Naapurit Helvetistä

Itse olen ollut joskus muutaman kerran aika helvetillinen naapuri. Joskus nuorempana tulin baari-illan jälkeen kotiin n. klo 4.00 ja laitoin stereoista jonkun biisin soimaan alusta loppuun niin lujaa kun vehkeistä lähti. No, naapuri kosti seuraavana vkoloppuna ja teki mulle saman. Olin vielä hereillä, mutta omassa sängyssä, joten tuli siinä kuunneltua joku bon jovin biisi sitten alusta loppuun melkoisella volyymilla :D

Toinen kerta joskus vuosi tai pari sitten olin yksin kotona ja taas sama temppu. Aloitin yöllä klo 1 ja tavoitteena oli soittaa kokonainen tunti täysillä. Ei ihan onnistunut, siinä meni muistaakseni tasan 43 minuuttia, kun poliisit hakkasi pampulla oveen, kun en enään kuullut ovikellon soittoa. :D

Tervetuloa naapuriini asumaan. :hyper:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos miehen kiljunjuonnista aiheutuva äänehdintä on aitoa, sitä ei voi vähentää eikä se oo turhaa?

Jos jonkun puliukon ääntely kestäisi 10min, se tuskin häiritsisi ketään? Kännissä möliseminen/riehuminen, perheväkivalta + riitely, musiikin huudattaminen + remontointi keskellä yötä eivät ole hyväksyttäviä asioita. Sen sijaan lapsen/vauvan itku, seksin/lisääntymisen sivuäänet, vessan ja suihkun käyttäminen ovat. Lemmikkieläinten ääntely taitaa kulkea tuossa rajamaastossa, koirien haukuntaa ei ainakaan hyväksytä öisin, ja tuskinpa se on hyväksi päivisinkään jos koirat räksyttää tunnista toiseen.

Jos humalainen ihminen mölisisi vain 10min se tuskin häiritsisi ainakaan siinä määrin kuin mitä känniset örisee yleensä tunteja. Kymmenen minsan suihku yöllä on ok, mutta tunnin kylpeminen ja vessassa laulaminen ei [ammeen täyttö usein kielletty kovan äänen takia]. Jos naapurista soi 1 biisi kovaa se on huomattavasti siedettävämpää kuin kaksi tuntia karaokea. Jos koira haukahtaa yöllä postinkantajan äänestä, on se eri asia kuin pari tuntia räksyttävä rakki tai koko yön kiimassa ulvova kollikissa. Jos naapurit omaavat seksielämän ja harrastavat seksiä kupiset 10 min päivässä ja kuulet sen kerran tai kaksi viikossa, sen pitäisi olla hyväksyttävää, ainakin verrattuna joka päiväisiin tuntien HC-sessioihin tms "erittäin äänekkäisiin erikoisuuksiin".

Ymmärrät varmaan eron? Jos et niin sitten et. Lesbojen sairaaksi nimittelyn ja muun kännisen tai vammaisen [kummasta syystä käyttäydytkään kuin idiootti] voit lopettaa heti alkuunsa. Delete heiluu taas kun on ilmeisesti otettu enemmänkin ilolientä pääsiäisen kunniaksi? Jos ei jutut pysy asiatasolla niin pysy pois Pakkikselta. Tulet sitten kirjoittelemaan taas kun promillet laskee ja äo nousee.

Ymmärrän kyllä, että sellaisessa paikassa missä asuu muitakin, ei voi olla aina edes öisin täysin hiljaista, mutta sen verran voisi naapureita kunnioittaa, että yrittäisi välttää sitä turhaa metelöintiä.

Seksin äänet, suihkuttelut, vessat, kävelyt, normaali puhe, ja muut vastaavat toimet kuuluu normaalin asumisen ääniin, jos ne pysyy selkeästi normaalin toiminnan rajoissa, eivätkä ne ole tarkoituksellista häirintää.

Känniälämölökin on mun mielestä jossain määrin hyväksyttävää kaupunkiasunnossa. Ei olisi tullut mieleenkään käydä valittamassa edellisen asuntoni yläkerrassa aina lauantaiöisin kapakoiden sulkeutumisen jälkeen (3-4 välillä) tulleesta pienestä mölinästä ja pullojen kilinästä, johon alussa heräsi hetkeksi. Siitä tuli nopeasti vain sellaista taustameteliä kuin joku postin kolahdus aamuyöllä. Ei ne opiskelijat siellä häiritäkseen sitä tehneet, vaan viettivät ihan normaalia elämää.

Ääniin tottuu nopeasti kun ei anna niiden häiritä eikä jää kuuntelemaan niitä. Monilla tuntuu olevan sellainen asenne, että se on aina se naapuri, jonka pitää mukautua herkkiin korviin, ja sitten vanne kiristää päätä kun jää korvat savuten miettimään tuota tilannetta. Ei ihme ettei uni tule.

Jos ei muuta niin sitten earit korviin, niin lyhytkestoinen kovakaan meteli ei varmasti häiritse. Pakkaan itsekin sellaiset aina mukaan työmatkoille. Ainoa paikka missä piti turvautua niihin oli Köpiksen keskustan hotellissa jonka alakerrassa oli yökerho.

e.2: oliko olemassa joku tutkimus joka todisti että ihmisen kuuloaisti heikkenee humalassa ja siksi baarissa on huudettava, ettei ainoa syy huutamiseen olisikaan ollut taustahäly ja lujalla soitettu musiikki? Nyt kun kaivelin muistojani niin tuli jostain sopukoista hataria muistikuvia.. Hämmästyisin kyllä (uudestaan:D) jos noin olisi..
Lääkiksen pääsykoekirjassa muistaakseni mainittiin asiasta, että kai sillä jotain perää on :D

Itse olen ollut joskus muutaman kerran aika helvetillinen naapuri. Joskus nuorempana tulin baari-illan jälkeen kotiin n. klo 4.00 ja laitoin stereoista jonkun biisin soimaan alusta loppuun niin lujaa kun vehkeistä lähti. No, naapuri kosti seuraavana vkoloppuna ja teki mulle saman. Olin vielä hereillä, mutta omassa sängyssä, joten tuli siinä kuunneltua joku bon jovin biisi sitten alusta loppuun melkoisella volyymilla :D

Toinen kerta joskus vuosi tai pari sitten olin yksin kotona ja taas sama temppu. Aloitin yöllä klo 1 ja tavoitteena oli soittaa kokonainen tunti täysillä. Ei ihan onnistunut, siinä meni muistaakseni tasan 43 minuuttia, kun poliisit hakkasi pampulla oveen, kun en enään kuullut ovikellon soittoa. :D

Tervetuloa naapuriini asumaan. :hyper:

Jos noin tyhmä olisin, en kehtaisi sitä muille kertoa.

Oliko hauskaakin? Mitä päässäsi liikkuu?

Mutta eikö hiljaisuus meinaa sitä että olisi oltava sen verran hiljempaa, ettei se kuulu toisiin asuntoihin? Mä en ikinä kuule mitää ääniä ennenkö emäntä sanoo "kuuntele nyt, taas siellä joku pomppii korkkareilla!". Ja laitan musiikin yleensä sellasen rauhallisen hiljaiselle, ettei muualta tuleva ääni haittaa. Jos sattuisi joskus kuulumaan jotain äänekästä niin stereoista hetki jumputusta ja oletan hiljaisempaa tulevan.

jarre55, itsekö et nuorena tehnyt mitään tyhmää? Kännissä etkä selvinpäin? Onhan tuo tyhmää, ei sitä varmaan tarvitse erikseen kertoa.

Ääni kuuluu kaupunkiin, jos ei miellytä niin muuttaa vittu landelle. Mikään vituta niin paljon kuin äänestä valittavat naapurit. (ok ehkä keskellä yötä poraaminen olisi jo vähän liikaa :D

jarre55, itsekö et nuorena tehnyt mitään tyhmää? Kännissä etkä selvinpäin? Onhan tuo tyhmää, ei sitä varmaan tarvitse erikseen kertoa.

Tätä en ole koskaan tajunnut, että miksi nuorena kuuluu olla tyhmä ja sillä pitää vielä kehua?
Fidun miehekästä kai...tai sitten ei enää vanhempana uskalla tehdä mitään repäisevää kun on nuoruuden tilit suljettu?

Jos noin tyhmä olisin, en kehtaisi sitä muille kertoa.

Oliko hauskaakin? Mitä päässäsi liikkuu?

Hauskaa oli ja päässä liikkui viina. :D

Edit ja jos tarvii puolustella, niin ensimmäinen oli nuorena kohelina viina päissään uhoilua. Ja toinen oli "kosto" talon juopoille ja mutiaisille sekä karvakäsille, jotka taukoamatta aamusta iltaan mesoi talossa. No, onneksi asuin tuossa köyhälistön murju talossa vaan muutaman kuukauden, kun odottelin uuden asuntoni valmistumista.
Eipä näitä enään tule harrastettua...

Hauskaa oli ja päässä liikkui viina. :D

Edit ja jos tarvii puolustella, niin ensimmäinen oli nuorena kohelina viina päissään uhoilua. Ja toinen oli "kosto" talon juopoille ja mutiaisille sekä karvakäsille, jotka taukoamatta aamusta iltaan mesoi talossa. No, onneksi asuin tuossa köyhälistön murju talossa vaan muutaman kuukauden, kun odottelin uuden asuntoni valmistumista.
Eipä näitä enään tule harrastettua...

Aha. OK.:)

Itseä ei yleensä haittaa normaalit elämisen äänet tai musiikkikaan kun ei korvatulpat haittaa nukkuessakaan yhtään. Kerran sitten naapurin rättipäät soittivat jotain paskaa musiikkia kohtuuttoman lujalla aikavälillä 00-02. No pistin itselleni aamulla kellon soittamaan klo 07 kajarit seinään kiinni ja annoin 45min tulla ihan riittävällä volalla kunnon lekalla päähän mättöä. Ei ole sen jälkeen kuulunut sen seinän takaa ilta kymmenen jälkeen kertaakaan musiikkia :D

Mulla on stalkkerinaapuri. Tai oikeastaan se ei ole edes kunnon naapuri, sillä mä asun A-rapussa ja se B-rapussa.

Kun muutin tänne 3v sitten, ko. naapuri tuli pimputtamaan ovikelloa ja kysymään että ollaanko sukua, sillä meillä on sama sukunimi. En yhtään muista miksi olin niin saatanan tyhmä, mutta menin sitten antamaan numeroni tyypille ja siitä se hauskuus alkoikin. Pommitteli koko ajan viesteillä, pyysi ulos, saattoi käydä oven takana ihan vaan moikkaamassa, pysäytti juttelemaan aina kun nähtiin jossain... Sen jutut olivat luokkaa "olen ihan rakastunut suhun" tai sitten juoruja tämän talon asukkaista.

Sanoin suoraan ettei kiinnosta, mutta silti ei tuntunut menevän yhtään jakeluun. About 1,5v se jaksoi vähintään kerran viikossa tekstailla vaikka en yleensä edes vastannut mitään. Nykyisin moikataan ohimennen ja se lähettelee viestejä ehkä kerran parissa kuukaudessa (en vastaa). Kyseesä on 30v työtön juoppo (tai no, tällaisen käsityksen olen ainakin saanut) jolla on kai lapsikin :jahas:

Muutin kuukausi sitten uuteen kämppään ja eipä ole mitään pahempaa sanottavaa kerrostalonaapureista. Seinät on kaikki kiveä ja paksut, yhtenä perjantaina kuulunut etäisesti "bileääniä". Jollakin yläkerrosten asukkaalla on pari äänen perusteella pienehköä, räksyttävää rakkia jotka pitää hirveetä äläkkää kun se vie ne aamulenkille portaita pitkin, talo kun on hissitön.

Kerran heräsin pe-aamuna alaulko-oven kolinaan ja erittäin väkivaltaisen kuuloiseen mahalaukun tyhjentämistoimeen.. Se tosiaan tuli melkoisella volyymillä kun itse yökkäysääni kuului 2. kerrokseen parin oven läpi.

Itsekään en välttämättä ole synnitön, sillä soittelen sähköskitalla metallimusiikkia, ja innostuessa aina tuppaa backing trackin volyymi nousemaan, sitten pitää laittaa styrkkaria kovemmalle.. Ei tosin edellisessä kämpässäkään 3 vuoden aikana valitettu kertaakaan soitosta, ja siellä kuulu äänet paljon selvemmin talossa. Ja hiljaisuuden aikana soitetaan tietysti kuulokkeilla jos tarvii soittaa.

Tuo pistää kyllä ihan sanattomaks. Mä oon sanonu ennenkin ja sanon taas että mustalaiset on niin käsittämättömän alhainen, surkea ja säälittävä paskarotu ettei mitään rajaa. Miksei Hitler aikanaan saanu kaasutettua niitä kaikkia :curs:
Siis jumalauta mitä sakkia... Poliisikin oli täysi vitsi :(

Pari kertaa oon tullu kotiin ja nähny kun naapuri harrastaa seksiä parvekkeella, eivätkä ees välittäny. Mutta ei se mitään en minäkään välittäny :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom