Näitä juttuja kun lukee, niin ihan innolla odotan omaa operaatiota (:
Ongelmana tosin on se, että en saanut lääkäriltä mitään suoraa tai edes epäsuoraa vastausta asiaan, että kannattaako se tyrä ylipäätään leikata. Lääkäri vain kysyi minulta, että "noh, mitäs mieltä olet - haluatko että se leikataan?" On se nyt perhana jos potilaan pitää tuollainen tietää, eihän minulla ole mitään tietoa napatyristä!? Käsittääkseni kirran erikoistuvan lääkärinkin pitäisi niistä sen verran tietää, että osaa suositella mielestään parasta vaihtoehtoa, ja potilas voi sen jälkeen päättää mitä tehdään. Mutta ihan oman arvauksen perusteella tässä nyt mennään. Lääkäriä ei mm. kiinnostanut lainkaan mitä harrastuksia minulla on, joten joko se ei vaikuta hoidon ja leikkaustarpeen arvioon, tai sitten ko. lääkäriä ei ihan hirveästi napostellut mun tyrät :P
Noh, aikaa on ainakin syksyyn asti, niin pitää tässä varmaan itse alkaa erikoistumaan kyseiseen aiheeseen! Tiedänpähän sitten ainakin leikkaustarpeeni, kun lääkäri seuraavaksi kysyy minulta neuvoa. Seuraavana listalla on varmaan, että leikkaanko avona vai tähystyksellä ja spinaalilla vai nukutuksessa? Ja että minkä kokoisen verkon haluaisin ja millainen tikkaus näyttäisi kivalta! :D
Ai niin, ja tsemppiä Heimopäällikölle! Toivottavasti alkaisi jo hiljalleen olemaan tyrät parsittu ja raudat taas tangossa.