Miksei pyykkiä saisi pestä yhdeksän jälkeen? Useimmissa taloyhtiöissä, missä olen asunut, on hiljaisuus sääntöjen mukaan tullut kello 22 tai 23. Tuohon asti voi lingota siis ihan huoletta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Omassa kerrostalossa ja naapurissa asuu kyllä todella outoa porukkaa. Yläkerran asukit ovat jotain hippejä ja biker-porukkaa, mutta heistä ei koskaan sen suurempaa häiriötä ole ollut koirien haukkumista lukuunottamatta. Kerrosnaapurit sen sijaan ovat todella hämärää porukkaa; Ovessa ei ole nimikylttiä vaan joku "valvontamaksu" liina vain, kerrostalon aulassa olevassa taulussa ei ole mitään nimikylttiä, alussa kun muutin tähän asuntoon niin kyseisillä henkilöillä oli 2 koiraa, jotka vain mystisesti hiljenivät joskus (varmaan kuolivat, isoja koiria jotka pääsivät max 10m lenkille ulos rappusten viereen vain paskalle), talossa ravaa outoa porukkaa, elämä käynnistyy n. 22 ja saattaa jatkua jopa klo 7.00 asti yhtä soittoa yms. Varmaan jotain sosiaalipummi/piripäitä ovat, mutta nyt ovat lähiaikoina kyllä rauhoittuneet huomattavasti. Varmaan muutamat valitukset ovat saaneet, joten jospa saisivat häädön kohta niin olisi paljon mukavampi talo asua
Joten sen unohtaa joka päivä? Viilsikö Sirpaleen kommentti noin monen munille? :D
Itse taidan omistaa helvetin hyvät naapurit, kun ei ole kuin kerran aiheuttanut vitutusta, kun joku pisti bileet pystyyn, kun kävin nukkumaan ja jatkuivat edelleen 2 aikaan kun herätyskello soi, tämä oli ainoa kerta, mutta sattui vaan juuri huonoon saumaan. Muutoin naapureita ei juuri näe tai kuule. Häiritseekö jotain tosiaan suihkussa käynti? Minulle ei ainakaan kuulu suihkun äänet, kuin kylppäriin, enkä siellä öitäni vietä. Samalla tavallahan hampaiden pesu ja vessan vetäminen pitää ääntä, vai väitättekö, että ette enää 22-23 jälkeen käy vessassa? Vai olenko minä se naapuri helvetistä? :D Tulin juuri suihkusta...
Pesetkö pyykkiä joka päivä? Melkosia sottapyttyjä taloudessasi tai sitten pidät pesulaa. Mutta silloin kyllä ymmärrän, että olet hyvin tarkka kellonajoista pesukoneen ohjelmien kanssa. Sehän saattaa vaihdella tunnillakin ihan pesuohjelmasta ja pyykin määrästä riippuen, kun nykyaikainen tasokas pesukone punnitsee pyykin painon ja säätää pesuajan sen mukaisesti, jonka lisäksi vaikkapa 60 asteen normipesu täydellä linkouksella tai 30 asteen käsipesuohjelma ilman linkousta vie aikaa erilailla.
Itselleni riittää tavallisesti yksi tai joskus kaksi pesukoneellista kerran viikossa, joten en ole saanut vielä aikaiseksi ottaa kellolla aikaa ja tehdä taulukkoa kuinka paljon mikäkin pesuohjelma ja pyykkimäärä vie aikaa tarkalleen. Siksi se voikin välillä olla tunnin ja välillä taas kaksi, kun tulee pestyä vähän erilaisia määriä ja erilaista pyykkiä.
Pari tarhaikäistä lasta, treenaavat vanhemmat ja vanhempien normaalit vaatteet niin kyllä sitä pyykkiä vaan kertyy. Se on tietenkin hienoa jos sulle ei kerry, mutta kaikilla se ei ole näin. En puolustele yöllä pyykkääviä mutta jos jossain taloudessa tulee koneellinen pyykkiä vuorokaudessa niin ei se tarkoita että kyseessä on pesula. Sinulle yksin riittää ehkä se kone tai kaksi viikossa mutta kaikki eivät ole....
Itse taidan omistaa helvetin hyvät naapurit, kun ei ole kuin kerran aiheuttanut vitutusta, kun joku pisti bileet pystyyn, kun kävin nukkumaan ja jatkuivat edelleen 2 aikaan kun herätyskello soi, tämä oli ainoa kerta, mutta sattui vaan juuri huonoon saumaan. Muutoin naapureita ei juuri näe tai kuule. Häiritseekö jotain tosiaan suihkussa käynti? Minulle ei ainakaan kuulu suihkun äänet, kuin kylppäriin, enkä siellä öitäni vietä. Samalla tavallahan hampaiden pesu ja vessan vetäminen pitää ääntä, vai väitättekö, että ette enää 22-23 jälkeen käy vessassa? Vai olenko minä se naapuri helvetistä? :D Tulin juuri suihkusta...
Pesetkö pyykkiä joka päivä? Melkosia sottapyttyjä taloudessasi tai sitten pidät pesulaa. Mutta silloin kyllä ymmärrän, että olet hyvin tarkka kellonajoista pesukoneen ohjelmien kanssa. Sehän saattaa vaihdella tunnillakin ihan pesuohjelmasta ja pyykin määrästä riippuen, kun nykyaikainen tasokas pesukone punnitsee pyykin painon ja säätää pesuajan sen mukaisesti, jonka lisäksi vaikkapa 60 asteen normipesu täydellä linkouksella tai 30 asteen käsipesuohjelma ilman linkousta vie aikaa erilailla.
Itselleni riittää tavallisesti yksi tai joskus kaksi pesukoneellista kerran viikossa, joten en ole saanut vielä aikaiseksi ottaa kellolla aikaa ja tehdä taulukkoa kuinka paljon mikäkin pesuohjelma ja pyykkimäärä vie aikaa tarkalleen. Siksi se voikin välillä olla tunnin ja välillä taas kaksi, kun tulee pestyä vähän erilaisia määriä ja erilaista pyykkiä.
Sä olet ilmeisesti hieman vajaa? Tässä puhuttiin keskiyöllä pyykin pesusta ja siitä, että _naapurit_ pesee pyykkiä _joka_ yö, ei kerran viikossa. Et sä sillon unohda että kestääks ohjelma tunnin vai kolme tuntia.
Varsinkin matalammat äänet saattavat kantautua kerrostalossa erittäin selkeästi toiseen asuntoon, joka voi häiritä varsinkin yrittäessä nukkua. Kuka linkoaa pyykkiä vielä yhdeksän jälkeen? o_O
Oma naapurini tykkää imuroida keskellä yötä. Olen nyt kolmesti käynyt hänen ovensa takana sanomassa, että voisiko olla nyt mitenkään mahdollista siirtää sitä siivoamista seuraavaan päivään. Ensimmäisellä kerralla valehteli päin naamaa, että "ei täällä ole imuroitu". Toisella kerralla ei avannut ovea ollenkaan. Kolmannella kerralla selitti jotakin töistään ja kiireistään, aivan kuin muut ihmiset eivät kävisi töissä ja silti kykenisi imuroimaan ihmisten aikaan.
Kyseisen naapurin alakerran naapuri oli kuulemma joutunut muuttamaan pois, kun ei ollut jaksanut enää kuunnella sitä saatanan imurin raahausta. Lisäksi tällä naapurilla on kiva tapa kerätä roskapussit ym. rompetta rappukäytävään.
Tähän toimii se pirkkaniksi. Kuse uunipellille, pakasta se ja työnnä postiluukusta sisään. Onpahan oikeasti mitä siivota. Mielellään tietysti keskellä yötä.