Napakoru

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maaru
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
26.7.2002
Viestejä
287
Tervehdys arvon "kollegat"

Nyt on kysymys pienestä asiasta mutta kuitenkin "isosta"
*näyttää napaansa*
siinä on SELVÄ paikka korulle..ja sellaisen myös aion ottaa..
Nyt kokemuksia,pian!
Eli sattuiko ja kuinka kauan?
Tärkein tietysti häiritsikö uusi koru tai sen aiheuttama kipu treeniä???????
Eli kun koru on isketty,täytyykö jotenkin henkisesti valmistautua siihen että jostain treenistä ei hetkeen tule mitään??
Eihän koru tietenkään esim.hartioihin tai yms juttuihin vaikuta..tai sitten on kysymyksessä erittäin heijastava koru :D

Jopas on taas asia :lol2: :lol2:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moikka moi!

Olen ottanut napakorun pari-kolme vuotta sitten ja ei kyllä sattunut, ei sitten ollenkaan. Oli vielä suoraan harkat perään ja seuraavana päivänä joukkueen aerobic. Ei se tuntunut ollenkaan.
Pystyt varmasti salilla treenata, kunhan vain ei kovin vatsan lihaksia venyttele.=)

Teetin ison kultasen renkaan ja mul sanottiin että sse saattaa vuosien mittaan ropsahtaa, koska nahka venyy. Se on sen verran painavaa materiaalia. No ei ole ollenkaan venynyt ja mulla roikkuu siinä vielä sellanen riipus..

Alussa desinfioin aamuin illoin vedellä, noin kuukauden ajan ja vaihdoin aika nopeasti sen aloituskorun pois tähän kultaseen. Minul ei ole koskaan tulehtunut enkä ole sitä edes huomannut. Tuossa se tyytyväisenä töllöttää ja hymyilee.:)
 
Mulla on napakoru ollut 1,5 vuotta. Ei sen laittaminen sattunut kohtuuttomasti kun koitti olla rentona ja ajatella muuta. Aluksi se oli arka ja tulehtui kun kaikki housun vyötäröt sun muut on juuri siinä kohdalla ja hankasi ja ärsytti sitä. Myös lähetyssaarnaaja-asennossa oli välillä hankaluuksia sen kanssa. Treeniä se ei oikeastaan haitannut vaikka tietysti jos se hikoilee kovasti niin se voi tulehtua, mutta suihkullahan sen voi putsata. Ehkä alussa voi jossain vatsarutistustilanteissa aristella sitä mutta kyllä se aika äkkiä parani. Nykyään siitä ei ole mitään haittaa, joskus aniharvoin vyötärö tai vyö voi painaa sitä istuessa. En kyllä tiedä onko se itsensä väärtti kun eihän sitä oikeastaan koskaan kukaan näe, paitsi pukuhuoneissa. Joskus noi lävistykset ei tahdo parantua ja tulehtuilee pitkään, se ei oo kivaa eikä kivannäköistä. Olen silti tyytyväinen sen olemassaoloon enkä ole ajatellut vielä heittää sitä poiskaan. Onhan se bodauslehdissä kivannäköistä kun fitnesskisaajilla on semmoinen six-pakkien koristeena. Eli koru kehiin, saahan sen pois jos se ei ala asettumaan ja haittaa elämää.
 
Tuohon koruasiaan - body fitness-kisoissa täytyi napa- yms korut poistaa mustat bikinit - kierroksen ajaksi, olivat kiellettyjä. Muutamilla kanssakilpailijattarilla olikin sitten napa veressä, kun tiukassa istuvia korujaan poistivat...:(
 
Sivusta seuraajana vastaan tähän,kun on omakohtaista kokemusta.Eli napakoru ollut 4 vuotta.Välillä ei muistakkaan koko korun olemassaoloa,eikä oikein varsinkaan sitä miksi sen pisti,heh.Korun laittaminen ei sattunut ollenkaan.
No onhan se kivan näköinen,mutta harvoinpa tulee käytettyä vaatteita missä se näkyisi.
Suosittelen vaan puhdistamaan usein,itse kaadan kirjaimellisesti antiseptista koko korun päälle,jotta pöpöt pysyvät poissa.
Treeniä se tuskin haittaa,jos pysyy kunnossa.ainoastaan vatsan kovaa venyttelyä kannattaa varoa,niin kuin tuossa jo neuvottiin aiemmin.
Siskollani kävi kumma ilmiö,napakoru kasvoi ihosta ulos.eli tuli vain väkisin pois,elimistö siis päätti hylkiä.
 
Napaan

Itselläni oli viime kesänä napakoru eikä se ihmeemmin treeniä
häirinnyt (tosin olinkin aika vaisu helteillä salilla). Tietysti jos
jokin/joku painaa siihen, se tuntuu epämukavalta. Esimerkiksi
kun yrittää tunkeutua sukelluspukuun pelkissä bikineissä, niin
se koru tuntuu siinä vetskarin kohdalla ja ei välttämättä miltään
hyvältä. Vatsalihaksia treenatessa ei häirinnyt yhtään eikä vey-
tellessä, mutta nyt kun se on ollut pois n. 4 kk, niin jos veyttelee
oikein kovasti, se vähäsen sattuu. Mut se siitä, ei siihen kuole :p
Ota koru vaan kokeeks, ei sitten jää harmittamaan mammana,
että piru kun jäi sekin juttu kokeilematta. :kippis1:
 
Thanks tytöt :D

Juu se ei pelaa joka pelkää,eikä kadu mammana,joten jos huomenna sitten menis ja tekisi iskun massuun.
Hauskinta tässä on se että jätkäkaveri on tietoinen mahdollisesta hankkeesta,kun ollaan siitä juteltu..
Ja on sanonut että se varmaan näyttäis hyvältä yms ;)
olen sanonut että menen joskus ens viikolla..joten ylläri ylläri muru,katos mikä tohon on tullut :p
Saas nähdä jätkän reaktion!

Ja täytyy myös toivoa että mun mini-ihminen,se 4 vee poika ei innostu koittamaan ja repäisemään "mamman" massua :lol1:
 
Mä taidan olla poikkeus joukossa mutta.... Sattui niiiiiiiiin paljon se laittaminen. Ja oksetti ja pyörrytti koko illan korun ottamisen jälkeen, mut mä olenkin tällainen piikkejä ja neuloja pelkäävä mamo... Jo sen paksun onton lävistysneulan näkeminen sai mut melkein oksentamaan. Joka tapauksessa kannatti ottaa, mulla on koru ollut nyt n. 1,5 vuotta enkä ainakaan vielä ole kyllästynyt :p

Lävistys parantui täydellisesti vasta vajaa vuosi ottamisesta, vuoti pitkään jotakin nestettä vaikkei ollut edes tulehtunut (kirkasta kudosnestettä, ei verta). Kipeä ei kuitenkaan ollut kuin n. kuukauden. Mahallaan ei voinut nukkua ja housun vyötärö sattui niin paljon että oli pakko pitää mekkoja (onneksi oli kesä). Mutta tuskin haittaa treenaamista kunhan vain välttää ekoina päivinä vatsojen tekoa ja vatsan venyttelyä ja valitsee mahdollisimman matalavyötäröiset treenihousut.

Lueskelin paljon lävistysjuttuja netistä ennen korun ottamista ja kokemukset varsinkin napakorujen kohdalla tuntui vaihtelevan paljon, joillakin sattui todella paljon ja toisilla ei tuntunut juuri miltään. Myös paraneminen vaihtelee, monilla paranee ilman ongelmia, mutta löysin myös "kauhukertomuksia" ja katselin kuvia pahasti tulehtuneista lävistyksistä. Suurempia ongelmia tuskin kuitenkaan tulee kun vain huolehtii hygieniasta ja valitsee osaavan lävistäjän. Ylihygieniaan asti ei kuitenkaan kannata mennä, desinfioiminen pari kertaa päivässä riittää koska liika desinfioiminen kuivattaa ihoa ja hidastaa paranemista. Lämpimällä vedellä kannattaa kuitenkin pestä monta kertaa päivässä ainakin alkuun.

Napa on kuulemma hitaimmin parantuva lävistys, eli on ihan tavallista että paraneminen vie puolesta vuodesta vuoteen. Mutta mitäpä siitä kun kipu lakkaa kuitenkin aika pian. Kultaisia koruja vain ei kannata pitää ennenkö reikä lakkaa vuotamasta, kulta nimittäin tummuu helposti.
 
NYT se on sitte tehty....
Niin kauan sitä ajatusta pyörittelin ja marssin kahvitauolla liikkeeseen sisään..
Napaa koristaa kaunis pieni sinisellä kivellä oleva koru.
Nyt salille..ja solkkuu (saa kuulemma mennä)
sitten apteekin kautta hakemaan kumihanskoja.. :D
 
Missäs Maaru muuten otit ton lävistyksen? Muistaakseni säkin kun olit turkulaisia?! Aattelin vaan kun on itteekin ajatus kiehtonu ihan pikkiriikkisen verran...
 
Pitkään oon mietiskellyt napakorua,onhan se nätti.Sattuiko se kamalasti?Kuka laittoi,siis kun täällä tehdään esim.kultasepän liikkeessä,niin uskaltaako semmoselle mennä?Vai pitääkö kaivella jostain ihan ehta lävistelijä :D
 
Mä taida olla kans niitä harvoja jolla lävistys sattui niin että:urjo: :urjo:
En tiedä oliko alkoholilla osuutta asiaan(otin sen festareilla, kuuluisa lävistäjä kuitenkin), vaikka on mulla muutenkin neula kammo....:(
Vaikkasta lävistys on myös nenässä...:D

Paraneminen kesti ainakin puol vuotta, joka mulla osittain johtu varmaan liiasta pudistusaineella läträämisestä! Kuulinkin vinkin että pitäis phdistaa vaan pari kertaa päivässä kuumalla vedellä! Se auttoi!
 
Kävin siis Turussa,tuossa Puutorin laidalla. Oli tosi kiva jätkä siellä huivi päässä ottamassa vastaan :)
Mun mielestä se ei sattunut paljon mitään..mä kyllä tokaisin sille jätkälle että tää ei varmasti satu niin paljon kuin synnytys joten anna mennä. Kieltämättä oli pienen pieni tuskahiki jännityksestä päällä.. :p jätkä siinä sivussa rentoutti mua ja kyseli esim et missä olen töissä yms.
Sitten sanoin,että väitätkö että se oli siinä..JOO.
Joten mun mielestä,piikkikammoisena ihmisenä,se oli helppo ja aika kivuton toimenpide. Hintakaan ei ollut päätä huimaava 33€ koruineen päivineen. Ja kuten sanoin.,tämä koru on kaunis.
Nyt sitten vain kieli keskellä suuta ja kerran päivässä puhditus,hyvin,ettei vain tulehdu. Sain tosi hyvät ohjeet..hanskat,vesi,amisept...ainakin kk päivät,joka ilta.
Nättiä :hmmm:
 
Mullakin on nyt ollu semmoset pari vuotta napaläväri...Ei mun mielestä sen laittaminen sattunu yhtään..toisaalta en kyllä ookaan mikään neulakammonen.Ensimmäiset puol vuotta se oli aika ärhäkännäkönen..mut nykyään ihan normaali.Ja eipä tuo oo hirveesti liikuntaharrastuksia haitannu...
Pikku vinkki muutes kaikille jotka sen ottoa suunnittelee...kannattaa laittaa syksyllä/talvella just mahdollisen hitaan paranemisen takia,nii saa kesäksi lävistyksen kuntoon.:)
 
Originally posted by Doggie
Pikku vinkki muutes kaikille jotka sen ottoa suunnittelee...kannattaa laittaa syksyllä/talvella just mahdollisen hitaan paranemisen takia,nii saa kesäksi lävistyksen kuntoon.:)

Välttämättä napa ei oo pahan näkönen ollenkaan vaikka lävistys ei vielä olisikaan parantunut. Mun lävistys on aina näyttänyt samalta, eli ulkonäöstä ei olis pystynyt sanomaan että koru on vasta otettu. Riippuu varmaan siitä tulehtuuko lävistys vai ei, mulla ei tulehtunut vaikka otinkin sen kuumimpaan kesäaikaan ja olis voinut kuvitella että juuri silloin bakteerit jyllää. Ei ärtynyt edes uimisesta eikä etelänreissulla epäpuhtaammasta vedestä. Ja olin kyllä tyytyväinen että kesällä otin, alkuun oli vaikea käyttää housuja kun niiden vyötärö sattui, ja pikkumekoissa oli helteellä hyvä kulkea.

Tuoreen lävistyksen hoitamiseen Bacimycin / Bacibact (jotain sinne päin, en muista tarkkaa nimeä...) on hyvä. Se on apteekista ostettavaa voidetta, sitä bakteereita tappavaa, jääkaapissa säilytettävää vaseliinin näköistä oranssi-valkoisessa tuubissa. Voide vie tulehdusta pois mutta ei kuivata niinkuin desinfiointiaine. Ja sit sain lävistäjältä antibakteerista saippuaa jolla pesin lävistystä (kuulemma samaa jolla esim. lääkärit pesee kätensä ennen leikkauksia), myös tämä saippua on hellävaraisempi kuin desinfiointiaine. Mun lävistys pysyi siis kunnossa ahkeralla pesemisellä, kerran tai kaksi päivässä desinfioimalla ja Bacibactilla (tai mitä se nyt ikinä sitten olikaan).
 
Muutaman päivän jälkeen omasta mielestäni napa näyttää oikein hyvältä. Pienen pieni mustelma on tullut mutta eipä pahemmin muuta!
Tuntuu että riippuen paikasta ja ajasta koska korun ottaa,sen myötäiset ohjeet saa.
Mä sain ainakin sellaiset ohjeet että Kerran päivässä veden sekä amiseptin (laimennetun) kera,hanskat kädessä. Ohjeessa oli myös että jos iho kuivuu kovin voi laittaa Bepanthenia..mut sen se lävistäjä käski unohtamaan...ja ne hanskat on päin vastoin sitten taas todella tärkeät..En aio vielä pitkään aikaan koskea ihan käsin siihen..
Mulla kyllä kaapista löytyy noiden lisäksi sitä basiba..mitä olikaan sekä metylensineä..eli aikamoiset tulehduksen tappajat on käsillä jos siltä näyttää.

Tänään sitten jätkäkaveri näkee korun..luulenpa että siitä tulee jotain mielenkiintoista
:hmmm:
 
Sanniella

Kyllä mun mielipide on että kannattaa ehdottomasti marsia ihan oikean lävistäjän luokse. Useimmat ( mun tietämykseni mukaan ) kultasepän liikkeet tekee vaan esim. korvareikiä. Lävistäjällä on ammattitaito ja hyvät välineet. Jos suunnittelet tatskan ottamista Helsingissä, niin suosittelen Harnessia, siellä kävin itekkin.
 
Re: Sanniella

Originally posted by Juulia
Kyllä mun mielipide on että kannattaa ehdottomasti marsia ihan oikean lävistäjän luokse. Useimmat ( mun tietämykseni mukaan ) kultasepän liikkeet tekee vaan esim. korvareikiä. Lävistäjällä on ammattitaito ja hyvät välineet.

Samaa mieltä!
 
Heips moi!

Satunnaisella nettisurffailulla löysin tämmösen älyttömän hienon punttimimmihenkisen napakorun, vauu... :worship: Ei mulla vielä navassa ole tollaselle paikkaa, mutta toi on kyllä niin hieno että jos moinen jostain lähistöltä löytyis ni ehkä... :) Onkohan joku mimmeistä mahdollisesti törmännyt kyseiseen koruun (tai vastaavaan) Suomessa? :)

E: Niin ja noita oli myös kultaisia ja valkokultaisia timanteilla... ooh. Hinta oli kyllä sen mukainen myös... mutta kauniita joka tapauksessa!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom