Nainen puri miestä

Naamiokostaja: -Ja kurittaminen on automaattisesti turpaan mäiskimistä?
Kyllä sille fyysisellekkin kurittamiselle (luunappi, niskavilloista puristus ym.) on paikkansa. Ei sitä ole itsekkään junioorina kaikkea sanottua uskonut, mutta pieni tehostus on jo sitten saanutkin asian perille. Enkä kokenut silloin joutuneeni "pahoinpidellyksi" tai että luottamukseni vanhempiin olisi sen vuoksi järkkynyt. Tiesinpähän kuitenkin tehneeni pahasti väärin, kielloista huolimatta.

Kiitos,jotain tällaista oli mielessä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Naamiokostaja: -Ja kurittaminen on automaattisesti turpaan mäiskimistä?
Kyllä sille fyysisellekkin kurittamiselle (luunappi, niskavilloista puristus ym.) on paikkansa. Ei sitä ole itsekkään junioorina kaikkea sanottua uskonut, mutta pieni tehostus on jo sitten saanutkin asian perille. Enkä kokenut silloin joutuneeni "pahoinpidellyksi" tai että luottamukseni vanhempiin olisi sen vuoksi järkkynyt. Tiesinpähän kuitenkin tehneeni pahasti väärin, kielloista huolimatta.

Valitsin sanani vähän huonosti. En silti kannata minkäänlaista kuritusta lapsen kasvattamisessa. Vaikka en itse olekaan päässyt sitä ihanuutta kokemaan, olen saanut seurata läheltä, ja kyllä hyvin kasvatettu lapsi yleensä tottelee. Jos ei tottele, lasta voi toki fyysisesti estää, mutta kyllä riittävän hyvä luottamus karsii sellaiset tilanteet minimiin. Torumisen pitäisi riittää pitkälle.

Eipä oo nainen kertaakaan käyny käsiksi vielä, mutta töissä on tullut tilanteita joissa nainen pitää poistaa ravitsemusliikkeestä, niin kyllä siinä aika helliä otteita käytetään tai sit siellä on ne 10 ritaria kimpussa pian.

Tosta kurituksesta tuli mieleen, että 15vuotiaana avauduin äidille aika reippaasti jostain asiasta, niin se otti vaan tylysti korvasta kiinni, raahasi vessaan ja pesi suun saippualla. paino suhde oli 2:1 mun hyväksi. Mutta vanhempia kunnioitetaan , asia joka on nyky sukupolvella hieman hakusessa..

Eipä oo muakaan naiset pahoinpidelleet, mutta joskus kännissä ne kyllä kilahtaa haukkumaan ihan älyttömästi jostain ihan todella mitättömästä syystä.. ei voi ymmärtää.. mutta naiset on naisia <3

:offtopic:
Valitsin sanani vähän huonosti. En silti kannata minkäänlaista kuritusta lapsen kasvattamisessa. Vaikka en itse olekaan päässyt sitä ihanuutta kokemaan, olen saanut seurata läheltä, ja kyllä hyvin kasvatettu lapsi yleensä tottelee. Jos ei tottele, lasta voi toki fyysisesti estää, mutta kyllä riittävän hyvä luottamus karsii sellaiset tilanteet minimiin. Torumisen pitäisi riittää pitkälle.

Et oikeestaan edes valinnut. Eikös just ollu joku tutkimus jossa väitettiin 30% Suomalaisista hyväksyvän lapsen fyysisen kurituksen. Mm Potkimisen ja lyömisen...
Minkähänlaisessa kysymyksenasettelulla moinen tulos on saatu aikaan?

:offtopic: Suomalaisissa on kuitenkin älyttömän paljon vanhempia ihmisiä, ja aika satavarmasti on kasvatettu lapset aika eritavalla vaikka 1930 tai 1950 luvuilla

Kyl mun isäukko ainakin sanoo että se pelkäsi isäänsä ihan älyttömästi pienenä ku aina kun jotain pahaa teki niin sai pelätä saavansa selkäsaunan, ja se oli ihan normaalia kuulemma 60-luvulla.

silloin kuulemma lastenkin piti aina olla hiljaa ettei aikuiset häiriinny, jos vaikka on vieraita kylässä, muuten sai turpaan. Isälle ei koskaan sanottu vastaan.. tai muuten läski tummuu.. jne.jne.jne.

että luulempa että osa ainakin lapsena hieman radikaalimman kurin saaneista ihmisistä hyväksyy sen täysin. sitäpaitsi wanha sananlaskukin kuuluu "kuka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee".. vanhempi väki hyväksyy enemmän, kuin me nuoremmat...

ps. En tietenkään hyväksy ruumiillista kuritusta. tasan yhtä paljon tai vähän kuin tyttöystävän satuttamista..:offtopic:

Monta kertaa on "nainen" käynyt käsiksi puremalla/potkimalla/lyömällä. Yleensä vaan naureskelen ja vittuilen vähän perään. Tosin nyt oon alkanu vetää sellasta linjaa, että jos ei sen muijan jätkä oo missää lähistöllä ni sit on pakko rankasta sitä muijaa tilanteen mukaan. Tosissaan vituttaa nää nykyajan pissaliisat jotka kelaa, että ne voi hakata jätkiä miten mieli tekee.

Lapsille pitää asettaa rajat, mutta olen sitä mieltä että siihen ei yleisesti ottaen tarvita väkivaltaa. Aikuisen pitää olla aikuinen, eli olla rankaisematta lasta omista turhaumista, näyttää hyvää esimerkkiä, tehdä rajat selviksi ja pitää niistä kiinni. Aikuisen rauhallisuus ja johdonmukaisuus antavat lapselle turvallisuutta. Voin kyllä kuvitella poikkeustilanteitakin, esimerkiksi kun lapsi juoksee kerran toisensa jälkeen autotielle kielloista välittämättä. Läimäytys on lapsen tulevaisuuden kannalta paljon pienempi paha kuin auton alle jääminen.

Eipä ole paljoakaan aikaa kun yhden kaverin emäntä meikäläistä kuristi.

Siinä jotain pelleiltiin kaverin kanssa ja homostteltiin, semmosta hinttilääppimistä ja siitäkö naikkonen otti pultit. Pari kertaa se sanoi, että lopettakaa yms. Mutta en osannut ajatella, että joku ihan oikeasti voi tuollaisesta typerästä huumorista suuttua. Mä istuin tuolilla ja akka meni mun selän taakse ja otti ihan rehellisen kuristusotteen. Eikä muuten kuristanut ihan hiljaa. Eka järkytyksestä kun selvisin, niin olin ponkaisemassa ylös ja meinasin ihan täräyttää rehellisesti turpaan, mutta onneksi siihen tuli tuttu väliin ottamaan akan niskasta veks. Ei olisi kauaa tarvinnut siinä istua, kun olisi se vähäinenkin äly kadonnut nupista.

Ei ollut tuttu muija entuudestaan ja jälkikäteen kuulin, että sillä ei ihan kaikki ole kotosalla.

Munille potkiminen on asia jota muijat ei taida oikein ymmärtää. Se kipuhan on jotain aivan helvettiä.

Kaverin silloinen uusi tyttöystävä kenkäsi baarissa mua munille, koska olin mukamas ehdotellut sille koko illan. 5 minuuttia kiduin baarinlattialla ja kirosin tappavani ämmän jos koskee muhun enää koskaan. :D Anteeksipyynnönkin kuulin vasta, kun lähdin muiden kanssa toiseen baariin.

Oon 100% varma, että sivustakatsojat baarissa luuli mun vähintäänkin ahdistelleen sitä muijaa.

Munille potkiminen on asia jota muijat ei taida oikein ymmärtää. Se kipuhan on jotain aivan helvettiä.

Kaverin silloinen uusi tyttöystävä kenkäsi baarissa mua munille, koska olin mukamas ehdotellut sille koko illan. 5 minuuttia kiduin baarinlattialla ja kirosin tappavani ämmän jos koskee muhun enää koskaan. :D Anteeksipyynnönkin kuulin vasta, kun lähdin muiden kanssa toiseen baariin.

Oon 100% varma, että sivustakatsojat baarissa luuli mun vähintäänkin ahdistelleen sitä muijaa.

Juu, siinä on vielä se, että saattaa viedä siltä kohteeltaan kyvyn lisääntyä.

No eipä meikäläinen pienenä ainakaan mitään torumista uskonut/noteerannut :D .
Pari kertaa tuli kunnolla persiille, mutta kyllä siitä sitten oppi. Kyllä mä pienenä pelkäsin isääni, vaikka ei mitään syytä sille ollut. Tosin sen pelon takia tuli muuten hommat hoidettua aina niin hyvin kuin mahdollista, jotta vältty ongelmilta :) . Mä kannatan siinä mielessä jonkinlaista kuritusta, kai mä sitten olen vähän vajaa tjsp, kun en puhetta uskonut, vaan tarvittiin tekoja myösm jotta uskoin kunnolla :kippis1:

No eipä meikäläinen pienenä ainakaan mitään torumista uskonut/noteerannut :D .
Pari kertaa tuli kunnolla persiille, mutta kyllä siitä sitten oppi. Kyllä mä pienenä pelkäsin isääni, vaikka ei mitään syytä sille ollut. Tosin sen pelon takia tuli muuten hommat hoidettua aina niin hyvin kuin mahdollista, jotta vältty ongelmilta :) . Mä kannatan siinä mielessä jonkinlaista kuritusta, kai mä sitten olen vähän vajaa tjsp, kun en puhetta uskonut, vaan tarvittiin tekoja myösm jotta uskoin kunnolla :kippis1:

Mielestäni ihan hyvä pointti tuo, että ei kyse ole välttämättä siitä onko pentu hyvin vaiko huonosti kasvatettu, jotkut voivat olla saatanan kovapäisiä vaikka niitä kuin "hyvin" kasvattaa.

Pien tukkapölly silloin vois olla paikallaan. Hirviän harkitenhan sitä fyysistä ojentamista varmasti pitää käyttää, mutta luunappi ja pieni tukasta ravistus on vähän eri tasolla kuin hampaiden potkiminen sisään lapselta, tahi tällaiset nigerialaiset kasvatusmenetelmät:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,231039,00.html

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom