Naiset ja meikkaus/ "laittautuminen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iso_niz
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eli omasta mielestäni on naisilla mennyt tämä meikkaushommeli liian pitkälle. Tai siitä on tullut liian tärkeä osa elämää. Ei voida lähteä minnekään ilman, että on meikkiä naamassa, ja että hiukset on laitettu. Ei edes roskia viemään ulos.

Onko naiset sitten yleisesti ottaen niin rumia ilman meikkiä? Onko ihminen oikeasti kaunis, jos näyttää hyvältä kahden tunnin maskeerausoperaation jälkeen? Ei minun mielestäni. Antaako tuju meikkikerros naisille sitten itseluottamusta paljonkin?

Mä aloitin meikkaamisen joskus yläasteella, puuteria ja mahdollisen finnin päälle meikkipuikkoa, ripsaria tai rajaukset. Sitä vaan kun tottuu katselemaan itseään peilistä meikillä vahvistettuna, meikitön omakuva näyttää vähän turhan valjulle. Mulle on aivan sama, meikkaavatko muut, minä en lähde ilman ripsiväriä ovesta ulos.

En ole ruma, olipa meikkiä tai ei, meikittömänä olen vain vähän värittömän näköinen. Tai olen mä muutenkin, mutta varsinkin meikittömänä. :D Meikittömänä voin olla esim. mökillä tai saunaillan jälkeen kavereiden kanssa sisätiloissa, tai kotimatkankin varmaan pärjään ilman, mutta ei tulisi mieleenkään vakituisesti kuljeskella ihmisten ilmoilla naama paljaana. Assis :haart: ripsiväri.

No joo, meikkaus on ok kun se tehdään hillitysti ja hyvin.

Tuossa vähän aikaa sitten tapasin hurmaavan, ehdotin treffejä kanssani, hän sanoi "mikäpä siinä" ja illalla kävin hänet hakemassa. Yllätys olikin aika suuri, nimittäin hän oli meikannut eri tavalla kuin päivällä. Meikkiä ei ollut paljon, mutta se oli tehty ihan päin persettä. Silmien alla aivan hirveät viirut ja sitä rataa. Siinä sitten tarinoitiin, niin hän kertoi, että oli meikannut pitkästä aikaa kunnolla, normaalisti kun ei laita muuta kuin puuteria ja jotain muuta. Eli tämä nainen oli siinä tosi kevyessä meikissä todella huumaavan kaunis, mutta kun ei osannut meikata ja meikkasi silti, hänen kauneuskin katosi.

Mitä tuohon meikkaamiseen ja laittautumiseen tulee, niin minulle se miltä nainen näyttää kertoo siitä että miten paljon hän minua arvostaa. Entisen avovaimon kanssa välillä vitutti liikkua kun itse olin suhteellisen fiksusti pukeutunut siisteihin vaatteisiin, niin toinen vetää tuulihousut jalassa. Mulle se on aivan sama miltä näyttää kun käydään kaupassa kääntymässä. Mutta jos oikeasti mennään johonkin vaikka shoppailemaan tai syömään, niin voisi sen verran panostaa, että heittää ne tuulihousut helvettiin ja vetää jotkut fiksummat vaatteet päälle.

Hiukset on todellakin vaalennettu, mutta iho on erittäin vaalea, samoin omat piirteet muutenkin. Aivan järkyttävä haamu musta tulisi, jos tummentaisin hiukset ja muuten olisin ihan valkea. Tarkoitan nyt piirteillä olemattomia kulmakarvoja (ei ole nypitty sellaisiksi kylläkään), huulet ovat luonnostaan todella vaaleat jne.

Silloin, kun iho on vaalea niin kontrastia ja näkyvyyttä kasvoihin kannattaa nimenomaan hakea tummemmalla hiusten värillä. Ei nyt välttämättä ihan mustaksi tarvitse vetää, mutta kirkas vaalea yleensä saa kalpeat kasvot näyttämään vielä kalpeammilta. Esimerkiksi Shakira näyttää hyvältä blondina, koska hänellä on tumma ihon sävy.

Eipä muuten ihme, jos Keira näyttää kalpealta, kun taitaa tuossakin kuvassa aika hoikassa kunnossa olla. Eikös sillä ollut anoreksia ? :( Varmaan yhden jos toisenkin ravintoaineen puutostilasta kärsii.

naisille meikkiä tärkeempää ois mun mielestä pitää ihosta huolta. ja jostain oon saanu semmosen käsityksen, että ne pakkelikerrokset vaan pahentais ihon laatua entisestään? Miehillähän finni sielä täällä ei tee mitään, parempi vaan kun ei oo niin kullankaunis iho, mutta naisilla näpyt ja väsynyt iho on heti turn-off. Jos naisella on kaunis iho, niin sen meikin ei tosiaan tartte olla muuta kuin vaan pientä jotain korostusta. Iho kun on mun mielestä kauniimpaa katsella/pussata/tehä mitä vaan, ku kasa jotain epämäärästä ainetta siinä päällä.

(pitää vielä muistuttaa, etten asioista mitään tiedä ja tiedän myös, ettei ihon laatu ole aina itsestä kiinni)

No joo, meikkaus on ok kun se tehdään hillitysti ja hyvin.

Eli tämä nainen oli siinä tosi kevyessä meikissä todella huumaavan kaunis, mutta kun ei osannut meikata ja meikkasi silti, hänen kauneuskin katosi.
.

Oliko se sulle siis turn off kun likka olli meikannut huonosti? Olisit nyt hyvä mies sanonut suoraan, että käyppäs pesemässä naamasi kun olet niin paljon kauniimpi ilman meikkejä. Nythän sulla on mennyt ehkä hyväkin nainen ohitse tuollaisen helposti korjattavissa olevan seikan takia.

Mä olin pitkästä aikaa meikannut eri tyylisesti ja laittanut aika voimakkaan (kirkkaan, puhtaan punaista) väristä huulipunaa, pari tuttua ei meinannut heti tunnistaa. Pentuna tuli leikittyä paljonkin meikeillä, mutta mä luotan siihen, että ystävilläni on munaa sanoa suoraan jos nykyään menee yli. Kaikista kamalinta on 80-90-luvuille jämähtäneet, kun rajaukset ympäri silmiä ei todellakaan sovi kaikille.

Hilpeintä oli kun työkaverit näki mut eka kerran meikattua joitakin vuosia sitten saunaillassa. Toki yleiskuvaan vaikutti myös se ettei päällä ollut ylisuuret työvaatteet. Niille kommenteille on tullut naurettua jälkeenpäin. Meinasivat alkaa kohtelemaankin mua eri tavalla kun yhtäkkiä tajusivat, että jumalauta tuohan on simpsakka nainen.

Oliko se sulle siis turn off kun likka olli meikannut huonosti? Olisit nyt hyvä mies sanonut suoraan, että käyppäs pesemässä naamasi kun olet niin paljon kauniimpi ilman meikkejä. Nythän sulla on mennyt ehkä hyväkin nainen ohitse tuollaisen helposti korjattavissa olevan seikan takia.

No riippuu vähän leidistä, että kannattaako sitä sanoa. Jotkut voi otaa hirveenä loukkauksena. Muutama naispuolinen ystävä on minulle siitä valittanut, että jos arvostelet naisen meikaamistyyliä/tapaa, se on erittäin ärsyttävää. Varsinkin ensimmäisillä treffeillä. :) No onneksi ei oo omakohtaista kokemusta. Jos nätisti sanoisi, että näyttäisit nätmmältä vähemmällä meikillä, niin siinä ei varmasti olisi mitään pahaa. Mutta miten yrittää hienovaraisesti vihjailla, että meikit on laitettu päin persettä? Varsinkin miehen näkökulmasta.

Itse pystyn olemaan ilman meikkiä kotona saunan jälkeen ja mökillä ja ehkä just nopeesti hakemaan lehden laatikosta ja viemään roskat. Muuten aina jonkinlainen ehostus, vaikka kevytkin. Tosin minun päivämeikki on todennäköisesti jonkun muun kevyt iltameikki :)

Jos ollaan jossain leirikoulussa, niin taatusti herään ensimmäisenä porukasta, jotta ehdin laittamaan itteni "normaalin näköiseksi". Johan lapsetkin pelästyis jos semmonen aamupeikko olis aamupalapöydässä istumassa. Jos en meikkaa aamulla, niin tuntuu siltä,ettei päivä lähde ollenkaan käyntiin ja on semmoinen kulahtanut sunnuntai-kotipäivä-olo koko päivän. Ja muinoin sairaalassakin sipaisin jotain aina aamulla nassuun, koska muuten olisin ollut omasta mielestäni vielä kipeämmän oloinen ja näköinen.

Oma meikkausura alkoi joskus yläasteella ja enimmäkseen siitä syystä, että iho kukki iloisesti kuin perunapelto. Ja edelleen iho on kirjava ja enemmän ja vähemmän kaikennäköistä "nuorisovaivaa". Ja lisäksi iho on todella valkoinen ja haaleat omat värit, että oikeesti näytän sairaalta, jos en tee itelleni jotain aamulla.

Kerran Thaimaassa ollessani eräs hieroja kutsui muut hierojat ihastelemaan "snow white" ihoani. Ja siinä vaiheessa loma oli lopuillaan ja omasta mielestäni olin jo hankkinut hyvän rusketuksen.. että näin.

Liika on liikaa meikkauksessakin, ja niinkuin tässä muutamat ovat jo sanoneetkin, niin meikin tarkoitus on korostaa niitä hyviä puolia esim. pitkät, tuuheat ripset ja häivyttää niitä huonoja puolia, esim. juuri kirjava (lue. epäsiistin näköinen) iho.

Kukin tyylillään.

Tuli vaan mieleen subilta eräs dokumentti, mikä käsitteli outoja vaimoja. Siinä oli yksi nainen, jonka avopuoliso ei ollut koskaan nähnyt sitä ilman meikkiä. Ne siis asui yhdessä ja niillä oli yhteinen lapsi. Muija meni aina meikit naamassa nukkumaan ja heräs aamulla aikaseen ennen miestään pesemään meikit pois ja laittamaan uudet tilalle. Aika järkkyä :D Ite en ainakaa jaksais tollasta. Ja meikit oli vieläpä aika vahvat.

Tuli vaan mieleen subilta eräs dokumentti, mikä käsitteli outoja vaimoja. Siinä oli yksi nainen, jonka avopuoliso ei ollut koskaan nähnyt sitä ilman meikkiä. Ne siis asui yhdessä ja niillä oli yhteinen lapsi. Muija meni aina meikit naamassa nukkumaan ja heräs aamulla aikaseen ennen miestään pesemään meikit pois ja laittamaan uudet tilalle. Aika järkkyä :D Ite en ainakaa jaksais tollasta. Ja meikit oli vieläpä aika vahvat.
Mm. Dolly Parton kertoi jossain dokkarissa, että hänen miehensä ei ole ikinä nähnyt häntä ilman meikkiä (ovat olleet naimisissa jotain 40v:rolleyes:) Lisäksi Dolly sanoi, että maanjäristyksen sattuessa jäisi mielummin kotiin, kun juoksisi ihmisten ilmoille jos ei ole meikit naamassa:jahas:. Mitä itseeni tulee, töissä yleensä hyvin kevyt meikki tai joskus ei ollenkaan, mutta viihteelle lähtiessä tykkään pynttäytyä sitten kunnolla:D Meikkaamisen aloitin yläasteella.

joku täällä taisi mainitakkin jo samasta aiheesta... elikkä meikkivoide suojaa ainakin ittelläni talvella/syksyllä ihon kuivumiselta ilman viilentymisen seurauksena.. plus että huoliteltuna näyttää myös siistiltä ja yökerhossa kun töissä olen niin asiaan vähän niinkun kuuluu että näytetään hyviltä ja edustavilta :) en puhu nyt mistään teinixpissixmeikkaamisesta, vaan perus meikkivoide-ripsiväri-aurinkopuuteri kombosta. joskus leikin väreillä ja saatan laittaa luomiväriä piristämään yleisilmettä mutta ei se ulkonäköäni kuulemma yhtään muuta. kukin tavallaan :)

Mäkin näin tämän. Arvostaisipa kaikki naiset miestään yhtä paljon :evil:

Harvemmin nään liikaa meikanneita naisia, ne överit mitkä vastaan kävelee ovat enemmänkin väärin itseään ehostaneita, eivät liikaa.

Se ettei osata häivyttää luomivärejä, rajataan ja punataan huulet epäsopivalla sävyllä, valitaan liian tummaa meikkivoidetta ja mikä pahinta: piirretään kulmakarvojen tilalle vääränmalliset mustat viivat, ovat pahimpia meikkimokia ikinä.

Itsellenikin kelpaa paljon paremmin semmonen meikkaamaton ja luontaisesti kivan näköinen tyttö kuin ne meikkaamalla "rakennetut" naamat. Tunnen muutamia jotka näyttäävät jopa rumemmalta meikattuna kuin ilman meikkiä ja se ei kyllä johdu siitä etteikö kyseiset neitoset osaisi meikata ihan hyvin. Luonnollinen vaan on parempi imo.

Hähää, tänään lähden tanssimaan ja lupaan meikata kaikkien meikkikammoojien kunniaksi kunnolla! :evil: Kivaa lähteä huijaamaan ihmisiä! Kotona miehellä oottaa sit totuus mut saapa hetken nauttia!:lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom