Nainen aloittaa uudelleen treenaamisen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Orkidea
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Niin, kysymys kuuluu, Jos on joskus treenannut kovaa, omistanut kiinteitä lihaksia ja muutenkin todella upean kropan, miten tämä kaikki saadaan takaisin? :)

Taustoja: Olen 26-vuotias nainen, treenaamatta olen ollut 2 vuotta. Sitä ennen treenannut n. 5 vuotta täysillä.

Tietoa minulla on ravitsemuksesta, treenaamisesta yms. paljon joten en usko siihen kompastuvani.

Lähinnä kiinnostaa lihasmuisti, ilmeisesti en kuitenkaan ole aivan samalla viivalla kaikkien valkoisten kukkakeppien kanssa? :hyper: (Vaikka ehkä siltä näytän itsekin tällä hetkellä...)

Kuvia voisit laittaa näin ihan ensimmäiseksi :D

Käytännössä tiedät itsekin vastauksen -> S-A-L-I-L-L-E !! Lihasmuisti hoitaa kyllä loput. Mitä sinä tarkalleen ottaen haluaisit tietää?

Jos ravintopuoli-, treeni ja lepo on kunnossa, niin olet äkkiä uljaissa entisissä amazonin mitoissasi.

Itse olen nähnyt aikoinaan vähän samanlaisen miespuolisen tapauksen. Kaveri oli harrastanut kehoilua ties kuinka kauan, kunnes lopetti jostain syystä hommansa. Mies vietti laatuaikaa mutta ei punttien parissa muutamia vuosia. Lihat lähti. Vahva runko säilyi silti. Sitten hän otti itseänsä niskasta kiinni, painui salille ja kehitys oli oikeasti järkyttävää! Alle puolessa vuodessa kaveri oli 'back in business'. Eli kyllä se lihasmuisti toimii ja muistaa (tai toivotaan ainakin niin)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Juu, tiedän että salille pitäis mennä. :)

Juuri tällaisista kokemuksista halusinkin kuulla.

Muistan sen ekan vuoden kun treenasin, tuloksia tuli todella niukasti. Mutta kuitenkin, jos nyt vertaan itseäni siihen aloitustilanteeseen, aivan kaikki ei ole lähtenyt mutta lähestulkoon kuitenkin.

Eli tuloksia on ehkä odotettavissa nopeammin kuin jos en olisi ikinä nostellut?

Ite alottelijan sukissa vielä kauan, mutta oletan että on paljon etua jos joskus kovaan kuntoon on itsensä hoitanut niin tietää mitä siihen kuntoon itseltä vaaditaan. Niin ruokailun, reenin ja levon suhteen. +vältetään nämä ns. kantapäänkautta opitut virheet.

Ethän kuitenkaan unohda ruokavalion merkitystä? Se kun on TODELLA suuri, vaikket rasvanpolttoa kaipaisikaan. Jaksaisitko kirjoittaa tähän ketjuun ylös syömisesi yhden päivän ajalta?

Voisin kyllä kirjoittaa. Proteiinia on kyllä kaapissa mutta kun sitä ei tule syötyä. Mikä siinäkin on että kun ei treenaa, myös ruokavalio menee retuperälle vaikka tietoa kyllä on?!

Orkidea sanoi:
Voisin kyllä kirjoittaa. Proteiinia on kyllä kaapissa mutta kun sitä ei tule syötyä. Mikä siinäkin on että kun ei treenaa, myös ruokavalio menee retuperälle vaikka tietoa kyllä on?!
Saako tähän vastata?:D
Ajattele asiaa avioliittona. Miehesi lähtee käppäseen (tai jätät sen paskiaisen), niin siinä menee toinen osa. Sama juttu salilla käymisessä. Toinen puoli hajoaa niin toinenkin menee. Syöminen ja sali kulkevat käsi kädessä... Loistavaa tekstiä....
Ja jos proteiinia et syö kaapista, lähetä ne mulle. Kyllä mää ne syön. Annanko osotteeni?

Doggoned sanoi:
Saako tähän vastata?:D
Ajattele asiaa avioliittona. Miehesi lähtee käppäseen (tai jätät sen paskiaisen), niin siinä menee toinen osa. Sama juttu salilla käymisessä. Toinen puoli hajoaa niin toinenkin menee. Syöminen ja sali kulkevat käsi kädessä... Loistavaa tekstiä....
Ja jos proteiinia et syö kaapista, lähetä ne mulle. Kyllä mää ne syön. Annanko osotteeni?
Ootko Doggoned syönyt jotain pilaantunutta?

No kai tuo avioliittovertaus vois toimiakin, mutta yleensä jengi rupsahtaa avioliitossa eikä sinkkuna. Mulla on sama juttu, kun ei pääse salille, tuntuu syöminenkin turhalta :proano: Ehkä se on jotain ehdottomuutta.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Orkidea, itselläni on sama tilanne: palasin 3v tauon jälkeen salille. Sitä ennen takana 4v reipasta treenausta takana.
Viiden kuukauden jälkeen kehitys on tietty ollut huimaa;mutta uskoisin sen olevan yhdistelmä eri tekijöistä.Minulla ne ovat lepo, oikea ruokavalio ja treenitaustasta johtuen periksiantamaton asenne sekä oikea tekniikka.
On aivan :) :) :) olla takaisin salilla tekemässä sitä mitä osaa,
pienen tuntuman hakemisen jälkeen kroppa muistaa miltä esim. selkätreenin pitää tuntua.
Toki tässä vaiheessa sitä nauttii myös uusien treenisysteemien kokeilemisesta ja osaa tarvittaessa väsyttää lihaksen ihan loppuun. Joten enpä tiedä, miten paljon itse lihassolut "muistavat" -joku fiksumpi osaa varmasti kertoa tarkemmin. Ennemmin sanoisin kokemuksen olevan suurin tekijä.
Onnea projektillesi:thumbs:

minimari sanoi:
Orkidea, itselläni on sama tilanne: palasin 3v tauon jälkeen salille. Minulla ne ovat lepo, oikea ruokavalio ja treenitaustasta johtuen periksiantamaton asenne sekä oikea tekniikka.
Mikäs periksiantamaton asenne se tollanen on, jossa on vara pitää 3-vuotta taukoa? :D :piis:

ja ettei menis ihan offtopiciks niin tsemppiä topicin alottajalle. :thumbs:

rahkanaama sanoi:
Mikäs periksiantamaton asenne se tollanen on, jossa on vara pitää 3-vuotta taukoa? :D :piis:
no treenatessa tietty:D minusta on hauskaa, kun rauta nöyrtyy.
Mutta kas kummaa, kun joskus E-LÄ-MÄ käy treenin edellä.. eikä niinkään joskus, vaan koko ajan. Se mitä elämään kuuluu käsitellään ihan muualla.:)

Jaa no sitte, Itse kun olen periksiantamaton jullikka salilla, sekä sen ulkopuolella niin en meinannut tajuta. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom