Naiset ja meikkaus/ "laittautuminen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iso_niz
  • Aloitettu Aloitettu
Eikö voi näyttää siistiltä ilman meikkiä? Onko miehet epäsiistejä koska eivät meikkaa? Ei mulla sinänsä mitään meikkaamista vastaan ole (ei edes sitä ylipakkelointia), mutta ihmetyttää kommentit että meikkaa, jotta näyttäs siistiltä :confused:

Se minua myös ihmetyttää, että miksi pitää yrittää näyttää "kauniilta"? Minulle on ihan sama näytänkö kauniilta vai en muitten mielestä kuin avokin. Töissä ja muualla riittää ihan hyvin, että näyttää siistiltä.
Mulle siisteys on sama asia, että huolehtii itsestään. Ja myös kevyt meikkaus ja hiusten laitto on itsestään huolehtimista. Monesti kun on vaaleahipiäinen ja jos on ilman meikkiä saattaa näyttää väsyneemmältä tms. Mun iho on ainakin tosi vaalea ja meikillä saan kasvoihin eloa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulle itestä huolehtiminen on reenaamista, syömistä ja lepoa sekä perushygieniaa. Siisteys on hiusten kampaamista, siistien vaatteiden pitämistä jne. Meikkaus ei kuulu kumpaankaan näistä.

Mutta jokaisella on omat näkemyksensä asioista.

Hyvin tehty meikki näyttää siltä kuin sitä ei olisi, mutta silti näyttää paremmalta kuin ettei sitä olisi :D
kenenkään ei ole pakko meikata...tiedön naisia joille meikki ei oikeastaan edes sovi.

Liitteet

• natural-makeup.jpg
    natural-makeup.jpg
    7,7 KB · Katsottu: 2 028
  • teen-makeup.jpg
    teen-makeup.jpg
    20,1 KB · Katsottu: 352
  • Un-natural-beauty.jpg
    Un-natural-beauty.jpg
    14,9 KB · Katsottu: 448
  • natural-makeup-beauty.jpg
    natural-makeup-beauty.jpg
    14,4 KB · Katsottu: 339
Hyvin tehty meikki näyttää siltä kuin sitä ei olisi, mutta silti näyttää paremmalta kuin ettei sitä olisi :D
kenenkään ei ole pakko meikata...tiedön naisia joille meikki ei oikeastaan edes sovi.
Nimenomaan. Ja onhan se siisteyttä pitää itsensä freshin näkösenä kun että näyttää uupuneelta ja väsyneeltä. Mutta ei mulle kyllä mikään ongelma ole lähteä kaupungille ilman meikkiä. Ei todellakaan.

Keirankin tapauksessa piirteet on kauniit mutta värit valjut. :D
e:
92709diKH_w.jpg

Keira_Knightley_(2005).jpg

Hih, mulla on "työmeikki" :D Se on raikkaan näköinen ja kevyt, mutta huoliteltu. Tai ainakin mä luulen niin... Siihen menee 10-20min aamusta riippuen.
En meikkaa kauppaan, salille, lenkille, tallille, roskia viemään... :rolleyes:

Eniten mua ärsytttää kalpeus ja se, että iho on "epätasaisen" värinen. Saatan sipaista punoittavaan kohtaan (esim leuka ja nenänpielet) hieman meikkivoidetta.
Poskipuna on mun luottomeikki!

Tottakai voi näyttää siistiltä ilman meikkiä. Mutta meikki on viimeinen silaus. Tosin ei ole merkitystä, onko ripsaria vai ei, jos tukka on takkuinen ja rasvainen roikkuva kasa...

Onko tässä tekstissä mitään järkeä... No ei.

http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U

Vähän enemmän pelissä ku pelkkää meikkiä... Viitaten noihin Malenan postaamaan kuviin.

Kyllähän kaikki noi tollaset beauty-kuvat on todella rankasti käsitelty ja sen kyllä huomaa!
mutta silti sitä koittaa itselleen saada yhtä kuulakkaan ja tasaisen ihon, pitkä ripset ja täyteläiset huulet...mutta ei vaan siitä omasta pärstästä koskaan tule yhtä kaunista kun maybellinen mainoksessa prkl :itku:
vaikka ei se olekkaan se mikä pahiten syö itsetuntoa, vaan se kun kadulla kävelee vastaan lähes meikittömän näköinen uskomattoman täydellinen nainen(niitä on ehkä 0,5%)

edit: niin ja ei kyllä tosiaankaan mikään meikkivoide peitä omia piirteitä...itse käytän lähinnä siksi että mulla on tosi vaalea iho joka on herkkä ja siksi kylmässä vaihtaa väriä ja alkaa punoittaa...eli näin saan pidettyä sen ihon oman värin kokoajan, mikä sitten tuo hieman itsevarmuutta.

Joku simppeli ripsari/kajaali-kombo voi olla ihan pirtsakan näköinen, mutta meikkivoiteiden tekemä ihon luontaisten piirteiden peittäminen on minulle hyihyi..

Tähän on pakko kommentoida, että normaalin ihmisen kevyt meikkivoide ei kyllä peitä mitään piirteitä, eikä oikeastaan edes näppylöitä. Korkeintaan tasoittaa ihon omaa sävyä. Eri asia sitten nämä purkkiruskettuneet ja väärän värin valinneet teinit, joille meikkivoide ajaa lähinnä naamarin virkaa eikä voi hymyillä liian leveästi, etteivät posket halkeile.

Itse en arkisin meikkaa, ellei ole jotain erityistä, lukuunottamatta sitä kevyttä meikkivoidetta. Lisäksi taivutan ripset; väriä on omasta takaa. Nuorempana tuli varmaankin käytettyä joku kiintiö täyteen, en enää edes osaa olla niin paljossa meikissä kuin silloin päivittäin, juhliinkin laitan vähemmän. Jos nyt ollaan ihan rehellisiä, niin syy ei ole laiskuus vaan se, että olen naamaani paljon tyytyväisempi nyt kuin esimerkiksi kymmenen vuotta sitten. Siinä ei ole mitään peiteltävää eikä paranneltavaa (no, monen mielestä ehkä olisi, mutta jos nyt ajatellaan että haluan näyttää itseltäni), enkä koe näyttäväni valjulta tai suttuiselta ilman meikkiäkään (oma väritys toki melko epäsuomalainen, joten ymmärrän kyllä että kaikilla ei näin ole; toisaalta suosisin ennemmin vaikka kestovärjäystä esim. tummahkolla ruskealla kuin paklaamista). Hiukset vaikuttavat tähän paljon enemmän omalla kohdallani, vaikka olisi miten taidokkaasti luotu meikki mutta likainen tukka tai muuten vain päin helvettiä se osasto niin ei ole hyvä olla. Vaatteet on sitten toinen.

Mutta tosiaan näillä nykyisillä Tikkurilan kävelevillä mainoksilla on se hämäävä vaikutus, että moni mies ei tunnu oikeasti tunnistavan muita meikattuja naisia. Kuinkahan moni käyttää aamulla tunnin siihen, että näyttää siltä ettei olisi meikannut ollenkaan?

hmm. Mun mielestä tässä vaiheessa kannattais miettiä sitä, onko hiustenväri nyt välttämättä ihan oikein valittu? Ja saako ne kaikki tarpeelliset vitamiinit ja hivenaineet. Liian usein näkee naisia, jotka on värjänny hiuksensa erittäin väärin. Varsinkin blondit hiukset on sellaset, että ne harvalle oikeesti käy paremmin kuin tummat.

Hiukset on todellakin vaalennettu, mutta iho on erittäin vaalea, samoin omat piirteet muutenkin. Aivan järkyttävä haamu musta tulisi, jos tummentaisin hiukset ja muuten olisin ihan valkea. Tarkoitan nyt piirteillä olemattomia kulmakarvoja (ei ole nypitty sellaisiksi kylläkään), huulet ovat luonnostaan todella vaaleat jne.

Hiukset on todellakin vaalennettu, mutta iho on erittäin vaalea, samoin omat piirteet muutenkin. Aivan järkyttävä haamu musta tulisi, jos tummentaisin hiukset ja muuten olisin ihan valkea. Tarkoitan nyt piirteillä olemattomia kulmakarvoja (ei ole nypitty sellaisiksi kylläkään), huulet ovat luonnostaan todella vaaleat jne.

Jos on väreiltään todella vaalea, kannattaa ottaa kulmakarvoihin kestovärjäys (kohtuu vaalea silti) ja jos ripsetkin on vaaleat voi nekin värjätä tummiksi. hiuksiin kun laittaa pari astetta tummempia raitoja niin lopputulos on erittäin luonnollinen ja kaunis. ei tarvitse juurikaan meikata.

Liitteet

• frieda-prod-blond.jpg
    frieda-prod-blond.jpg
    12,6 KB · Katsottu: 272
  • HCo12_28_large.jpg
    HCo12_28_large.jpg
    21,3 KB · Katsottu: 1 450
Itse en ole koskaan meikannut mutta kestovärit käyn laittamassa kulmiin+ripsiin kerran kuussa.
Hyvin riittää :)

Itse en ole koskaan meikannut mutta kestovärit käyn laittamassa kulmiin+ripsiin kerran kuussa.
Hyvin riittää :)
Joo, itsekin värjään kulmia ja ripsiä ja tällöin riittää kevyt meikkivoide ja poskipuna.:)

Tähän on pakko kommentoida, että normaalin ihmisen kevyt meikkivoide ei kyllä peitä mitään piirteitä, eikä oikeastaan edes näppylöitä. Korkeintaan tasoittaa ihon omaa sävyä. Eri asia sitten nämä purkkiruskettuneet ja väärän värin valinneet teinit, joille meikkivoide ajaa lähinnä naamarin virkaa eikä voi hymyillä liian leveästi, etteivät posket halkeile.
Nimenomaan, ohutta meikkivoidetta ei edes huomaa.

Nimenomaan. Ja onhan se siisteyttä pitää itsensä freshin näkösenä kun että näyttää uupuneelta ja väsyneeltä. Mutta ei mulle kyllä mikään ongelma ole lähteä kaupungille ilman meikkiä. Ei todellakaan.

Keirankin tapauksessa piirteet on kauniit mutta värit valjut. :D
e:
92709diKH_w.jpg

Ihan vaan ettei jää epäselväksi: Kuva on raskaasti käsitelty, eli tehty rumaksi. En tiedä oliko tämä vitsi vai luulitko oikeesti et se näyttää tolta ilma meikkiä?

Ihan vaan ettei jää epäselväksi: Kuva on raskaasti käsitelty, eli tehty rumaksi. En tiedä oliko tämä vitsi vai luulitko oikeesti et se näyttää tolta ilma meikkiä?

Ihan vitsiksi tarkoitettu vaan :lol2:

e: Mutta kyllä tuolle Keirallekin saattas poskipuna tehdä terää ;)
1KKnightleyBIG_468x428.jpg

Jos on väreiltään todella vaalea, kannattaa ottaa kulmakarvoihin kestovärjäys (kohtuu vaalea silti) ja jos ripsetkin on vaaleat voi nekin värjätä tummiksi. hiuksiin kun laittaa pari astetta tummempia raitoja niin lopputulos on erittäin luonnollinen ja kaunis. ei tarvitse juurikaan meikata.
Tai sit voi goottityyliin värjätä hiukset ja kulmakarvat mustiksi. Nekin sopii hyvin vaalean ihon kanssa. :kuola: Olihan Lumikkikin maassa kaunehin, kun hänellä oli iho kuin norsunluuta ja hiukset mustat kuin eebenpuu. Oikeastaan goottityyli on ainoa, jossa kunnon hc-maalaukset näyttää hyvältä - sekin tietysti vain hyvin tehtynä, teineillä näkee välillä aika hirveitä virityksiä.

Tai sit voi goottityyliin värjätä hiukset ja kulmakarvat mustiksi. Nekin sopii hyvin vaalean ihon kanssa. :kuola: Olihan Lumikkikin maassa kaunehin, kun hänellä oli iho kuin norsunluuta ja hiukset mustat kuin eebenpuu. Oikeastaan goottityyli on ainoa, jossa kunnon hc-maalaukset näyttää hyvältä - sekin tietysti vain hyvin tehtynä, teineillä näkee välillä aika hirveitä virityksiä.

no tosi harvalle suomalaiselle käy mustat hiukset...vaalean ihon kanssa käy kyllä punaiset hiuksetkin.

Mulla on ollut pari vuotta sellanen gootti lumikki-look...tosin kyllästyin, kun iho ei ollut tarpeeksi vaalea ja hiuksia piti värjätä jatkuvasti yms. mutta jos omaa aidosti sellaset sävyt (tosi harvalla on!) niin en suosittele muuta :kuola:

Liitteet

• Snow_White_by_kittielitter69.jpg
    Snow_White_by_kittielitter69.jpg
    25,7 KB · Katsottu: 226
  • 78238,1173134797,1.jpg
    78238,1173134797,1.jpg
    52,6 KB · Katsottu: 300
  • redhead.jpg
    redhead.jpg
    21,6 KB · Katsottu: 859
Tässä hauskoja eroja:

beforeAfter_4.jpg