Naiset ja punttaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
sivarinlötkö/AnniW sanoi:
Sitäpaitsi tämä on ehkä hieman väärä foorumi tulla minun sanomaan yhtään mitään mistään henkisestä kasvusta tai hyvästä mielestä. Täällähän ei sellasta harrasteta.
:lol2: .... sori :jahas:

AnniW sanoi:
Kysymys: Miksi sivarinlötkö halusi? En oo pyytäny enkä tartte enkä halua. ja hän tietää sen.

Siksi kun se rakastaa sinua niin paljon että haluaa sulle hyvää. Parasta :) .

Katsos kun sivarinlötkö on oivaltanut että kun treenaa ja syö hyvin, olo on parempi kuin silloin kun treenasi puoliteholla tai söi mitä sattui. Se siis haluaa että sulla olisi yhtä hyvä olo kuin silläkin (?).

Huom. En väitä että treenaat tai syöt huonosti.

Luulen vain että minulla on aavistus miksi sivarinlötkö sulle "tuputtaa" noita juttuja vaikka et ole niitä ollut vailla. Mulla itselläkin on sellainen olo että haluttais vaivihkaa aivopestä tuota omaa ukkoani, koska tällä nykyisellä elämäntavalla mun olo on niin paljon parempi kuin ennen. Oman ukkoni vitsaillessa mun treeneistä/ruuista mä ajattelen vaan "If you only knew..." Olis kiva jakaa tämä kaikki sen kanssa, mutta koitan olla tyrkyttämättä mitään. Jos se joskus jotain kysyy, niin kerron kyllä. En mä itsekään tiedä vielä kaikesta kaikkea tai sitä ainoaa oikeaa totuutta, mutta koko ajan opin lisää... ja täältä pakkikselta olen saanut todella paljon tietoa sekä treeniin että ravintopuoleen.

Edit: korjattu kirjoitushäriöitä

Timba79 sanoi:
1. ota salikortti, saat käydä kertamaksulla niinpaljon kuin haluat, vaikka asua salilla. :D

2. miksi et näe? Ei siellä tarvitse käydä 6 kertaa viikossa, 2-3 kertaa on jo ihan sopiva määrä jos omaksi ilokseen treenailee.

3. Ne lihakset tulee takuulla kipeämmäksi, jos käyt vain sillointällöin vetämässä treenit. Kun treenaat esim. 2-3 kertaa viikossa, saat tehdä tosissasi töitä saadaksesi ne kipeiksi, eli tämäkin kohta tukee tuota säännöllistä käyntiä. ;)

Salikortit on kalliita kun on nyt jo 300 euroa miinuksella joka kuukausi. 2-3 kerta... se tuntuis jo työltä ja "oikeelta" treenaamiselta. Sitten se ei olis enää hauskaa. Ja tiedän että ne ei sitte enää kipeytyis niin paljon mutta ainakin tiedän joka kerta tehneeni jotain kun lihakset tulee kipeeksi.

"Se siis haluaa että sulla olisi yhtä hyvä olo kuin silläkin (?). "
Hän ei treenaa itse yhtään. Eikä syö hyvin. kunhan haluaa vaan että mä teen niin?!

Aiheesta hyvä mieli salilta:

Muistan elävästi, kun sain eräälle kaverilleni selittää, että en käy salilla saadakseni lihaksia, vaan siksi, että siitä tulee hyvä olo. Kaveri katsoi vähän ihmeissään (itse halusi niitä lihaksia), mutta ymmärsi kyllä lopulta asian. Treenasin melko kevyesti, mutta pidin siitä tunteesta, että olin tehnyt jotain ja esimerkiksi vähän jumiutuneelle yläselälle ja hartioille teki tosi hyvää tehdä jotain liikkeitä. Ainoa motiivini oli tosiaan se hyvä olo ja mieli, ei ollut sen kummempia tavoitteita laihtumisen tai lihasten kasvattamisen suhteen. Ymmärrän siis hyvin motiivisi ja mielestäni siinä ei ole mitään väärää :)

Tottahan se kuitenkin on, että opittuani treenaamaan salikäynneistä (=nyt oikeista treeneistä) tulee vielä parempi olo kuin ennen ja varmasti monella palstalaisella on käynyt samoin. Siinä varmaankin syy, miksi tässäkin moni on suositellut sinulle kovaa treeniä pelkkien salikäyntien (itse siis sanoit, että et treenaa) sijaan :) Kyllä se motivaatio treeneihin lähtee kuitenkin jokaisesta itsestään eikä kukaan voi sinua innostaa kovempiin treeneihin, jos et itse sitä halua.

Toivottavasti kipinäsi liikuntaan ei sammu - parempi kuitenkin harvoin kuin ei lainkaan :thumbs:

PS. Jos sinulla on kuitenkin hyvän mielen lisäksi tavoitteena esimerkiksi parempi ryhti, vähemmän hartiakipuja, parempi kroppa, enemmän voimaa tai parempi lihaskunto, kehottaisin sinua lukaisemaan vielä tämän keskustelun vastaukset ajatuksella. Ihan hyvää kaikki vinkkejä antaneet varmasti tarkoittivat :) Ja eiköhän se miehesikin tarkoittanut ihan hyvää (vaikka vähänhän se vaikuttaa erikoiselta, että hän ei itse edes treenaa).

Eipä oo mitään tavotteita :) mut kiitos vaan välittämisestä!

AnniW sanoi:
"Se siis haluaa että sulla olisi yhtä hyvä olo kuin silläkin (?). "
Hän ei treenaa itse yhtään. Eikä syö hyvin. kunhan haluaa vaan että mä teen niin?!

No en mä sitten tiedä... :lol2: Lötköhän vois selittää meille muillekin ;)

Saa siellä salilla käydä ilman sen kummempia tavoitteita tai metodeja. Pääasia että itse nauttii tekemästään.

AnniW sanoi:
Eipä oo mitään tavotteita :) mut kiitos vaan välittämisestä!

Vedäpä hieman henkeä ja rauhoitu :)
Jos täällä keskustellaan lähinnä yleisellä tasolla monien naisten kokemasta lihaspelosta, sivuten hieman jonkun nimimerkin mainitsemaa tyttöystävää niin ei sinulla ole mitään aihetta tuollaiseen siilipuolustukseen.

Älä ota henkilökohtaisesti nickien välistä pohdintaa ja keskustelua.

Jatka vain entiseen tapaan jos se hyvältä tuntuu...

Muutaman kysymyksen haluaisin esittää AnniW:lle, ihan kiihkottomasti ja kaikella ystävyydellä. Ensin pieni quottaus koko keskustelun aloittaneesta postista (boldauksen lisäsin itse):

sivarinlötkö sanoi:
Eilen keskustelimme tyttöystävän kanssa salitreenistä. Hän kyllä tykkää käydä salilla ja "tietää" että kannattaa olla monijakoinen treeniohjelma. Päädyimme sitten keskustelemaan sarjoista ja toistojen määristä. Minä sanoin, että mielestäni ei kannata koskaan tehdä yli 15 toiston sarjoja, johon hän totesi ettei halua liian isoja lihaksia.

Eli toisin sanoen, olet siis perustellut epäsäännöllistä salillakäymistäsi ja treenityyliäsi sillä, ettet halua isoja lihaksia. Kysymys kuuluu: miksi ihmeessä, kun se ei ilmeisestikään ole se oikea syy? Tuo lihaspelko nyt vain sattuu olemaan yksi yleisimpiä, sitkeimpiä ja vahingollisimpia harhaluuloja, joita naisilla punttitreeniin liittyen on, josta syystä moni täällä siihen myös voimakkaasti reagoi. Mikset yksinkertaisesti sanonut kumppanillesi suoraan, että sinua eivät tulokset eivätkä myöskään minkäänlaiset hyvät neuvot kiinnosta? :confused: Itselleni nimittäin tuli tuosta aloituspostista sellainen kuva, että kumppanisi ihan rehellisesti ja hyvää hyvyyttään halusi auttaa sinua, ja siksi kyseli täältä neuvoja, miten saisi nuo harhaluulot ja myytit ajatuksistasi karistettua.

Toinen kysymykseni on se, että jos kerran rahatilanteesi on niinkin heikko, mitä tuolla eräässä postissasi sanoit, niin miksi ihmeessä sitten ylipäätään tuhlaat vähiä rahojasi salille? Tarkoitan tällä sitä, että jos kerran ainut asia, mitä liikunnalta haet, on hyvä mieli, niin ei kai siihen välttämättä kuntosalilaitteita tarvita...? Uskon, että ihan sen saman hyvän mielen - ja hien ja endorfiinit - saisit vaikkapa tehokkaasta kotijumpasta (esim. etunojapunnerruksia, vatsaliikkeitä, kyykkyhyppyjä, tuolidippiä...) tai reippaasta lenkistä ulkosalla. Kumpikaan noista vaihtoehdoista ei maksa senttiäkään, ja lenkkeilystä saisit lisäksi vielä aimo annoksen raitista ilmaa! :thumbs:

Toki teet tässä(kin) kohtaa täsmälleen niin kuin itse haluat, mutta just my .02...

Niinjoo. Suosittelen, että käytät hiukkasen aikaa tutustumalla palstan mimmipuoleen, jos et yleiselle puolelle kamalien ja karskien bodareiden sekaan uskaltaudu - tulet nimittäin huomaamaan nopeasti, että hyvä mieli ja kaikkinainen itsensä kehittäminen, myös henkisellä puolella, ovat siellä(kin) arvossaan, ja fiksua keskustelua syntyy lähes aiheesta kuin aiheesta. :)

EDIT: Ihan pakko on myös kysyä, miksi "oikea" treenaaminen esim. 2 kertaa viikossa ei olisi sinusta enää hauskaa? Mistä muuten tiedät, että asia todella olisi niin - oletko edes kokeillut...?

En kyllä ymmärrä miksi ihmisiä kiinnostaa niin paljon. Enkä ole jo antanut tarpeeksi ymmärtää että olen kiukutteleva ja itsekäs teinityttö joka ei muiden neuvoista piittaa?

Mä jumppaan myös kotona ja käyn lenkillä, vaihtelu virkistää. Tuolla aikaisemmassa postissa sanottiin 3-5 kertaa, ja se on liikaa. Salillakäymisestä tulee kamalaa jos pitää käydä säännöllisesti kerran viikossa salilla. Käyn siellä juuri silloin kun hyvältä tuntuu, löytyy tarpeeksi energiaa ja puhtia, en silloin kun "nyt on taas maanantai ja maanantaisin pitää käydä salilla vaikka pitäisi tehdä sit' ja tätä". Ei, ei vakituista salillakäyntiä mulle. Niin, ja olen koittanut säännöllistä salillakäyntiä, se loppui omaan mahdotomuuteensa. Joka kerta kun ajoin salille olin väsynyt, päätä särki ja heikotti. Halusin vaan kotiin. Treenin jälkeen olo ei ollut yhtään parempi.

Tunnustan! Mulla ei oo mitää erityistä lihaspelkoa! Se asia nyt vaan pääsi suustani. (Tosin minun mielestäni madonna ja nämä yleisurheilun naiset ovat aikas kamalan näköisiä enkä itse ikinä haluaisi näyttää siltä)

Ihmettelen vaan, että millä perusteella poikaystäväni mielipiteet ovat yhtään sen parempia kuin minun. Ei hänkään ota neuvojani kuuleviin korviinsa, mutta en silti lähde niistä nettiin ruikuttamaan.

Ja vielä tästä poikaystäväni "hyvää hyvytään" kirjoittamasta jututsta. Hänellä oli täysin itsekkäs päämäärä ja hän halusi vain julkisesti todistaa että minä olen väärässä. Ette välttämättä usko minua mutta hän tunnusti sen myös ettekä te tunne muutenkaan tilannetta paremmin. Olen väsynyt riitelemään tuntemattomien ihmisten kanssa (sanokaa nyt että ei me mitään tapeltu) ja ennenkaikkea poikaystäväni kanssa.

Kiitos neuvoista, ne riittävät nyt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
AnniW sanoi:
Mä jumppaan myös kotona ja käyn lenkillä, vaihtelu virkistää. Tuolla aikaisemmassa postissa sanottiin 3-5 kertaa, ja se on liikaa. Salillakäymisestä tulee kamalaa jos pitää käydä säännöllisesti kerran viikossa salilla. Käyn siellä juuri silloin kun hyvältä tuntuu, löytyy tarpeeksi energiaa ja puhtia, en silloin kun "nyt on taas maanantai ja maanantaisin pitää käydä salilla vaikka pitäisi tehdä sit' ja tätä". Ei, ei vakituista salillakäyntiä mulle. Niin, ja olen koittanut säännöllistä salillakäyntiä, se loppui omaan mahdotomuuteensa. Joka kerta kun ajoin salille olin väsynyt, päätä särki ja heikotti. Halusin vaan kotiin. Treenin jälkeen olo ei ollut yhtään parempi.

Nyt mättää jo ravintopuoli ja pahasti, jos ei kerta viikkoon jaksa salille mennä kuin heikottaa ja väsyttää. Kannattaisi varmaan jo ihan oman terveyden kannalta katso mitä suuhunsa laittaa. Miten jaksat käydä edes töissä/koulussa jos yksi salikerta viikossa on näin mahdottomalta kuulostava suoritus?

Timba79 sanoi:
Nyt mättää jo ravintopuoli ja pahasti, jos ei kerta viikkoon jaksa salille mennä kuin heikottaa ja väsyttää. Kannattaisi varmaan jo ihan oman terveyden kannalta katso mitä suuhunsa laittaa. Miten jaksat käydä edes töissä/koulussa jos yksi salikerta viikossa on näin mahdottomalta kuulostava suoritus?

mun ruokavalio ei ole mikään paras, mutta ei mikään katastrofikaan. väsytti ja heikotti nimenomaan sen takia että salillakäymisestä oli tullut pakkopullaa ja kroppa ei siitä pitänyt.

AnniW sanoi:
väsytti ja heikotti nimenomaan sen takia että salillakäymisestä oli tullut pakkopullaa ja kroppa ei siitä pitänyt.
Höpöhöpö, muutama salikerta viikossa ei vielä väsytä kenenkään kroppaa niin pahasti (jos nyt ruokavalio on edes jollain tapaa siedettävä), että sen takia väsyttäisi ja heikottaisi ja päätä särkisi joka kerta :jahas: Asenteesta se on kiinni - jos ajattelet, että hyi kun on kamalaa ja hirveetä ja voih ja oih, niin eipä ihmekään, että olokin on surkea.

Yhä edelleen: Teet toki ihan niinkuin haluat, ja hyvähän se on, että liikuntaa ylipäätään harrastat - ei se salilla käyminen mikään ainut autuaaksitekevä asia tietenkään ole. Jotenkin kuitenkin vain tulee mieleen vanha sanonta "jos se on tekemisen arvoista, on se sen arvoista, että se tehdään kunnolla"... mutta ehkä olen sitten jotenkin kovin rajoittunut, tiedä häntä...?

Lienen kamala ja vittumainen ämmä, kun näin sanon, mutta sanonpa kuitenkin: tässä ketjussa ei oikeasti ole "tapellut" kukaan muu kuin sinä. Ja jos hyvää tarkoittavat ja täysin asialliset neuvot saavat sinut kimpaantumaan näin pahasti ja imuroimaan nenääsi koko vihannestiskin, niin kyllä ihan rehellisesti sanottuna tulee väkisinkin mieleen tuttu sananlasku kalikan kalahtamisesta ja koiran älähtämisestä.

Viimeksi muokattu:
kamala ja vittumainen ehkä, en tunne. itseäni oon puolustanu tuloksetta. Ei aina kaikki vaan ymmärrä. Niinku sanoin jossain muuallakin jossa samasta aiheesta olen puhunut, sota on hävitty. luovutan.

Tarkoitukseni ei ole jatkaa "sotaa" (jota en kyllä tunnusta tähänkään asti käyneeni...) yhtään sen pitempään, mutta kysäisenpä silti, edelleen täysin kiihkottomasti ja hyvässä hengessä: jos kerran olet jo aikaisemminkin käynyt samaa keskustelua samoin tuloksin jossain muualla, niin voisiko todella olla niin, että omissa toimintatavoissasi ja asenteissasikin olisi kenties jotain korjattavaa...? Jos nimittäin saat jatkuvasti samanlaista vastinetta jutuillesi, niin tuskinpa kyse aina ja jatkuvasti voi olla vain siitä, että "ei aina kaikki vaan ymmärrä"...

Peräänkuulutat kovasti asenteen avoimuutta ja ymmärrystä muilta tässä(kin) keskustelussa. Löytyykö itseltäsi niitä? (Tuo viimeinen oli siis retorinen kysymys, ei tarvitse vastata.)

AnniW sanoi:
kamala ja vittumainen ehkä, en tunne. itseäni oon puolustanu tuloksetta. Ei aina kaikki vaan ymmärrä. Niinku sanoin jossain muuallakin jossa samasta aiheesta olen puhunut, sota on hävitty. luovutan.

itsesäälissä on sitten kiva rypeä, vai mitä?

En kyllä käsitä, miksi ylipäänsä näit rekisteröitymisen vaivan, että pääsit tänne itkemään, kun "sinua" niin ilkeästi kommentoitiin -paitsi että valtaosa keskustelijoista puhui naisten virheellisistä treenikäsityksistä YLEENSÄ. Ymmärrän, jos olet pitänyt sivarinlötkölle pari päivää mykkäkoulua, koska se, että hän selkäsi takana repostelee elämäntapojasi on tietysti väärin, mutta en käsitä, miksi loukkaannut muiden hyväätarkoittavista viesteistä. Älä lue, ellei kiinnosta. Ja jos haluat lopettaa keskustelun, ei kannata jatkaa vastailua.

lyökää lyötyä. maassa makaavaa on kiva potkia kun se ei enää laita vastaan.

:lol2:

Onpas tää AnniW aikamoinen keissi. Kuinka vanha sä oikein olet? Viimeksi moista angstista itsesäälissä rypemistä kuulin yläasteella.

Luepas vaikka uudestaan Gillyannen pari viimeistä postia, niin ymmärrät mistä tässä on kysymys; treeni ja ennakkoluulot. Kyseessä ei ole mikään salajuoni sinun pääsi menoksi. Koko maailma ei ole sinua vastaan. Täällä vain annetaan NEUVOJA. Ota tai jätä.

Ja oikeasti, ketään ei kiinnosta sinun ja sinun poikaystäväsi ihmissuhde ja sen ongelmat. Tämä on aloittelijoiden osio, jossa neuvoja treenaukseen saavat aloittelijat. Tämä EI ole ihmissuhteen vatvomispaikka. Yleinen foorumi on sitten sitä varten.

Ja se, että jotkut hyvää hyvyyttään haluavat neuvoa ja auttaa, ei tarkoita sitä, että se antaa oikeuden ruveta inttämään, vatvomaan ja loukkaantumaan jostain *olemattomista* asioista.

Tämä kuulostaa "tunteettomalta" ja "kovalta", mutta hitto vie minä en lähde leikkiisi mukaan: Asiat asioina, faktat faktoina, ja on oma asiasi, miten saatuja tietoja sovellat omassa elämässäsi.

Voe apua... :itku: Miten ihmeessä sinä ylipäätään pärjäät elämässä, jos nuo minun ja Reinhardtin viimeiset postit ovat sinun mielestäsi "lyödyn lyömistä"...?

Ota itseäsi niskasta kiinni, lopeta ruikuttaminen ja itkeminen ja opettele erottamaan rakentava kritiikki ja pahantahtoinen vittuilu toisistaan. (Vihje: tässä ketjussa on viljelty lähinnä sitä ensinmainittua.) Äläkä aina ota kaikkia asioita niin jumalattoman henkilökohtaisesti, tai saat vatsahaavan jo nuorella iällä.

EDIT: Tomppa85 ehtikin sanoa melkeinpä samat asiat.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom