Naiset ja meikkaus/ "laittautuminen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iso_niz
  • Aloitettu Aloitettu
^^Mä pesen tuon Blueberry curlin rypsiöljyllä pois suihkussa, ja siis ihan vedenkestävän version. Hierotaan siis ripsiin ja annetaan vaikuttaa, ja hierotaan vielä vähän lisää ja parissa minuutissa se viimeistään irtoaa. Toiminut myös viimeisen 3 vuoden ajan kaikkiin muihinkin koittamiini vedenkestäviin ripsareihin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä on poistanut helposti kaikki kokeilemani ripsarit. Käytän tuota vedenkestävälle ripsarille tarkoitettua versiota tavalliseenkin ripsariin, ihan parasta.

Tämä on poistanut helposti kaikki kokeilemani ripsarit. Käytän tuota vedenkestävälle ripsarille tarkoitettua versiota tavalliseenkin ripsariin, ihan parasta.

Käytän samaa ja mulla on myös toiminut just tämä vedenkestävän ripsarin poistoon erinomaisesti.. On hyvää hinta-laatusuhteeltaan, sillä yksi purkki on jotain 5 euron kieppeillä.

Eikö? Kyllä miehenä luulin vähän näin. Outo ajatus että joku pesisi ripsiään saippualla.

Pesetkö itse koskaan naamaasi saippualla? Jätätkö hinkkaamatta sitä silmien alueelle kokonaan? Mä kyllä hieron sitä silmäluomiinkiin, lähtee suurin osa meikeistä samalla. Loput sitten jollain öljyllä tai rasvalla.

Itse asiassa pesee. Käyttämäni Kanebon 38 on ripsari, joka lähtee (nimensä mukaisesti) yli 38 asteisessa vedessä. En silti tarkoita, ettenkö joskus käyttäisi saippuaakin, mutta noin esimerkkinä.

Tietty eri asia jos lähtee siten, mutta mulla lähtee vedellä pestessä korkeintaan ripset irti, ei ripsiväri.

Kiitoksia vinkeistä! jollain ihmeen kaupalla olen saanut sen ripsarin irti ihmeen helpolla nyt parina iltana, toivottavasti tämä meininki jatkuu. melkoista tököttiä..

Oliiviöljy on erinomaista kamaa silmämeikin (ja kaiken muunkin meikin) irroittamiseen, kannattaa kokeilla ennen kuin juoksee kauppaan ostamaan jotain erikoisputeleita :) Ensin irrottelee meikkiä vedellä ja pesee pois sen mitä lähtee, sitten öljyä naamaan ja ripsiin, hierotaan kevyesti. Pyyhi pois kasvopyyhkeellä/kostealla liinalla/pyyhkeellä/vanulapuilla tms. Jättää ihon pehmeäksi, ei kuivata ja poistaa meikin erinomaisesti (myös silmistä). Lisäksi halpaa ja ympäristöystävällistä. Jos oliiviöljyä ei ole, tähän käy oikeastaan mikä vain kasviöljy mitä kaapissa sattuu olemaan.

Pitää vissiin kokeilla tota oliiviöljyä! Mulla menee ihan törkeän iso summa rahaa kuukaudessa jo pelkkään meikinpoistoon(kuten meikkeihinkin). Puhdistusgeeli, kasvovesi ja kaikki tollaset tuppaa maksaa aika lailla pitemmän päälle.

Pitää vissiin kokeilla tota oliiviöljyä! Mulla menee ihan törkeän iso summa rahaa kuukaudessa jo pelkkään meikinpoistoon(kuten meikkeihinkin). Puhdistusgeeli, kasvovesi ja kaikki tollaset tuppaa maksaa aika lailla pitemmän päälle.

Niin mullakin meni ennen, sitten loppui puhdistusaineiden, saippuoiden, silmämeikinpoistoaineiden yms käyttö. Nyt käytössä on oliivi- ja kookosöljy, 2 kosteusvoidetta (toinen kevyempi ja toinen paksumpi)... ja siinä se onkin. Mineraalimeikit tekee vaan hyvää iholle eikä tuki ihohuokosia (toisin kuin normikosmetiikka), meikit lähtee öljypesulla ja tarvittaessa illaksi kosteusvoidetta naamaan. Aamulla vesipesu, hyvä kosteusvoide ja meikit naamaan. Kasvovesikin on loppujen lopuksi ihan turha, joskin siitä oli älyttömän vaikea luopua (kun on vuosikausia kuunnellut markkinapuheita yms.) Simple as cake ja mun iho ei oo koskaan näyttänyt tai tuntunut paremmalta.

Btw. Jos esim. kasvovedestä ei halua luopua, laimea vesi-omenaviinietikkaliuos tai vesi-sitruunamehuliuos toimii mm. huokosten supistajana ja kiillon poistajana. Halpaa ja toimivaa :)

Mä käytän Body Shopin tea tree-sarjaa puhdistamiseen, pesen naaman vaan vaahdolla, perään kasvovesi ja mulla kyllä lähtee kaikki meikki ihan siinä. Toi Sensain kolmekasi (ent Kanebo) on kyllä asia, josta en luovu koskaan. Kuitekin vedenkestävyys on mulle perusedellytys ripsarilta ja en ole kokenut muita mieluisiksi.
Aika usein lähtee bilemeikitkin ihan noilla pesuilla, mä oon joskus pari vuotta sitten ostanut silmämeikinpoistoaineen ja sitä on edelleen jäljellä reilusti.. Mulla on helppo naama =)

Mineraalimeikkipohja on kyllä paras asia hetkeen, ihanan kevyt fiilis kasvoilla. En tykkää kamalan meikatusta lookista, mutta haluan olla varsinkin töissä kuitenkin suht huolitellun näköinen. Ihanaa kun on siisti, mutta naturellin näköinen pohja<3

Niin mullakin meni ennen, sitten loppui puhdistusaineiden, saippuoiden, silmämeikinpoistoaineiden yms käyttö. Nyt käytössä on oliivi- ja kookosöljy, 2 kosteusvoidetta (toinen kevyempi ja toinen paksumpi)... ja siinä se onkin. Mineraalimeikit tekee vaan hyvää iholle eikä tuki ihohuokosia (toisin kuin normikosmetiikka), meikit lähtee öljypesulla ja tarvittaessa illaksi kosteusvoidetta naamaan. Aamulla vesipesu, hyvä kosteusvoide ja meikit naamaan. Kasvovesikin on loppujen lopuksi ihan turha, joskin siitä oli älyttömän vaikea luopua (kun on vuosikausia kuunnellut markkinapuheita yms.) Simple as cake ja mun iho ei oo koskaan näyttänyt tai tuntunut paremmalta.

Btw. Jos esim. kasvovedestä ei halua luopua, laimea vesi-omenaviinietikkaliuos tai vesi-sitruunamehuliuos toimii mm. huokosten supistajana ja kiillon poistajana. Halpaa ja toimivaa :)

Kiitos halo loistavista vinkeistä! Jossain vaiheessa kokeilin öljypuhdistusta, voisi pikkuhiljaa palailla siihen suuntaan näillä vinkeillä jälleen..

Miksi naiset meikkaa? No se on nyt sattuu olemaan osa meidän kulttuuria, tapoja. Ihmiset ovat vuosituhansia koristaneet vartaloa, kasvoja ja hiuksia. Katso vaikka mm Faaraoiden aikaista Egyptiä, mm silmät rajattiin voimakkaasti.
Ylen Teemalta tuli äskettäin hyvä dokkari Kauniit Ihmiset. Ranskalainen antropologi kiersi ympäri maailmaa dokumetoimassa eri maanosien kauneusihanteita. Jopa edelleen kaukana sivistyksestä keskellä Brasilian viidakkoa oli erinäisiä kauneusrituaaleja. Eri kulttuureilla on omat tapasa ja länsimaissa mm tuo meikkaamistyyli on vaihtunut eri vuosikymmeninä. Nykyään mennään enemmän luonnollisuuden puolelle eli ns nude meikkiin. Nyt on muodissa highlighterit ja korostukset kasvoissa, mikä ihan hyvä ettei näytetä haamulta (täysin matta puuteroidulta) vaan kuin aurinko olisi antanut hieman väriä ja kuultoa tiettyihin paikkoihin.

Meikki myös suojaa ihoa jos välitsee spf meikkivoiteen tai meikin alle spf pohjustusvoideen. Markkinoille on tullut paljon meikkivoiteita jotka antavat kasvoille luonnollisen lookin eli ei enää paksua pakkelikerrosta naamaan.

Itse tykkään meikata ja olen tehnyt sitä jo yläasteelta lähtien. Hauska kokeilla eri tyylejä mutta töihin hillitty meikki ja toisinaan siihen lisättynä kirkas huulipuna. Meikkaaminen kuuluu osana minun naiseuteen, samoin kuin kynsien lakkaaminen.
Voin viedä roskikset ilman meikkiä mutta muutoin ihmisten ilmoille en mene ilman jotain ehostusta. Keneltä se on pois jos joku haluaa korostaa kasvoissa hyviä puolia ja häivyttää huonoja? Harvalla naisella on virheetön iho. Kuka nyt ei haluaisi näyttää hyvältä?

Jos ei osaa meikata niin youtube on täynnä opastusvideoita, jos vaan on mielenkiintoa meikkejä kohtaan. Eikä ripsarin ja huulipunan/kiillon lisääminen tarvitse erityisiä taitoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom