Naisen kehitys painoharjoittelussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommy77
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tyttökaverini on treenannut tosissaan noin 3 kk punttisalilla, ja kehitystä on tullut paljon: eka treenissä penkistä nousi 52,5kg, nyt nousee 57,5kg mutta sarjakehitys antaisi odottaa reilusti yli 60kg:n tulosta: sarjoissa menee 50 kilolla 7 toistoa ja 52,5 kilolla 2 kertaa 4 toistoa. Mikä on, kun 60kg ei nouse? 60kg:n nostoa on yritetty turhaan jo kuukauden ajan! Miehellähän tuollaiset sarjat tarkoittaisivat jopa 70 kilon maksimia.

Kehon muitakin osia treenataan säännöllisesti, esim. ranskalainen punnerrus (3 kertaa 10 25 kilolla), kulmasoutu käsipainoilla (3 kertaa 10 16kilolla), maastaveto, rinnalleveto, kyykkä (10 kertaa 70kg) jne. Aerobista hän harjoittelee n. 5 kertaa viikossa 30min. kerralla.

Olisit kysynyt tuolta punttimimmien puolelta. Ne varmaan tietää enemmän naisten kehityksestä.

Noi mainitsemasi painot kyllä on ihan kiitettävät jo ja aikas raju mimmi sulla. :worship:

Originally posted by tommy77
Tyttökaverini on treenannut tosissaan noin 3 kk punttisalilla, ja kehitystä on tullut paljon: eka treenissä penkistä nousi 52,5kg, nyt nousee 57,5kg mutta sarjakehitys antaisi odottaa reilusti yli 60kg:n tulosta: sarjoissa menee 50 kilolla 7 toistoa ja 52,5 kilolla 2 kertaa 4 toistoa. Mikä on, kun 60kg ei nouse? 60kg:n nostoa on yritetty turhaan jo kuukauden ajan! Miehellähän tuollaiset sarjat tarkoittaisivat jopa 70 kilon maksimia.

Kehon muitakin osia treenataan säännöllisesti, esim. ranskalainen punnerrus (3 kertaa 10 25 kilolla), kulmasoutu käsipainoilla (3 kertaa 10 16kilolla), maastaveto, rinnalleveto, kyykkä (10 kertaa 70kg) jne. Aerobista hän harjoittelee n. 5 kertaa viikossa 30min. kerralla.

Kun treenaataan tolla tavalla pitkiä sarjoja, niin silloin ei välttämättä maksimi ole kovinkaan korkea verrattuna siihen sarjapainoon. Ja ilmeisesti naisella se ratkaisee vielä enemmän. Älkää turhaan yrittäkö sitä maksimia, jos ei tule. Lähtekää pudottamaan sieltä 8-10 toistosta viikko kerrallaan ja ei mene paljoakaan aikaa, kun se 70kg saattaa sieltä tulla. Antaa lihaksen myös tottua isompiin painoihin.
Omalla paremmalla puoliskollani oli samanlaisia ongelmia. Sarjapainojen ja maksimi väliä ei juurikaan ollut mitään. Jos laittoi vähän liikaa, niin tekniikka petti ja pahasti.
Nyt kun on pikku hiljaa lisätty painoa ja pudotettu sarjamääriä, niin aivan erilaiselta nostot näyttää raskaammilla painoilla ja tulee huomattavasti räjähtävämmin ylös.

En kyllä allekirjoittaisi tuota väitettä jonka mukaan nuo sarjat tarkoittaisivat miehelle automaattisesti 70 kilon maksimia. Itse nostan nuo nelosen sarjat tasan kaksi kertaa 52,5 ja maksimi ei ole lähelläkään 140:ntä. Itseasiassa olen tosi lähellä noita tyttökaverisi tuloksia kun kerrot ne kahdella, ykkönen n. 120 ja satkulla oon penkannu kutosen. Vaikuttaneekko se että en pidä penkistä ja se on heikoin liikkeeni? http://www.paskasoft.com/sarjapainolaskuri/
Tuolta voi saada jotain vinkkiä ykkösistä.

Originally posted by onion
Olisit kysynyt tuolta punttimimmien puolelta.

Se puoli on tarkoitettu vain naisille, eikä tommy ole naisen nimi :)

:eek: vasta 3 kk treenannut?!? Ja tommoset tulokset...? No, teinä en vielä olisi huolissani kehityksestä... :rolleyes:

Nimim. Katkera... :)

Tyttökaverini on treenannut tosissaan noin 3 kk punttisalilla, ja kehitystä on tullut paljon: eka treenissä penkistä nousi 52,5kg, nyt nousee 57,5kg
.

No niin, yhdyn edelliseen... uskomattomat tulokset, ekalla kerralla penkistä 52, 5 kg , ja kolmen kuukauden kuluttua 57,5 . Pistää tämän penkkaajan hiljaseks ,,, Käy lukemassa punttimimmien puolelta, siellä moni meistä tuskailee edelleen aika paljon pienemmissä raudoissa.:evil: Mitkä on mimmin muut mitat , pituus & paino ? :worship: enivei, hieno tulos ...

Huom.

Tämä "tyttöystävä" (eli minä joka puhuu) on nyt rekisteröitynyt mimmien puolelle nimimerkillä Tähti. Tähden mitat on kuitenki 169cm ja 65kg.:)

Re: Huom.

Originally posted by Tähti
Tämä "tyttöystävä" (eli minä joka puhuu) on nyt rekisteröitynyt mimmien puolelle nimimerkillä Tähti. Tähden mitat on kuitenki 169cm ja 65kg.:)

Minkäläista urheilutaustaa sulla on?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voisin pari sanaa heittää tuosta naisten voimaharjoittelusta, sen verran kun tiedän siitä. Kaikkihan tietää että naisilla kroppa tuottaa paaaljon vähemmän testoa kuin miehillä ja että kerran kuussa keho "erittää" vähän verta ulos.
Joten sen mitä olen huomannut naisten voimatreenissä, niin naiset kehittyvät parhaiten n. 70 %-75 %:n raudoilla. Tällä kuormituksella tulisi tehdä sitten sarjoja esim. 4*5 (4 sarjaa, viisi toistoa).
Kuun alussa voisi arvioida sen maksimin, tehdä laskutoimitukset ja sen jälkeen eka viikko 70 %, toinen 73% ja kolmas viikko 75 %. Neljäs eli se "naistenviikko", on kevyt viikko, jolloin treenataan määrällisesti vähemmän. Ja taas seuraavana kuukautena arvioidaan maksimi (kehitystäkin voi jopa tapahtua) ja taas aletaan. Toistoja voisi jonakin kuukautena lyhentää, esim. kolmosia ja sitä taas nostaa hiukan prosenttia, enintään kuitenkin 80 % saakka.
Siinä jollekin naiselle jonkimoinen pohja, jos halua kokeilla voimatreeniä, bodi- ja fitness hommista tiedän yhtä paljon kuin sika polkupyörästä. :david:

Eiköhän se maksimi kannata testata arvioimisen sijaan.
"Harjoittelu pitäisi aina perustua lähtöhetken kuntoon, olemassa olevaan todelliseen voimatasoon luulojen tai tavoitteiden sijasta. Siksi suosittelen kunnon testaamista arvioimisen sijaan." -Sakke

No jos haluaa nostaa kuukauden väelin kovat ykköset, niin mikä ettei. Itse en henk. koht. kokeile kuukausittain maksimia, vaan arvioin varovaisesti sen tehtyjen sarjojen perusteella.

Lähinnä Sakkekin tarkoittaa tuossa sitä, ettei arvioida liian suuria maksimipainoja, niihin moni kompastuukin. Parempi olisi arvioida maksimit hiukan alakanttiin

Urheilutausta

Ainahan mä oon vähän liikkunut, ja harrastanut liikuntaa laidasta laitaan: telinevoimistelua, aerobicia, tanssia (kantri, nykytanssi, hiphop jne.) rullaluistelua lenkkeilyä (molempia myös sauvoilla) ja niin pois päin. Että innostusta löytyy :D

Täysin normaali suhde noissa sarjoissa maksimiin.Naiset/tytöt sitkeilevät kevyemmillä painoilla pitkiä sarjoja ja toppi tulee maksimissa,kun seinään. Kaverin ex(joka ansaitsee muuten nykyään elantonsa "aikuisviihde" "tähtenä)-treenasi tismalleen samanlaista treeniä,kun me n.6kk ajan ja penkistä ei 60kg noussut,vaikka kuinka psyykattiin ja 55 kilolla tuli muistaakseni ainakin 5,jollei 6-toistoa. Kova tulos naiselle pukata yli 50 "ilman" treeniä penkistä *respect* niin tuo telinevoimistelu selittää kyllä paljon....:whip:

P.S. Tyttöystävää nyt kaksi kertaa jalkatreenissä piiskanneena tuntuu,että naisilla on hirvittävä "kunnioitus" painoja kohtaan,että olisiko tuolla henkisellä puolella jotain tekemistä asian kanssa....

7x50kg niin ei mitään toivoa tehdä 70kg x 1 oli mies tai ei.

Vähän eri kuin esim pistää 120kgx7 ja sitten 140x1... siinä on vain 17% nousu painossa kun taas 50->70 on 40% nousu.

Ilmeisesti jotain tyttö tehnyt ennenkin koska 52,5 alussa on naisille yleensä jo aika kova tulos ihan mitä punttimimmeistäkin katsoo. Vaikka onhan naisissakin sitten isoja ja pieniä..

Re: Re: Re: Naisen kehitys painoharjoittelussa

Originally posted by Raven
Höpö höpö..

Älä nyt selitä Raveni sä et edes muista millasta oli joskus 13 [edit pitäsköhän tää editoida johonki 9 vuoteen sun tapauksessa]vuotiaana kun penkki oli 50kg ja kun et ollut edes aikuinen niin et voi arvostella :).:worship:

Ehkä joku jonka lihakset ovat suurimmaksi osaksi räjähtävää voimaa varten mutta on silti niin heikko että saisi vain 7X50 pystyisi vetämään 1X70 mutta mennään aika pieniin promilleihin koko kansasta. Ei mitään toivoa ollut minulla nostaa 65kg esim silloin kun ammoin meni 7X50 muttei enempää.

Ei millään pysty vetämään 7 toistoa ja sitten 40% lisää painoa ja 1X kokeile vaikka itse et pysty sinäkään. Tai oikeastaan pystyt helposti jos teet maksimin ensin ja sitten seuraavalla treenikerralla otat pienemät painot niin otat varmasti yli 7 . (esim 210max -> 150kg x ?..ei mitään paitamaxeja)

Re: Re: Re: Re: Naisen kehitys painoharjoittelussa

Originally posted by AG+
Älä nyt selitä Raveni sä et edes muista millasta oli joskus 13 [edit pitäsköhän tää editoida johonki 9 vuoteen sun tapauksessa]vuotiaana kun penkki oli 50kg ja kun et ollut edes aikuinen niin et voi arvostella :).:worship:

Ehkä joku jonka lihakset ovat suurimmaksi osaksi räjähtävää voimaa varten mutta on silti niin heikko että saisi vain 7X50 pystyisi vetämään 1X70 mutta mennään aika pieniin promilleihin koko kansasta. Ei mitään toivoa ollut minulla nostaa 65kg esim silloin kun ammoin meni 7X50 muttei enempää.

Ei millään pysty vetämään 7 toistoa ja sitten 40% lisää painoa ja 1X kokeile vaikka itse et pysty sinäkään. Tai oikeastaan pystyt helposti jos teet maksimin ensin ja sitten seuraavalla treenikerralla otat pienemät painot niin otat varmasti yli 7 . (esim 210max -> 150kg x ?..ei mitään paitamaxeja)

En nyt väittänytkään, että kaikki saavat. Kirjoitit sen vaan niin, että ei kukaan saa. Tottakai myös riippuu millaisen hermotuksen jokainen omaa. Mega duty aikoihin tein 7*160 ja 1*220. Nämä eri treeneissä siis..
Nyt kun oli 1*225, niin hapotustreeninä treenin loppuun 30*140..

Btw. aika lähelle meni muuten, kun se 50kg tuli ylös. Olin noin 10 vuotias. Tarkkaa ikää nyt tietenkään muista, mutta ala-asteella olin. Oliskos ollut neljännellä tai viidennellä.

tarkoitin siis eri kertoja. Tottakai se on vaikeampaa ottaa maksimin jälkeen..

Muistaakseni Poliquin heitti jotain mm2k:ssa aikoinaan että naisilla on voimakestävyys paljon suurempi kuin miehillä. Siis suhteessa maksimiin.

Eikä treenihistoria viittaa mihinkään maksimivoimaa kehittävään liikuntaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom