Naapurit Helvetistä

aikoinaan yksi alakerran eukko jaksoi aina valittaa pienistäkin asioista, no nyt se on jo vanhentunut eikä jaksa enää kiinostua asiasta, yksi toinen mummo kyylää aina ikkunasta, ja kun menee vaikka auton laittaa lämpiämään niin tulee heti parvekkeelle joka on ihan auton vieressä (eukko asuu 1. kerroksessa) kyttäämään, monesti meinannut sanoa että mitä siinä kyyläät. No 2kk sitten muutti naapuriin lapsi perhe joka asunut omakotitalossa aikaisemmin, no sen tietää sitten kun ei osata käyttäytyä niinkuin kerrostalossa pitää, pennut juoksee käytävällä, ääni on kuin norsulauma olisi liikkeellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juntteutta on se että ei kunniota toisen tapaa elää. Jos kaveri ei halua tervehtiä niin turha sitä tervehtiä. Kaiken maailman moikkailut ja ystävänpäivä halailut sun muu paska on turhaa. Minua ei ainakaan kiinnosta naapurit tai niitten asiat pätkääkään vain sen takia että ne asuu seinän takana. Ja Suomalaisten käytöstavoissa ei ole mitään suurta vikaa. Jenkit ja Euroopan vanhat suurvallat on vaan levittänyt niitten tapakäsitykset ympäri maailmaa kulttuuri-imperialismin kautta, ja nyt kaikki pellet luulee että noin pitäisi käyttäytyä.

Olkaa ylpeitä itsestänne ja tavoistanne. Ei kukaan ranskalainen tai kiinalainen kiinnostuis pätkääkään jos suomalainen valittais niiten huonoista tavoista..
Enpä olis uskonut, että moikkaamatta jättämisestä saadaan kansallista identiteettiä korostova piirre. Mites se meni: "kaikki kulttuurit on yhtä arvokkaita." Hoh hoijaa.

Faija remontoi kylppäriään noin viikon verran. Tottakai homma vaati myös pientä porausta silloin tällöin. Poraukset tehtiin aina päivällä/iltapäivällä. Parin päivän rempan jälkeen seinänaapuri tunki postiluukusta lapun, jossa pyysi lopettamaan turhat poraukset :hyper: Samassa lapussa oli pyyntö, että jos faija voisi ilmoittaa vuorokauden etukäteen kirjallisena tarkat ajat milloin tekee ne muutaman minuutin poraukset..lol.

Missä vaiheessa isyyttä pitäisi rauhoittua? Meen naapurissa ainakin asustaa tämmönen n. 30-v pariskunta jolla on 2 lasta.

Minua henk koht naurattaa perheen isä, joka ajaa vihreää vihreää pikku pösöä, joka on täysin ruosteen raiskaama. Ruosteen raiskaamassa pösössä on kuitenkin sellaiset bassot että jumalauta:D

koko tienoo raikaa kun naapurin iskä hakee lapset koulusta ja autossa soi joku Jackassin Partyboy tyylinen musiikki ihan järjettömällä volyymilla. Kesällä ei naurattanut kun about 8:n aikaan joka aamu naapurin iskä lähti töihin ja ikkunan vierestä kuulu pum-tsi-pum-tsi-pum-tsi-pum-tsi-pum-tsi, mutta viihdyttävä pariskunta:) ei minulle niin ärsyttävä mutta iskä ottaa välillä kuumaa kun semmosia naapureita on olemassa:D

Edelliset älykääpiönaapurit huudattivat radiota aamulla aikaiseen ennen töihin lähtöä. Kävin ovella kerran vitutuksissani, mutteivät avanneet. Heillä oli kaikkea muutakin, radio oli ongelma pienimmästä päästä. Perustelivat sitäkin "eikö muka ymmärretä yhtään, jos aamulla meikkaa kylppärissä ja soittaa radiota samalla"? Ehe ehe, mutta kun ääni kuuluu muille. Ja kaiken kukkuraksi se ruma norsu lauloi itsekin täysin epävireessä musiikin mukana.

Täytyy sanoa, että yläkerran naapurit ovat vaihtuneet tiuhaan, ja aina tilalle on tullut vain mulkkuja toisen perään. Uskomattoman huonoa tuuria, mutta nyt taidan nähdä valoa tunnelin päässä, kun tilanne on nykyisten kohdallakin parin isännöitsijän kirjeen ja virallisen varoituksen jälkeen rauhoittunut.

Enpä olis uskonut, että moikkaamatta jättämisestä saadaan kansallista identiteettiä korostova piirre. Mites se meni: "kaikki kulttuurit on yhtä arvokkaita." Hoh hoijaa.

Totta. Kaikki kulttuurit ja pienemmässä mittakaavassa kaikki ihmiset ollaan samanarvoisia. Silloinhan meidän pitäisi hyväksyä ne jotka moikkaa ja ne jotka ei moikkaa naapuriaan.. Tää on kyllä hurskahtelua mutta minkäs sille voi :)

Ihmettelen vaan sitä että, jos esim. asutaan vaika stadin keskustassa isossa kerrostalossa jossa vaikka 500 asukasta, niin miten ja miksi ne pitäis tuntea. Itse ainakin vietät rappukäytävässä aikaa päivässä jonkun 20 sek. ja muutenkin aina menossa. Eriasia on varmaan jos asuu jossain omistusasunto alueella missä aikoo viettää loppuikänsä.

Totta. Kaikki kulttuurit ja pienemmässä mittakaavassa kaikki ihmiset ollaan samanarvoisia. Silloinhan meidän pitäisi hyväksyä ne jotka moikkaa ja ne jotka ei moikkaa naapuriaan.. Tää on kyllä hurskahtelua mutta minkäs sille voi :)

Ihmettelen vaan sitä että, jos esim. asutaan vaika stadin keskustassa isossa kerrostalossa jossa vaikka 500 asukasta, niin miten ja miksi ne pitäis tuntea. Itse ainakin vietät rappukäytävässä aikaa päivässä jonkun 20 sek. ja muutenkin aina menossa. Eriasia on varmaan jos asuu jossain omistusasunto alueella missä aikoo viettää loppuikänsä.
Edelleen ihmettelen, miten juntteus liitetään suomalaisuuteen ja että miksi tästä "kansallisesta piirteestä" pitäisi olla ylpeä.

Mutta sallittakoon kaikille oikeus olla moikkaamatta naapuriaan.

Mutta kyllähän sen nyt erottaa kuurokin onko se musaiikki epähuomiossa turhan lujalla vai testataanko siinä kajareiden kestävyyttä seitsemättä tuntia...
No ei sitä välttämättä tiedä, miten kovaa se kuuluu naapuriin.. Äänieristyksissä on kuitenki huomattavia eroja eri kiinteistöjen välillä. Jossain Hoasin betonimurjussa ei välttämättä kuulu ronskimpikaan Slayerin soitto, kun taas muualla vieno Mozartin viulukonsertto kohtuullisella äänenvoimakkuudella voi jo olla liikaa.

Faija remontoi kylppäriään noin viikon verran. Tottakai homma vaati myös pientä porausta silloin tällöin. Poraukset tehtiin aina päivällä/iltapäivällä. Parin päivän rempan jälkeen seinänaapuri tunki postiluukusta lapun, jossa pyysi lopettamaan turhat poraukset :hyper: Samassa lapussa oli pyyntö, että jos faija voisi ilmoittaa vuorokauden etukäteen kirjallisena tarkat ajat milloin tekee ne muutaman minuutin poraukset..lol.

Ei kait tuommoiset haittaa, mutta kohteliasta on laittaa silti lappu ilmoitustaululle jos on ihan kunnon remppa menossa. Kylppihän on kaikkein pahin paikka naapureitten kannalta.
Itse olen joutunut pari kertaa kolkuttelemaan naapurin ovea, kun on alettu klo 8 --- 11 aamulla leikkimään iskuporakoneen kanssa ilman mitään ilmoitusta. Sillä kerralla tulin aamulla töistä 7 ja takas piti läheteä dösällä viimeistään klo 15. Ymmärräthän varmaan jos tuossa tilanteessa käy kysymässä jatkuuko tuo älämölö koko paivän.:)

Itse olen joutunut pari kertaa kolkuttelemaan naapurin ovea, kun on alettu klo 8 --- 11 aamulla leikkimään iskuporakoneen kanssa ilman mitään ilmoitusta. Sillä kerralla tulin aamulla töistä 7 ja takas piti läheteä dösällä viimeistään klo 15. Ymmärräthän varmaan jos tuossa tilanteessa käy kysymässä jatkuuko tuo älämölö koko paivän.:)

Kyllähän minä en ainakaan remonttiani keskeyttäisi jos joku naapuri tulisi siitä urveloimaan. Ei tulisi remsa ikinä valamiiksi jos kaikkien naapureiden mielen mukaisesti sen tekisi

Ehkä monesti ihmiset vain odottaa liian pitkään, kerää raivoa ja alkaa sitten lähetellä nimettömiä valituskirjeitä, kun eivät uskalla/kehtaa hoitaa asiaa kasvotusten...
Jos tämän saisi korjattua tästä kulttuurista, niin olisi monet naapurisuhteet säilyneet.

olemme muuttamassa rivitaloasuntoon.. viimeisen 3viikon ajan olemme tehneet "pientä pintaremonttia" asunnossamme ja käyneet asunnolla satunnaisesti,ei edes jokapäivä. Eilen kävi naapuri noin 50-60v mies valittamassa että emme osaa laittaa ulko ovea tarpeeksi hiljaa kiinni. öljysi vielä meidän lukkoa siinä samalla valitti samalla kaikesta maan ja taivaan väliltä. Hieman alkoi vituttamaan jos on noin tarkkaa naapurustossa, miten siinä voi perheellisenä asua?

Miten tollaisten vaikeiden neurootikkojen kanssa voi toimia? jos tämä sankari aikoo ottaa asiakseen valittaa joka asiasta?kaikkein parasta että ukko on vielä talonyhtiön puheenjohtaja. Enkös minä voi jokatapauksessa kieltää sitä tulemasta minun ulko ovelleni, jos homma menee ihan mahdottomaksi?

Miten tollaisten vaikeiden neurootikkojen kanssa voi toimia? jos tämä sankari aikoo ottaa asiakseen valittaa joka asiasta?kaikkein parasta että ukko on vielä talonyhtiön puheenjohtaja. Enkös minä voi jokatapauksessa kieltää sitä tulemasta minun ulko ovelleni, jos homma menee ihan mahdottomaksi?

Voithan sä. Eri asia on se, tehoaako tämä. Toivottavasti. Normaalit asumisen äänet ovat sallittuja (esim. remontti, oven kiinnilaittaminen ilman tarpeetonta läiskimistä). Epänormaalit ja häiriötä aiheuttavat eivät.

Voithan sä. Eri asia on se, tehoaako tämä. Toivottavasti. Normaalit asumisen äänet ovat sallittuja (esim. remontti, oven kiinnilaittaminen ilman tarpeetonta läiskimistä). Epänormaalit ja häiriötä aiheuttavat eivät.

nimenomaan kiinostaisi mitä tehdä jos puhe ei auta, olen kuullut jälkeenpäin että kaveri on lievästi häiriintynyt tämän hiljaisuusasian kanssa. pitääkö ottaa yhteyttä isännöitsiään tai esim.kuntaan? jos tämä alkaa savustaa meitä talonyhtiöstä ulos ilman pätevää syytä..

Ei varmaan, oletko itse ollu koskaan lapsi.
Vanhempasi ovat varmaan olleet aika rottia, no älä häpee joskus ehkä ymmärrät.
On oikeesti ärsyttävää em. metelöinti häiriköinti (tiedän muutaman vakavimmankin tapauksen)
Voihan sitä aina hankkia puulattian tai parketin.

Mä taidan itse olla sieltä helvetistä. Tuli tuossa syksyllä otettua useampi päivä putkeen alkoholia, 120w kajarit tukena. Minkäs sille voi kun koulu alkaa klo 12 ja piti sitten vähän viettää opiskelijaelämää. Keksin joulun alla että ovikelloa voi säätää soimaan paremmin. En sitten tiedä olenko itse rauhoittunut, vai eikö kukaan aiemminkaan ole valittanut, mutta nyt ovikello kuuluu kajareiden läpi selvästi, eikä mielestäni se ole soinut. Nykyään soitan vain päivällä kohtuullisen kovalla. Jos se jotain häiritsee, hän varmaan voi tulla sen kertomaan. Oletan ettei se häiritse jos ei tulla sanomaan. Pakkohan sitä on aina rankat kouluasiat mielestä pyyhkiä bodomilla :D

Mulla on naapurit ainakin ihan peestä. Asun rivarissa ja täällä ainakin äänet kuuluu todella hyvin. Esim. naapurista kuuluu puhe minun asuntooni jos olen keittiössä (meillä keittiöt vastakkain). Ei tosin tarkasti, mutta kuuluu kuitenkin.

Tämä ei niinkään minua häiritse vaan se, että naapurit pitävät jotain bileitä vähintään kerran viikossa, toisinaan kaksi kertaa viikossa. Joka kerta on tietysti pakko laulaa karaokea, ja mitä enemmän promilleja sitä kovempaa "lauletaan" eli huudetaan. Ei auta vaikka itse menisi makuuhuoneeseen ja laittaisi oven kiinni, vaan meteli kuuluu silti. Yritä siinä sitten nukkua.

Jos oon sattunut nukahtamaan, niin herään viimeistään siihen kun ryyppysakki menee terassille tupakille ja metelöi siellä. Kuulostaa ihan siltä kuin ne huutaisi mun terassilla. Onko vittu vaikeeta kuvitella, että ne äänet varmaan kuuluu myös naapuriin tai että toiset haluaisi mahdollisesti nukkua kotonaan jos kello on yli 23.

Toisella puolella asuvat naapurit ei ole sen parempia. Joka kerta kun ne tulee kotiin baarista täytyy pitää hirveetä huutoa niin, että varmasti naapurit herää. Vittu että on mahtavaa herätä joka lauantaiyö joskus viideltä. Sitten rupee vituttamaan niin paljon ettei saa enää nukahdettua.

Samaiset naapurit pitää myös kauheeta meteliä nussiessaan. Tai lähinnä se muija. Onko pakko kiljua?! Ei voi tuntua niin hyvältä. Tähän kiljumiseen saa myös herätä viikonloppuaamuisin ja jos viikolla haluaisi mennä nukkumaan ennen yhtätoista niin turha luulo. Naapurit pitää kyllä hereillä. Jos ei akka kilju, niin sitten ne muuten vaan pitää siellä jotain ihme mökää. Ihan kuin toinen olis toisella puolella kämppää ja sitten huudellaan sieltä toisilleen. En voi käsittää miks kotona tarttee puhua niin kovaa, että kuuluu naapuriin saakka niin kovaa ettei pysty nukkumaan.

Ihme juttu ettei tällaista ongelmaa ollut koskaan kun asuin kerrostalossa, vaikka siellä muita asuntoja on joka puolella ja nyt vaan sivuilla. Hieno asua omistusasunnossa, jossa naapurit häiritsee niin paljon, että vähintään kerran viikossa yöunet häiriintyy niiden takia. Vittu. Tulipahan avauduttua.

Tuli mieleen vittumaiset muistot -70 luvun kerrostalokaksiosta missä joskus asuin. Vittu kaikki äänet kuulu yläkerran kämpässä meille ja samaten seinän takana olevasta kämpästä kanssa. Ja aina häätöjen jälkeen niihin muutti vaan mulkkuja mulkkujen perään.

Onneks tää nykynen omistusrivari pitää muiden äänet poissa... Huohhh....

Kun ei aina ois jaksanu mennä raivoon ja hakkaan ovia keskellä yötä... Joillain ei niinkuin tuntuisi olevan vittu yhtään järkee päässä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom