keskittynyt selkä, kädet, jalka puoleen.

Kuitenkin olisi mukava tietää, että onko tuollaiset tulokset mistään kotoisin ja minkälaisia tavoitteita ottaisin itselle tammikuuhun?
Penkkiin olen suht tyytyväinen, mutta kyykkyyn en. maveakaan en kyllä hirveästi enää tee, koska olen yrittäny tehdä paljon paremmin takareisiä mitä ennen.

Varmaan syyskuun alussa alotan bulkin sitten ja kyyti alkaa.
Nyt yritän vielä pari kolme kiloa ottaa pois. Niin ja olkapään magneettikuva ens viikolla ja toivottavasti saisin ortopedi vihdoinkin ajan heinäkuun loppuun. Heinäkuu ja Suomi ei ole hyvä yhdistelmä..

Kyykkyä 5x5 130kg?
Penkki tsäkällä 115kg?
Haukkaria olisi kiva tehdä 25kg punteilla edes muutamia toistoja.
Mavesta 150kg..riittäisikö että tekisi sille kunnon treenin 2vk välein..?
Ai niin. Ja leukoja haluaisin vetää 60kg lisäpainoilla yhden. En ole kokeillut juuri tehdä lisäpainoilla niitä, mutta 15kg levyn + ketjun kanssa oisko siinä 8 toistoa..? Onko tämä ihan mahdotonta? En osaa tuota oikein hahmottaa.

Lähinnä siksi 60kg, niin jaksaisi muijjan nostaa. Tai sitten käsken laihduttamaan.
Voin kertoa että 50kg jälkeen alkaa lisäpainoissa olemaan aivan yhtä helvettiä... itsellä op 90kg ja tuossa 50kg on junnattu ikuisuus, jos jonkinmoisia progressioita kokeilleena.. 8x35kg kun vedät puhtaasti niin voit alkaa haaveilla 60kg lisäpainoleuasta

Suositut

Back
Ylös Bottom