Naiset ja punttaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
En käy vakituisesti salilla, en ole enkä yritäkään olla mikään asiantuntija aiheessa, mutta...

Eilen keskustelimme tyttöystävän kanssa salitreenistä. Hän kyllä tykkää käydä salilla ja "tietää" että kannattaa olla monijakoinen treeniohjelma. Päädyimme sitten keskustelemaan sarjoista ja toistojen määristä. Minä sanoin, että mielestäni ei kannata koskaan tehdä yli 15 toiston sarjoja, johon hän totesi ettei halua liian isoja lihaksia. Vastasin tähän että hänen ei tarvitse pelätä "liian isoja lihaksia" moneen vuoteen, koska monet tosissaan kovaa treenaajatkin taistelevat saadakseen edes sentin lisää hauikseen. Eikä hänellä ole edes hyvää ruokavaliota.

Kuuroille korville meni. Hän taitaa edelleen tehdä 20-30 toiston sarjoja aika pienillä painoilla, joka minusta tuntuu melko turhalta.

Monet muut ovat varmasti törmänneet "tulee liian isot lihakset" -ilmiöön. Miten olette saaneet kyseiset hysteerikot (en sano naiset, mutta...) treenaamaan järkevämmin ja ehkä paremmin tavoittein? Ajattelin, että jos löytyisi kiinnostusta ja aikaa, niin yhteisvoimin voisi koittaa etsiä esimerkiksi netistä esimerkkikuvia enemmän ja vähemmän lihaksikkaista naisista ja spekuloida että kauanko menee pakkotoisto-superdieetti-treenillä että voisi ehkä näyttää kyseisen laiselta.

Ja entäpä toiselta kantilta. Mitä hyötyä on tehdä 30 toiston sarjoja? Lihaskunto kasvaa, mutta sen lisäksi? Miten tämä vaikuttaa ulkonäköön, kun yleisesti tunnustettu fakta on että erityistä kiinteytymistä ei ole?

VIP-puolella on kuvia pakkiksen tytöistä. Enemmän treenanneita ja vähemmän treenanneita. Suurin osa kuitenkin ihan tosissaan yrittää lihasta kasvattaa ja panostaa asiaan eikä siellä mitään hirmuliskoja olla. (Ja tämä ei siis loukkauksena ketään kohtaan!).

Punttimimmien puolella on myös muutamia threadeja tätä asiaa sivuten, joten saisitkos tyttöäs lukemaan punttimimmejä? Ehkä muiden tyttöjen kokemukset lihaksen kasvamisen hitaudesta ja vaikeudesta auttais ees vähän.

Mitä sun tyttöystäväs punttitreenillä tavoittelee? Ei kai ne pitkätkään sarjat ihan hukkaan mene, mutta voisi olla tehokkaampaa vähän lyhemmillä :) Etenkin jos vielä malttais vähän katsoa mitä syö.

Se on hassu miten joka kerta ensimmäinen asia mitä useimpien naisten suusta pääsee on "mä en halua isoja lihaksia" kun koittaa kertoa että pitkistä sarjoista ei ole konkreettista hyötyä. Itse uskoin pitkään pitkien sarjojen kiinteyttävän, kunnes tutustuin vähän tarkemmin alan "kirjallisuuteen" (aloin mm.lukea Pakkista :haart: ) eli mulla ainakin tepsi tuo faktan takominen päähän. Tosi hyvä idea myös tuo, että katellaan timmien mimmien kuvia ja katotaan realistisesti mitä tarvitaan niinkin isojen lihaksien saamiseen. Kunhan tähän threadiin tulee useampi vastaus, niin voisit luetuttaa tämän tyttöystävälläsi :D

Mun tietääkseni isot sarjat vaikuttaa lähinnä lihasten kestävyyteen, muttei sit sen suuremmin mihinkään muuhun. Ainakaan sitä kiinteyttävää vaikutusta niillä ei pitäis olla.

Etsikääpä netistä vaikka kuvia naispalloilijoista, esim. futis, koris, lentis. Palloilijat treenaavat varmana parikin kertaa viikossa salilla, eivätkä takuulla tee sarjoja millään 20-30 toistoilla. Tuskin he kuitenkaan näyttävät tyttöystäväsi mielestä liian lihaksikkailta. Jotta lihakset tulisivat naisella isoiksi, niin kyllä sitä pitää haluta ja tehdä tosissaan töitä sen eteen.

Halo sanoi:
Se on hassu miten joka kerta ensimmäinen asia mitä useimpien naisten suusta pääsee on "mä en halua isoja lihaksia" kun koittaa kertoa että pitkistä sarjoista ei ole konkreettista hyötyä. Itse uskoin pitkään pitkien sarjojen kiinteyttävän, kunnes tutustuin vähän tarkemmin alan "kirjallisuuteen" (aloin mm.lukea Pakkista :haart: ) eli mulla ainakin tepsi tuo faktan takominen päähän. Tosi hyvä idea myös tuo, että katellaan timmien mimmien kuvia ja katotaan realistisesti mitä tarvitaan niinkin isojen lihaksien saamiseen. Kunhan tähän threadiin tulee useampi vastaus, niin voisit luetuttaa tämän tyttöystävälläsi :D

Mun tietääkseni isot sarjat vaikuttaa lähinnä lihasten kestävyyteen, muttei sit sen suuremmin mihinkään muuhun. Ainakaan sitä kiinteyttävää vaikutusta niillä ei pitäis olla.

Siis jos esimekiksi henkilö saisi 5 toistoa hikiseen 30kg käsipainolla keskitettyä hauiskääntöä ja suorituksen tekemiseen menisi aikaa n. 10-15s. Niin kuluisiko tämän suorituksen tekemiseen saman verran energiaa(kaloreita) kuin siihen, että sama henkilö tekisi 15kg käsipainolla keskitettyä hauiskääntöä 25 toistoa hikiseen ja suorituksen tekemiseen kuluisi 35-40s..

Tuli vaan mieleen näin aamutokkurassa..

Turha murehtia noita toisto määriä. Lihaskasvuun tarvitaan testosteronia ja
naisilla on vain murto-osa miesten testosteroni määristä(yksilöllistä). Itse en usko, että merkittävä lihasmassan kasvaminen naisilla on mahdollista ilman
aineita. Merkittävä vartalon muokkaus kyllä , mutta massan kasvatus on
miehilläkin tuskan takana. Toisto määriä lyhentämällä vois tehdä
treenaamisen mielekkäämmäksi ja hankkia hieman joka päiväisissä
askareissa tarvittavaa voimaa.

Sivarinlötkö, tässäpä tärkeää ja asiallista lukemista mimmillesi:
http://www.stumptuous.com/gymlies.html
http://www.stumptuous.com/youweigh.html
http://www.stumptuous.com/other.html
http://www.stumptuous.com/crap.html
http://www.stumptuous.com/crap2.html

Jos mahdollista, niin tulosta vaikka pari ensimmäistä noista, niin naisesi pääsee rauhassa lukemaan (ja onhan paperilta joka tap. parempi lukea, kuin ruudulta). Ja kun noista linkeistä raakkaa pois kaiken stumptuous.comin jälkeisen, pääsee saitin pääsivulle. Tuolla saitilla on todella paljon hyvin kirjoitettua asiaa punttireenistä, syömisestä ja muustakin, naiselta naisille.

Jos tyttöystäväsi ei lontoon kielestä perusta, niin ohjaa hänet toki pakkiksen punttimimmien hellään huomaan (eli tämän palstan mimmipuolelle), niin olen 100% varma, että heillä on pari ziljoonaa painavaa sanaa sanottavana siihen "mutq mulle tulee heti yön yli karzeet lihaXet, jos mä niinq kosken tohon levypainotankoon..." kitinään ja myyttiin. Joskus jopa voi olla oikeasti kyse liian isojen lihasten pelosta, mutta eiköhän useimmiten ole kyse wanhasta kunnon laiskuudesta. Ei haluta pinnistellä, puuskuttaa ja hikoilla, eikä varsinkaan tunnustaa itselleen, että kaikkia noita tarvitaan ja säännöllisesti, jos meinaa millään reenillä (ihan sama, mikä laji) mitään aikaiseksi saada.

Minun käsittääkseni lihaskasvuun tarvitaan kovaa treeniä, riittävästi lepoa ja ruokaa. Kovaa ei voi treenata vahingossa. Kovaa treenaaminen tuntuu pahalta ja se näyttää epäesteettiseltä, kun raskaita viimeisiä toistoja tehdään naama punaisena. Kun useimmat naiset lopettavat sarjat siinä vaiheessa, kun he pystyisivät vielä tekemään useita toistoja, niin on aivan sama, onko tehnyt 30 tai vaikkapa 8 toistoa. Lihaskasvu on varmasti olematonta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli tässä mieleeni, että jos kauneusihanne on tyyliä Kate Moss, niin on periaatteessa mahdollista saada "liian isot lihakset" jopa sillä, että treenaa päin hemmettiä -malli-ihanteeseen kun ei sovi pieninkään lihas. Saattaapi olla, että sivarinlötkön tyttöystävällä on juuri tällainen vääristynyt kauneuskäsitys (vääristynyt siksi, että ultimate laihuus on paitsi useimmille naisille vaikea saavuttaa, myös kovin epäterveellistä.)

Vaikuttaminen pitäisikin siis aloittaa siitä, että saadaan daami käsittämään, että a) on tärkeämpää olla terve kuin laiha b) lihakset tekee naisesta naisen ja miehestä miehen näköisen. Sen jälkeen, kun tyttö on tajunnut, että oikeastaan haluaakin olla lihaksikas ja vahva, on helppo kertoa, miten sitten pitäisi treenata.

iivili sanoi:
Joskus jopa voi olla oikeasti kyse liian isojen lihasten pelosta, mutta eiköhän useimmiten ole kyse wanhasta kunnon laiskuudesta. Ei haluta pinnistellä, puuskuttaa ja hikoilla, eikä varsinkaan tunnustaa itselleen, että kaikkia noita tarvitaan ja säännöllisesti, jos meinaa millään reenillä (ihan sama, mikä laji) mitään aikaiseksi saada.

Olisin kyllä taipuvainen myös asettumaan tälle kannalle - melkoisen suuri osa naisista kun ei ole oikeastaan koskaan tehnyt mitään OIKEASTI rasittavaa (siis fyysisesti), joten kunnon treeni tuntuu ikävältä, raskaalta, työläältä ja kaikin puolin epämiellyttävältä, kun taas noita 20-30 toiston sarjoja (jotka vielä useimmiten ovat kaikinpuolin todella kevyitä, edes viimeiset toistot eivät ole tiukkoja) on paljon mukavampi "lätkyttää". Jep, kyllähän se kyykkääminen tai maastanostaminen kieltämättä ahdistaa ja niin maan pirusti ahdistaakin: sydän hakkaa, keuhkot huutavat happea, hiki virtaa ja lihaksia polttaa... mutta niillä ne tulokset silti tehdään, ei lähentäjä-loitontaja-lätkytyksellä.

Kannattaisi ensin yrittää selvittää, mitkä ovat tyttiksesi tavoitteet, ketjun aloittaja - tosin uskallan yli 90% varmuudella luvata, että ne ovat jotain tyyliin kiinteämpi vartalo ja vähemmän rasvaa. Ja jos ja kun näin on, niin sitten vain tuonne stumptuous.comiin noita iivilin antamia linkkejä selaamaan - ko. saitin perustaja on loistava esimerkki siitä, että kovakaan treeni EI tee naisesta Godzillaa tms. lihaskimppuhirviötä. :thumbs:

Reiden lähentäjien vääntäminen, seitsemänpäivää lehteä lukien, antaa oikeutuksen päivittäiseen suklaa-annokseen.

sivarinlötkön tyttöystävällä on myös sana sanottavana

Olen nyt kyllä tarpeeksi lukenut näitä juttuja joista saa sellasen kuvan että en tajua mistään mitään. erittäin nöyryyttävää. kiitos sivarinlötköni tästä ihanasta päivästä!

Jos nyt kertosiin ensin sen että käyn salilla silloin tällöin. minulla ei ole mitään ohjelmaa, en treenaa enkä hae mitään fyysisiä tuloksia.

Käyn salilla joskus yksinkertaisesti siitä syystä että tulee pirun hyvä mieli siitä. Taisi lähteä sekin hyvä mieli siitä ja salireenit jäädä vähemmälle. Olenhan huono ja hysteerinen salillakävijä.

toolate sanoi:
Reiden lähentäjien vääntäminen, seitsemänpäivää lehteä lukien, antaa oikeutuksen päivittäiseen suklaa-annokseen.

:lol2: jostain syystä repesin täysin. Kuvittelin tonnikeijun keikkumassa kohti herkkukaappia ja lausuvan homer-äänellä "mmmmmm... shoooklit :kuola:"

AnniW sanoi:
Olen nyt kyllä tarpeeksi lukenut näitä juttuja joista saa sellasen kuvan että en tajua mistään mitään. erittäin nöyryyttävää. kiitos sivarinlötköni tästä ihanasta päivästä!

Jos nyt kertosiin ensin sen että käyn salilla silloin tällöin. minulla ei ole mitään ohjelmaa, en treenaa enkä hae mitään fyysisiä tuloksia.

Käyn salilla joskus yksinkertaisesti siitä syystä että tulee pirun hyvä mieli siitä. Taisi lähteä sekin hyvä mieli siitä ja salireenit jäädä vähemmälle. Olenhan huono ja hysteerinen salillakävijä.

Huono mieli pois! emmehän me tiedä, millainen ihminen olet, ja aika monilla ihmisillä on outoja treenikäsityksiä -minä ainakin treenasin ihan päin vittua ennen kuin näin valon ja löysin pakkiksen. MUTTA jos kerran käyt salilla lähinnä siksi, että siitä tulee hyvä mieli, etä todellakaan ole huono ja hysteerinen salillakävijä, päinvastoin.

Toivottavasti ette ole ihan koko iltaa riidelleet...Enpä muuten ole koskaan tullut ajatelleeksi, että joku asianomainen saattaa oikeasti lukea juttuja, kun täällä miehet kyselee naisilleen treenivinkkejä. Täytyy vissiin jatkossa varoa sanojaan.

AnniW sanoi:

öö, siis juot sielä salin kahviossa kupin kahvia ja lähet menee.. :rolleyes: . Kannattaisko vielä kuitenkin harkita, kun sinne salille asti raahautuu niin oikeasti tekisikin sielä samalla sitten jotain ;)

AnniW sanoi:
Käyn salilla joskus yksinkertaisesti siitä syystä että tulee pirun hyvä mieli siitä. Taisi lähteä sekin hyvä mieli siitä ja salireenit jäädä vähemmälle.

Siis tuliko nyt huonomieli, kun kuulit vinkkejä salilla käymiseen :rolleyes:

AnniW sanoi:

Otappa nyt itseäsi niskasta kiinni ja lopeta tuo rutiseminen! Turaan keksit mitäänt tekosyitä, se koira yleensä älähtää johon kalikka kalahtaa. Ja siitä salitreenistä saa paljon enemmän irti kun perusasiat saa kuntoon. Itsekin treenasin varmaan pari vuotta haistapaska ruokavaliolla, ei voi sanoa että ihan hukkaan meni, mutta eipä tuosta nyt mitään järjetöntä hyötyäkään ollut. No ehkä se hyvä mieli, mutta miksi jättää asiat tekemättä oikein, kun voi samalla vaivalla saada enemmänkin kuin vain hyvä mieli?

skuge sanoi:
Siis jos esimekiksi henkilö saisi 5 toistoa hikiseen 30kg käsipainolla keskitettyä hauiskääntöä ja suorituksen tekemiseen menisi aikaa n. 10-15s. Niin kuluisiko tämän suorituksen tekemiseen saman verran energiaa(kaloreita) kuin siihen, että sama henkilö tekisi 15kg käsipainolla keskitettyä hauiskääntöä 25 toistoa hikiseen ja suorituksen tekemiseen kuluisi 35-40s..

Tuli vaan mieleen näin aamutokkurassa..

En nyt itsekään aamutokkurassa keksi, miten tää liittyy siihen mitä mä sanoin :zzzz:
Ite oon kyl päätellyt sen niin, et naisille tuputetaan sen takia pitkiä sarjoja, koska kuvitellaan et mitä pidempään siellä salilla treenaillaan, sitä enemmän palaa kaloreita (ja rasvaa).

Halo sanoi:
En nyt itsekään aamutokkurassa keksi, miten tää liittyy siihen mitä mä sanoin :zzzz:
Ite oon kyl päätellyt sen niin, et naisille tuputetaan sen takia pitkiä sarjoja, koska kuvitellaan et mitä pidempään siellä salilla treenaillaan, sitä enemmän palaa kaloreita (ja rasvaa).

Luultavasti halusin vain varmistaa kaikille sen miten asia on.. :david: joten miten se on :D Nytkun saadaan tähän vielä varmistus joltain kuuluisalta nimimerkiltä, niin asia tulee kaikille harvinaisen selväksi :rolleyes: .

Vittu mitä tekstiä sain muuten aikaan :nolo:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom