Napakoru

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maaru
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on ollut napakoru reilut 6 vuotta ja jossain vaiheessa alkoi kasvaa ulos. Nyt välissä on enää ohut ihokaistale, joten ajattelin ottaa kokonaan pois ja antaa kasvaa umpeen.
Masu vaan näyttää niin paljaalta..:(
Mites teillä muilla, joilla napakoru on kasvanut ulos. Kauanko odotitte, että otitte uuden lävistyksen? Jäikö umpeutuneesta reiästä paha arpi? Voiko haitata uuden ottamista?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jepu-ankka:onks sulla lävistysoppia takana vai ootko ns.apteekin neuloilla itseoppinut?
Sillä kiinnostaa ku oon ite saanu opin jtn 3v sitten,ja neulonu itteetäni sen tuhannen kertaa.
Napakorua mul ei oo,kaikkia muita melkei kokeillu.
 
Jepu-ankka:onks sulla lävistysoppia takana vai ootko ns.apteekin neuloilla itseoppinut?
Sillä kiinnostaa ku oon ite saanu opin jtn 3v sitten,ja neulonu itteetäni sen tuhannen kertaa.
Napakorua mul ei oo,kaikkia muita melkei kokeillu.


Ei virallisesti. Itseoppineeksi voisi kai sanoa, lävistäjäkavereilta saanut kyllä vinkkiä. Apteekin neuloihin en ole koskaan tyytynyt, vaan on kyllä ihan kaikki kunnon vehkeet neuloista mitä moninaisimpiin pihteihin asti.
Kaikennäköistä on tullut tehtyä kyllä. Mulla on molemmissa korvissa yhteensä 24 reikää, niistä osa itse tehtyjä. Toinen huulikoru on itse laitettu jne.
Kavereille sitten iskenyt oikeastaan kaikkea muuta, paitsi genitaalikoruja, nännikoruja ja kielireikiä. Noita en todellakaan tee, ennenkun saa kunnon oppia. Liika riski ei vaan kannata.
 
Napakoru ollut jo n. 5 vuotta, eikä ole mihinkään karannut. Onneksi en ole herkkä, joten pystyn käyttämään melkeinpä korua kuin korua, siis että ei tarvitse olla esim. kultainen toisin kuin korvikset, joille ärryn helposti.
Korua ottaessa kipu oli sietämätön, ja pyörryinpä peräti kaksi kertaa operaation aikana. Alkuun napa oli tosi kipeä, ehkä n. viikon verran, mutta siitä se lähti nopeasti elpymään kunhan muisti huuhdella ja rasvata sitä hyvin. Kannattaa alkuun olla tarkka housujen kanssa, että ei tiukat vyötäröt sitä alkuun hankaisi.
 
Toi napakoru on kyl jännä juttu. Nyt kun sen on kerran laittanu, niin napa näyttää ilman sitä ihan... vajaalta:) En osais varmaan enää elää ilman.
 
hui aika monella on "tipahtanu" koru poies. kuinkakohan todennäköstä sen on...? sitte ku tähän koruun kerkee tottumaan ni ois varmaa tyhmää jos se siitä sitten lähtiskin pois.
 
Aika monen lävistyksen kans on niin et kun siihen eka tottuu,ni ilman sitä on orpoa.
Mä en osaa puhua ilman kielikoruani,menee sössöks.
Napa ja kulma on niit tod.näköisimpiä uloskasvajia.
 
Mulla napakoru on silleen aavistuksen siirtynyt ulommas mikä näyttää paljon paremmalta kuin joskus aikoinaan kun se oli jotenkin sisäänpäin kääntynyt. On se vissiin 5 vuotta ollut jo eikä ole koskaan oikkuillut pahemmin. Flunssan tulosta se kyllä ilmottaa.
Tietenkin sen tuntee kun se laittaa ja vähän nipistää, mutta en sanois että mulla olis kamalan kipeää käynyt. Ehjkä minua vaan jännitti niin paljon! :D Nenäkorun laittaminen sen sijaan sattui aika hirveästi, mutta kuuluu asiaan.. Korvissa on aika paljon ja nekään ei ole pahemin sattunut laittamisvaiheessa, mutta kun ovat tulehtuneet niin siinä on kyllä ollut itkut lähellä. Pois oon ottanu tosi monta.
 
Kyllä ne molemmat ehti mulla oleen vuosia, en nyt muista kuinka monta. Uudelleen kun laitettiin, lävistäjä uskoi sen pysyvän paremmin koska sitkeä arpikudos oli välissä, eli ei niin helposti "valuisi" pois. Mutta toisin kävi, valui sekin...:curs:
 
Miulla on ollu napakoru nyt 9 vuotta ja hyvin on kestänyt. Teininä sain päähän piston tehdä itse reiän, enää se ei tulis mieleenkään. Mutta tuossa tuo tosiaan killuu vieläkin :)
 
miulla on napakoru ollut jo kolmisen vuotta. Tekeminen sattu hiukan, taisin sillon verrata rokotukseen :rolleyes:
Titaaninen banaani pysy hyvin, eikä tulehtunut ihan hirveen pahasti. Toki vähän mäti, mutta huolellisella putsauksella sen sai paraneen.
Aniseptia tai muita tököttejä ei sais käyttää, koska ne kuivattaa. Itse käytin suolavettä ja täytyy sanoa, että TOIMII. :thumbs:
 
miulla on napakoru ollut jo kolmisen vuotta. Tekeminen sattu hiukan, taisin sillon verrata rokotukseen :rolleyes:
Titaaninen banaani pysy hyvin, eikä tulehtunut ihan hirveen pahasti. Toki vähän mäti, mutta huolellisella putsauksella sen sai paraneen.
Aniseptia tai muita tököttejä ei sais käyttää, koska ne kuivattaa. Itse käytin suolavettä ja täytyy sanoa, että TOIMII. :thumbs:
Joo tuo merisuolaliuos on ehdottomasti paras apu lävistysten hoitoon!
 
Titaaninen banaani pysy hyvin, eikä tulehtunut ihan hirveen pahasti. Toki vähän mäti, mutta huolellisella putsauksella sen sai paraneen.

Se (toisinaan epämiellyttävän hajuisen) kudosnesteen pukkaaminen ja turvotus on ihan normaalia lävistyksen parantuessa, ei todellakaan mikään tulehdus! Huolellisella putsauksella se avohaava paranee jne; oikea tulehdus ei useinkaan pelkällä vedellä lähde.
 
Mulla laitettu napakoru viimevuoden tammikuussa.
Laittaminen ei sinänsä sattunut, ennemminkin tuntu vaa vähän epämiellyttävältä.
Eikä juuri jälkeenpäinkään, aluksi oli hiukan kosketusarka mutta meni aika pian ohi.
Mutta mulla on paranemine pysähtyny. Ollu jo pian vuoden semmone et se vähä kerää siihe koruu sitä töhnää ja jos korun ottaa pois ni näkee että se ei oo ns "ihottunu" niinko korvis esim. Mut ei se oo kipee eikä mitää punota saati mädi ni oon aatellu et kai se siitä sitte aikanaa. Oon aluks sillo hankkinu kaikkii ihanii killuttimii siihen mutta nyttemmi pitäny vaa sitä ensikorua josko saisin sen sitte joskus paranemaan iha loppuu asti.
Hoidin sitä sillo iha pesemäl aluks päivittäi ja sit myöhemmi vähä harvemmi. Mulla oli semmone betadine-geeli mitä joskus laitoin siihen mut aika vähä tuli käytettyy. Ja suolaliuosta oon pari kertaa kans sillo jos on äityny pahaks, se kyl tepsii. ja korut oon keittäny (eli kaatanu siis kiehuvaa vettä päälle,ei mitää kattilatouhuja :rolleyes:) ain sillo tällö et lähtee se kaikki kuona kunnol mitä niihi kertyy..
 
Mulla alko napaläväri vuotaa verta, yhteensä kolme päivää vuosi tekemisen jälkeen, ekana päivänä tuli imusiteen läpi paitaan iso veriläntti. Sen jälkeen parani puolessa vuodessa, mutta puolentoista vuoden jälkeen alkoi kasvaa ulos ja otin pois, nyt ollu vuoden ilman ja ikävä on. Navassa on kolot mutta ei siihen enää koru menisi.
Täytyy harkita ottaako toiste.
 
Mulla on kanssa napakoru, ollut nyt kohta seitsämän vuotta. Ottaminen ei sattunut paljon, mutta hikeä oli pinnassa kohtuullisen paljon. Otin yksillä messuilla ja yleisöäkin oli jonnin verran paikalla :)

Mun napis ei koskaan tulehtunut ja muutenkin oon kyllä päässyt varsin helpolla, siihen nähden mitä mua aikanaan peloteltiin sen kaikista mahdollisista ja mahdottomista komplikaatioista.

Kaksi raskauttakin tuo on keikkunut mukana, tosin viimeisessäni otin sen kahdeksi kuukaudeksi poissa, mutta siihen se synnytyksen jälkeen sujahti taas paikoilleen takaisin.

Poiskasvamisen merkkejä ei ole näkyvissä, korua vaihtelen useammin kuin korvakoruja :)
 
mulla kans ollu kohta 7w napis :) otin sen hetken-mielijohteesta tampereen reissulla. korun laittaminen kesti jotai 5min kun mies ei meinannu saada neulaa läpi, oli kuulemma niin tiukka iho :D on koru vähän liikkuunu pienemmäksi ihoalueeltaan mutta vain sen takia kun jos koru on ollut liian pitkä tai epäsopiva. kyllä olen tykännyt enkä osaa olla ilman, samaa mieltä kulmakorustani.

alkuun napakoru meinas olla tulehtunu ja koru ei meinannut irrota kun oli väännetty niin tiukkaan. hain isän tyköö parit pihdit ja väänsin korun auki ja ostaa uus koru. desinfiointi aineella putsasin alussa mutta ei meinannu auttaa joten otin merisuola-vesi liuoksen avuksi ja johan parani.
 
jeps, itellä kans napakoru ja noista koruista tuli mieleeni, et löytyykö sellasia joissa se kiinnitys on joku muu kun se kierrettävä pallo? ...hmmm...tai siis semmonen että siihen reiän etupuolelle ei tule mitään palloa vaan esim joku koukkusysteemi sen reiän läpi tmv.

joskus ostin sellasen missä se pallo tulee siihen yleensä jonkun timantin tai roikkuvankorun kohtaan ja itse koru sen eteen...mutta käytännössä se on ihan liian raskas ja tarttuu helposti vaatteisiin yms.
 
Vähän kyllä nyt ärsyttää. Otin lävistyksen n. puoli vuotta sitten. Alussa se vähän meinasi tulehtua ja välillä oli jo ihan ok. Viimeaikoina se on ollut punainen, kasvanut ulospäin ja tulehtunut (mätii hulluna). Ajattelin, että titaanikoru pitää vaihtaa kevyempään muoviseen, koska oma lävistäjäni sanoi, että titaaninen voi olla liian painava.

No kävin sitten näyttämässä tota napaa yhdelle toiselle lävistäjälle. Se oli ihan järkyttyny ja sanoi, että se lävistys on tehty päin persettä: ainakin vinoon ja liian pintaan. Siinä se sitten putsaili sitä ja selitti, että nyt ei saa korua vaihtaa yhtään mihinkään. Huolellista pesemistä vaan aamuin illoin ja muutenkin pitää se puhtaana ihan juoksevalla vedellä. Iltaisin levittää vaseliinia, että se ei kuiva. Kuukauden päästä käski tulla uudestaan niin katsotaan mihin suuntaan se on mennyt... Lävistäjä sanoi vaan, että jos se edelleen meinaa tulehtua niin koru pois ja myöhemmin lävistetään uudelleen... FUCK! Sattu jo ihan tarpeeks se eka kertakin! Perkele

Kannattaa siis todellakin huolella valita lävistäjänsä näköjään... Sekin on hankala tietää kuka on hyvä, jos ei oo kuullu kokemuksia... Tiedämpähän kenen luokse menen ensi kerralla ottamaan lävistyksen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom