Naiset ja meikkaus/ "laittautuminen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iso_niz
  • Aloitettu Aloitettu
Mä taas väittäisin julkeasti niin, että nainen näyttää aina paremmalta meikit päällä kuin meikeittä.
Ei se luonnonkauneus kuitenkaan tekokauneutta voita, tai mä en ainakaan sellaiseen naiseen vielä ole törmännyt

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pakko kysyä pojilta tällaista.Olette tapailleet todella kaunista tyttöä ja jonkin ajan päästä selviää,että tyttö on ilman pakkelikerrosta syntisen ruma.Miten suhde jatkuu?Merkitseekö se sisäinen kauneus vai oletteko pinnallisia?Kyseessähän on toisaalta ollut kusetus ja tavara ei ole vastannut "tilattua".
Oon samaa mieltä parin muun asiaa kommentoineen kanssa, että sellaista naista ei kyllä ole, joka näyttää ilman meikkiä "syntisen rumalta" ja meikin kanssa "todella kauniilta". Lähimmäksi varmaan pääsee, jos on esim. isoja palo- tai muita arpia tai muuta häikkää kasvojen ihossa, jota sitten peittelee meikkivoiteella. Tuskin tuollaiset niin hirveästi useimpia häiritsee, että muuten miellyttävä nainen laitettaisiin sellaisten takia vaihtoon.

Alkuperäiseen aiheeseen sanoisin, että onhan se vähän outoa, jos ei voi meikkaamatta edes roskia viedä ulos. Yleisesti ottaen meikkaaminen ei minusta ole kuitenkaan sen ihmeellisempää ulkonäön "peittelemistä" tai "parantelua" missään vilpillisessä mielessä kuin muukaan ulkonäöstä huolehtiminen. Vertaa esim. hiusten kampaamiseen, valkaisevaan hammastahnaan (jos on kellertävät hampaat tai röökaa tai juo kahvia), hyvän näköisiin vaatteisiin jne. Eikä sen meikkaamisen tietysti tarvitse tarkoittaa teinien maalaa maailmasi -tyyppistä ratkaisua.

P.S. Joo ja jos joku alkoi epäillä, niin en kyllä itse käytä meikkiä. :rolleyes:

Pääsin vuosia sitten pätemään kun eräs kaverini väitti kivenkovaan ettei sen tyttökaveri meikkaa.. Kysyin sit tytöltä, että käydäänkö läpi mitä meikkejä sulla on naamassa ja siinä sit lueteltiin ne perinteiset eli meikkivoide, puuteri, poskipuna, luomivärit, ripsari, huulipuna... Poika oli vähän ihmeissään, mutta ymmärsi sit ettei kaikki meikkaus ole pandasilmien näköistä. Mun kohdalla olisi kunnon petos jos laittaisin tuonne sinkkuhakemuksen liitteeksi kuvan, jossa mut on ammattilainen meikannut. Kyllä sillä meikillä vaan saa virheet peittoon ja parhaat puolet korostettua. Joku sanoi ettei oikeasti kaunis meikkiä kaipaa ja se on totta, osa luonnonkauniista naisista menee suttuisen näköisiksi meikattuna.
Mä en käytä meikkiä arkena juuri lainkaan, mutta ei tekisi mieli lähteä illanviettoon ihan natuna.

Jos mietitään onko "petosta" kun illalla pokaa hyvännäköisen mimmin ja aamulla on tyynyliina maskeissa ja monsteri vierellä niin onhan se varmaan inhottavaa. Onhan monilla myös geelitäyte/push up rintsikat niin miten sitten käy kun liivien kanssa kivat rinnat valahtaa ilman liivejä 10 cm alaspäin? Pettymys?

Tähän voisi laittaa vertailun vuoksi kuvat siitä BB-Hennasta (oliko se edes sen niminen?). Siinä oli omasta mielestäni aikamoiset erot verrattuna naturaalia ja meikattua.

Ja en tietenkään löydä kuvia siitäkään nyt tähän hätään.

Itse pidän meikitöntä luontaista kauneutta järjestään meikattua paremman näköisenä, mutta taidan olla vähemmistössä tämän perversioni kanssa.:) Joku simppeli ripsari/kajaali-kombo voi olla ihan pirtsakan näköinen, mutta meikkivoiteiden tekemä ihon luontaisten piirteiden peittäminen on minulle hyihyi.

Ne harvat ei niin kauniina pitämäni ihmiset eivät kyllä näyttäisi omaan silmääni tippaakaan kauniimmilta meikattunakaan. Siltikin jokaisesta ihmisestä löytyy kauniita piirteitä, kun niitä vain jaksaa hakea. Koko ajatus siitä, että ilman meikkiä ei olisi kaunis on aika karu ja kertoo mielestäni aika pahoista itsetunto-ongelmista.

Eiköhän tämä joka-paikkaan-meikki-naamassa -syndrooma ole juurikin teineillä ja nuorilla naisilla ongelmana.

Itse mielummin näkisin naisen meikittömänä ja sitten joskus se voisi "räjäyttää potin" näyttäytymällä meikit naamassa :). Kilo pakkelia naamassa on turnoff ja kertoo myöskin käyttäjästä paljon. Jos naama on liian ruma(mukamas) ollakseen ilman meikkejä, niin hommaisi sitten vaikka ne silarit, joita sitten miehet voi naaman sijasta tuijotella :D

edit.
Itse pidän meikitöntä luontaista kauneutta järjestään meikattua paremman näköisenä, mutta taidan olla vähemmistössä tämän perversioni kanssa.

Ne harvat ei niin kauniina pitämäni ihmiset eivät kyllä näyttäisi omaan silmääni tippaakaan kauniimmilta meikattunakaan. Siltikin jokaisesta ihmisestä löytyy kauniita piirteitä, kun niitä vain jaksaa hakea. Koko ajatus siitä, että ilman meikkiä ei olisi kaunis on aika karu ja kertoo mielestäni aika pahoista itsetunto-ongelmista.
Samaa mieltä.

Itse olen todella valju/vaalea väreiltäni ilman meikkiä; eräs exä tuumasi joskus aamusella, että eihän sua lakanasta erota :rolleyes:
Eli meikkaan, jotta saan piirteet esille, mitään kauheaa pakkelikerrosta en ymmärrä minäkään.
Intissä nyt tuli 11kk oltua ilman meikkiä, eikä sekään tuottanut tuskaa. Voin myös lähimarketissa pyörähtää ilman meikkiä. Eiköhän tässäkin asiassa päde sellainen kultainen keskitie.

Itse mielummin näkisin naisen meikittömänä ja sitten joskus se voisi "räjäyttää potin" näyttäytymällä meikit naamassa :). Kilo pakkelia naamassa on turnoff ja kertoo myöskin käyttäjästä paljon.

Meillä on samoin: miehen mukaan on ihan hyvä, että viihdyn paljolti ilman meikkiä ja löysä collegeasu päällä kotosalla. Tällöin se pienikin laittautuminen erityistilanteissa on paljon kutkuttavampaa.

En ole tosiaan koskaan oppinut pahemmin käyttämään kosmetiikkaa tai jatkuvasti miettimään sitä, olenko viimeisen päälle huoliteltu. Se aika, minkä monet uhraavat asialle, tuntuu yksinkertaisesti liian suurelta uhraukselta omasta mukavuudesta ja tärkeämmiltä asioilta. Toki sitä nyt perushuoliteltu on, ja muutaman minuutin ehostus kuuluu arkeen. Eikä kukaan nyt suoraan rumaksi ole tullut haukkumaan. :rolleyes:.

Olen kyllä sitä mieltä, että suurimmaksi osaksi naiset luovat tuon tarpeen itse ja laittautuvat itseään ja/tai toisiaan varten, eivät niinkään miehiä, kuten joku aiemmin jo sanoikin. Tosin olen ollut huomaavinani senkin, että yleisen diskurssin tasolla (varsinkin nuorten miesten puheissa/kirjoituksissa) naisen ulkonäölle asetetaan epärealistisen kovat vaatimukset. Aikuisuuden myötä ja yksilötasolla ehkä asia ei ole niin mustavalkoinen.

Enpä nyt tiedä asettaako nyky-yhteiskunta niiiiin kovia vaatimuksia naisen ulkonäölle. Se on lähinnä siellä omassa pääkopassa kehittynyt luulo. Ja mitä vaatimuksiin tulee, niin kyllä naiset vaatii aivan vitusti jo nykyään miehiltäkin. Ainoa ero tässä on se, että mielestäni mies voi vaatia naiselta enemmän kun nainen mieheltä koska mies on mitä on 24/7.

Tälläsen pistin pystyyn, olihan tästä jo jokin aika sitten keskustelua toisessa threadissa.

Eli omasta mielestäni on naisilla mennyt tämä meikkaushommeli liian pitkälle. Tai siitä on tullut liian tärkeä osa elämää. Ei voida lähteä minnekään ilman, että on meikkiä naamassa, ja että hiukset on laitettu. Ei edes roskia viemään ulos.

Onko naiset sitten yleisesti ottaen niin rumia ilman meikkiä? Onko ihminen oikeasti kaunis, jos näyttää hyvältä kahden tunnin maskeerausoperaation jälkeen? Ei minun mielestäni. Antaako tuju meikkikerros naisille sitten itseluottamusta paljonkin?

Yritän tässä selittää omaa kantaani, ettei naisten pitäisi laittautua meikin avulla niin hyvän näköiseksi, ettei uskalla sitten liikkua ihmisten ilmoilla ilman maskia. Koska sitähän meikkaus on, oman oikean ulkonäön peittämistä/ parantamista.

Olipahan tekstiä :D

Ja sitten muiden mielipiteitä.
No, syy siihen miksi naiset meikkaa ja käyttää parfyymejä on,
että ne on rumia ja haisee pahalle. Ei siihen muu auta. :dance:

Itse olen todella valju/vaalea väreiltäni ilman meikkiä; eräs exä tuumasi joskus aamusella, että eihän sua lakanasta erota :rolleyes:
Eli meikkaan, jotta saan piirteet esille, mitään kauheaa pakkelikerrosta en ymmärrä minäkään.
Intissä nyt tuli 11kk oltua ilman meikkiä, eikä sekään tuottanut tuskaa. Voin myös lähimarketissa pyörähtää ilman meikkiä. Eiköhän tässäkin asiassa päde sellainen kultainen keskitie.

hmm. Mun mielestä tässä vaiheessa kannattais miettiä sitä, onko hiustenväri nyt välttämättä ihan oikein valittu? Ja saako ne kaikki tarpeelliset vitamiinit ja hivenaineet. Liian usein näkee naisia, jotka on värjänny hiuksensa erittäin väärin. Varsinkin blondit hiukset on sellaset, että ne harvalle oikeesti käy paremmin kuin tummat.

Mun mielestä tässä vaiheessa kannattais miettiä sitä, onko hiustenväri nyt välttämättä ihan oikein valittu?

Siistiä ku heti ennakko-oletus on et se hiusten väri on nimen omaan valittu, eikä se mikä se on luonnostaan.

Tähän voisi laittaa vertailun vuoksi kuvat siitä BB-Hennasta (oliko se edes sen niminen?). Siinä oli omasta mielestäni aikamoiset erot verrattuna naturaalia ja meikattua.

Tai Anna, jopa dramaattisempi ero ennen-jälkeen.

Sanotaanko näin, että kun luonnonkauniille naiselle pistää huolella tehdyn iltameikin niin jo keulii. :thumbs:

Mielestäni kevyt ja luonnollinen meikki tekee ihmisestä kauniin. Todella selvästi näkyvä paksu meikkikerros on jotenkin ihan luonnottoman näköinen.

Mä olen vähän kyllä yllättynyt siitä, että miehet näyttää usein nimenomaan tykkäävän tuosta huora-lookista meikkauksen suhteen:rolleyes:

Mä olen vähän kyllä yllättynyt siitä, että miehet näyttää usein nimenomaan tykkäävän tuosta huora-lookista meikkauksen suhteen

se on seksikästä, ja nämä samat naiset ilman meikkiä sunnuntai aamuna on taas söpöä.

Se näyttääkö nätti tyttö nätimmältä ilman meikkiä vai sen kansssa, riippuu siitä onko meikkien väärin käyttäjä vai osaako käyttää oikein ja sopivasti.

kun opiskelin taide-alaa joutui kokoajan käyttämään kulahtaneita farkkuja ja t-paitaa...tuolloin en meikannut juuri ollenkaan vain puuteria ja mascaraa.
myöhemmin on tullut kokeiltua aika gootahtavaa tyyliä: mustat hiukset ja kunnon sotamaalaus (tuosta voisi laittaa kuvankin jos löytyy tarpeeksi epätarkka :D)

nykyään teen aika perus meikin, enkä meikaa jos menen lenkille tai vien koiran tai roskat ulos.
mutta tykkään meikata ja mulla on niin herkkä iho että pakkasella kuivuu/jäätyy herkästi ilman puuteria. ja uskokaa tai älkää miehet mutta puuteri ihan oikeasti suojaa kasvoja esimerkiksi pakkaselta joskus nuorena kun opiskelin kosmetologiksi, eräs isabelle lancrayn edustaja kertoi että jotkut poromiehetkin käyttävät puuteria ettei nenä jäädy :D
niin ja kaikkien noiden tyylien aikana mulla on ollut kokoajan yhtä huono itsetunto.
JOS mulla ois ihanat pitkät ja paksut hiukset en välttämättä meikkais ollenkaan...mutta se onkin jo toinen juttu.

edit: tarpeeksi epätarkka...http://www.pixbox.fi/pic_show_id24973688.html

Tälläsen pistin pystyyn, olihan tästä jo jokin aika sitten keskustelua toisessa threadissa.

Eli omasta mielestäni on naisilla mennyt tämä meikkaushommeli liian pitkälle. Tai siitä on tullut liian tärkeä osa elämää. Ei voida lähteä minnekään ilman, että on meikkiä naamassa, ja että hiukset on laitettu. Ei edes roskia viemään ulos.

Onko naiset sitten yleisesti ottaen niin rumia ilman meikkiä? Onko ihminen oikeasti kaunis, jos näyttää hyvältä kahden tunnin maskeerausoperaation jälkeen? Ei minun mielestäni. Antaako tuju meikkikerros naisille sitten itseluottamusta paljonkin?

Yritän tässä selittää omaa kantaani, ettei naisten pitäisi laittautua meikin avulla niin hyvän näköiseksi, ettei uskalla sitten liikkua ihmisten ilmoilla ilman maskia. Koska sitähän meikkaus on, oman oikean ulkonäön peittämistä/ parantamista.

Onko ihminen oikeasti kaunis, jos näyttää hyvältä kahden tunnin maskeerausoperaation jälkeen?
Riippuu ihmisestä. Kaunis ihminen tuskin rumenee meikistä jos on meikattu oikein.

Koska sitähän meikkaus on, oman oikean ulkonäön peittämistä/ parantamista.
Meikkauksella on idea korostaa omia kauniita piirteitä/häivyttää huonompia. Taitava meikkaaja osaa sen myös tehdä niin, että se näyttää luonnolliselta. Ei sillä ulkonäköä välttämättä paranneta niinsanotusti. Meikillä voi vaan tuoda sen kauniin osan piirteistä esiin, mitä ei välttämättä ilman meikkiä huomaa, esim vaaleilla naisilla.

Itse haluan näyttää siistiltä, vaikken arkena meikkaa mitenkään niin paljoa, että sitä voisi maskiksi kutsua. Juhliin sitten laitan meikkiä vähän enemmän. On hirveen näköstä, kun joillain teineillä on kirkkaan siniset luomivärit, pinkki huulipuna ja oranssi meikkivoide..:rolleyes: Tikkurilan värikartta kirjaimellisesti.

e: Itse en pahemmin tykkää käyttää mitään mustia rajauksia muutenkaan.

Eikö voi näyttää siistiltä ilman meikkiä? Onko miehet epäsiistejä koska eivät meikkaa? Ei mulla sinänsä mitään meikkaamista vastaan ole (ei edes sitä ylipakkelointia), mutta ihmetyttää kommentit että meikkaa, jotta näyttäs siistiltä :confused:

Se minua myös ihmetyttää, että miksi pitää yrittää näyttää "kauniilta"? Minulle on ihan sama näytänkö kauniilta vai en muitten mielestä kuin avokin. Töissä ja muualla riittää ihan hyvin, että näyttää siistiltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom