Nainen pelastajaksi, millainen ohjelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja flyte
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyykyissä ei tartte testeissä mennä pohjaan asti. Reisiluu vaakatasoon on ohje, joka käsittääkseni pitäis joka testipaikassa olla nykyisin yhdenmukainen(?).
Peurungassa sillon kun itse kävin, laitettiin kyykkyhäkkiin kuminauha kulloisenkin testattavan mukaan merkiksi riittävästä syvyydestä.

Ja edellisen postin leuanvetovinkkiin vielä; liikaa ei kannata heilua ettei testaaja hylkää toistoja. Peurungassa tanko olikin niin lähellä seinää ettei kovasti voinutkaan koijata.

Onks sulla kantapäät ilmassa?

Ei ainakaan pitäisi olla :)

:)

Kiva oli katsoa sun tekemistä..
Mielestäni sinulla tuo toisto vauhti oli tuollaista bodaus tekemistä. Itse suosin testeissä sellasia huomattavasti sähäkämpiä toistoja, eli hidas negatiivinen ja myöskin hidas nosto vaatii huomattavasti enemmän työtä. Lisäksi kun esim penkissä viimiset 20cm alastuonnissa pudotat nopeasti ja räjähtävä nosto, niin saat elastista voimantuottoa hyödynnettyä. Eli itse teen niin, että kyykyissä esim. kymmenen nopeeta toistoa, puhallan happea ylhäällä parikertaa, kymmenen nopeeta, puhallan happea parikertaa, kymmenen nopeeta, pari puhallusta, tässävaiheessa alkaa viimiset toistot hidastumaan, viis nopeeta, puh.... viis nopeeta, viis nopeeta... yleensä sinne jonnekin 45 toiston hujakoille :) Eli siis kannattaa hiukan kokeilla jollakin rytmityksellä, toistojen hidastuessa kokemukseni mukaan maitohapot alkaa painamaan lihaksia....

Vatsoissa taas omankokemuksen mukaan kun lysähdät sinne maahan vauhdilla, niin ei tarvitse käyttää voimaa siihen suunnan muutokseen Lisäksi kun lysähdät sinne maahan selällesi, niin takapuoli voi ikäänkuin pikkasen nousta ja hakee vauhtia sieltä lonkan koukistajille.

Leuanvedossa rytmin löytäminen auttaa ja sitä kannaattaa miettiä, pientä kippaamista???? Eli ala asennossa kädet ojennettuna päätä ikään kuin eteenpäin, lapoja taakse, selkä vähän samaan malliin kaarelle, kuin penkissä kun vedät itses ylös leuan tangon yli.....

Nää ei ole mitään treeeni ohjeita kenellekkään, vaan vinkeiksi, millä voi koittaa saada muutaman toiston lisää testeihin...

Kiitti paljon, pitää testata näitä vinkkejä huomenna ja kattoa, miten toimii!

Kyykyissä ei tartte testeissä mennä pohjaan asti. Reisiluu vaakatasoon on ohje, joka käsittääkseni pitäis joka testipaikassa olla nykyisin yhdenmukainen(?).
Peurungassa sillon kun itse kävin, laitettiin kyykkyhäkkiin kuminauha kulloisenkin testattavan mukaan merkiksi riittävästä syvyydestä.

Ja edellisen postin leuanvetovinkkiin vielä; liikaa ei kannata heilua ettei testaaja hylkää toistoja. Peurungassa tanko olikin niin lähellä seinää ettei kovasti voinutkaan koijata.

Pitääkin varmaan pyytää kaveria kattomaan tota kyykkysyvyyttä. Jotenkin tosi vaikea itse arvioida...

--

Aattelin nyt pari vikaa viikkoa täällä Vietnamissa treenata yhen treenin viikkoon räjähtävää, n.15 toiston sarjaa 46 kilolla ja yhden 30 toiston sarjan 36 kilolla. Sitten tuleekin valitettava melkein kahden viikon kuntosalitauko, kun olen reissaamassa Thaimaassa ennen Suomeen paluuta. Kotiin palattua on onneksi melkein kuukausi aikaa keskittyä pelkkään treenaamiseen - pitää käyttää aika hyödyksi!

Ei ainakaan pitäisi olla :)

Kiitti paljon, pitää testata näitä vinkkejä huomenna ja kattoa, miten toimii!

Pitääkin varmaan pyytää kaveria kattomaan tota kyykkysyvyyttä. Jotenkin tosi vaikea itse arvioida...

--

Aattelin nyt pari vikaa viikkoa täällä Vietnamissa treenata yhen treenin viikkoon räjähtävää, n.15 toiston sarjaa 46 kilolla ja yhden 30 toiston sarjan 36 kilolla. Sitten tuleekin valitettava melkein kahden viikon kuntosalitauko, kun olen reissaamassa Thaimaassa ennen Suomeen paluuta. Kotiin palattua on onneksi melkein kuukausi aikaa keskittyä pelkkään treenaamiseen - pitää käyttää aika hyödyksi!

Miksi thaimaassa reissatessa pitää olla ilman kuntosalia. Onhan sielläkin niitä, itsellä kokemusta, phuket (patong beach), huahin, chiang maj, pattaya..... jokaisesta edellämainitussa on salia jossa olen treenannut. Aamupala -> sali -> thai masaa -> lounas -> ranta tai oli se järjestys mikä tahansa, niin sopii ihan hyvin yhteen päivään :)

Miksi thaimaassa reissatessa pitää olla ilman kuntosalia. Onhan sielläkin niitä, itsellä kokemusta, phuket (patong beach), huahin, chiang maj, pattaya..... jokaisesta edellämainitussa on salia jossa olen treenannut. Aamupala -> sali -> thai masaa -> lounas -> ranta tai oli se järjestys mikä tahansa, niin sopii ihan hyvin yhteen päivään :)

Ei olla mun miehen kanssa nähty melkein kolmeen kuukauteen, niin meinaa olla muuta asiat mielessä... :D Mutta joo, muutama päivä menee sukelluskurssilla ja suunnitelmissa olis myös kiipeillä. Nyt kyllä kun sanoit, niin kyllä sain itsekin googlattua varsin kivan ja edullisen salin Koh Taolta, että kaipa se on käytävä testaamassa! (: Suurin tarve salille olisi Bangkokista, mutta sieltä tuntuu aika haastavalta löytää hyvää ja halpaa salia muutaman päivän treenaamiseen. Otan vinkkejä vastaan, jos jollain on kokemusta!

Asutteko hotellissa bangkokissa? Muutamissa hotelleissa missä olen majaillut, on ollu ihan hulppeat salit ja mikä ollut parasta, niin ihan itekseen sai aina treenailla :)

^^ joudun majailemaan siellä muutaman päivän itekseni, niin olin suunnitellut pihistelyä hostelleissa... Ehkä käyn tiedustelemassa sitten tollasista kuntosalillisista hotelleista, miten paljon maksaisi käydä kertaluontoisesti treenaamassa ilman, että on muuten asiakkaana. :)

Huhhuh, mitkä perhoset mahanpohjassa. Tulin eilen takaisin Suomeen ja varasin itelleni testiajan 20.2. Nyt sitten pari kuukautta kovaa treeniä ja terveellistä ruokaa, toivottavasti pysyn terveenä. Mutta juu, mukavaaa kun on konkreettinen päivä, mihin tähdätä. Ajattelin treenata salilla noin kolme kertaa viikossa ja panostaa lähinnä noihin testeihin. Korista tulee treenattua tästä eteenpäin noin viisi kertaa viikossa (lukuunottamatta joulutauko, jolloin käyn enemmän salilla), joten pitäisi se juoksukuntokin nyt sit löytyä taas.

Kiitos teidän vinkkien, sain pari viikkoa sitten salilla tehtyä vaadittavat toistomäärät sekä penkissä että kyykyssä, huomattavasti nopeampaan tahtiin kuin aiemmin. Kyllä se tästä. :)

Tsemiä heinikko! Luotto on kova suhun se juoksukuntokin kun ihan varmasti löytyy.

Itsehän tässä en ole 3kk treenannut käytännössä mitään kun on paikat niin paskana.. hieman se syö joo.. Mut ehkä tää tästä, jos vaikka vuoden päästä saisin sellasen raudan kertaalleen ylös millä vielä vuosi takaperin tein 10+ sarjoja. Toivossa on hyvä elää :D

Kiitti Taratin! :) Ja hyvä että maltat antaa itelles aikaa tervehtyä, niin saat sitten treenaa ittes kuntoon ilman kipuja.

Mullahan meni pari tuntia ton mun viime viestin kirjottamisen jälkeen (ekoissa koristreeneissä) nilkka, joten se siitä terveenä pysymisestä :D Mut ehtipä sit panostaa pelkkään salitreeniin ja nyt on taas kova vaihde päällä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mielenkiintoinen ketju, koko ketjua en vielä ole lukenutkaan. Täällä yksi nainen jolla tavoitteena hakea Pelastusopistoon n. 2 vuoden päästä. Poliisin ammatti romuttu viimevuoden lopulla, kun lääkäri totesi että silmiäni on turha leikata ja näkö ei tule niissä paranemaan.. noh, uutta suunnitelmaa vireille.
Aloitin siis opistoon treenaamisen n. 1 kk sitten. Aktiivista salia takana n. 1.5v ja sitä ennen enemmän kestävyysurheilua.
Tuloksia pitää päivitellä tänne kunhan ehdin. :)

Jozzih tsemppiä treeniin ja pistä ihmeessä tännekin treenipainoja, niin päästään seuraamaan sun edistystä :)

Mulla on nyt 7 viikkoa lihaskuntotesteihin. Jäikin näköjään kaiken vitutuksen keskellä tänne ilmottamatta, että mulla meni polvesta eturistiside ja kierukka poikki tammikuun lopulla ja polvi leikattiin samalla viikolla, kun olis ollut tarkotus käydä pelastusopiston testeissä. Nyt on sit 4kk leikkauksesta ja pikku hiljaa taas hommaan menetettyjä voimia takasin. Jännittäväähän tää on, mutta kyllä mä nyt yritän kuitenkin luottaa itteeni... Onneks penkki -ja kyykkytulokset on noussut suht nopeasti, niin en ole ihan epätoivon partaalle vielä ajautunut.
Penkki 23x45kg
Kyykky 16x45kg
Leuat 6
Vatsat 48

Juossut oon nyt kuukauden. Tällä hetkellä tulee juostua 3krt viikossa, ja nostin juoksuaikaa just puolesta tunnista 45-60minuuttiin. Kunto on huono, mutta uskoisin, että jos pääsen näistä lihaskuntotesteistä läpi, olen seuraavaan vaiheeseen mennessä saanut juoksukuntoni taas hyväksi.

Kiitos tsempeistä! ☺
Ikäviä kaikki loukkaantumiset. Hyvinhän Heinikko oot toipunu ja nopeasti kaiken hyvän lisäks. Yleensä nuo ristiside vammat on todella hitaasti paranevia ja helposti jää liikerajoituksia, mut mainiota kun olet noin nopeasti kuntoutunut.

Oma treeniviikko menee suunnilleen näin:
ma ja ti crossfit
ke penkki ja kyykky
to ja pe crossfit.
3 x viikkoon leuat omalla progressiolla.
Tällä hetkellä juoksu ja uinti hieman taka-alalla. Olen nyt keskittynyt penkkitreeniin, joka on ihan uus juttu minulle. Toukokuusta asti vasta tehnyt. Silloin 45 kg jäi rinnalle ja nyt saan tehtyä sillä 4-6 toistoa. Kehitystä on tullut, viel on piiiiitkä matka testin vaatimiin tuloksiin, mutta koko ajan lähempänä.
Penkki maksimin meinasin kokeilla parinviikon päästä.
Kyykkyä en ole testannut toistomäärällisesti vielä, viime pe tuli pr 1rm 82.5 kg. 10 kg tullut maksimiin lisää 8 kuukauteen.
Vatsoja tulee 30kpl/60 sek.
Leukoja 4 kpl.
Tarkoitus olisi ottaa omalta valmentajalta itselle oma ohjelmointi crossfittiin, johon sitten saisi yhdistettyä penkki ja kyykkytreenin. Ensi vuodelle tavoitteeksi olen ottanut ensimmäiset crossfit kisat.

Todella hyvän vastaanoton olen saanut meidän vpk:lta, johon siis liityin nyt keväällä ja suoritin sitä kautta ensivastekurssin toukokuun aikana. Kokoajan enemmän vaan kasvaa motivaatio p.opistoa kohtaan.

Mut nyt lenkille... ilmakin on kohillaan!

Jozzih: joo toivottavasti saat ite treenata ton pari vuotta ilman suurempia vammoja. Siinä tapauksessa noi testit tulee tuskin olemaan temppu eikä mikään, sen verran hyvä lähtötaso :) Ja hyvin lähtenyt toi penkkitulos nousemaan, kun kerran saat jo noin monta toistoa painolla, jolla ei mennyt viime kuussa vielä yhtään. Kyykky tuskin on ongelma, siinä sulla saattaa jo tällä hetkellä riittää tulos maksimipisteisiin.

Mä tein eilen raivolla 23x45kg kyykyssä, eli semmonen kevyt 7 toiston parannus viime treenistä (mulla oli tässä viikon treenitauko välissä) :D Ja leuoissa sain seiskan vedettyä. Pikku hiljaa ylöspäin, kun testeihin päivän vajaa 6 viikkoa aikaa!

Toivotaan joo, pitää vaan muistaa kuunnella omaa kroppaansa.
Aikamoinen parannus kyykkyyn Heinikolla, hienoa

Tänään oli aivan pakko kokeilla testilajit läpi ja seuraavalta se sit näytää:
Penkki 5x45 kg
Kyykky 24x45 kg
Vatsat 32 kpl/min
Leuat 4 kpl
Fiilis hyvä ☺

Mitä mieltä kokeneemmat on, että pitäisikö juoksu ja uinti yrittää saada treeniohjelmaan mukaan jo tässä vaiheessa? Oon vähän kahen vaiheilla...

Mitä mieltä kokeneemmat on, että pitäisikö juoksu ja uinti yrittää saada treeniohjelmaan mukaan jo tässä vaiheessa? Oon vähän kahen vaiheilla...

Mä ehdottomasti ottaisin juoksun mukaan. Cooper-kuntoa ei sinne 2800 metriin saa muutaman kuukauden treenillä, jos ei ole kestävyyspohjaa alla. Todellakin juoksisin vähintään sen pari kertaa viikossa, ympäri vuoden. Uinti on varmaan helpompi oppia ihan muutamassa viikossa, ainakin itsellä melkein puolittu aika jo ihan yhden päivän tekniikkatreenillä... :D

Kiitos Heinikko, tuonne suuntaan itsekin ajatuksia oon heittänyt, täytyy siirtyä siis tekoihin.
Minne oot varannu kuntotestipaikan? Ja kumpaan opistoon haet? :)

mielenkiintoinen ketju, mukava oli lukea tuolta että ne jotka asettivat tavoitteita myös saavuttivat ne :)
Pisti kyllä miettimään, että miksi näis peruskuntotesteissä on aina melkeimpä samat vaadittavat suoritukset, kuten penkki, lonkankoukistajat/vatsat, cooper?
Cooperin testin sinällään kyllä ymmärrän mutta esim. juuri pelastajan hommissa en näe kyllä koskaan tilannetta, jossa teet jotain selkä tukea vastaan punnertalamalla. Toki penkissä vahvistuu punnerruslihakset, mutta ei ole kovin "lajinomainen" liike :D Ihmeen paljon painoarvoa sille annettu kun melkein samat toistomäärät kuin kyykyssä, vaikka jalat on ihmisen voimakkain lihasryhmä.
Vois lainata crossfitistä joitakin ideoita kuten rinnallevetoa ja punnerrusta 45kg:lla vaikka 20 krt tai raskasta hiekkasäkkiä hartioille nostaen. Keskikropalle vaikka op*20 maastavetoa 2min takarajalla, kuoletuksesta joka toisto. Mielestäni ois ainakin kiinnostavammat testit.

Kiitos Heinikko, tuonne suuntaan itsekin ajatuksia oon heittänyt, täytyy siirtyä siis tekoihin.
Minne oot varannu kuntotestipaikan? Ja kumpaan opistoon haet? :)

Mä varasin Tampereen UKK:lle, kun se on tässä melkein naapurissa! Ja haen Kuopioon, Helsinkiinhän ei tehdä vissiin testejä etukäteen, vaan siellä on parin päivän pääsykokeet, joissa tehdään sekä lihaskuntotestit että juostaan cooperit sun muut :)

mielenkiintoinen ketju, mukava oli lukea tuolta että ne jotka asettivat tavoitteita myös saavuttivat ne :)
Pisti kyllä miettimään, että miksi näis peruskuntotesteissä on aina melkeimpä samat vaadittavat suoritukset, kuten penkki, lonkankoukistajat/vatsat, cooper?
Cooperin testin sinällään kyllä ymmärrän mutta esim. juuri pelastajan hommissa en näe kyllä koskaan tilannetta, jossa teet jotain selkä tukea vastaan punnertalamalla. Toki penkissä vahvistuu punnerruslihakset, mutta ei ole kovin "lajinomainen" liike :D Ihmeen paljon painoarvoa sille annettu kun melkein samat toistomäärät kuin kyykyssä, vaikka jalat on ihmisen voimakkain lihasryhmä.
Mä veikkaisin, että tavotteena on nimenomaan saada karsittua ne, joilla ei ole tarpeeksi hyvä peruskunto vaadittuun koulutukseen. Eli testata peruskuntoa, eikä niinkään "lajinomaista" kuntoa, koska sen voi hyvällä peruskunnolla omaava ihminen saavuttaa opitkelujen aikana (ja sen testaaminen ei ehkä olisi ihan yhtä yksinkertaista, kun peruskuntotestin). Samaa mieltä olen kyllä siitä, että yläkroppa testataan aika ylikorostetusti jalkoihin nähden. Penkkiähän pitää tehdä minuutissa itse asiassa useampi toistomäärä kuin kyykkyä samassa ajassa.

Mahtavaa, että tulee uusia tyttöjä tähän porukkaan, varsinkin, kun vanhoja on tässä matkalla karsiutunut... :D Toivon ja uskon, että tästä ketjusta sinne joku vielä pääsee! Tsemppiä jozzihille treeneihin ja heinikon hommahan on jo viimeistelyjä vaille tehty :)

Back
Ylös Bottom