Naapurit Helvetistä

Taidan olla yläkerrannaapuri helvetistä. Aivan uskomattoman kömpelönä aina tippuu jotain käsistä ja tavarat kaatuilee, varsinkin kattilankannet ovat erikoistuneet tippumaan.

Hienoa, en ole yksin! Lisämausteensa tuo vielä vuorotyö, joten yleensä nuo tippumiset ajoittuu joko aikaiseen aamuun tai myöhäiseen iltaan. Onneksi itse asun ylimmässä kerroksessa. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näit juttui kun on täs lukenu niin pitää tunnustaa et taisin olla itse se naapuri helvetistä vajaa parikymppisenä ja sen jälkeenkin. Stereot huusi viikonloppuisin läpi yön ja vieraita oli tupa täynnä. Sain myös muutamii varoituskirjeit mut en koskaan häätöö.

Täytyy kyl myös sanoo, et jotkut on aivan liian herkkänahkaisii äänille koska ne kuuluu kuitenkin kerrostalo asumiseen. Jos haluut täydellist hiljaisuut niin sit vaan omakotitaloon muutto.

Sä oot varmaan se piriämmä, joka asui vuosia sitten samassa talossa. Luulin, että kuolit, kun sun kamat huonekaluja myöten löyty yhtenä päivänä yhtiön roskiksesta ja rauha palasi taloon. En mä mitään täydellistä hiljaisuutta vaadi, mutta joka viikonloppu, ja loppuvaiheessa joka päivä, öisin pidettävät bileet ja musiikin huudatus on vitusta. Kyseessä oli kuitenkin omistusasuntokerrostalo, eikä mikään kaupungin vuokraläävä.

Terveisin vittuuntunut naapuri

On joskus opiskeluaikoina tullut oltua se metelöivä mulkku. Ei nyt sentään ihan joka päivä mutta aktiivisesti kumminkin.

Kun viimein opiskelut oli paketissa ja kaverin kanssa muutettiin kimppakämpästä veks niin mummot kanto meidän tavaroita hissistä ulos ja hymyillen toivottivat hyvää jatkoa :D. Viimeiset bileet kun oli, niin seuraavana päivänä odotti kirje naapureilta jossa todettiin, että "yöllä ollaan hiljaa, eikä haittaa vaikka päivälläkin hiukan hiljaisemmin".

Parisen vuotta sitten asuin talossa johon muutti joku perkleen häirikkö joka huusi siis HUUSI vittusaatanahelvettiä ja hakkasi pattereita ja kaapinovia aloittaen klo 2200 ja lopettaen joskus aamuyöllä. Itseäni ei nyt sinällään häirinnyt, nukuin korvatulpat ja peltorit päässä. Ei kuulu metelit. Peltorit tosin katosi jossain kohtaa yötä päästä.

Ihan oman historian tuntevana pienestä en ala valittamaan vaikka joskus jytää kuuluiskin arkiviikolla pitkin yötä. Korvatulpat (ja tarvittaessa peltorit) pelastaa. Tosin nykyisessä asuinpaikassa ei ole seinänaapureita, joten aika rauhassa saan möykätä tai olla hiljaa.

Nyt tuleekin mielenkiintoista. Ovikello soi. Avasin huikattuani avokille että pitää koirat poissa jaloista. Naapurin ovi sulkeutui just samalla hetkellä ja rapussa oli viinan ja paskan haju. Veikkaan häntä. Jos tuosta tulee tapa niin voi olla että herran asumisaikaa lyhentää isännöitsijätoimisto.

Joo, mitä nyt ite tässä kämpässä asunut tuosta kesäkuusta asti niin yläkerran amismuijat osaa pitää subbaria päällä. Helvetin hytinä saattaa alkaa jopa 02.00 yöllä ensin vaimeana jumputuksena joka saattaa melutasolta nousta ihan saatanan ovalle. Oon käyny muutaman kerran yölläkin sanomassa et nyt saatana ne popit kiinni. Ei oo vieläkään uskonee ja isännöitsijälle on lähteny soittoa.
Metallica lopettaa vittuilun. Joskus harvoin pari kertaa kun ollut naapurista häiriötä, ei muuta kun Master of Puppets koneeseen ja sieltä Battery soimaan. Vaikka onkin ollut vain 50-100 W vahvareita käytössä niin viesti on mennyt perille viimeistään siinä vaiheessa kun volyymisäädin on ollut klo 12 kohdalla.

Metallica lopettaa vittuilun. Joskus harvoin pari kertaa kun ollut naapurista häiriötä, ei muuta kun Master of Puppets koneeseen ja sieltä Battery soimaan. Vaikka onkin ollut vain 50-100 W vahvareita käytössä niin viesti on mennyt perille viimeistään siinä vaiheessa kun volyymisäädin on ollut klo 12 kohdalla.

Kun asut kerrostalossa, niin siinä on ympärillä muutama kymmenen muutakin asukasta (ja rivitalossakin on usein naapurit molemminpuolin), jotka eivät välttämättä ole sen varsinaisen häirikön seinänaapureita. Melu on siitä jännä, että se sinun kämppäsi jollain puolella mökäävä idiootti ei kuulu asuntosi vastakkaisella puolella asuvalle naapurille ehkä lainkaan (ja sama pystysuunnassa), mutta sinun elämöintisi kuuluu varmasti molempiin.
Eli jos lähdet "sotimaan" äänentoistolaitteilla jonkun idiootin kanssa, niin häiritset samalla monia sivullisiakin asukkaita ja saat heidän vihat päällesi, jotka eivät tuon alkuperäisen häirikön elämöintiä joutuneet kuuntelemaan. Heille sinä olet ainoa häirikkö.

Eli kannattaa miettiä haluaako itsekin huomautuksia/häädön kostaakseen jollekin toiselle mölyapinalle.

Eli jos lähdet "sotimaan" äänentoistolaitteilla jonkun idiootin kanssa
Ei niinkään sotimista vaan nopea, aggressiivisesti suoritettu taktinen isku, minkä jälkeen suoritetaan vetäytyminen eli volyymit todella kovalle hetkeksi ja sitten pois => kuunnellaan oliko vaikutusta. Mun tapauksissa viesti, jonka halusin välittää, on mennyt perille hyvin nopeasti. Tarkoitushan on vaan saada vastapuoli ymmärtämään että tätä taistelua se ei voi voittaa jumputtavalla mikrohifi-paskasarjallaan.

Mutta älkää tehkö kuten minä teen. :D Ja sopivat ratkaisut on tilannekohtaisia eli joissakin tapauksissa voi olla järkevämpää mennä esim. seuraavana päivänä puhumaan kasvostusten jos tietää mistä häiriö on peräisin. Näinkin olen tehnyt useita kertoja, ja ongelma on mun tapauksissani hoitunut sillä. Tämän jälkeen jos ongelma uusiutuu, heti virallista valitusta peliin.

Jälkimmäistä en ole itse koskaan joutunut tekemään, kaikkiin on tepsinyt joko Metallica tai sitten mun ystävällisesti mutta tiukasti suorittamani puhuttelu. Mutta IMO se mitä EI kannata tehdä on nimettömät valituslaput eikä myöskään kannata mennä heti raivoamaan. Eikä myöskään kannata viikko- tai kuukausikaupalla odottaa ja hammasta purren kuunnella meteliä vaan kannattaa puuttua asiaan välittömästi ensimmäisellä kerralla, silloin pystyy toimimaan asiallisemmin ja saa viestin paremmin perille.

SLAYER lopettaa vielä nopeammin. :fuckyeah:Jotakin marginaalia sen musiikin olla pitää...Noista tallican viisuista naapurit vaan diggaavat...:D

Itsel on naapureina vaikka millast. Kyylämummoja riittää joka lähtöö kun esim ottavat kellol aikaa miten pitkää auto käynnis sisäpihal ja jos se menee sekunninkin yli sallitun ajan nii on jo lappu ilmotustaulul. Onneksi eräs meluapina muutti pois kun se huudatti tietokonettaan nii koval mua alemmas kerrokses et kuulin selvästi kun sille tuli fb:s viesti. Kävinkin sen oven takana koputtelemassa et ootko kuuro?

Uusi vuosi 2015 alkoi ihanasti kun yläkerran poppimuijat muutti pois. Syynä oli häätö :) . Nyt vituttaa vielä enenmän, koska tuohon kämppään muutti joku alkkis pariskunta, jotka eivät pidä TURPAANSA KIINNI minään kellonaikana vuorokaudessa. Meinaan sitä, että vittusaatanaperkele akkahiljaahuora huuto kuuluu kämppään yöllä neljän aikaan vielä pahemmalta kuin joku subbarin jumputus.

Joo hyvää yötä muillekkin.

Exän kanssa jouduttiin kestämään puoli vuotta viereisessä asunnossa asuvaa juoppoa. Asunnosta ei ikinä kuulunut musiikkia tai normaalia puhetta, mutta sen muutaman kerran viikossa siellä juotiin aamuun asti (helposti aamu-seitsemään) ja sieltä kuului humalaisten huutoa. Sekin olisi vielä mennyt, mutta aina keskellä yötä kuului hirveitä jysäyksiä, aivan kuin joku olisi pilkkonut puita sisällä. Sama jysähdys kuului joskus kymmeniä kertoja ja se kyllä säikäytti aina hereille. Näin kerran vilauksen asunnon sisäpuolesta ja kaikki ikkunat oli peitetty jätesäkein ja muutenkin hyvin törkyinen asunto. Tupakan haju puski myös jatkuvasti liesituulettimen kautta meidän asuntoon.
Seuraavassa asunnossa meidän alakerran saapuri huusi "vittu,saatanaa" ihan randomisti. Saattoi alkaa 7:00 aamulla ja kestää 15min, eikä kuulunut muutakuin kirosanoja jatkuvalla syötteellä. Veikkailtiin kavereiden kanssa että joku taitaa pelata nettipokeria yms. :D

Muuten minä olen "ärsyttävä" naapuri. En nyt helvetillinen, mutta olen hi-fi ja musaharrastaja ja sen jo tietää mitä se on. Lasken toki voluumit hiljaisuuden ajaksi, mutta kuuntelen usein myöhään musiikkia. Nykyisessä asunnossa sain elämäni ensimäiseni valituksen naapurilta ja sekin tuli puoli vuotta sitten. Yöllisaikaan musiikin kuuntelusta ja liian kovista yöllisistä äänistä. Valittajina olivat viereisen asunnon nuoripari, muutaman vuoden itseäni vanhempia ja viikon sisään heiltä kuului riitoja usein. Aiheena se miten naista ahistaa kun ei ole kavereita ja mies huutaa että mistä voisi olla kun kyhjötät vain sisällä etkä sosialisoidu. Eli taisi olla heilläkin vain ruuvi kireällä kyseisenä ajankohtana ja siksi valitus.

Kun asut kerrostalossa, niin siinä on ympärillä muutama kymmenen muutakin asukasta (ja rivitalossakin on usein naapurit molemminpuolin), jotka eivät välttämättä ole sen varsinaisen häirikön seinänaapureita. Melu on siitä jännä, että se sinun kämppäsi jollain puolella mökäävä idiootti ei kuulu asuntosi vastakkaisella puolella asuvalle naapurille ehkä lainkaan (ja sama pystysuunnassa), mutta sinun elämöintisi kuuluu varmasti molempiin.

Tää on ihan totta. Meitsin alakerras asuu tollanen nuoripari jotka huutaa ja tappelee joka päivä. Sekä joka vitun viikonloppu armoton bassotykitys sieltä.... Noh joku naapuri kuvittelee että se tulee mun luota ja raijannu valituskirjeitä postilaatikkoon... Nimettömänä. Ois kiva tietää kuka, niin voisin neuvoa oikean osotteen mistä ääni tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom