Naisten kuntosalikulttuuri - kuvia perseestä ja puurosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Failure
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyttenhän ei tartte naisten kyykätä ollenkaan, on tällasia Freddy-merkkisiä housuja tullut. Eilen kävin cittarissa niin näytti kuin jokasella pissiksellä olisi ollut tollaset farkut.

FREDDY - All Over Camo Print WRUP9L - Body Action
WR.UP® info - Freddy store

Vähän niinkun Push-upit, mutta perseelle. Ulkonäön takiahan ne kyykkää ja kun ei ne kädetkään kiinnosta miehiä, tsihihi... joten Freddyt jalkaan, kyykkääminen on niin 2013.

Mä hommaan vastaiskuna tällasen:

21f366dd62c4232e240865445b5e8e431022270d_r.jpg

Eihän tämä salitreenibuumi blogeineen ja muine lieveilmiöineen ole uusi juttu sinäänsä, mutta tämän kokoluokan hype on uutta. Kysymys kuuluukin, että tuleeko tämä suurin buumi jossain kohtaa hiipumaan? Salitreenaajia, bodaajia, himokuntoilijoita ja fitness-kissojakin on ollut jossain määrin vuosikymmeniä ja varmasti tulee olemaan jatkossakin, mutta tuleeko se suurin hype kuitenkin jossain kohtaa laantumaan?

Ehkäpä se on niin, et treenattua hanuria kelpaakin sit esitellä trikoissa, oli tilanne mikä hyvänsä. Kyl mä kollarit vedän yleensä ainakin pitkille lentomatkoille... Ja suosituksissahan muistaakseni sanotaan, että lentomatkoille löysät vaatteet päälle. :)

No ihme urputusta, sekä naiset että miehet oli salivehkeissä lentokoneessa. Mikä on ongelmasi?
Sitäpaitsi lennolle ei laiteta collareita, vaan suorat housut ja kauluspaita ellei pukua.

Siinä postauksessahan käydään läpi kirjoittajan syitä, miksei hän henkilökohtaisesti halua kilpailla bodylaijeissa. Sen lisäksi käydään läpi fitness-ilmiön negatiivisia puolia. Tulkintasi kirjoituksesta on melko erikoinen, ihan kuin olisit lukenut ihan eri kirjoituksen, kuin minä. Missään vaiheessa siinä ei käynyt ilmi, ettei kirjoittaja pysty ymmärtämään, että jotakuta kiinnostaisi ulkonäkölaijissa kisaaminen, ja siinä loivenneltiinkin parissa välissä niitä ilmaisuja, jotka saatettaisiin tulkita kärjistetysti.

Ilmaisen asiani myös hieman kärjistetysti ja tuossa näkyy varmasti oma "hieman natsi" suhtautuminen treenaamiseen myös. On varmasti hyvä, että tuon Saran ja toisen blogin Jannin kaltaisia esimerkkejä on tytöille ja ihan hyviä roolimalleja ns. terveellisistä elämäntavoista joka on varmasti myös ihan rento tapa treenata pääkopan kannalta. Arvostan kuitenkin myös niin voimanostokisoihin treenaavia, leuanvetokisoihin treenaavia, triatlonkisoihin treenaavia, fitness(tai kehonrakennuskisoihin) treenaavia jne, jotka tekevät asiat päämäärätietoisesti vuosikausia ja kovaa. Toki bikinifitnessiä pidän itsekin hieman arveluttavana, en kritisoi tyyliin Virmajokea ym mutta niitä, jotka koittavat kivuta lavoille 6kk treenaamisen jälkeen.

Tavallaan kilpeni nousee, kun luen tämän rimpsun esim. tuon Jannin blogista "liikuntakärpäsen taas puraisseen meikäläistä persuksiin. Intoa riitti useamman kuukauden ajan, kunnes mun päivät alkoi taas täyttyä tekemisestä liiaksikin ja jostain oli luonnollisesti karsittava...Satunnaisia lenkkejä mä olen käynyt juoksemassa, mutta salilla mua ei ole nähty varmaan puoleentoista kuukauteen. Tällästä kausittaista tämä oma treenaamiseni on ollut niin kauan kuin muistan, enkä oikeastaan osaa potea asiasta sen kummemmin huonoa omaatuntoa. Olisihan se tietenkin kaikin puoli kiva juttu, jos liikunnasta tulisi säännöllinen osa elämää, mutta ei väkisin. Mä treenaan, kun itseäni huvittaa ja sillä hyvä!". Eli minun silmiini nämä molemmat kirjoitukset ovat lähinnä sitä, että fitness-tapa treenata on heidän mielestään väärin (pelkän ulkonäön takia treenaaminen nyt on minunkin mielestäni tyhmää) ja heidän rento tapansa oikea tapa treenata. Noille naisille tuo näyttää sopivankin, mutta tuollaiset kommentit ovat omiaan lopettamaan niiden ikidiettaajien dietit taas viidentenä keväänä putkeen ja erittäin iso osa sitä ilmiötä, että tammikuussa ja elokuussa kuntosalit ovat täynnä jengiä, mutta tällä hetkellä esim. kesäkuussa siellä ei ole kuin osa tammikuun kävijämääristä. Eli vielä analogiana se, että tuo koko lainaus kuulostaa samalta kuin "no vähän pitää olla mistä ottaa kiinni" tyyliset itseä suojelevat rimpsut.

Tuossa Saran tekstissä on paljon asiaakin. Kyllähän minuakin ärsyttää tämän ketjun aloittajan maalailema ilmiö joka on varmasti henk.koht lähempänä Saraa kuin minua, mutta sen naiset ovat melkein luoneet itse. Ehkä eniten kritiikkiä tarvitsema aihe on juurikin tuo, että hyvän kunnon mittari on enemmänkin instagram kuin tulokset. Sekä se, että treenataan 6kk ja lavoille. Kuitenkaan kovasti treenaamista en halua myöskään liikaa kritisoida (vaikka tavoite olisi ulkonäkölajeissa tai vaikka shakissa) ja ehkäpä joskus vielä bikinifitnessinkin taso tuosta nousee tai kehittyy, koska semi uusi ilmiö. "Nykyään en haluaisi enää motivoida jengiä liikkumaan, lähinnä motivoida jengiä ottamaan vähän iisimmin. Pitäiskö alottaa uusi ilmiö ja alkaa vaan tykittämään jotain hampparikuvia instagramiin?", eivät naiset (ei kyllä miehetkään) kyllä mitenkään liian rajusti ja liian paljon nykypäivänä Suomessa liiku, että erityistä tarvetta jengin relaamiseen olisi.

No ihme urputusta, sekä naiset että miehet oli salivehkeissä lentokoneessa. Mikä on ongelmasi?
Sitäpaitsi lennolle ei laiteta collareita, vaan suorat housut ja kauluspaita ellei pukua.

Muistan elävästi, kun Suomessa oli judon EM-kisat 2006. Satuin tuolloin lentämään Helsinki-Vantaalle samalla koneella, kuin yksi joukkueista. Kaikilla jätkillä siistit puvut päällä. Ainoastaan ryhdistä ja kukkakaalikorvista saattoi päätellä mitä miehiä. Kuin lauma susia lampaiden turkissa. Se oli kaunista.

Tavallaan kilpeni nousee, kun luen tämän rimpsun esim. tuon Jannin blogista "liikuntakärpäsen taas puraisseen meikäläistä persuksiin. Intoa riitti useamman kuukauden ajan, kunnes mun päivät alkoi taas täyttyä tekemisestä liiaksikin ja jostain oli luonnollisesti karsittava...Satunnaisia lenkkejä mä olen käynyt juoksemassa, mutta salilla mua ei ole nähty varmaan puoleentoista kuukauteen. Tällästä kausittaista tämä oma treenaamiseni on ollut niin kauan kuin muistan, enkä oikeastaan osaa potea asiasta sen kummemmin huonoa omaatuntoa. Olisihan se tietenkin kaikin puoli kiva juttu, jos liikunnasta tulisi säännöllinen osa elämää, mutta ei väkisin. Mä treenaan, kun itseäni huvittaa ja sillä hyvä!". Eli minun silmiini nämä molemmat kirjoitukset ovat lähinnä sitä, että fitness-tapa treenata on heidän mielestään väärin (pelkän ulkonäön takia treenaaminen nyt on minunkin mielestäni tyhmää) ja heidän rento tapansa oikea tapa treenata. Noille naisille tuo näyttää sopivankin, mutta tuollaiset kommentit ovat omiaan lopettamaan niiden ikidiettaajien dietit taas viidentenä keväänä putkeen ja erittäin iso osa sitä ilmiötä, että tammikuussa ja elokuussa kuntosalit ovat täynnä jengiä, mutta tällä hetkellä esim. kesäkuussa siellä ei ole kuin osa tammikuun kävijämääristä. Eli vielä analogiana se, että tuo koko lainaus kuulostaa samalta kuin "no vähän pitää olla mistä ottaa kiinni" tyyliset itseä suojelevat rimpsut.
En lukenut muuta, kuin tuon yhden tänne linkitetyn kirjoituksen, joten mahdolliset kontekstit jäävät multa huomaamatta. Mutta jos siis tuo pidempi lainaus sellaisenaan ilman muuta kontekstia on se, mistä tulkitset, että kirjoittajan mielestä fitness-tapa treenata on väärin, niin mielestäni siitä ei sellaista voi nähdä, ei mitenkään. Siinä lukee, että kirjoittajaa itseään ei asia niin paljoa kiinnosta, että jaksaisi siihen panostaa. Muuta siinä ei ole. Tuohan on 100% henkilökohtainen kannanotto ainoastaan kirjoittajan omaan tilanteeseen, eikä siinä mainita edes ilmiötä ilmiötasolla vaan puhtaasti sen yhden ihmisen tasolla. En nyt näe, miten "minua ei asia oikeastaan jaksa kiinnostaa niin paljoa, kuin haluaisin" voisi tarkoittaa "mielestäni yleisesti muidenkaan ei pitäisi panostaa asiaan". Ei kai se nyt väärin ole todeta, että nyt vain ei itseä niin paljoa nappaa? Jos joku satunnaissalikävijä tuollaisesta kirjoituksesta löytää omat fiiliksensä ja niihin samaistuu, niin tuskinpa siinä lopputuloksena mitään sellaista tapahtuu, mitä ei olisi tapahtunut joka tapauksessa.

E. Niin ja Failure, niissä Freddyissä on sauma perseen alla. Ei niillä mitään taikoja perseelle voi tehdä, löysä perse näyttää niissä edelleen löysältä ja hyvä perse tulee entistä enemmän esille.

Eli minun silmiini nämä molemmat kirjoitukset ovat lähinnä sitä, että fitness-tapa treenata on heidän mielestään väärin (pelkän ulkonäön takia treenaaminen nyt on minunkin mielestäni tyhmää) ja heidän rento tapansa oikea tapa treenata.

Mä ymmärsin yhä kirjoitukset enemmänkin niin, että fitness-tapa treenata on väärin, silloin kun touhu viedään överiksi. Ja josta olen täysin samaa mieltä. Fitnessblogeja luettuani tuntuu olevan turhan paljon porukkaa kisatavoitteilla tai jopa ilman, jotka kuvittelevat, näin itsekin kärjistäen, että ainoa oikea tapa treenata ja saada tuloksia on se ultimate säkrifaissi. Kun ei se ole.

Porukalla tuntuu menevän ihan sekaisin se, miten eletään siinä kohtaa kun on loppuviimeistelyt kisoihin menossa vs. miten mennään kun kisoihin on vuosi aikaa. Puhumattakaan siitä, miten kannattaisi mennä, kun ei ole kisoja koskaan suunnitelmissa, saati että jos omalta osalta moinen on muutenkin täysin epärealistista.

Safkat valmistetaan viikoksi etukäteen tarkasti punniten ne kanat, riisit ja parsakaalit, sosiaalinen elämä (muualla kuin Instassa) alkaa kärsiä, koska ei voi edes kesällä lähteä iltaa istumaan ja juomaan edes yhtä siideriä siinä luulossa, että se nyt samantein maagisesti nollaisi puolen vuoden treenit, treenaamassa käydään pakonomaisesti kokoajan, myöskin siinä pelossa, että jo viikonkin tauko hävittäisi kaikki gainssit jne. Eli se alkujaan hauskaksi harrastukseksi, tai jopa kisatavoitteelliseksi tarkoitettu hommeli muuttuukin pakonomaiseksi suorittamiseksi.

Ja jos oma fysiikka on lyhyenläntä paksuhkolla vyötäröllä, niin sellaista treenimäärää saati ruokavaliota ei vaan ole, jolla siitä saisi Virmajoen fysiikan. Oman elämänsä Virmajoeksi jokainen toki voi treenata itsensä, ja siihen riittää vähempikin, kuin se pakonomainen suorittaminen. Ja monen olisi hyvä ymmärtää, että se tosiaan riittää ja on tarpeeksi.

eivät naiset (ei kyllä miehetkään) kyllä mitenkään liian rajusti ja liian paljon nykypäivänä Suomessa liiku, että erityistä tarvetta jengin relaamiseen olisi.

Ihan totta. Mutta se välimuoto taas tässäkin olisi paras.

Mulla tulee tollaisista perseenkorostushousuista ensimmäisenä sellainen olo että "mua yritetään nyt jotenkin huijata". Mainospuheessa silti luvataan: "Tunne itsesi upeaksi ja halutuksi, ole kateuden kohde, aina valmiina kohtaamaan päivän haasteet."

Paljon asiaa

Jep näinhän se toki on. Itse tosissaan luin tuota hieman eri perspektiivistä. Mutta moniko sitten oikeasti treenaa noin ja noudattaa tuota? En tunne ainakaan yhtään ja tiedän pari, joiden instagram/faceseinältä ehkä tämän kuvan saisi, mutta todellisuudessa kohtalaisen laiskasti siellä treenaillaa ja syödäänkin vähän miten sattuu (ja ainakin alkoholia menee joka viikko). Jos siis et ole oikeasti menossa kehonrakennuskisoihin jne niin tuollainen mitä kuvasit on kyllä minunkin mielestäni pelkästään typerää toimintaa. Ehkä perimmäinen ongelma on lopulta siinä, että bikinifitnessiin riittää parhaillaan nykyisin sellainen 6-12kk treenimäärä, eikä siksi treenata pitkäjänteisesti ja "oikein", vaan etsitään näitä pikavoittoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep näinhän se toki on. Itse tosissaan luin tuota hieman eri perspektiivistä. Mutta moniko sitten oikeasti treenaa noin ja noudattaa tuota? En tunne ainakaan yhtään ja tiedän pari, joiden instagram/faceseinältä ehkä tämän kuvan saisi, mutta todellisuudessa kohtalaisen laiskasti siellä treenaillaa ja syödäänkin vähän miten sattuu (ja ainakin alkoholia menee joka viikko). Jos siis et ole oikeasti menossa kehonrakennuskisoihin jne niin tuollainen mitä kuvasit on kyllä minunkin mielestäni pelkästään typerää toimintaa. Ehkä perimmäinen ongelma on lopulta siinä, että bikinifitnessiin riittää parhaillaan nykyisin sellainen 6-12kk treenimäärä, eikä siksi treenata pitkäjänteisesti ja "oikein", vaan etsitään näitä pikavoittoja.

Jeeee! Päästiinhän me samalle sivulle sittenkin :)

Ne jopa kisatavoittellisesti treenaavat jotka itse tunnen, niin yksikään ei moisiin övereihin syyllisty. Mutta samalla sitten taas, kun fitnessblogeja selaillut, siinä toivossa että vastaan tulisi joku seuraamisen arvoinenkin, usemman kerran olen siinä n. seitsemännen kohdalla luovuttanut, syystä empatia ja aivojen solmuuntuminen, koska blogien minigrip-annokset, Cocovie-smoothiet ja säkrifais. Toki josko kyseisiä blogeja tosiaan se 57.000 on, haluan uskoa ja toivon, että joukossa enemmistö on sitä toivottua normaalia, kohtuullista, ilon kautta harrastustaan toteuttavaa porukkaa.

Mä ihmettelin tuota lukiessani että jos pinnallisuus ei kiinnosta niin miksi helvetissä pitää tollasta blogia ja postaa itestään napapaitakuvia jostain urheilukentältä. Nää blogistit vasta epeleitä ovatkin :D Vähän sama kuin avautuis tv:ssä tositv -tähtien huomiohuoraamisesta.

Ja todettakoon vielä että muijan on turha spekuloida moisella, kun tuo fysiikka ei riittäisi kisahommiin alkuunkaan.

Eiköhän tuossa nyt alleviivata sitä, että tää touhu on menny överiksi. Ihan näin kokonaisuutena, joka tuutista tulee tätä fitness-sali-elämäntapa-proteiini-soopaa. Kyllä tässä allekirjottaneellakin välillä tökkii tämä villityksen määrä. Napapaitakuvat varman liittyy sponsseihin, jotka lähettävät ne bloggajille kuvia varten..

Mä ymmärsin yhä kirjoitukset enemmänkin niin, että fitness-tapa treenata on väärin, silloin kun touhu viedään överiksi. Ja josta olen täysin samaa mieltä. Fitnessblogeja luettuani tuntuu olevan turhan paljon porukkaa kisatavoitteilla tai jopa ilman, jotka kuvittelevat, näin itsekin kärjistäen, että ainoa oikea tapa treenata ja saada tuloksia on se ultimate säkrifaissi. Kun ei se ole.

Porukalla tuntuu menevän ihan sekaisin se, miten eletään siinä kohtaa kun on loppuviimeistelyt kisoihin menossa vs. miten mennään kun kisoihin on vuosi aikaa. Puhumattakaan siitä, miten kannattaisi mennä, kun ei ole kisoja koskaan suunnitelmissa, saati että jos omalta osalta moinen on muutenkin täysin epärealistista.

Safkat valmistetaan viikoksi etukäteen tarkasti punniten ne kanat, riisit ja parsakaalit, sosiaalinen elämä (muualla kuin Instassa) alkaa kärsiä, koska ei voi edes kesällä lähteä iltaa istumaan ja juomaan edes yhtä siideriä siinä luulossa, että se nyt samantein maagisesti nollaisi puolen vuoden treenit, proteiinia vedetään satoja grammoja pakonomaisesti kokoajan, myöskin siinä pelossa, että jo päivänkin tauko hävittäisi kaikki gainssit jne. Eli se alkujaan hauskaksi harrastukseksi, tai jopa kisatavoitteelliseksi tarkoitettu hommeli muuttuukin pakonomaiseksi suorittamiseksi.

Ja jos oma fysiikka on lyhyenläntä paksuhkolla vyötäröllä, niin sellaista treenimäärää saati ruokavaliota ei vaan ole, jolla siitä saisi Virmajoen fysiikan. Oman elämänsä Virmajoeksi jokainen toki voi treenata itsensä, ja siihen riittää vähempikin, kuin se pakonomainen suorittaminen. Ja monen olisi hyvä ymmärtää, että se tosiaan riittää ja on tarpeeksi.

Ihan totta. Mutta se välimuoto taas tässäkin olisi paras.

Korjasin vastaamaan salilla käyviä miehiä.

No niin, tulihan sitä runkkausmateriaalikin.

Tuossa on vissiin tuo alkuperäinen?

Parodia alkoi kuvottamaan. En ole homofobinen millään muotoa, mutta ällöttävä video. Alkuperäinenkin oli surkea. Lihavan näköinen nainen minusta, tolppajalat ja iso perse. Lyhytkin varmaan vielä. Treeni oli niin tylsän näköistä kuin olla saattaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Parodia alkoi kuvottamaan. En ole homofobinen millään muotoa, mutta ällöttävä video. Alkuperäinenkin oli surkea. Lihavan näköinen nainen minusta, tolppajalat ja iso perse. Lyhytkin varmaan vielä. Treeni oli niin tylsän näköistä kuin olla saattaa.

Mitä vittua :lol2:

Makunsa kullakin, en ala siitä neuvottelemaan. Hoikempi luukki maistuu mulle paremmin. Tämä ketju on muuten melko hyvä aloituspostista lähtien. Itseänikin ärsyttää nämä perseitään postaavat naapurintytöt, jotka omasta mielestään niin fit vaikka ovat ulkomuodoltaan aivan normaaleja hoikkia tyttöjä.

Suositut

Back
Ylös Bottom