Naiset ja meikkaus/ "laittautuminen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iso_niz
  • Aloitettu Aloitettu
en oo mikään mahoton rinsessa mut itellä ainakin pääsyy laiskuuden lisäks miksen juurikaan meikkaa on miehet kun ne alkaa välittömästi kyttäämään liikaa. Ehkä harmittelen vähän rupsahtaneena sit kymmenen vuoden päästä tätä että en osaa arvostaa kuolaavia naamoja mut toistaseks se on vaan ärsyttävää ja ahistavaa. että kai sekin on sitä välinpitämättömyyttä ulkonäöstään, mut hyvä et sellasiakin on koska toi siitä välittäminen on lievästi sanottuna hieman karannutta turhan monilla.

No ihan totta kyllä tuo kyttääminen. Toinen mikä aiheuttaa hankaluuksia sosiaalisessa kanssakäymisessä miesten kanssa on avonaiset paidat (vaikkei mulla oo ees tissejä...).

Itellä tuo ulkonäöstä huolehtiminen on kanssa sinänsä järjetöntä, koska läträän ihan hirveesti kaikkien kosteusvoiteiden ja hiustenhoitoaineiden kanssa, jotta näyttäs freesiltä ja siistiltä... Se hyvä puoli noissa on, ettei tartte aamulla kovin tarkkaan laittaa, eikä illalla millään muilla tököteillä pestä pois.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meikkaaminen ei ole btw. ainut keino huijata kauneuttaan:

rakennekynnet yms.
manicure.jpg

hiustenpidennykset, hiusvärit yms.
micro_ring.jpg

http://www.hiustenpidennykset.com/_mgxroot/page_10748.html
441204.jpg

purkkirusketus yms.
faux_tan_before_after_shot.jpg

Push upit ja Geelitäytteet rintsikoihin
F_200502_february24e_88549a.jpg

_5130367.jpg

värilliset piilarit
piilarit1.JPG

Niinpä. Ja voihan jopa esim. sukkahousuilla yms huijata ja aika paljonkin ;)

itse kyllä voin rehellisesti sanoa että kun katselin jotain seiskan tähtityttö kilpailua lehdestä, meikit päällä tytöt näyttivät todella hyviltä, mutta sitten kun siinä vieressä oli kuva tytöistä ilman meikkiä niin noin 2/10 näytti nätiltä ilman meikkiä...

Tossa ekassa kuvassa siis huippumalleja ilman meikkiä ja joku random akka joka on ollut muuttumisleikissä.
sitten on Irina Björklund joka on musta kaunis ilman meikkiäkin eikä Natalie Portmankaan paljoa meikkiä kaipaa...kummatkin omistavat hyvät värit luonnostaan, usein brunette ei tarvitse meikkiä yhtä paljon kuin luonnostaan vaaleat värit omaava.

Liitteet

• models without makeup on-thumb.jpg
    models without makeup on-thumb.jpg
    153,1 KB · Katsottu: 969
  • 603660.jpg
    603660.jpg
    30,5 KB · Katsottu: 1 145
  • 597179.jpg
    597179.jpg
    31,3 KB · Katsottu: 1 496
  • 597181.jpg
    597181.jpg
    36,5 KB · Katsottu: 1 360
Huippumallit nyt harvoin on kauniita tai hyvännäköisiä, ainakaan kenenkään mun tuntemani mielestä. Sama se meikkaako vai ei..
on niitä klassisen kauniitakin huippumalleja, mutta on totta että malleilta ei välttämättä edes edellytetä kauneutta vaan enemmänkin persoonallisia symmetrisiä kasvoja ja hoikkaa vartta.
Adriana Lima, Naomi Campbell, Christy Turlington, Cindy Crawford, Miranda Kerr...noi nyt ainakin on kauniita ja onhan niitä muitakin.

Mulla ainakin meikkaaminen on ihan opittua ja nykyisin samalla tavalla luonnollinen asia arkea, kuin hampaiden pesu ja hiusten harjaaminen. Voisiko meikkaaminen tai ei-meikkaaminen johtua myös siitä, miten oma äiti itseään ehdostaa? Mä ainakin muistan jo ihan pikkutyttönä ihailleen äidin huulipunia ja laittaneen niitä salaa omiinkin.

Sitten kun joskus yläasteella sai luvan meikata, niin kyllähän pieni ehostus nostatti epävarman teinitytön itsetuntoa. Ja kun nuorena oppii meikkaamaan ja näkemään itsensä meikattuna, on vanhempana jotenkin alaston tai orpo olo, jos ei ole edes ripsaria ja meikkivoidetta kasvoilla. Meikkauskin on sellainen juttu, mihin tottuu ja minkä tekee ihan luonnostaan, eikä sen poisjättämistä arkiaamuista ajattele sen kummemmin. Meikkasin joskus lukioaikoina enemmän kuin nyt, joten kyllä vähempäänkin meikkiin ja myös meikittömyyteen tottuu. En vain koe vähentämistä nyt tarpeelliseksi, sillä tykkään ehostaa itseäni ja laittautua. Se on ihan samanlainen asia, kuin jollekin laittaa geeliä hiuksiinsa tai valita siistit ja hyvinistuvat vaatteet verkkareiden sijaan.

En ymmärrä kauheeta vertailua ennen/jälkeen-kuvien kanssa. Musta ruma on vain vähemmän ruma meikin kanssa, kaunis on kaunis myös ilman meikkiä. Ei siinä mitään kummenpaa muuttumisleikkiä tapahdu, vaikka meikkiä käyttääkin.

Itse pääsääntöisesti tykkään meikata. Joskus menee pelkällä puuterilla päivät kävi sitten koulussa, salilla, kylässä tai roskiksella. Iltarientoihin laitan koko arsenaalin. Ihme halveksuntaa meikeistä ja silikoneista joiltain ihmisiltä. Onks se sitten sitä, että tuntee itsensä paremmaksi?

IMO, naisilla meikkaus ehdoton kyllä. Kuten kristao sanokin: "ruma on vain vähemmän ruma meikin kanssa, kaunis on kaunis myös ilman meikkiä". Huomaa hyvin koulussa koeviikolla kun tytöt eivät meikkaa ja tämä muutos ei ole positiivinen minusta.

Joo mä kans kyl allekirjoitan tämän. Ei mun makuun kyllä. Tunnustaudun jonkinlaiseksi kulmakarvatarkkailijaksi.
eyebrow2-425x256.jpg

Mä tiesin että sä Meah komppaat mua! Oot paras :haart:

Terveisin: Kulmakarvakaverisi :D

Tosiaan ne piirretyt viivat ja päin hemmettiä muotoillut kulmakarvat pilaavat kokonaisuuden TÄYSIN. Kulmakarvojen pitäisi olla kasvojen kehykset mutta usein ne ovat joko a) liian paksut kalapuikot, hoitamattomat ja rehottavat, tai b) liian ohuiksi nypityt tai kokonaan pois ajetut ja kynällä vähän sinnepäin piirretyt...

Miksi naiset meikkaa ja miksi naisten täytyy näyttää kauniimmilta kuin ovat?
Eva Longoriakaan ei ole itsensä näköinen ilman meikkiä...tai siis just on
eva-longoria-without-makeup.jpg

Eva Longoriahan on überhottis ja miesten suosikki ja seksikkäimpiä naisia-listoilla. Kyllä sekin tavan "Mervi Tapola hoikkana" on jos ei ole yhtään laitettu. Hyvä vaan, näkyy se totuus ihmisistä. Yksi hyvä esimerkki on Britney Spears. Ei mun mielestä kauhean kaunis laitettunakaan [en pidä liian kaukana toisistaan olevista silmistä ja jännistä huulista, ihan nätti se on kuitenkin], mutta ilman meikkiä finniposkisena ja pöhöttyneenä paparazzikuvissa... kauhistus!

Eva Longoriahan on überhottis ja miesten suosikki ja seksikkäimpiä naisia-listoilla. Kyllä sekin tavan "Mervi Tapola hoikkana" on jos ei ole yhtään laitettu. Hyvä vaan, näkyy se totuus ihmisistä. Yksi hyvä esimerkki on Britney Spears. Ei mun mielestä kauhean kaunis laitettunakaan [en pidä liian kaukana toisistaan olevista silmistä ja jännistä huulista, ihan nätti se on kuitenkin], mutta ilman meikkiä finniposkisena ja pöhöttyneenä paparazzikuvissa... kauhistus!
No kyllä minusta Eva tuossa vasemmanpuoleisessakin kuvassa on varsin kauniin näköinen. Vaikka kuva ei todellakaan ole edustavimmasta päästä edes Eva ilman meikkiä -osastosta. Ei sillä, olihan Mervikin nuorena aika nätti.
edit:
ei löytynyt pikaisella googlettamisella hyviä kuvia. Joudut luottamaan mun sanaani tässä :D

No kyllä minusta Eva tuossa vasemmanpuoleisessakin kuvassa on varsin kauniin näköinen. Vaikka kuva ei todellakaan ole edustavimmasta päästä edes Eva ilman meikkiä -osastosta. Ei sillä, olihan Mervikin nuorena aika nätti.

Minusta ei ole kaunis, mutta ei ole rumakaan, ehkä enemmän sellainen "kulahtanut/väsähtänyt"-look.

Meikillä saa korostettua hyviä puolia ja häivytettyä huonoja, ei tietty täysin mutta kyllähän se auttaa. Evalla on hyvä luusto kasvoissa, ja ihon värin tasoittaminen, ripsien laittaminen ym auttaa jo paljon. Avartaa katsettakin :)

Ei sitä nyt hirviöstä pelkällä meikkivoiteella ja puuterilla kaunotarta tehdä. Jos kasvojen mittasuhteet ym on pielessä niin sitten ne on. Notre Damen kellonsoittajan kyhmyäkään ei saa peittoon, mutta voihan sitä oikeilla vaatteilla ja kuvakulmilla hieman häivyttää [vuoden paras vertaus muuten :D]

Tosiaan ne piirretyt viivat ja päin hemmettiä muotoillut kulmakarvat pilaavat kokonaisuuden TÄYSIN. Kulmakarvojen pitäisi olla kasvojen kehykset

Juuri näin!!!:worship: :D

Sä kans:haart:

Tosiaan ne piirretyt viivat ja päin hemmettiä muotoillut kulmakarvat pilaavat kokonaisuuden TÄYSIN. Kulmakarvojen pitäisi olla kasvojen kehykset mutta usein ne ovat joko a) liian paksut kalapuikot, hoitamattomat ja rehottavat, tai b) liian ohuiksi nypityt tai kokonaan pois ajetut ja kynällä vähän sinnepäin piirretyt...

Niiiii'inpä:thumbs: Voi luoja, meinaan aina saada sydärin kun nään viivaksi piirrettyjä kulmakarvoja. Aina herää kysymys, että eikö ne ihmiset tajua peiliin katsoessaan näyttävänsä animaatiohahmoilta tai jotain:rolleyes: Ja nyppimättömät kulmakarvatkin voivat pahimmillaan olla varsin pelottavia. Tunnen mm. erään nuoren naishenkilön, jonka kulmakarvat ovat TODELLA pelottavat paksuutensa vuoksi (kasvavat lähes yhteen ja ovat jotain n. 2cm paksut:eek:), mutta kyseinen henkilö ei uhraa niille ajatustakaan. Ei kai siinä mitään, jos on tilanteeseen tyytyväinen, mutta tekisi mieli aina mennä heilumaan sen tyypin nenän eteen pinsettien kanssa.

Itse omistan mielestäni luonnostaan aika ok muotoiset kulmakarvat, mutta ovat ihan hemmetin vaalealta. Näytän kummitukselta ilman kulmakynän ehostusta:rolleyes: Varsinkin kun vielä niin vaalea iho.

Toinen kammotus on liiallinen poskipuna:urjo: ja vielä väärässä paikassa.

Tuo kulmakarva juttu on kyllä kumma, tuosta on väännetty jo ajat sitten tälläkin palstalla.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=39828&page=384

Aika osuvasti oli myös mielestäni sanottu, se että jokaisen naisen tulisi osata meikata. Enemmän taitoa mielestäni vaatii juuri se huomaamaton nude-meikki, jolla saa kasvoihin kuitenkin luonnollista hehkua.
Linnan juhlissakin oli pari tanttaa kuin navetasta repästy. Voisiko edes tuollaiseen tilaisuuteen vähän panostaa ja laittaa edes poskipunaa? Suurinosahan ei sinne tietystikään itse meikkiä tee, vaan käyvät ihan vartavasten maskeeraajalla ja kampaajalla. Mikä on sinänsä hyvä juttu, ettei mitään tikkurilan värikarttoja tai muita ylilyöntejä näy.

Saanko liittyä kulmakarvavahtaajiin? ;)

Itse oon tosi laiska hoitamaan kulmakarvoja, ne on melko vaaleet luonnostaan ja ihan hyvänmuotoiset. Siistin vaan ylimääräset alta joka toinen päivä ja muotoilen ehkä kerran kuussa.
Sopii hyvin tällasina kun on vaaleet hiukset, tummien hiusten kanssa saa laittaa vähän väriä..

Huippumallit nyt harvoin on kauniita tai hyvännäköisiä, ainakaan kenenkään mun tuntemani mielestä. Sama se meikkaako vai ei..
Bodaavat naiset nyt harvoin on kauniita tai hyvännäköisiä, ainakaan kenenkään mun tuntemani mielestä. Sama se, onko offilla tai ei.

Aika mielenkiintoinen letkautus, johon yhtä fiksu vastaus.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom